quote:Ok, I think we have enough information to extrapolate both the cost and price of Wii. With Nintendo telling us how much more it expects from sales and profit for FY 2006 and what its target for Wii hardware and software sales, a little algebra should do the trick.
First, the facts we have to go off of:
Sales for FY2005: $4.5 billion.
Sales for FY2006: $5.3 billion.
Profit for FY2005: $877 million.
Profit for FY2006: $580 million.
Wii hardware units to be sold == 6 million.
Wii software units to be sold == 17 million.
That leaves us with ~$300 million less profits on an extra $800 million in sales.
~$300 million less in profits on selling 6 Million Wii == $50 loss on each console sold.
Add in the profits from Wii games, and the loss per unit potentially goes up.
Likewise...
$800 million on added sales from 6 Million Wii and 17 Million Wii games...
$40 (retail price) * 17 Million == $680 Million from games sales...
$800 Million - $680 Million == $120 million from Wii hardware sales.
Wii price (to retailer) == $20
Usual retail markup is around ten bucks, so Wii price will be...
$30!!!
But will cost $70 to produce.
Geen gevoel voor humor?quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:38 schreef Poit het volgende:
http://www.nationalemediasite.nl/tekenbord/editor.php
Hier kan je tekenen
Jewelquote:
Ach ja, hoop doet levenquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jewel
Alleen wordt het zo vervelend elke keer het totaal onrealistische "ZOMFG, HIJ WORDT 149 EURO, WOWOWOOW" aan te horen.
150-30 = verschil van 120 euro.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jewel
Alleen wordt het zo vervelend elke keer het totaal onrealistische "ZOMFG, HIJ WORDT 149 EURO, WOWOWOOW" aan te horen.
Tech demo voor de Gamecube. Mario 128quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:36 schreef Erwtensoep het volgende:
Tja waar dat Mario 128 op sloeg....
Die komt van mijn link, hertquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:27 schreef __aram het volgende:
OMFGWTFJCBBQ!!!!
ATI working on Mario 128 Engine!!!
[afbeelding] [afbeelding]
Het begint met de N en eindigt met otorious_Roy.quote:
quote:"We can't promise we won't have even a one-yen loss, but we are not expecting an enormous loss," Nintendo President Satoru Iwata told a news conference. "It is a strange notion that a game console always leads to mounting losses in the beginning."
"We are working to make the Wii business a healthy one from the first year," he added...
Zei hij niet dat ze gewoon minder winst verwachten, zoals hij al eens eerder had gezegd?quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:29 schreef Tomasso het volgende:
Maar goed, zouden ze de hardware hebben verbeterd of is er nog iets dat we niet weten. Aangezien ze bij een verkoopprijs van minimaal 199 euro verlies lijden
Heeft iedere console niet z'n reeks die tot het bittere eind (and waaaaaaaaaaaay beyond zoals Mario) wordt uitgemolken?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:
yay pokemon
waarom zie ik steeds dezelfde franchises terugkomen op Nintendo consoles? Zodra Nintendo een console aankondigt, weet ik al dat er een Zelda, Mario, Wario, wellicht een Yoshi en een Pokemon game op komt.
Zijn Nintendo gamers (mij incluis) die gare loodgieter nog niet zat?
Nope!quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:
What he said!quote:
Ja, Project HAMMER, Disaster: Day of Crisis, Excite Truck.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:
yay pokemon
waarom zie ik steeds dezelfde franchises terugkomen op Nintendo consoles? Zodra Nintendo een console aankondigt, weet ik al dat er een Zelda, Mario, Wario, wellicht een Yoshi en een Pokemon game op komt.
I wonder... mmhhh..quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:
yay pokemon
De consoles zijn vernieuwend.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:56 schreef BMH het volgende:
[..]
I wonder... mmhhh..
Wat een vraag![]()
Waarom denk je dat mensen Nintendo consoles kopen?
quote:Miyamoto heeft namelijk zo’n beetje een nieuwe Star Fox voor de Wii aangekondigd. De website NintendoGossip heeft namelijk gemeld dat Miyamoto in een interview met de Duitse website Gamefront interessante hints heeft gegeven.
Allereerst meldde Miyamoto iets over de mogelijkheden die de Wii-controller kan leveren voor een game als Star Fox. Hij legde uit hoe bijvoorbeeld vliegtuigen bestuurd kunnen worden of geschoten kan worden met de afstandsbediening. Maar wanneer de interviewer vroeg of ze op dit moment bezig waren met een Star Fox-game voor de Wii, vertelde Miyamoto dat hij niks voorspelt maar ook niks afschrijft.
Op de X360 ja.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:24 schreef ikookhier het volgende:
Hoop dat Killer Instinct ook nog even langs komt![]()
quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Op de X360 ja.
KI is van RARE, RARE is nu van MS.
Kalmeerquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Op de X360 ja.
lost me.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:
yay pokemon
waarom zie ik steeds dezelfde franchises terugkomen op Nintendo consoles?
Nou, Mario werd behoorlijk uitgewrongen tijdens de Gamecube periode ja. Pokemon ook wel, alhoewel dat maar twee spellen in de marge zijn geweest. Maar het feit is wel dat al die spellen (of althans Mario -het platformspel dan!- en Zelda) van een constante hoge kwaliteit zijn. Wordt je het wel eens zat? Ja, wel een beetje, net zoals je GTA en Final Fantasy misschien een beetje zat wordt. Is het slecht dat er nieuwe versies van uitgebracht worden? In het geheel niet!quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:
yay pokemon
Die Mario spin-offs boeien me niet zo veel, dat zijn games die Nintendo snel uitpoept, en vaak zelfs beter zijn dan wat 3rd party developers te bieden hebben (ik denk dat Nintendo dat bewust doet om gaten door lack of support van andere ontwikkelaars op te vullen, doen ze op zich goed). Ik betreur het alleen dat ze hoogst waarschijnlijk met de zoveelste Stadium-versie komen, terwijl een MMO OF een Pokemongame a la Oblivion echt een gigantische megahit kan worden. Maar goed, misschien dat het nog komtquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, Mario werd behoorlijk uitgewrongen tijdens de Gamecube periode ja. Pokemon ook wel, alhoewel dat maar twee spellen in de marge zijn geweest. Maar het feit is wel dat al die spellen (of althans Mario -het platformspel dan!- en Zelda) van een constante hoge kwaliteit zijn. Wordt je het wel eens zat? Ja, wel een beetje, net zoals je GTA en Final Fantasy misschien een beetje zat wordt. Is het slecht dat er nieuwe versies van uitgebracht worden? In het geheel niet!
Ik denk (hoop) dat Nintendo zelf ook wel doorheeft dat praktisch alle fans een MMO Pokemon willen. Nu komt er ook een echt online netwerk van Nintendo, dus ik denk dat de kans wel een stuk groter is gewordenquote:Op woensdag 7 juni 2006 19:08 schreef Steeven het volgende:
[..]
Die Mario spin-offs boeien me niet zo veel, dat zijn games die Nintendo snel uitpoept, en vaak zelfs beter zijn dan wat 3rd party developers te bieden hebben (ik denk dat Nintendo dat bewust doet om gaten door lack of support van andere ontwikkelaars op te vullen, doen ze op zich goed). Ik betreur het alleen dat ze hoogst waarschijnlijk met de zoveelste Stadium-versie komen, terwijl een MMO OF een Pokemongame a la Oblivion echt een gigantische megahit kan worden. Maar goed, misschien dat het nog komt.
Het klinkt misschien vreemd, maar dat zou een reden voor me kunnen zijn om een Wii te halenquote:Op woensdag 7 juni 2006 19:16 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat Nintendo zelf ook wel doorheeft dat praktisch alle fans een MMO Pokemon willen. Nu komt er ook een echt online netwerk van Nintendo, dus ik denk dat de kans wel een stuk groter is geworden
Rare? Rare is dood.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Op de X360 ja.
quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:25 schreef speknek het volgende:
Als je dan een mic addon op je wiimote kan klikken, en hij herkent het als je met je hand zwiept en roept "Pikachu ik kies jou!", dan zou het toch wel krap in m'n broek worden hoor.
Viva Pinata..quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:26 schreef BMH het volgende:
Rare? Rare is dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |