abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38564832
Hoe komt het toch dat mensen bij velen tegenwoordig willen uitdragen van welke films en muziek ze houden en welke sport ze beoefenen, oftewel een soort van personalisatie van de cultuur. Al die profielensites tegenwoordig en ook op shirtjes en dergelijke, iedereen lijkt wel iets uit te willen dragen, veel meer dan vroeger. Op FOK ook, kijk maar naar de gemiddelde icon, ondertitel en signature. Waar is het goed voor en is het belangrijk?
pi_38564859
kijk eens naar je eigen avatar...
Gelukkig zonder haar
pi_38564876
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:10 schreef TeChNo2 het volgende:
kijk eens naar je eigen avatar...
OP verandert.
pi_38564934
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:09 schreef pberends het volgende:
Hoe komt het toch dat mensen bij velen tegenwoordig willen uitdragen van welke films en muziek ze houden en welke sport ze beoefenen, oftewel een soort van personalisatie van de cultuur. Al die profielensites tegenwoordig en ook op shirtjes en dergelijke, iedereen lijkt wel iets uit te willen dragen, veel meer dan vroeger. Op FOK ook, kijk maar naar de gemiddelde icon, ondertitel en signature. Waar is het goed voor en is het belangrijk?
Aandacht... ze willen een bijzonder figuur zijn.
  maandag 5 juni 2006 @ 18:21:52 #5
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_38565269
borderline
  maandag 5 juni 2006 @ 19:29:54 #6
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_38567943
Dat is waar ze hun identiteit op baseren; wat ze belangrijk vinden aan anderen om te laten zien.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 5 juni 2006 @ 19:48:57 #7
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_38568702
he wat?
  maandag 5 juni 2006 @ 19:52:50 #8
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_38568841
Kom op, het is 2006. Wij hoeven ons voor niks meer te schamen
pi_38568867
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:29 schreef descendent1 het volgende:
Dat is waar ze hun identiteit op baseren; wat ze belangrijk vinden aan anderen om te laten zien.
  maandag 5 juni 2006 @ 20:03:48 #10
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38569266
Ja, voor jezelf weten wat je smaak en stijl is en er trots op zijn stelt natuurlijk niks voor.

Je telt pas mee als je er kudo's voor krijgt, toch?
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
pi_38581643
Elk mens heeft de behoefte om aan het ellendige gemiddelde uit te steken en hierin erkent te worden. Eén van die manieren is het maken van een profiel op een profielpagina.

En ik zal toegeven dat ik zelf er ook een aantal heb. Ik heb ook de behoefte om m'n individualiteit te manifesteren zoals elk mens.
pi_38582776
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:09 schreef pberends het volgende:

Hoe komt het toch dat mensen bij velen tegenwoordig willen uitdragen van welke films en muziek ze houden en welke sport ze beoefenen, oftewel een soort van personalisatie van de cultuur.
Dat dwingen diezelfde culturen een beetje af. "Koop/eet/draag ditte en wees cool!".
Iedereen wil wel eens speciaal voelen en met een avatar heb je daar weer een mogelijkheid toe.
Belangrijk? Totaal niet, maar wel lachen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:50:19 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_38586128
t is maar waar je op let he... Zo kan je ook van mensen zeggen dat als ze dit niet doen, dat ze
dit ook uit willen stralen... Ook een vorm van personalisatie...

Hoe je t ook went of keert, je zal altijd iets uitstralen...

Ik ben gewoon van mening dat als je jezelf goed voelt bij de manier waarop je er zelf bij loopt
en je jezelf bent, niemand daar iets op in te brengen hoeft te hebben... Mensen met dezelfde
smaak/interessen komen dan vanzelf op je pad...

Als je als een hippie dagelijks in een Gucci loopt, zal je merken dat je je in de eerste plaats in een pak gehesen voelt, en ten tweede weinig soortgenoten treft (geen schaapsgedrag, maar mensen met enigszins dezelfde interessen)...
Als je uitstraalt wat je uit wil stralen dan zal dat heel wat schelen...

Als mensen uitstralen dat ze een oppervlakkig persoon zijn, of uitsluitend
voor merkkleding of bandkleding gaan dan weet je ook meteen waar je aan
toe bent he...

[ Bericht 5% gewijzigd door B-FliP op 06-06-2006 12:00:34 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_38591654
Volgens mij is dit helemaal niet zo 'nieuw', maar is het door het medium internet hele andere vormen gaan aannemen. Mensen droegen 'vroeger' ook al bepaalde kledingstijlen, hadden posters voor het raam hangen, droegen t-shirts van bands.

Uiteindelijk zijn we toch groepsdieren, mensen willen graag ergens bijhoren of juist ergens tegen afzetten. Het is soms niet eens wat je echt bent, maar iig hoe je graag wil overkomen: stoer, alternatief, netjes, etc. En omgekeerd werkt het ook zo, mensen beoordelen anderen op dat soort dingen, puur omdat het (al dan niet voorbarig) plaatsen in hokjes een basis vormt om te gaan met alle dingen die we zien.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_38598622
Dat heeft te maken met het uitdragen van 'smaak'. Een goed begrip verfijnt onze wensen en verhoogt het genot van bezit. Er is veel voor nodig om een groot man/vrouw tevreden te stellen, dus door aan te geven wat men interessant vindt, hopen ze aanzien te verwerven.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:35:40 #16
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_38618712
Mensen willen uniek zijn, maar toch ook graag bij een groep horen.....dat is al generaties zo....

De profielen op internet zijn niet iets nieuws....iedereen moest vroeger in de 'vriendenboekjes' toch ook al schrijven wat ze lekker eten vonden en wat niet, en wat hun hobbies waren? Kortom: een nieuwe (digitale) versie van iets wat al heel lang bestaat...
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:12:08 #17
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_38619625
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 18:33 schreef WeirdMicky het volgende:
Dat heeft te maken met het uitdragen van 'smaak'. Een goed begrip verfijnt onze wensen en verhoogt het genot van bezit. Er is veel voor nodig om een groot man/vrouw tevreden te stellen, dus door aan te geven wat men interessant vindt, hopen ze aanzien te verwerven.
Smaak en mooi zijn allebei subjectief, dat is het mooie eraan... Dus als iemand probeert te imponeren door bijvoorbeeld geforceerd alleen extreem dure kleren te dragen of iemand die
continu draagt wat op dat moment "in" is, zal deze alleen in de smaak vallen bij mensen die hier hetzelfde over denken...

No harm done...

Mensen die niet om kunnen gaan met hoe andere mensen zich uiten vind ik juist bekrompen...

Tuurlijk zijn sommige modepopjes en hypers er lachwekkend snel bij, en is het soms sneu om
te zien hoe mensen zich aanpassen aan de 'stijl' van een bepaalde groep om daar onderdeel
van te worden... Toch zijn het allemaal dingen waarop je kan letten, maar niet op hoeft te letten...

Als je verwacht van andere mensen dat ze je accepteren zoals je bent, zal je dat toch ook eerst zelf moeten doen, en ook anderen accepteren zoals ze zijn...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_38762729
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:12 schreef K33T het volgende:

[..]

Aandacht... ze willen een bijzonder figuur zijn.
toch zie je vrijwel dezelfde dingen steeds terugkomen
meer kuddegevoel, met name "wil 'normaal en gewild' zijn"
  zondag 11 juni 2006 @ 22:15:29 #19
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38762789
Mijn UI straalt ook veel uit. Ik voel me er maar fijn bij.

Wat je zegt is vooral in de muzieksmaak duidelijk te zien. Mensen blijken dan echt bizar veel dezelfde muzieksmaak te hebben, hoewel ze het wel als uniek beschouwen.
Zyggie.
pi_38765230
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:13 schreef koffiegast het volgende:

[..]

toch zie je vrijwel dezelfde dingen steeds terugkomen
meer kuddegevoel, met name "wil 'normaal en gewild' zijn"
Een beschrijving van een groot aantal van je favoriete bands (o.i.d.) geven, is proberen je eigen smaak kenbaar te maken aan de buitenwereld om daarmee aanzien te verwerven. Zowel kudde gedrag als individualisering.
pi_38776482
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:16 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Een beschrijving van een groot aantal van je favoriete bands (o.i.d.) geven, is proberen je eigen smaak kenbaar te maken aan de buitenwereld om daarmee aanzien te verwerven. Zowel kudde gedrag als individualisering.
true, kuddemensen vormen hun smaak alleen door naar andere te kijken om er bij te kunnen horen.
noem ik niet zo persoonlijk
pi_38776816
Ik heb geen onderschrift of avatar en daarmee onderscheid ik mezelf!
pi_38782026
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:11 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik heb geen onderschrift of avatar en daarmee onderscheid ik mezelf!
De vraag is of dat een aantrekkelijk manier is van jezelf onderscheiden.
pi_38783305
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:21 schreef Scummy het volgende:
borderline
mis nu alleen nog de smiley... iemand die in de aanbieding met het scheermesje?
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_38830806
Omdat het leuk is.
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')