Kan iemand vertellen hoe dat precies zit? Is 1 cd gewoon helemaal gratis of moeten er dan ook invoerrechten betaald worden?quote:Zelfs het bestellen van de installatie CD gebeurd zonder verzendkosten in rekening te brengen. Je kunt hier een GRATIS bestelling plaatsen. Let wel op: iedere 1 stuks heeft een waarde van 50 ct. Boven +- 22 euro dienen invoerrechten te worden betaald.
Je moet er minimaal 5 hebben.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:55 schreef magnifor het volgende:
[..]
Kan iemand vertellen hoe dat precies zit? Is 1 cd gewoon helemaal gratis of moeten er dan ook invoerrechten betaald worden?
Oke, 5 zijn dus 100% gratis?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:19 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Je moet er minimaal 5 hebben.
Het is gratis, ja.
Maar als jij er meer dan 50 neemt dan moet je invoerrechten betalen. Maar daar hebben ze nu ook iets voor bij Ubuntu; als jij een leraar bent of bij een converentie cd's uitdeelt dan sturen ze het gewoon gratis op.
Ja.quote:
Welke functies wil je erin hebben?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:19 schreef magnifor het volgende:
Weet iemand een goed alternatief voor newsleecher?
ik gebruik hellanzb. is een commandline python tooltje die een map in de gaten houdt of er een nzb in staat. dan gaat ie downloaden, controleren, evt. extra par2 blokken downloaden, repareren en uitpakken zonder dat je er iets voor hoeft te doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Welke functies wil je erin hebben?
Ik gebruik eigenlijk vooral FTD als overzicht van postings (die is in Ubuntu makkelijk te gebruiken, zoeken naar ftd4linux). En vervolgens binsearch.info om het op te zoeken en een nzb te downloaden. Soms zoek ik gewoon gelijk op binsearch en maak ik een nzb. En slechts een hele enkele keer haal ik headers van een groep binnen om gewoon even te kijken wat erin staat.
Voor dit gebruik van binaries op Usenet vind ik Klibido prima geschikt.
Bitchx is alleen handig als je ergens anders bent en je wilt irc,en Je gaat toch ook niet de hele dag met lynx internettenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:00 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
@Whoops:
Ik zie dat je ook BitchX gebruikt voor irc. Weet je toevallig hoe je je eigen naam kunt highlighten als iemand iets tegen je zegt?
En weet je hoe je automatich een dubbele punt of komma achter een naam zet als je via tab een nickname automatich laat aanvullen? Nu staat er alleen een spatie en dat vind ik wat minder overzichtelijk.
Onder screen werkt het perfect (ik draai irssi.. maar dat maakt niks uit voor de discussie). Sommige mensen vinden GUI's niks.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:32 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Bitchx is alleen handig als je ergens anders bent en je wilt irc,en Je gaat toch ook niet de hele dag met lynx internetten![]()
Mja irssi vind ik eigenlijk erg handig. En waaorm zou ik steeds op een andere client inloggen als ik via screen gewoon alitjd op mijn server ingelod ben met irssi.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:05 schreef slakkie het volgende:
[..]
Onder screen werkt het perfect (ik draai irssi.. maar dat maakt niks uit voor de discussie). Sommige mensen vinden GUI's niks.
Nzb's moeten ondersteund worden en moet van meerdere servers te gelijk kunnen downloaden (dus server 1 is bijv euronet en server 2 is bijv freenet).quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Welke functies wil je erin hebben?
Ik gebruik eigenlijk vooral FTD als overzicht van postings (die is in Ubuntu makkelijk te gebruiken, zoeken naar ftd4linux). En vervolgens binsearch.info om het op te zoeken en een nzb te downloaden. Soms zoek ik gewoon gelijk op binsearch en maak ik een nzb. En slechts een hele enkele keer haal ik headers van een groep binnen om gewoon even te kijken wat erin staat.
Voor dit gebruik van binaries op Usenet vind ik Klibido prima geschikt.
Als je nou eerst eens even naar de foutmelding kijkt in plaats van meteen aan een reinstall te denken... dit is windows niet hoor!quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:31 schreef Visitor.Q het volgende:
Ok... de X server is denk ik stuk... Als ik via terminal login het commando startx geef dan knalt ie er uit. Even zoeken naar hoe ik de boel reinstall
Misschien is het simpeler om uit te zoeken waarom het niet gaat.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:31 schreef Visitor.Q het volgende:
Ok... de X server is denk ik stuk... Als ik via terminal login het commando startx geef dan knalt ie er uit. Even zoeken naar hoe ik de boel reinstall
Dat had ik wel geprobeerd, maar in die terminal kun je niet naar boven scrollen. Als ie er weer uitknalt staat er niet veel info die ik kon gebruiken. Maakt ook niet uit, dit is toch een slechte installatie, probeer het binnenkort weer maar dan als primair besturingssysteem.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:23 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als je nou eerst eens even naar de foutmelding kijkt in plaats van meteen aan een reinstall te denken... dit is windows niet hoor!
less $file en je kan dan gewoon vi like commando's gebruiken om naar boven en naar onderen te gaan. jhkl etc etc.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Dat had ik wel geprobeerd, maar in die terminal kun je niet naar boven scrollen. Als ie er weer uitknalt staat er niet veel info die ik kon gebruiken. Maakt ook niet uit, dit is toch een slechte installatie, probeer het binnenkort weer maar dan als primair besturingssysteem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |