abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38593175
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je hoeft enkel op [afbeelding] te klikken en je ziet wat ik voor opleiding doe
Ipv instructies te geven had je het ook meteen kunnen zeggen
pi_38593679
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ipv instructies te geven had je het ook meteen kunnen zeggen

Ik ben iig geen flitsapparaat in opleiding.

Ben in opleiding voor informatie/ict consultancy vooral.
pi_38593770
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik ben iig geen flitsapparaat in opleiding.

Ben in opleiding voor informatie/ict consultancy vooral.
Kan dus heel goed dat jij ons gaat afluisteren, dan wel via jou
pi_38593983
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan dus heel goed dat jij ons gaat afluisteren, dan wel via jou
Nope.
Ik geef consult over hoe een bedrijf zich het beste in kan richten kwa informatiestromen bijvoorbeeld.

Nouja... misschien indirect idd.
Maar ik ga niet voor de overheid werken... ga me richten op multinationals.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:47:37 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38594030
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En straks kun je zonder reden gewoon vastgezet worden om dat ze je van iets verdenken zonder dat ze concrete bewijzen hebben
Die kant lijkt het wel uit te gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_38594043
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nope.
Ik geef consult over hoe een bedrijf zich het beste in kan richten kwa informatiestromen bijvoorbeeld.

Nouja... misschien indirect idd.
Maar ik ga niet voor de overheid werken... ga me richten op multinationals.
ook multinationals kunnen een opdracht krijgen van de overheid, geld is geld.
pi_38594401
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die kant lijkt het wel uit te gaan.
Niet lijkt.... tis al zo!

Gaat 'ie weer: Anti-Terror Measures

Volgens die wet, die allang in werking is gesteld, kun je 14 dagen zonder enige vorm van aanklacht en rechten worden vasthouden bij geringe verdenking van terrorisme.

Nu nog wachten op de dag dat kritiek op de overheid gelijk wordt getrokken aan terrorisme en we zullen de eerste politieke tegenstanders zien "verdwijnen".

Hiep hiep hoera!!!
pi_38594979
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:50 schreef Triggershot het volgende:
New world order?
afgezien van het illuminati gedoe daarom heen, yup, zo ongeveer wel ja .. orwellianse nachtmerrie

er zijn momenten dat ik denk dat het te snel is gegaan allemaal na WO2, we hadden ineens alle vrijheid en geen idee wat we er eigenlijk mee aan moeten na al die eeuwen opzitten en pootjes geven
pleased to meet you
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:36:24 #34
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_38595475
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

New world order?
Welnee...gewoon 3de wereld oorlog....of je dacht dat straks de andere "wereldmachten" het zouden accepteren dat Amerika de enige is die nog toegang heeft tot oliebronnen?

Maar 1 troost als dat gebeurt....kunnen we het daarna weer opnieuw proberen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_38595826
Hier is een probaat middel tegen afluistermicrofoontjes. Neem gewoon wat goeie muzikanten mee:
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/talpastream4.asp?a=2&uid=0&rnd=317711370
pi_38596357
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:36 schreef Semisane het volgende:
Welnee...gewoon 3de wereld oorlog....of je dacht dat straks de andere "wereldmachten" het zouden accepteren dat Amerika de enige is die nog toegang heeft tot oliebronnen?

ooh gut, komen ze weer terug na een paar 1000 jaar in orbit en gaan we gewoon door met god en satan en zo .. nee toch
pleased to meet you
pi_38598697
PDF - "Het spanningsveld tussen opsporing en privacy"
http://www.secyourit.nl/pers/Onzichtbaar_op_internet.pdf

Via http://www.secyourit.nl
pi_38599144
Ik heb geen enkele moeite met het afluisteren van verdachte burgers. Het is zelfs bijna onontkoomlijk, wil je types als Samir A in de kraag kunnen vatten. Mijn zegen hebben ze dus.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:13:19 #39
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_38600307
Het zal allemaal wel meevallen. Onterecht word gezegd dat er inbreuk gemaakt word op de privacy, maar merken we daar nu echt iets van wat negatief is? Zeg eens eerlijk.
We moeten eens niet zo bang zijn en de nieuwe technologieën uitvoeren.
Cameratoezicht, heel goed, afluisteren van telefoons prima, koppeling van gegevens prima, screening van ambtenaren prima, ID plicht prima.

Kom nu niet aanzetten met camera's in badkamers of WC's, dat is gewoon gebakken lucht en onzin.
Wie geen criminele activiteiten te verbergen heeft, of anderzins kwade plannen heeft met broeders in het kwaad, hoeft helemaal niets te vrezen. Nog steeds kennen we de bewijslast dat de opsporingseenheden het bewijs moeten leveren, en niet zoals in de VS dit andersom is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_38600936
Ik ben niet bang voor nieuwe technieken, ik heb alleen een probleem met een overheid die zonder enige publieke controle zit te snuffelen in zaken waar ze gewoon niets mee te maken heeft.

Zolang persoonsgegevens nog steeds niet afdoende beschermd kunnen worden door diezelfde overheid (denk aan rondslingerende USB sticks, laptops en bij het vuil gezette computers) ben ik er niet zo happig op dat diezelfde overheid mijn bankgegevens, telefoongegevens, e-mail en reisgedrag gaat verzamelen en koppelen.

Waar het nu op neerkomt is dat de overheid maar verzamelt, koppelt en bewaart zonder dat ik daar enig zicht op heb, en zonder dat diezelfde overheid aan kan tonen dat ze fatsoenlijk met die gegevens omgaan. Integendeel zelfs. Plus dat daarbij nog eens komt dat deze overheid misschien in essentie wel 'correct' wil omgaan met die gegevens, maar een volgende overheid hoeft dat nog niet te doen en krijgt dan bergen met informatie over burgers zo in de schoot geworpen.

Ik heb niks te vrezen als ik niks te verbergen heb, is de kreet. Maar als ik niks crimineels doe, of ook maar van verdacht wordt, wat heeft de overheid dan van doen met een minutieus verslag van mijn leven?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38600973
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:36 schreef Semisane het volgende:

[..]

4e wereld oorlog is echt met stokken en stenen he?
pi_38601015
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:20 schreef moussie het volgende:

[..]

afgezien van het illuminati gedoe daarom heen, yup, zo ongeveer wel ja .. orwellianse nachtmerrie

er zijn momenten dat ik denk dat het te snel is gegaan allemaal na WO2, we hadden ineens alle vrijheid en geen idee wat we er eigenlijk mee aan moeten na al die eeuwen opzitten en pootjes geven
Te snel met de maatschappelijke ontwikkeling of technologische?
pi_38601017
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Het zal allemaal wel meevallen. Onterecht word gezegd dat er inbreuk gemaakt word op de privacy, maar merken we daar nu echt iets van wat negatief is? Zeg eens eerlijk.
We moeten eens niet zo bang zijn en de nieuwe technologieën uitvoeren.
Cameratoezicht, heel goed, afluisteren van telefoons prima, koppeling van gegevens prima, screening van ambtenaren prima, ID plicht prima.

Kom nu niet aanzetten met camera's in badkamers of WC's, dat is gewoon gebakken lucht en onzin.
Wie geen criminele activiteiten te verbergen heeft, of anderzins kwade plannen heeft met broeders in het kwaad, hoeft helemaal niets te vrezen. Nog steeds kennen we de bewijslast dat de opsporingseenheden het bewijs moeten leveren, en niet zoals in de VS dit andersom is.
hmz, ik zag tig jaar geleden zo'n voorlichtingsfilm .. The Wave ..
het verhaal in het kort .. geschiedenisles, de scholieren beweren dat iets soortgelijks als met Hitler niet meer zou kunnen gebeuren, leraar en scholieren sluiten weddenschap af ..
tijdje gebeurt er niets, dan begint de leraar met zijn campagne, het dikke jochie dat door iedereen gepest wordt en de spichtige geek zijn de eersten die gerecruteerd worden voor de nieuwe, betere leiding die er binnenkort aankomt .. van daaruit wordt het hele verhaal opgebouwd tot de ontknoping waarin idd de hele klas zich zover heeft laten opzwepen door mooie verhalen aan de ene en pure intimidatie aan de andere kant dat ze bereid zijn een klasgenote die het allemaal onzin vindt half dood te meppen ..
het verhaal was uiteraard lichtelijk in het extreem getrokken om een punt te maken maar het zat wel goed in elkaar, bijzonder realistisch ..

waarom vertel ik dit .. iets soortgelijks heb ik gezien met pim fortuyn .. ons anders zo nuchtere volkje dat met open mond achter de populistische herhalingen van die man aandraafd .. wie weet achter wie ze morgen aandraven ?
en daarom vind ik die dingen zo eng ..
pleased to meet you
pi_38601055
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Te snel met de maatschappelijke ontwikkeling of technologische?
allebei
pleased to meet you
pi_38601085
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:34 schreef moussie het volgende:

[..]

allebei
Met nadruk op een, of echt beiden gelijk?
pi_38601375
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Nog steeds kennen we de bewijslast dat de opsporingseenheden het bewijs moeten leveren
Je bent kennelijk niet op de hoogte van de huidige ontwikkelingen.

Verder is het natuurlijk van volkomen ondergeschikt belang dat Nederland jarenlang zonder stalinistische shaduwpraktijken kon en dat de inmiddels ingevoerde 'opsporingsmethoden' nog geen halve zode aan de dijk heeft gezet. Nee. Klinkt het goed dan zal het wel goed zijn. Werkt het niet goed dan moeten er uiteraard nog hardere maatregelen komen.

"U kunt rustig gaan slapen, wij houden de wacht."

Nu maar hopen dat er geen verkeerde mensen toegang krijgen tot de knopjes. Gelukkig wordt altijd zorgvuldig omgegaan met gevoelige gegevens, zijn criminelen en grote economisch belanghebbenden niet geinteresseerd, en hebben politici en ambtenaren altijd het beste met je voor.

Welterusten.

---
Off topic, eerder genoemde link http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/talpastream4.asp?a=2&uid=0&rnd=317711370 is een live stream van Talpa, lokatie vanwaar BVD wordt uitgezonden. Op Geenstijl stond de link. Mocht je geinteresseerd zijn in decor opbouw en soundchecks... Talpa, zonder reclame onderbrekingen. Af en toe geeft iemand een hengst tegen de camera. De stream is leuk als achtergrondbehang tijdens het werken. Op dit moment maakt een accordeonist overuren.

En nu terug naar de 'politiestaat'.

[ Bericht 22% gewijzigd door Keromane op 06-06-2006 20:32:32 ]
pi_38604209
---
off topic, wie is die band die nu staat te soundchecken? 'Everyday I love you more'. Klinkt goed.

Kees Prins is nu ook bezig. Oh oh Oranje... En Emile Ratelband staat een pijp te roken.
---

[ Bericht 20% gewijzigd door Keromane op 06-06-2006 21:08:28 ]
pi_38622123
NL wordt idd een politiestaat. Ze doen maar, nog een reden om over een paar jaar te vertrekken. In de tussentijd tappen ze maar wat ze willen en dan ben ik best bereid zo af en toe een leuke quote erin te gooien over de telefoon of de email, anders is dat tappen ook zo nutteloos en kansloos.
pi_38624595
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:34 schreef Triggershot het volgende:
Met nadruk op een, of echt beiden gelijk?
hmz, hoofdzakelijk maatschappelijk imho .. al is het moeilijk van elkaar los te zien omdat het een wisselwerking is
k bedoel maar, als je naar de wereld kijkt van 100 jaar geleden en nu, een verschil van dag en nacht, de hele maatschappelijke structuur is verandert met stemrecht, onderwijs en gezondheidszorg voor iedereen als basis, met grondrechten voor iedere burger .. nou daar zaten we van te dromen 100 jaar geleden, inspraak in je eigen leven
en tja, dat is dan hand in hand gegaan met een steeds snellere technische ontwikkeling, op zich heel logisch want dankzij scholing voor iedereen ongeacht inkomen krijg je van zelf veel meer talent en kennis ..
maar in de tussentijd zit ons maatschappelijk-sociaal bewustzijn ergens te freewheelen, omdat het zo snel is gegaan zijn we de basis kwijt, de roots, het besef van : waar komt het vandaan en waar willen we naar toe .. we zijn terug gevallen naar reactionair ipv structureel aanpakken
pleased to meet you
pi_38624982
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:05 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz, hoofdzakelijk maatschappelijk imho .. al is het moeilijk van elkaar los te zien omdat het een wisselwerking is
k bedoel maar, als je naar de wereld kijkt van 100 jaar geleden en nu, een verschil van dag en nacht, de hele maatschappelijke structuur is verandert met stemrecht, onderwijs en gezondheidszorg voor iedereen als basis, met grondrechten voor iedere burger .. nou daar zaten we van te dromen 100 jaar geleden, inspraak in je eigen leven
en tja, dat is dan hand in hand gegaan met een steeds snellere technische ontwikkeling, op zich heel logisch want dankzij scholing voor iedereen ongeacht inkomen krijg je van zelf veel meer talent en kennis ..
maar in de tussentijd zit ons maatschappelijk-sociaal bewustzijn ergens te freewheelen, omdat het zo snel is gegaan zijn we de basis kwijt, de roots, het besef van : waar komt het vandaan en waar willen we naar toe .. we zijn terug gevallen naar reactionair ipv structureel aanpakken
Moeten we dan een moraalfilosofie volgen die grenzen stelt aan ethisch onverantwoorde dingen waar we ons niet mogen betreden zoals het klonen etc? Ik bedoel de technologie groeit sneller en idd in de laatste 100 jaar hebben we dingen ontwikkeld die we voorheen onmogelijk achten, nu willen ze een chip in je paspoort plaatsen, is het werkelijk science fiction als je zou denken dat ze over 50 jaar een chip in ieder burger gaan plaatsen een soort van herkennings id/ GPS ding. Want ik vraag me af als Cohen bij de verkiezingen van 2003 met soortgelijke plannen zou komen toen hij werd voorgedragen als premier voor pvda dan weer zoveel zetels zou halen en toen is gebeurt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')