abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38524420
Heeft iemand een idee of het mogenlijk is om ene auto met voorwiel aandrijving om te bouwen naar 4 wiel aandrijving?
Zo ja, wat mag je allemaal veranderen en en wat gaat dit absurde idee kosten?
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
  zondag 4 juni 2006 @ 12:19:26 #2
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_38525227
Ik was ook van plan dit te gaan doen, maar ik moet eerst mijn vliegtuig ombouwen zodat ik hem tijdens het vliegen in zijn achteruit kan zetten en achteruit kan vliegen.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_38525298
Aan jouw heb ik ook niks
Ow je rijdt een Manta vandaar
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
  zondag 4 juni 2006 @ 12:25:19 #4
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_38525356
Zal ik dan eens een serieuze poging wagen?

Koop een auto waarvan je weet dat ze zijn uitgevoerd in zowel 2WD als AWD uitvoering.

Koop als je een 2wd uitvoering gekocht heb er een AWD uitvoering bij en zet alles over van de ene op de andere.

Maw, ik denk dat je beter af bent door gewoon een AWD te kopen ipv er zelf eentje te bouwen.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  zondag 4 juni 2006 @ 12:27:26 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38525401
Ik moest eerst heel hard lachen maar nu ik er nog eens over nadenk meen ik toch wel eens een voorbeeld van een Integra gezien te hebben (internet, niet irl) waar een aangepast onderstel van een Honda HRV ondergezet was.
Vampire Romance O+
pi_38525458
Hangt er nogal vanaf wat voor auto. Als je bijvoorbeeld een impreza hebt met FWD, is het nog wel enigzins haalbaar. Er bestaan immers al vernellingsbakken en aandrijfassen die je nodig hebt voor 4WD. Ook in de bodemplaat van de auto is al ruimte voor deze onderdelen. Bij een auto die nooit met 4WD is geleverd wordt het een groot probleem. Zoals gezegd bestaat de versnellingsbak in 4WD-uitvoering niet, dus dat zal je moetne laten maken, evenals aandrijfassen en een achteras+differentieel. Bovendien is de ruimte er waarschijnlijk niet voor om de boel kwijt te kunnen.
  zondag 4 juni 2006 @ 12:32:56 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_38525532
Corrado's worden ook nog weleens omgebouwd naar 4motion...

Opzich denk ik dat het wel mogelijk is, als je binnen het merk een versnellingsbak, aandrijfas en achteras kunt vinden...
Maar dat het een kutklus is, is duidelijk... en het zal zeker het geld niet waard zijn...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_38525558
Sowieso als dezelfde auto er ook in 4x4 is, kan je beter direct die kopen..
pi_38525577
Nee deze wagen is nooit in 4wd uitgevoerd geweest, maar daarom leek me het zo'n tof idee
Maar het is dus een enigszins kansloos idee
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_38525643
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:32 schreef MikeyMan het volgende:
Corrado's worden ook nog weleens omgebouwd naar 4motion...

Opzich denk ik dat het wel mogelijk is, als je binnen het merk een versnellingsbak, aandrijfas en achteras kunt vinden...
Maar dat het een kutklus is, is duidelijk... en het zal zeker het geld niet waard zijn...
Nou het gaat inderdaad om ene VW, de Caddy dan 2de type. Maar dacht Audi hoort ook bij VW dus wellicht dat je dara onderdelen van kunt jatten of van een andere 4wd VW
maar het gaat me niet om het geld dat het niet waard is
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
  zondag 4 juni 2006 @ 12:45:41 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_38525807
Sjah... Caddy zal misschien nog wel makkelijker zijn dan een personenauto...

Vraag is hoeveel ruimte je hebt voor de versnellingsbak... Je zou rotzooi uit een golf 4motion kunnen slopen... Maar ik zou er zelf idd niet aan beginnen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_38525893
Waarom zou je een caddy naar 4wd willen ombouwen?

Kan geen reden bedenken
  zondag 4 juni 2006 @ 12:50:54 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38525951
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:37 schreef E-ratic het volgende:

[..]

Nou het gaat inderdaad om ene VW, de Caddy dan 2de type. Maar dacht Audi hoort ook bij VW dus wellicht dat je dara onderdelen van kunt jatten of van een andere 4wd VW
maar het gaat me niet om het geld dat het niet waard is
Liggen bij Audi de motoren niet in de lengte en bij VW in de breedte?
Ombouw met Audi spullen is dan onmogelijk/zeer moeilijk en 4-motion zuigt
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 4 juni 2006 @ 12:53:24 #14
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_38526036
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

4-motion zuigt
doch minder dan 2 motion...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 4 juni 2006 @ 12:55:17 #15
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38526095
Simpel.

nou ja, simpel...

Zet je auto op een 4x4 chassis

Voorbeeld:




Merk en type: Jeep Wrangler met Citroën 2CV opbouw ('Jeend')
Eigenaar: Leen Apk
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Veemarkthallen
Datum: 06-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens het evenement Citromobile
pi_38526315
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Waarom zou je een caddy naar 4wd willen ombouwen?

Kan geen reden bedenken
Is tof
Maar waarom zuigt 4-motion?
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_38526387
Is de Caddy laadvloer niet te laag (als in daar past geen as naar de achterwielen)?
  zondag 4 juni 2006 @ 13:06:16 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38526398
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:03 schreef E-ratic het volgende:

[..]

Is tof
Maar waarom zuigt 4-motion?
Omdat alle andere 4x4 systemen beter zijn? Maar bij een Caddy past er waarschijnlijk niets anders, als dat 4-motion al past!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 4 juni 2006 @ 13:08:30 #19
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_38526452
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:05 schreef Jimmeh het volgende:
Is de Caddy laadvloer niet te laag (als in daar past geen as naar de achterwielen)?
kwestie van een beetje ophogen... En juist dat lijkt me in een caddy makkelijker dan in een personenwagen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 4 juni 2006 @ 13:12:14 #20
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38526559
Als je een Caddy 4wd wilt is het denk ik verstandiger, en goedkoper, om een VW Taro te kopen
pi_38526664
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Als je een Caddy 4wd wilt is het denk ik verstandiger, en goedkoper, om een VW Taro te kopen
dat is niet tof, een 4wd Caddy is veel toffer
Maar zo te horen is dit een echt te bizar idee
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_38530160
In Engeland zijn er wel gasten die een Nissan Primera ombouwen van FWD naar RWD of AWD.
...I never think of the future...it comes soon enough.
pi_38530421
4Motion is net als quattro een merknaam. Het zegt niets over de gebruikte techniek.

4Motion in de Passat B5 (zie sig) heeft een torsen diff. ('quattro' systeem). In de nieuwste Passat is het een Haldex koppeling.
4Motion in de Golf/A3/TT/Leon/etc. is een Haldex koppeling.



Afgezien van die verschillen is de Caddy gebaseerd op een Polo, dus je hebt enorm veel werk wil je bijv. een systeem met een Haldex-koppeling van een Golf er onder zetten.
V10
pi_38611590
Heeft een caddy niet hetzelfde onderstel als een golf. In dat geval valt er misschien wel wat om te bouwen. Weet er eigenlijk niks van.
pi_38611736
http://www.hpamotorsport.com/projects_finished_cannonbeetle.htm
check dat es ff.,, het gaat wel om een Beetle, maar is het basispriniciepe wat jij ook wilt doen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_38613274
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:25 schreef JaFFe het volgende:
Heeft een caddy niet hetzelfde onderstel als een golf. In dat geval valt er misschien wel wat om te bouwen. Weet er eigenlijk niks van.
Lees de post eens boven je, de ouwe type Caddy is op de Polo gebaseerd.

Misschien dat je met de nieuwste Caddy wel geluk hebt, aangezien die gewoon op de Golf is gebaseerd...

Maar een simpel klusje is het niet, omdat je electronica moet omzeilen (abs, en eventueel traction control achtige onzin).
  † In Memoriam † woensdag 7 juni 2006 @ 00:27:39 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38613485
Als je het puur om de techniek gaat: bouw een Eend om. In Engeland kan je een pakketje kopen om je Eend om te bouwen tot een 4x4 aangedreven monster. Hoe legaal dat allemaal is weet ik niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_38619238
1) Het wordt een dure grap
2) Je meot verstand hebben van wat je doet
3) Veel succes met het legaal op de weg krijgen...

Ik weet wel bijvoorbeeld dat er een Corsa A succesvol en legaal naar 4x4 is omgebouwd en een Kadett E GSi (beide uitgerust met aangepast onderstel van Vectra 4x4 Turbo en motor van Vectra/Calibra 4x4 Turbo).
pi_38628457
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:18 schreef yup het volgende:

[..]

Lees de post eens boven je, de ouwe type Caddy is op de Polo gebaseerd.

Misschien dat je met de nieuwste Caddy wel geluk hebt, aangezien die gewoon op de Golf is gebaseerd...

Maar een simpel klusje is het niet, omdat je electronica moet omzeilen (abs, en eventueel traction control achtige onzin).
De nieuwe Caddy is niet op de golf gebaseert, maar op een touran
abs, traction control heb ik niet op de mijnes
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:27 schreef 2cv het volgende:
Als je het puur om de techniek gaat: bouw een Eend om. In Engeland kan je een pakketje kopen om je Eend om te bouwen tot een 4x4 aangedreven monster. Hoe legaal dat allemaal is weet ik niet.
nee, het gaat niet puur om de techniek. Eendjes
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
  † In Memoriam † woensdag 7 juni 2006 @ 16:32:26 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38628577
Wat wil je dan voor auto ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_38628625
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:28 schreef E-ratic het volgende:

[..]

De nieuwe Caddy is niet op de golf gebaseert, maar op een touran
abs, traction control heb ik niet op de mijnes
[..]

nee, het gaat niet puur om de techniek. Eendjes
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:56 schreef CiQNiZ het volgende:
1) Het wordt een dure grap
2) Je meot verstand hebben van wat je doet
3) Veel succes met het legaal op de weg krijgen...

Ik weet wel bijvoorbeeld dat er een Corsa A succesvol en legaal naar 4x4 is omgebouwd en een Kadett E GSi (beide uitgerust met aangepast onderstel van Vectra 4x4 Turbo en motor van Vectra/Calibra 4x4 Turbo).
1) Dat boeit me niet, het hoeft ook niet vandaag te gebeuren
2) Anderen hebben ook verstand en kunnen verplicht vast wel meehelpen
3) Dank je
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_38628704
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:32 schreef 2cv het volgende:
Wat wil je dan voor auto ?
nee ik ben al voorzien, maar had een idee, een stom idee en een dwaas idee
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_38882383
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:35 schreef E-ratic het volgende:

[..]

nee ik ben al voorzien, maar had een idee, een stom idee en een dwaas idee
maar wel een grappig idee, kan wel es leuk worden.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:07:09 #34
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_38882732
Er wordt over het oude model van de Caddy gesproken... Bij mij is dit het oude model:


Zomaar een random plaatje hoor..

Dit is toch wel degelijk op het onderstel van een Golf type 1 gebouwd De Caddy's die hierna komen zijn op basis van de polo/cordoba etc.



