Word je direct beschuldigd van discriminatiequote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:44 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat ook niet tegen vrouwen.

Daar wordt het eerder VAN. Als in: ik woon zover mogelijk VAN Kanaleneiland vandaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij is het uberhaupt allemaal IN.
Behalve misschien Kanaleneiland ofzo.

Hm, dan zal dat vroeger wel "familietaal" ofzo geweest zijn en geen typisch Utrechts gebruik. Jammer, leek me wel leuk om uit te zoeken hoe het zat en waar het vandaan kwam.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij is het uberhaupt allemaal IN.
Behalve misschien Kanaleneiland ofzo.

Is niet gaar, is leukquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:47 schreef Borkydude het volgende:
Ik vond gisteren zoeen gare boekje met allemaal ouwe foto's van oa station, neude en leidseweg

Ik heb je niet gezienquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:45. schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ga, maar eigenlijk alleen voor GEM. Mijn vriend is gitarist bij GEM, anders was ik uberhaupt al niet gegaan. De Dijk komt drie keer per jaar in Tivoli voor twee concerten per keer, en ik werk bij Tivoli. Ik heb ze laatst al eens onvrijwillig gezien, en ik vind het wel prima. Ik ga gewoon even naar m'n vriend kijken en dan ga ik weer naar huis. Of naar de stad ofzo.
Ik ben te herkennen aan het korte rode sixtiesjurkje.

Nou bij deze; bij mij in de familie woont iemand "op overvecht" en "op hoograven"quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:51 schreef VoreG het volgende:
Ik heb sowieso nog nooit gehoord dat iemand zei dat hij OP *wijk* woonde

Ik heb De Dijk gemist. Ik was bier aan het drinken met GEM.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:05 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik heb je niet gezien, maar ik heb GEM grotendeels vanaf de rots in de Botanische Tuinen gehoord, dus dat was ook niet zo raar. Die echo tegen het wiskundegebouw was echt geweldig
. De Dijk vond ik nog best wel een beetje goed. Wel heel oud, maar de sfeer was echt leuk vond ik. En die saxofonist heeft echt enorme longen, denk ik. Dat kan niet anders.

Thnkx, ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:46 schreef FloggingMolly het volgende:
Het is ook op Oog in Al (zo zeg ik het iig)
Ik woon ook op Lunetten
Ik denk dat het een soort Utrechts gebruik is.

Jazekerquote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:50 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Thnkx, ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen
Geboren en getogen Utrechter?

Dan ga ik op jouw reactie af en ga ik toch eens kijken of te achterhalen is waar dat "op" vandaan komtquote:

Ik zeg ook wel eens op Zuilen, bij de meeste wijken is het allebij wel mogelijk. Ligt er denk ik ook aan hoe plat je praat.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:13 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Dan ga ik op jouw reactie af en ga ik toch eens kijken of te achterhalen is waar dat "op" vandaan komt![]()
Maarreh, ik dacht altijd dat het "in" Lunetten is, net zoals "in" Zuilen.

Ik woon dadelijk toch gewoon in Ondiep he?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:46 schreef FloggingMolly het volgende:
Het is ook op Oog in Al (zo zeg ik het iig)
Ik woon ook op Lunetten
Ik denk dat het een soort Utrechts gebruik is.

Ondiep, m'n ouwe buurtjiejquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik woon dadelijk toch gewoon in Ondiep he?.

Dat wat jouw voorkeur heeft.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:53 schreef VoreG het volgende:
Zit ik in Witte Vrouwen of op Witte Vrouwen?

in een kamer op kamersquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:44 schreef DennisMoore het volgende:
Op of in kamers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |