abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38504145
sinds ruim 3 maanden heb ik een vriend. we zijn elkaars eerste, we zijn 18 en 20 jaar (ik ben ouder).

regelmatig ben ik heel onzeker, vooral de laatste 5 á 6 weken. dit omdat ik graag een beetje bevestiging wil dat hij me nog leuk vindt etc. helaas krijg ik die bevestiging niet zoveel.
ik zal wat voorbeelden geven:

- ik stuur elke avond een weltruste-smsje, zomaar om te laten blijken dat ik aan hem denk (zeker als we mekaar niet gezien of gesproken hebben die dag). dit komt eigenlijk niet van hemzelf, als ik niks stuur, doet hij het ook niet.
- in die smsjes zet ik ook weleens dat ik hem mis of zeg ik dat ik dit of dat lief van hem vond (die dag of de laatste keer dat ik hem zag. hij smst me zulke dingen nooit.
- als we beide online zijn ben ik degene die hem aanspreekt (niet gelijk want ben ook bezig maar uiteindelijk, soms na anderhalf uur) hij reageerd dan ook wel, maar komt zelden naar mij toe.
- overdag stuur ik ook weleens een smsje om te vragen hoe het is etc. hij doet dat ook nooit.

laatst sprak ik met hem erover waarom ik zo onzeker ben. hij zei zoiets dat hij het niet nodig vindt constant te moeten bevestigen dat het goed zit. hij vind dat ik vertrouwen in de zaak moet hebben.

ik doe erg mijn best maar ik heb zo'n behoefte aan bevestiging maar in woorden krijg ik het nooit.
als hij bij me is kruipt hij savonds op de bank wel bij me en houdt me vast, kan me ook heel lief aankijken enzo. als hij blijft slapen is het ook helemaal goed etc.

vraag ik nu teveel van hem of niet? iemand die mij kan helpen? alvast bedankt.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:13:10 #2
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_38504164
probeer eens te bellen
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_38504187
de meeste mannen doen dat gewoon niet. als het niet goed zit dan zegt ie dat wrs wel, dus maak je niet zo druk.
pi_38504190
ja, je vraagt teveel....
pi_38504211
ja, had 2 weken geleden telefonisch over mn onzekerheden gesproken. hij probeert me wel op te beuren enzo door te zeggen dat het wel goed zit enzo en niet onzeker hoef te zijn. maar ik wil zo graag lieve woorden etc. is dat iets typisch voor vrouwen of niet?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:15:58 #6
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_38504224
hmm ik snap je wel, je moet het uitmaken
pi_38504240
ik denk dat het een beetje een typisch mannelijke eigenschap is om sommige zaken teveel voor lief te nemen. maar iedere dag om aandacht vragen lijkt me ook teveel van het goede, probeer te zoeken naar een goede balans. en wat je zegt, als hij bij je is dan voelt alles goed. misschien hecht hij nu eenmaal niet zoveel waarde aan sms-berichtjes, dat heb ik zelf ook.
pi_38504241
en als hij het nu ineens wel zou doen krijgt-ie weer te horen "ja, maar je doet het alleen nu, omdat ik erover gezeurd heb"

ergo, je hebt jezelf al klem gezet eigenlijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_38504248
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:14 schreef twisted_fok het volgende:
de meeste mannen doen dat gewoon niet. als het niet goed zit dan zegt ie dat wrs wel, dus maak je niet zo druk.
nee, ik dacht dat dus ook. hij zei ook dat als het echt niet goed zit, hij het wel zou zeggen en ik wil dat ook echt geloven maar soms ben ik gewoon beetje bang dat hij het misschien toch niet zegt.
ik probeer me ook niet druk te maken maar soms overheerst mijn gevoel een beetje. nu net ook en daarom opende ik dit topic. ben eens benieuwd naar meningen van een ander.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:18:20 #10
141076 tandenstokert
*prik* *prik* *prik* *prik*
pi_38504267
en zeur niet teveel als je eecht wil dat een gast gillend van je wegrant moet je zo doen ..
dat hij niet elke 10 minuten iets van zich laten horen betekent niet dat ie je niet leuk vind ofzo.
maar als er een ding is waar kerles over het algemeen ontzettend allergisch voor zijn is het well overdreven aanhankelijkheid (lees het gevoel geven dat je geen vrijheid meer hebt).
pi_38504270
kerels/jongens doen niet aan dat kleffe gedoe.

dat ligt niet aan jou en het zegt niks over hoe hij naar jou en jullie relatie kijkt.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_38504280
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:15 schreef likkende_lassie het volgende:
hmm ik snap je wel, je moet het uitmaken
haha, wat is je motivatie daarvoor?
uitmaken zal ik niet doen om deze reden hoor
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:19:36 #13
85919 Likkende_Lassie
pi_38504298
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:18 schreef muus het volgende:
kerels/jongens doen niet aan dat kleffe gedoe.

dat ligt niet aan jou en het zegt niks over hoe hij naar jou en jullie relatie kijkt.
das niet waar. ik zou best naar mn vriendin (als ik die zou hebben dan ) lieve smsjes sturen, aanspreken op msn en zou zeker niet altijd eerst een smsje moeten ontvangen voordat ik dr 1 stuur

-----
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

haha, wat is je motivatie daarvoor?
uitmaken zal ik niet doen om deze reden hoor
dat was een grapje
pi_38504322
wel leuk dat als vrouwen niet te horen krijgen wat ze willen horen, ze er om gaan bedelen
pi_38504340
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:18 schreef tandenstokert het volgende:
en zeur niet teveel als je eecht wil dat een gast gillend van je wegrant moet je zo doen ..
dat hij niet elke 10 minuten iets van zich laten horen betekent niet dat ie je niet leuk vind ofzo.
maar als er een ding is waar kerles over het algemeen ontzettend allergisch voor zijn is het well overdreven aanhankelijkheid (lees het gevoel geven dat je geen vrijheid meer hebt).
ja, ik snap wel wat je bedoeld. ik verwacht niet elke 10 min een berichtje maar ik heb zelf zoiets van, als je mekaar niet hebt gesproken een dagje, dan laat je ff wat horen ofzo toch?
maar dit is mn eerste relatie dus moet er misschien nog steeds een beetje aan wennen over hoe "het hoort".
ik ben niet overdreven aanhankelijk maar een beetje bevestiging is toch niet heel veel gevraagd?
maar we zien mekaar ook niet zoveel de laatste weken. standaard op zondag, rest is meer hoe het uitkomt met school en werk.
pi_38504344
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:20 schreef jopido het volgende:
wel leuk dat als vrouwen niet te horen krijgen wat ze willen horen, ze er om gaan bedelen
ik vind het een beetje triest...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_38504357
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:19 schreef likkende_lassie het volgende:

[..]

das niet waar. ik zou best naar mn vriendin (als ik die zou hebben dan ) lieve smsjes sturen, aanspreken op msn en zou zeker niet altijd eerst een smsje moeten ontvangen voordat ik dr 1 stuur
nou ja, de meeste mannen doen dat niet. ze denken er gewoon niet aan.

als je iets wilt, moet je het duidelijk zeggen. "ik wil bloemen!" en dan krijg je de volgende dag bloemen. .
Oi!
pi_38504382
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:16 schreef bouncingvictor het volgende:
ik denk dat het een beetje een typisch mannelijke eigenschap is om sommige zaken teveel voor lief te nemen. maar iedere dag om aandacht vragen lijkt me ook teveel van het goede, probeer te zoeken naar een goede balans. en wat je zegt, als hij bij je is dan voelt alles goed. misschien hecht hij nu eenmaal niet zoveel waarde aan sms-berichtjes, dat heb ik zelf ook.
hm, dat klinkt best logisch. ik probeer me ook vast te houden aan de momenten dat we samen zijn enzo. ik ben gewoon ontzettend onzeker, niet alleen wat hem en mij betreft maar over mezelf ook. dat speeld ook mee.
pi_38504390
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:20 schreef jopido het volgende:
wat is dat nou weer?
ik kan me goed voorstellen dat je af en toe wil horen dat hij je leuk vindt of waarom hij voor je is gevallen. alles maar voor lief nemen, omdat je toch al een relatie hebt, vind ik een beetje makkelijk.
Ons hoofd is rond, opdat ons denken van richting kan veranderen.
Meta Thronos
Værsgo
pi_38504404
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