Op een Caddy forum is iemand bezig met een VR6 Syncro caddy te bouwen. Oude type welliswaar

http://www.vwcaddyforum.n(...)isplay;threadid=4341
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:20:04 #35
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_38883201
En dat zijn dus allebei oude types, aangezien dit:



de nieuwe is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:21:21 #36
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_38883249
Ja dat klopt, maar ik als er over een oud type caddy wordt gesproken vind ik dat de type1
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_38883280
Waarom zou je zo'n besteldoos 4WD willen maken.. de eerste de beste bocht zwabber je tegen een boom aan
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:29:09 #38
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_38883573
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:22 schreef 1299 het volgende:
De eerste de beste bocht zwabber je tegen een boom aan
Want?
Misschien daarom de 4WD
En voor de ene is het een uitdaging om een Skyline voor de 40ste keer te voorzien van Bi-turbo's etc, en voor de andere is het een uitdaging om een Caddy 4WD te maken wat je niet veel (Lees: nooit) ziet
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_38883622
Ja het is wel humor.. maar door het hoge zwaartepunt heb je echt een beroerd weggedrag
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:38:41 #40
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_38883930
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:30 schreef 1299 het volgende:
Ja het is wel humor.. maar door het hoge zwaartepunt heb je echt een beroerd weggedrag
En dus meer behoefte aan 4wd
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 15 juni 2006 @ 14:38:49 #41
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_38883935
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:30 schreef 1299 het volgende:
Ja het is wel humor.. maar door het hoge zwaartepunt heb je echt een beroerd weggedrag
Bij de pick-up versie niet hoor

[ Bericht 66% gewijzigd door Go0s op 15-06-2006 14:46:23 ]
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:06:35 #42
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_38887299
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:43 schreef E-ratic het volgende:
Heeft iemand een idee of het mogenlijk is om ene auto met voorwiel aandrijving om te bouwen naar 4 wiel aandrijving?
Zo ja, wat mag je allemaal veranderen en en wat gaat dit absurde idee kosten?
ik denk als je dit soort vragen hier stelt je maar er helemaal niet aan moet gaan beginnen.

Alles kan omgebouwd worden naar 4wd maar alles heeft ook natuurlijk een eigen kostenplaatje.
pi_38887491
golf body verwijderen en van de caddy plaatsen ??

  donderdag 15 juni 2006 @ 16:39:14 #44
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_38888437
Kun je beter het onderstel verwijderen en onder een caddy zetten Oudste type dan... onder de polo-variant zal het wat lastiger worden...
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_38888518
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:11 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
golf body verwijderen en van de caddy plaatsen ??

[afbeelding]
de VW Golf Country is op basis vn een Golf II, de Caddy 1e generatie op basis van een Golf I....
  donderdag 15 juni 2006 @ 16:55:10 #46
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_38888986
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

de VW Golf Country is op basis vn een Golf II, de Caddy 1e generatie op basis van een Golf I....
Klopt, maar dat is nog enig sinds goed aan te passen hoor Veel past zo al plug and play, andere dingen zijn ook wel goed te doen. Moeilijkste zal achterwielophanging zijn omdat dat bij een caddy bladveren zijn en golf niet.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_38891105
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:22 schreef 1299 het volgende:
Waarom zou je zo'n besteldoos 4WD willen maken.. de eerste de beste bocht zwabber je tegen een boom aan
Uitdaging maar het is nog niet helemaal 100 % zeker, aangezien ik en mijn vriendin ook nog ooit een keer het huis uit willen.

@ Go0s, ik heb het over de 2de type he
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
  donderdag 15 juni 2006 @ 18:34:28 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38891554
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:17 schreef E-ratic het volgende:

[..]

Uitdaging maar het is nog niet helemaal 100 % zeker, aangezien ik en mijn vriendin ook nog ooit een keer het huis uit willen.

@ Go0s, ik heb het over de 2de type he
Als dat de afweging zou zijn zou ik je enorm slaan als ik je vriendin was. Hard, en urenlang
Vampire Romance O+
pi_38891914
zou het even moeten nazoeken maar met een beetje handigheid is het goed zelf te doen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_38892371
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:34 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Als dat de afweging zou zijn zou ik je enorm slaan als ik je vriendin was. Hard, en urenlang

Maar ze weet zelf ook wel dat ik nu beter een auto kan vernielenbouwen dan als we samenwonen, en daarnaast ben ik ook wel aant sparen
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')