Hmm... Ik had the obvious nog niet geprobeerd. Ik ben nu verbonden met een kabeltje en de boel gaat als een tierelier.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:15 schreef XL het volgende:
Is die mac de enige achter de router?
Dan kun je met LittleSnitch je internetverkeer gaan monitoren.
AirPort is sowieso langzamer dan een kabeltje. Airport Express is 54mbps, in de praktijk 20mbps ofzo. Een kabeltje is doorgaans 100mbps, 1000mbps misschien als je router dit ondersteunt (de laatste Mac's hebben ook Gigabit Ethernet).quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:57 schreef broer het volgende:
[..]
Hmm... Ik had the obvious nog niet geprobeerd. Ik ben nu verbonden met een kabeltje en de boel gaat als een tierelier.
Dus: er is iets mis met mijn AirPort en de draadloze verbinding met de router. Hij heeft het wel op de goede snelheid gedaan. Kan een AirPort-kaart 'slijten' en daardoor trager worden?
AirPort zegt een verbinding te hebben van 11Mb, het kabeltje heeft 100Mb. Maar ook met AirPort zou ik het maximale uit mijn abonnement moeten kunnen halen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef Furious het volgende:
AirPort is sowieso langzamer dan een kabeltje. Airport Express is 54mbps, in de praktijk 20mbps ofzo. Een kabeltje is doorgaans 100mbps, 1000mbps misschien als je router dit ondersteunt (de laatste Mac's hebben ook Gigabit Ethernet).
Laatst heb ik ergens een test gelezen dat een 11mbps WiFi connectie zo'n 2mbps in de praktijk was. Tel uit je winstverlies.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:42 schreef broer het volgende:
[..]
AirPort zegt een verbinding te hebben van 11Mb, het kabeltje heeft 100Mb. Maar ook met AirPort zou ik het maximale uit mijn abonnement moeten kunnen halen.
Ik ga eerst maar eens wat testen om te kijken of het nu aan mijn kaart ligt, of aan het wifi-deel van de router. Dat schijnt ook nog te kunnen. Voorlopig internet ik wel met een kabeltje. (Wat is snelheid toch heerlijk als je het een tijdje niet hebt gehad...)
Wat is weldra?quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Liefjes, ik ga weldra mijn PB G4 te koop aanbieden op marktplaats en tweedehandsmac. Aardig als ik ben wil ik mijn Apple-SC-genoten in de gelegenheid stellen hun eventuele interesse aan mij kenbaar te maken. Dan weet ik zeker dat ie in goede handen terecht komt en de boel tot beide tevredenheid geregeld kan worden.![]()
Binnen nu en anderhalve maand: ik ben van plan om half juli in NYC een nieuwe MBP te kopen.quote:
Hmmz is het echt zo erg? Ik heb nu 640 MB in mijn 800 MHZ ibook liggen. Zou ik dat verschil duidelijk merken?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:52 schreef Tijn het volgende:
Ik erger me inmiddels helemaal kapot aan m'n schrale 512 MB intern geheugen, dus het werd ook wel tijd
In m'n iBook G4 vond ik 512 MB intern ook niet zo erg. Maar op m'n MBP is het duidelijk dat het gebrek aan RAM de rest ophoudt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:16 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Hmmz is het echt zo erg? Ik heb nu 640 MB in mijn 800 MHZ ibook liggen. Zou ik dat verschil duidelijk merken?
Niet dat ik niet na verloop van tijd van plan ben om het uit te breiden, maar goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |