abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:53:23 #51
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_38851573
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:39 schreef Kreupelhout het volgende:
Bij Nieuws staat dit bericht.
[..]

Wie herkent zich hierin? Zelf ben ik nog nooit vreemdgegaan (man) maar heb wel 2 relaties gehad waarin mn vriendin vreemdging. En als ik dit dan lees, word ik er ook niet vrolijker van.
mag ik hieruit opmaken dat je minder mooi bent?
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_38851640
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:46 schreef LadyXochi het volgende:
Grappig.... Maar jouw laatste zin... Volgens mij is toch nog het gros van de kids van hun 'vader' , hoor...
Ik heb weleens gelezen dat 10% van alle kinderen verwekt zijn door een ander dan met wie de vrouw op dat moment was..
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:20:03 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38852635
quote:
Ik heb weleens gelezen dat 10% van alle kinderen verwekt zijn door een ander dan met wie de vrouw op dat moment was..
Hoe dan ook: allemaal kinderen van hun vader..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_38852859
Dan is het dus nog steeds 90% van de kinderen die wel gewoon van de partner van dat moment zijn. Dat noem ik niet 'zoveel kinderen', gezien er van die 10% ook nog een hoop in de volgende categoriėn vallen: - one-night stands, verkrachtingen, zaaddonoren (BOM-moeders).
En dan heb je bij de overblijvers altijd nog de gevallen waarbij de relatie toch al niet goed zat...
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_38852917
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hoe dan ook: allemaal kinderen van hun vader..
Ik bedoelde eigenlijk: niet van hun vermeende vader zijn.
pi_38874567
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:46 schreef LadyXochi het volgende:
Grappig.... Maar jouw laatste zin... Volgens mij is toch nog het gros van de kids van hun 'vader' , hoor...
10% van de kinderen is niet van hun verwachte papa.
pi_38880444
Daarom stonden er ook aanhalingstekens om het woord vader...

Maar goed, kunnen we stoppen met mierenneuken en inhoudelijk op het onderwerp ingaan?
pi_38880448
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:20 schreef LadyXochi het volgende:
Ja, of niet
Ik denk niet dat iemand zich hierin zal herkennen. De meeste vrouwen weten niet eens wanneer ze ovuleren, behalve als ze zwanger proberen te raken. En juist in die periode wil een vrouw niet vreemd gaan, lijkt me, want dat verhoogt de kans dat ze huidige partner, die als het goed is stabieler is dan een one-night-stand of zo, haar verlaat. [...]
Dat vrouwen die regelmatig vreemdgaan en dat artikel hebben gelezen nu ineens bij gaan houden wanneer ze ovuleren en er op gaan letten. Maar dan krijg je een self-forfilling prophecy.
Volgens mij mis je het punt een beetje.
Het punt is NIET dat vrouwen moeten weten wanneer ze ovuleren.
Het punt is dat ze zich rond de ovulatie sexier en aantrekkelijker voelen, en meer de neiging hebben om eens uit te gaan.

Het dus he-le-maal niet zo dat ovulerende vrouwen automatisch vreemd gaan, of dat vreemdgaande vrouwen dat alleen doen als ze ovuleren.

Er zijn een paar lichte gevoelens (die echt wel genegeerd kunnen worden) die spelen wanneer een vrouw ovuleert.
De conclusie die daaruit getrokken wordt is dat vrouwen biologisch gezien wel een stabiele relatie willen opbouwen, maar toch geneigd zijn om, wanneer ze vruchtbaar zijn, te proberen dat van een andere man te halen.
Er is dus een lichte drang in die richting, en die drang zegt iets over onze evolutionaire ontwikkeling.
Je kunt er voor de individuele vrouw geen enkele conclusie uit trekken; want sommigen gaan gewoon niet vreemd. Of ze nu ovuleren of niet.
pi_38880754
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:54 schreef mgerben het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt een beetje.
Het punt is NIET dat vrouwen moeten weten wanneer ze ovuleren.
Weet ik, maar met mijn reactie wilde ik duidelijk maken dat ik (en de meeste dames) geen idee hebben of het klopt of niet, omdat we meestal niet eens weten wanneer we ovuleren.
quote:

Het dus he-le-maal niet zo dat ovulerende vrouwen automatisch vreemd gaan, of dat vreemdgaande vrouwen dat alleen doen als ze ovuleren.
Heeft volgens mij ook niemand hier gezegd, alleen dat de kans groter is dat een vrouw vreemdgaat tijdens haar ovulatie dan in de periode dat ze niet ovuleert. Ik kan er zelf in ieder geval niet veel over zeggen, want ik ben nog nooit vreemdgegaan en ik weet niet wanneer ik ovuleer
quote:

De conclusie die daaruit getrokken wordt is dat vrouwen biologisch gezien wel een stabiele relatie willen opbouwen, maar toch geneigd zijn om, wanneer ze vruchtbaar zijn, te proberen dat van een andere man te halen.
Misschien, maar dan in ieder geval niet bewust.
quote:

Er is dus een lichte drang in die richting, en die drang zegt iets over onze evolutionaire ontwikkeling.
Oja? Waar wordt er dan gezegd of dit 'feit' nou een nieuw fenomeen is, of dat het al bestaat zolang vrouwen ovuleren? En wie heeft onderzocht of er een stijging, of misschien juist wel een daling is qua vreemdgaande vrouwen tijdens hun ovulatie? Misschien wordt het juist minder. Kan toch? Wie weet wordt de moderne mens steeds monogamer. Lijkt zo op het eerste gezicht niet, maar dat kan ook alleen zijn omdat vreemdgaan nu tegenwoordig niet meer zo goed en zo vaak verborgen wordt gehouden, of verborgen kan worden gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')