abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39350125
quote:
Zelfs het bestellen van de installatie CD gebeurd zonder verzendkosten in rekening te brengen. Je kunt hier een GRATIS bestelling plaatsen. Let wel op: iedere 1 stuks heeft een waarde van 50 ct. Boven +- 22 euro dienen invoerrechten te worden betaald.
Kan iemand vertellen hoe dat precies zit? Is 1 cd gewoon helemaal gratis of moeten er dan ook invoerrechten betaald worden?
pi_39350890
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:55 schreef magnifor het volgende:

[..]

Kan iemand vertellen hoe dat precies zit? Is 1 cd gewoon helemaal gratis of moeten er dan ook invoerrechten betaald worden?
Je moet er minimaal 5 hebben.
Het is gratis, ja.
Maar als jij er meer dan 50 neemt dan moet je invoerrechten betalen. Maar daar hebben ze nu ook iets voor bij Ubuntu; als jij een leraar bent of bij een converentie cd's uitdeelt dan sturen ze het gewoon gratis op.
pi_39351141
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:19 schreef most_wanted het volgende:

[..]

Je moet er minimaal 5 hebben.
Het is gratis, ja.
Maar als jij er meer dan 50 neemt dan moet je invoerrechten betalen. Maar daar hebben ze nu ook iets voor bij Ubuntu; als jij een leraar bent of bij een converentie cd's uitdeelt dan sturen ze het gewoon gratis op.
Oke, 5 zijn dus 100% gratis?
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:03:11 #279
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_39352130
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:30 schreef magnifor het volgende:

[..]

Oke, 5 zijn dus 100% gratis?
Ja.
Ik had de laatste keer 7 keer 10 stuks besteld Afzonderlijk verzonden dus allemaal gratis.
Tot de +- 50 cds in 1(!) pakket is gratis.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_39378213
Oke bedankt. Binnenkort accountje aanmaken, 5 cd's bestellen en daarna overstappen op linux. Weet iemand een goed alternatief voor newsleecher?
pi_39505093
Ik heb ook mn cd-tjes binnnen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:48:15 #282
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39505264
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:19 schreef magnifor het volgende:
Weet iemand een goed alternatief voor newsleecher?
Welke functies wil je erin hebben?

Ik gebruik eigenlijk vooral FTD als overzicht van postings (die is in Ubuntu makkelijk te gebruiken, zoeken naar ftd4linux). En vervolgens binsearch.info om het op te zoeken en een nzb te downloaden. Soms zoek ik gewoon gelijk op binsearch en maak ik een nzb. En slechts een hele enkele keer haal ik headers van een groep binnen om gewoon even te kijken wat erin staat.

Voor dit gebruik van binaries op Usenet vind ik Klibido prima geschikt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39505523
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:41 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik heb ook mn cd-tjes binnnen
Ik wacht nog steeds.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:57:09 #284
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_39505538
Deel 2 is http://members.home.nl/w.damen/Deel2.txt te vinden voor het geval iemand een nieuw topic maakt (dit topic staat er al in). TS mag natuurlijk aangevuld worden met nieuwe leuke links

avw: ze komen wel hoor En met stickers
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:20:33 #285
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_39506238
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik gebruik eigenlijk vooral FTD als overzicht van postings (die is in Ubuntu makkelijk te gebruiken, zoeken naar ftd4linux). En vervolgens binsearch.info om het op te zoeken en een nzb te downloaden. Soms zoek ik gewoon gelijk op binsearch en maak ik een nzb. En slechts een hele enkele keer haal ik headers van een groep binnen om gewoon even te kijken wat erin staat.

ik gebruik hellanzb. is een commandline python tooltje die een map in de gaten houdt of er een nzb in staat. dan gaat ie downloaden, controleren, evt. extra par2 blokken downloaden, repareren en uitpakken zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

werkt als een tierelier
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:21:21 #286
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39506264
Klinkt leuk, binnenkort een naar kijken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39515887
voor newsgroups met nzb gebruik ik ninan (http://ninan.sf.net) Voordeel, via het web te bereiken en enkel de nummber van newzbin invullen. Gaat ie dat automatisch downloaden.

Voor normaal headers binnenhalen en shit gebruik ik http://bnr2.org
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:32:43 #288
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_39517677
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:00 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
@Whoops:

Ik zie dat je ook BitchX gebruikt voor irc. Weet je toevallig hoe je je eigen naam kunt highlighten als iemand iets tegen je zegt?

En weet je hoe je automatich een dubbele punt of komma achter een naam zet als je via tab een nickname automatich laat aanvullen? Nu staat er alleen een spatie en dat vind ik wat minder overzichtelijk.
Bitchx is alleen handig als je ergens anders bent en je wilt irc,en Je gaat toch ook niet de hele dag met lynx internetten
pi_39518807
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:32 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Bitchx is alleen handig als je ergens anders bent en je wilt irc,en Je gaat toch ook niet de hele dag met lynx internetten
Onder screen werkt het perfect (ik draai irssi.. maar dat maakt niks uit voor de discussie). Sommige mensen vinden GUI's niks.
  woensdag 5 juli 2006 @ 01:08:03 #290
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39528347
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:05 schreef slakkie het volgende:

[..]

