abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zaterdag 3 juni 2006 @ 21:25:07 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38513502
Ik trap af, een uitstapje richting Amsterdamse Bos en helemaal gratis
Waar gaat het over:De geitenboerderij
Waar is dat: In het Amsterdamse Bos (Noord-Holland dus)
Wat kost het: Niets
Wat is er te doen: : Er is een kinderboerderij met geitjes. De babygeitjes mag je een flesje melk geven (tegen betaling te verkrijgen).
Erg leuk volgens de kenners
Er is een speeltuintje, niet zo heel erg groot. Er is een terrasje voor een kopje koffie en uiteraard is er ook een speeltractor waar je op kunt zitten.
Het is geen uitstapje waar je je een hele dag kunt vermaken maar het is toch zeker leuk voor een paar uurtjes.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:27:56 #2
34891 melonovy
La Kutschie
pi_38513578
Ja, en je kan er ook heel leuk picknicken op het veld er vlak bij!
Misschien dat je de foto kan zien. Chiara is er net zo oud als Yoram nu...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_38513607
Van die kleine speeltuinplekjes in andere wijken.
Wij gaan wel eens naar van die, ja hoe noem je dat. Het zijn geen speeltuinen, maar van die klimatributen, glijbanen schommels enz die in de wijk staan.
Daar zien ze weer eens andere kinderen en andere dingen.
Als je op de fiets gaat kan je er een leuke ochtend of middag van maken.
Kost niks
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:32:53 #4
103793 kozakken
Living the life
pi_38513726
Ooooeee! Leuk idee Lois

Elke kinderboerderij bij jezelf in de buurt is een goede hit! : de onze
Wat kost het: niet bijzonder veel, of in ons geval donateur voor een jaar en dan altijd met 5 personen tegelijkertijd naar binnen kunnen voor 12,50 euro (geloof ik) per jaar.
Wat kun je er veelal doen: konijntjes aaien, tussen de geitjes lopen, langs verschillende dieren en bij onze kinderboerderij zit ook nog een mooi gedeelte speeltuin, zandbak en een skelterbaan en fietsbaantje voor de kleintjes

In Holten/Nijverdal vind je de Sallanse Heuvelrug.
Veel activiteiten. Check de activiteitenkalender. Ook erg leuk is deze route.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:35:18 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_38513799
Bij de Piramide van Austerlitz ligt een gratis speeltuin, waar we vorig weekeind nog een FOT/OUD meet hebben gehouden. Als ik de aanwezige ouders zo hoorde waren ze er erg enthousiast over. Er zijn een paar attracties waar je muntjes voor moet kopen, en uiteraard moet je betalen voor consumpties. Parkeren kost niks, dus je zou het hier wel een paar uurtjes gratis vol moeten kunnen houden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_38514263
In ede hebben we dezelfde tractor waar je op kan zitten

//iets anders
pi_38514355
Orvelte is een leuk oud stadje voor de ouders, met ook voor de kinderen genoeg te doen (oa een erg leuke wandelroute)
http://www.uitmetkinderen.nl/pages/Orvelte-Historisch-Heden.htm

Zeewolde: Hans en Grietje speelpark, meer info http://www.uitmetkinderen.nl/pages/Hans-en-Grietje-Speelpark.htm

Lelystad: speeltuin Schateiland (niet heel groot, wel leuk, ook veel speeltoestellen voor dreumesen), Voorstraat. Kinderboerderij Stadspark: erg leuke kinderboerderij.

Groningen: Wegafarm: www.geiteboerderij.nl Was erg leuk! Ook goed te combineren met een ochtendje www.apekooi.nl of zwemmen in 't Zilvermeer.

Dronten: Kabouterbos (pannenkoekenhuis), met speeltuintje en wandelroutes.
http://www.hansgriet.nl/kabouterbos/index.htm
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:29:26 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38515328
Niet super-spotgoedkoop maar een absolute aanrader en gegarandeerd goed voor een hele dag plezier: sprookjeswonderland in Enkhuizen!
Geweldig voor kinderen van een jaar of 2 tot een jaar of 8

het sprookjesbos van de Efteling in een versimpelde vorm (en een afgeslankte toegangsprijs.. 6,50 p.p.)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:32:23 #9
30488 coolbabe
My little pwny
pi_38515423
In zoeterwoude kinderboerderij Het Geertje waar kinderen geitjes de fles mogen geven, pony kunnen rijden, pannenkoeken eten en er is een speeltuintje. De toegang is gratis maar voor de rest van de dingen wordt een kleine vergoeding gevraagd.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_38516454
irrland net over de grens www.irrland.de
en jungletown... ook niet supergoedkoop, maar wel superleuk. Beter dan menig andere overdekte speeltuin, met heel veel aandacht voor kids tot 4 jaar EN je mag als ouder mee in het "grote"kindergedeelte www.jungletown.nl
uit een aspergernest
pi_38516456
Kabouterland in Exloo http://www.kabouterland.net kosten 6,50 pp. kinderen tot 2 jaar gratis.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:38:34 #12
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38517256
Kinderparadijs Malkenschoten in Apeldoorn is ook erg leuk en niet duur. Er is een gedeelte met dieren (soort kinderboerderij) en een heel groot gedeelte om te spelen. Je kunt er waterfietsen, houten 'hutten' bouwen, maar ook gewoon schommelen en duikelen.
Hapjes en drankjes mag je zelf meenemen, maar kun je daar ook kopen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 4 juni 2006 @ 06:51:00 #13
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38522189
Informatieboerderij Zorgvrij in Spaarnwoude is ook leuk en gratis. De dieren zijn super gewend aan kinderen, en de medewerkers erg vriendelijk. Daarna lekker ergens in de natuur neerploffen, vlakbij water bijvoorbeeld of gewoon op een veldje en lekker barbecuen.
Lekker douchen!
  zondag 4 juni 2006 @ 07:02:44 #14
90437 Moeizaam
Signature?
pi_38522202
Een uitstapje richting het strand en helemaal gratis
Waar gaat het over: Het strand
Waar is dat: Uuuhh!
Wat is er te doen: Geen ruk, maar de meeste kinderen vinden het fantastisch, bal en/of schep mee en misschien wat geklooi bij de waterkant.
  zondag 4 juni 2006 @ 07:06:10 #15
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_38522203
quote:
Op zondag 4 juni 2006 07:02 schreef Moeizaam het volgende:
Een uitstapje richting het strand en helemaal gratis
Waar gaat het over: Het strand
Waar is dat: Uuuhh!
Wat is er te doen: Geen ruk, maar de meeste kinderen vinden het fantastisch, bal en/of schep mee en misschien wat geklooi bij de waterkant.
Als je in limburg woont, is het zo'n pokke eind rijden wel. Lange afstand met kinderen
pi_38522616
quote:
Op zondag 4 juni 2006 07:06 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Als je in limburg woont, is het zo'n pokke eind rijden wel. Lange afstand met kinderen
zie dan deze....
quote:
irrland net over de grens www.irrland.de
en jungletown... ook niet supergoedkoop, maar wel superleuk. Beter dan menig andere overdekte speeltuin, met heel veel aandacht voor kids tot 4 jaar EN je mag als ouder mee in het "grote"kindergedeelte www.jungletown.nl
woon zelf ook in limbabwe
uit een aspergernest
  zondag 4 juni 2006 @ 09:21:36 #17
27929 piere
doe mij maar bier
pi_38522647
leuk topic!

en tevens tvp
fok you ja!
  † In Memoriam † zondag 4 juni 2006 @ 20:39:40 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38539779
kinderboerderij in wormer !
luca vindt het er erg leuk want ze hebben er niet van die opdringerige schapen en geiten (er staan wat schapen achter een hek, maar voor de rest is het nagenoeg allemaal eendjes, zwanen en pluimvee wat je er aantreft)
er is een stukje speelterrein waar je kleinere kinderen kunt laten spelen met een hek eromheen en een stuk waar grotere kinderen kunnen ravotten en klimmen.
wel goed opletten daar met kinderen die nog niet kunnen zwemmen, daar staat geen hek om het water.
en mijn hanen lopen daar sinds een paar weken
  Jubileum moderator zondag 4 juni 2006 @ 21:28:00 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38541651
Leuke tips allemaal Waar blijft eigenlijk onze uitstapjeskoningin aka Spuuglokje?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 4 juni 2006 @ 22:04:54 #20
34891 melonovy
La Kutschie
pi_38542912
Er is al eerder zo'n topic geweest, ook bordevol met dot soort tips.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_38543054
de witte wieven in Zwiep!
  maandag 5 juni 2006 @ 08:35:19 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_38552048
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:28 schreef jessie het volgende:
Van die kleine speeltuinplekjes in andere wijken.
Wij gaan wel eens naar van die, ja hoe noem je dat. Het zijn geen speeltuinen, maar van die klimatributen, glijbanen schommels enz die in de wijk staan.
Daar zien ze weer eens andere kinderen en andere dingen.
Als je op de fiets gaat kan je er een leuke ochtend of middag van maken.
Kost niks
Dit vind ik nou echt een geniale tip!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_38561320
Zo, wij zijn net terug van de geitenboerderij in het Amsterdamse Bos maar het was toch wel erg druk
De geitjes konden geen flesje melk meer zien. Op zich was het heel leuk maar ik denk dat wij niet meer op zondag (of 2e pinksterdag) die kant op gaan

[ Bericht 4% gewijzigd door snoopy op 05-06-2006 20:07:26 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 juni 2006 @ 17:57:01 #24
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_38564430
*Jeugdherinneringen *

Jaren geleden ben ik met mijn ouders, kennissen en hun kinderen eens naar Schloss Dankern geweest. Je raadt het al, in Duitsland. En echt waar, dat is van alle pretparken zo ongeveer het leukste pretpark waar ik ooit ben geweest. Een gigantische speeltuin (er leek geen einde aan te komen), binnenspeelparadijs (voor als het regende), een groot meer waar je vanalles kon doen, anyway, het was geweldig. Het ligt niet ver van de grens Nederlandse grens, zo ongeveer ter hoogte van Emmen.
Heb even gegoogeld naar de website, http://www.schloss-dankern.de. Entree: 5 euro per kind.

Dan nog een tip: de dierentuin met speeltuin in Nordhorn (vlak over de grens bij Enschede). Misschien niet zo spectaculair als Artis, maar wel heel leuk. Kinderen onder de vier zijn gratis, tot 18 jaar 4 euro en volwassenen 5,50 (zie verder de website: http://www.tierpark-nordhorn.de
pi_38578227
kernwasserwunderland.... in kalkar
entree en dan gratis eten en drinken, zoveel je wil
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')