quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:54 schreef Goed_Gek het volgende:Nu ben ik zelf ook geen liefhebber en erger me altijd kapot aan gesprekken over voetbal in de kroeg of waar ik werk (bijbaan).
of dat ze als volleerd coach gaan zitten bleren hoe een team zou moeten spelen en wie op te stellen. alsof voetbal niet gewoon een dom josti-spel is waar 20 man als eens stel triangelmongolen achter een bal aan lopen en er 2 die bal uit het doel proberen te houden.
het valt me ook op dat hoe lager het IQ en hoe lomper de persoon hoe groter de voetbalfan.
de grootste voetbalfans zijn die neanderthalers die zich supporter noemen en wekelijks ergens bij een wedstrijd de omgeving kapot breken.
maar goed, in mijn huis zitten allemaal WO studenten, geen een is voetbalfanaat. de rest van mijn vriendengroep vind voetbal (op een uitzondering na) voetbal ook niks aan.
ik heb het idee dat voetbal de sport is voor arbeiders, laag-geschoolden, josti's, lompe boeren(pleonasme) en criminelen.
Voetbal is nu eenmaal een sport waarbij verwachting, hoop, wanhoop, ellende en uitzinnig geluk dicht bij elkaar kunnen liggen. Daarnaast is het spelletje zelf ook nog eens erg leuk.
Bovendien zijn rond het voetbal diverse subculturen ontstaan waar sommige mensen zich ook tot aangetrokken voelen. Het is vaak vrij 'volks' maar sommige mensen houden daar nu eenmaal van.
Tussen die zogenaamde Neanderthalers (maar ook de andere fanatieke voetbalsupporters) zitten wel redelijk wat hoogopgeleiden. WO'ers en HBO'ers zijn ondervertegenwoordigd... maar ze zitten er zeker tussen. Bovendien is niet iedereen die intelligent is automatisch hoogopgeleid. Sommige mensen pakken de zaken (om wat voor reden dan ook) anders aan.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:31 schreef thomzor het volgende:hoezo zijn mannen die niet van voetbal houden homo's? wij doen geen sport waarbij men als men scoort als gekken op elkaar springt, elkaar zoent, etc. (en vergeet het douchen erna niet)
zo blij?
kiek, ik zit op het vwo nu, en er is maar 1 iemand in mijn klas die voetbal echt leuk vindt
coincidence? nein, want bijna alle vmbo jongens kijken naar voetbal enzo - dus er is wel degelijk correlatie; denk ik
Is goed mogelijk dat er correlatie is. Al denk ik dat het over het hele land genomen geen groot verschil is.
Dat in jouw hele klas maar 1 iemand zit die van voetbal houdt is vrij uitzonderlijk kan ik je vertellen.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:41 schreef The_Masterer het volgende:Ik verkies football boven voetbal omdat er geen randdebielen rond lopen die de sfeer voor de hele boel verzieken. Waarom kun je niet gezellig een biertje of wat dan ook drinken met je tegenstander om te ontdekken dat het heel geschikte gasten zijn. Met 36000 man in een stadion zonder dat men elkaar de hersens inslaat of dranghekken, zware politiebewaking nodig is.
Ook bij football gebeurt wel eens wat. Vooral bij college football. De gewone pro-sports hebben hier weinig last van, al hadden de LA Raiders een groep fans die er ook om bekend stonden andere fans soms te lijf te gaan.
Honkbal is inderdaad een familiesport waar men heen gaat als dagje uit. Maar ook hier hebben bepaalde clubs (Yankees, Red Sox bekendste voorbeeld) fanatieke aanhangers die elkaar niet kunnen luchten of zien. Het leidt echter haast nooit tot problemen.
Maar ook bij honkbal is wel eens het een en ander gebeurd.
Bij voetbal is er nu eenmaal een subcultuur ontstaan die in ieder voetballand terug te vinden is. Van Engeland tot Zweden, van Frankrijk tot China.
Maar het overgrote deel van de wedstrijden verloopt nog altijd zonder incidenten.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:05 schreef Dagonet het volgende:[..]
Ik kan best tegen een bal trappen hoor, ben er geen ster in maar moet dat dan? Hockey ben ik al een heel stuk beter in, so what.