ik vind het een beetje triest...
ik bedel niet ofzo. maar ik moet toch kunnen zeggen dat ik onzeker ben en weleens meer bevestiging zou willen? dat is echt niet raar ofzo
in het begin was hij juist onzeker en heeft ie het ook gezegt. toen ben ik erop gaan letten dat ik weleens aardiger kan zijn
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:25:55 #21
85919 Likkende_Lassie
pi_38504412
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

hm, dat klinkt best logisch. ik probeer me ook vast te houden aan de momenten dat we samen zijn enzo. ik ben gewoon ontzettend onzeker, niet alleen wat hem en mij betreft maar over mezelf ook. dat speeld ook mee.
is het trouwens altijd al zo geweest?
pi_38504419
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:24 schreef merleyn het volgende:

[..]

wat is dat nou weer?
ik kan me goed voorstellen dat je af en toe wil horen dat hij je leuk vindt of waarom hij voor je is gevallen. alles maar voor lief nemen, omdat je toch al een relatie hebt, vind ik een beetje makkelijk.
mannen laten heus wel blijken dat ze je nog leuk vinden, alleen doen ze dat vaak anders. smsjes of lieve briefjes doen ze niet zo aan.

afwassen zonder te mokken of hun vieze sokken in de wasmand gooien i.p.v ernaast, dát is hun manier om te laten blijken dat ze je nog lief vinden. .
Oi!
pi_38504426
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:22 schreef muus het volgende:

[..]

nou ja, de meeste mannen doen dat niet. ze denken er gewoon niet aan.

als je iets wilt, moet je het duidelijk zeggen. "ik wil bloemen!" en dan krijg je de volgende dag bloemen. .
indd, soms moet iemand duwtje in de rug hebben. hoeft niet allemaal te serieus te zijn enzo maar een kleine hint is niet zo gek. misschien het hij een typische man en ik een typische vrouw ofzo.
pi_38504464
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:26 schreef muus het volgende:

[..]

mannen laten heus wel blijken dat ze je nog leuk vinden, alleen doen ze dat vaak anders. smsjes of lieve briefjes doen ze niet zo aan.

afwassen zonder te mokken of hun vieze sokken in de wasmand gooien i.p.v ernaast, dát is hun manier om te laten blijken dat ze je nog lief vinden. .
nu je het zegt...vorige keer heeft hij (uit zichzelf) het bed opgeruimd (slaapbank) dus heb ik het niet hoeven doen en hij is ook wel lief enzo, net als dat ie altijd bij me kruipt op de bank wanneer de rest naar bed is enzo, das ook lief. maar ik ben gewoon iemand die ook weleens woordelijke bevestiging nodig heeft.
pi_38504468
quote:
op zaterdag 3 juni 2006 15:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

ik bedel niet ofzo. maar ik moet toch kunnen zeggen dat ik onzeker ben en weleens meer bevestiging zou willen? dat is echt niet raar ofzo
in het begin was hij juist onzeker en heeft ie het ook gezegt. toen ben ik erop gaan letten dat ik weleens aardiger kan zijn
nu, hij ís gewoon niet zo van de sms-erige en bellerige en bevestigende etc.

je kan het wel gaan forceren, maar ik garandeer je dat je ook dan niet tevreden zal zijn, omdat het niet spontaan gegaan is.

je moet van hem niet willen maken wat hij niet is, en als je er geen vrede mee kan hebben, is hij dus niet de juiste voor jou.
of je moet leren om te gaan met je onzekerheid, uitvinden waarom je "iedere dag" bevestiging nodig hebt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')