Onder screen werkt het perfect (ik draai irssi.. maar dat maakt niks uit voor de discussie). Sommige mensen vinden GUI's niks.
Mja irssi vind ik eigenlijk erg handig. En waaorm zou ik steeds op een andere client inloggen als ik via screen gewoon alitjd op mijn server ingelod ben met irssi.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_39529050
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nzb's moeten ondersteund worden en moet van meerdere servers te gelijk kunnen downloaden (dus server 1 is bijv euronet en server 2 is bijv freenet).

hellanzb lijkt mij ideaal. Meerdere servers worden zo te lezen ondersteund. Nzb bestanden zullen ook wel ondersteund worden denk ik.

Ninan lijkt kwa features op hellanzb. Er wordt ook in map naar nzb files gecontrolleerd en automatisch gedownload, geparred als het nodig is en daarna uitgepakt. Lijkt wat makkelijker te werken dan hellanzb omdat het een duidelijk gui heeft. hellanzb schijnt ook een gui te hebben, maar schijnt nog in test fase te zijn enzo.

Ik heb newsleecher nu op mijn windows bak vervangen door ninan en zal op linux hellanzb proberen. Als dat mij niet bevalt dan blijf ik ook op linux ninan gebruiken.

Bedankt iedereen.

[ Bericht 5% gewijzigd door magnifor op 05-07-2006 02:46:36 ]
pi_39530106
M'n ibook clamshell uit 1998 had eerst osx 10.4 (via postxfacto) geinstalleerd. Daar was ik al redelijk tevreden mee alleen xvidjes willen niet echt lukken en het begon duidelijk wel z'n grenzen te bereiken. Dus cd's voor een PowerPC van Ubuntu besteld. Onlangs mail uit "la france" ontvangen. Dus ik een cd van Dapper erin pleuren. Gelijk error met treenogwat en OF command. Toen las ik verhalen dat het bij breezy het booten wel zou moeten werken. Dus een iso'tje gebrand van Breezy en wel inderdaad het begon te booten. Geinstalleerd en geupdated naar Dapper merkte ik toch wel dat Gnome wat aan de zware kant was voor m'n fruitige ibook dus heb ik XFCE (Xubuntu) eropgezet en nu werkt het geweldig. Het werkt gewoon soepeler. Xvidjes spelen naar behoren, mp3, kan wireless via airport het internet op, IM via Gaim, etc.
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:18:12 #293
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_39531517
Hmm raar probleem... Gisteren netjes ingelogd in Kubuntu (Xubuntu en Ubuntu staan ook geinstalleerd, maar somehow geeft hij het inlogscherm van Kubuntu), en alles werkte naar behoren. Toen afgesloten en ik wil vandaag inloggen, maar na het intypen van mijn wachtwoord zie ik eventjes het beeld instellen, de muiswijzer zie ik nog maar daarna komt het inlogscherm weer... Ik kan wel 10 keer achter elkaar inloggen, maar ik kom er nu gewoon niet in...
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:31:37 #294
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_39531736
Ok... de X server is denk ik stuk... Als ik via terminal login het commando startx geef dan knalt ie er uit. Even zoeken naar hoe ik de boel reinstall
pi_39531775
Zo, ik ga maar eens een nieuw bakkie in elkaar zetten met Ubuntu erop. Ik moet alleen wat meer geheugen zien te vinden, 128 is te weinig Ik heb hiervoor Warthy Warthog gedraaid, beviel wel goed. Nu eens zien of dit wat is.
pi_39536581
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:31 schreef Visitor.Q het volgende:
Ok... de X server is denk ik stuk... Als ik via terminal login het commando startx geef dan knalt ie er uit. Even zoeken naar hoe ik de boel reinstall
Als je nou eerst eens even naar de foutmelding kijkt in plaats van meteen aan een reinstall te denken... dit is windows niet hoor!
Unox, the worst operating system.
pi_39537442
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:31 schreef Visitor.Q het volgende:
Misschien is het simpeler om uit te zoeken waarom het niet gaat.

cat /var/log/Xorg.0.log
pi_39541275
Ik krijg geen beeld op mijn laptop (met een ATI kaart) bij het runnen van de live cd

alleen als ik een externe monitor aansluit krijg ik beeld (op 640*480)

ook met dat progje lukt 't niet, EasyUbuntu

mn kaartje is een ATI X700... iemand?
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:49:34 #299
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_39541276
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:23 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Als je nou eerst eens even naar de foutmelding kijkt in plaats van meteen aan een reinstall te denken... dit is windows niet hoor!
Dat had ik wel geprobeerd, maar in die terminal kun je niet naar boven scrollen. Als ie er weer uitknalt staat er niet veel info die ik kon gebruiken. Maakt ook niet uit, dit is toch een slechte installatie, probeer het binnenkort weer maar dan als primair besturingssysteem.
pi_39546362
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Dat had ik wel geprobeerd, maar in die terminal kun je niet naar boven scrollen. Als ie er weer uitknalt staat er niet veel info die ik kon gebruiken. Maakt ook niet uit, dit is toch een slechte installatie, probeer het binnenkort weer maar dan als primair besturingssysteem.
less $file en je kan dan gewoon vi like commando's gebruiken om naar boven en naar onderen te gaan. jhkl etc etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')