Ik heb alleen een pleureshekel aan voetbal omdat je er niet aan ontkomt, ik loop naar buiten en breek m'n nek over vlaggetjes, in de kroeg staan de tv's op voetbal. Kranten openen ermee en besteden een groot deel van hun inhoud eraan. TV programmering wordt er voor omgegooid, journaals behandelen een transfer als ware het de presidentsverkiezing van de VS, collega's zetten de tv op het werk ervoor aan en hebben plotseling geen andere gesprekstof meer.
Uit naam van voetbalclubs worden mensen en pleinen kort en klein geramd, boeit mij het dat het een klein deel van de supporters is, het kost míj en vele anderen geld. Tienduizenden manuren aan politie-agenten worden verspild aan het in toom houden van dat soort gasten zodat er voor het oplossen van misdrijven minder tijd is.
Flikker op met die sport, zorg dat ik er op geen enkele manier last van heb, dan hoor je mij niet klagen.
Hoeveel heeft het je dit jaar precies gekost?
Gaan we dan ook alle concerten, feestdagen en buitenactiviteiten aflasten waar ík geen zin in heb en die ook handen vol geld én politie kosten?
Denk het niet.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:21 schreef Goed_Gek het volgende:[..]
oh jawel.
bij elk tegendoelpunt ga ik dan juichen.
kijken ze me raar aan en zeg ik: ja sorry spaans (ligt aan welk land) bloed in mijn lichaam.
en het mooiste is dan als nederland verliest en je bij van die opgedoste oranjefans die oranje smink ziet verlopen door de tranen.
"Viva L'Espana" toeter ik ze dan nog een keer in het oor. dan zie je zelfs ze achter die smink nog wit wegtrekken en de aders in hun ogen knappen.
HEEEEEEERLIJKKKKKKKKKKK
Wauw wat stoer. Ik zou gauw klaar met je zijn. En terecht, want wie er om vraagt moet gewoon krijgen, ja toch?
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:26 schreef Goed_Gek het volgende:[..]
ik bluf niet hoor.
heb het al een keer in een cafe gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig ben je dan wel weer zo netjes dat je dat accepteert. Alleen ben je er op zeker moment weer uitgeklommen... Je kan ook niks aan die Oranje-fans overlaten
quote:
Absoluut en de grens ligt bij provoceren
![]()
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:02 schreef Dagonet het volgende:[..]
Wie beledig ik als ik de club/het land van mijn keuze aanmoedig? Dat doet de rest toch ook? Ik discrimineer niet, ik beledig niemand, uit geen racistische leuzen. We zijn toch beschaafde mensen onder elkaar?
Je provoceert dan bewust, net zoals je hier op zeer zwakke wijze probeert de wijsneus uit te hangen. Als er een rechtszaak is om een moord en jij vindt dat de verdachte onschuldig is ga je ook niet naast de familie van het slachtoffer zitten om jou point of view te verkondigen.
Niet hetzelfde, inderdaad. Maar het draait allebei om gevoel
![]()
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:04 schreef Dagonet het volgende:[..]
Ah, je vindt geweld dus een normale optie als mensen hun eigen club/land aanmoedigen? Dus als jij in een kroeg Nederland staat aan te moedigen mag ik je een ros verkopen omdat ik, ik noem maar wat, Togo aanmoedig? Andersom vind je het ook logisch tenslotte.
Als je uit Togo komt, mij best. Als je als Nederlander komt kutten krijg je een stomp voor je harses.
Als je uit Duitsland komt krijg je 'm sowieso
![]()
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:34 schreef Dagonet het volgende:[..]
In beide gevallen is het een klein groepje die met hun vernielzucht het voor een hele hoop anderen verkloot. Is er een superfanatieke aanhang en worden afvalligen niet getolereerd.
Voetbal is oorlog.
Wat betreft dat oranje-gedoe... ben ik ook geen fan van, maar dat heeft weer zo z'n redenen. Als mensen dat leuk vinden doen ze hun best maar. Ik vind het wél leuk als mensen meeleven met voetbal. Als dat op zo'n manier moet, dan moet dat maar...
Ik hou van voetbal en het hele cultuurtje er om heen. Heeft me een paar mooie jaren geschonken. En het spelletje vind ik ook nog eens leuk. Lang leve koning voetbal
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...