abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:59:39 #76
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38511221
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Kom kom dat racisme valt wel mee is tenminste mijn ervaring. Tegenwoordig word alles maar meteen rascisme genoemd. Het is net als met het woord * dicriminatie * dat word ook allang niet meer gebruikt in de echte betekenis.
Het is maar goed dat je "mijn ervaring" erbij typt want ik ervaar dat toch anders.
Ogen die mij volgen in de supermarkt ook de beveiliging doet altijd mee.
Mensen die mij niet meer durven aan te kijken.
Werkgevers die weer eens de semi-racist gaat uithangen met zijn "goedbedoelde" grapjes over allochtonen. Moet je eens een grap over Nederlanders maken, dan heb je gelijk de poppen aan het dansen.
En het gebrek aan respect in het algemeen, mensen vellen al gelijk een oordeel over mij omdat mijn kleur anders is.
pi_38511254
Meldt.
pi_38511309
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Is die malloot werkelijk populair?
Nee man, helemaal niet.
pi_38511422
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:59 schreef Hallulama het volgende:
Zie deze prachtige foto op de website van De Telegraaf:

[afbeelding]

De Lonsdaler is superieur aan de Moslima als het gaat om het dragen van Lonsdale kleding, of petjes, of horloges, of zijn persoonlijke atheïstische grondbeginselen, of kennis van boerenkool met worst, terwijl de Moslima weer superieur is aan de Lonsdaler als het gaat om religieuze zaken, besef van het bestaan van God (of dit nou een absolute waarheid is of niet, dat doet er niet toe), het dragen van hoofddoekjes, couscous, oosterse culturen, etc.

Laten we elkaar in het midden ontmoeten, om zo superieur aan onwetendheid, oppervlakkigheid, angst voor het onbekende, etc. te geraken
Leuke vergelijking, leuke foto, leuke conclusie
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:10:09 #80
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38511590
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:38 schreef Hathor het volgende:
Als ik in Marokko ga lopen juichen wanneer hen iets ergs is overkomen, word ik waarschijnlijk ter plekke gelynched. dat moeten we hier ook maar eens gaan doen.
Met die laatste zin laat je mooi zien dat je geen haar beter bent als de moslims zoals jij ze beschrijft.
Fiets
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:14:42 #82
117098 Hathor
Effe niet
pi_38511631
En racisme en intolerantie onder allochtonen zelf ? is daar wel eens aandacht aan besteed ? Ik heb namelijk sterk de indruk dat zo'n beetje alle mensen van Arabische en Noord afrikaanse komaf zwaar antisemitisch zijn. En dan zal ik het niet eens hebben over hun standpunt wat betreft homo's.

Ik vind 1 op de 10 racistische Nederlanders wel meevallen eerlijk gezegd, ik denk dat het aantal racistische allochtonen daar ver bovenuit steekt. Maar schijnbaar is dat niet interessant genoeg om te onderzoeken, of is men soms weer bang tegen wat zere benen te schoppen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:16:05 #83
117098 Hathor
Effe niet
pi_38511674
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Met die laatste zin laat je mooi zien dat je geen haar beter bent als de moslims zoals jij ze beschrijft.
Ja, geduld raakt een keer op he ? wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:16:11 #84
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_38511678
Het is wel in om deze onderzoeken te houden. Het draagt allemaal bij aan de negatieve denkbeelden die er toch al zijn. De negatieve spiraal waar we inzitten komen we hiermee niet uit.

Als je Fok! leest dan zie je dat 80% van de reageerders zich al negatief opstelt tegenover allochtone bevolkingsgroepen. Laten we zeggen dat dit representatief is en dat dit buiten Fok! ook in het echte leven gebeurt. Allochtonen hebben niet echt een gevoel van acceptatie (mits ze 100% integreren en hun eigen cultuur helemaal los laten) en dus ook geen reden om actief deel te nemen aan de maatschappij. Daarin wordt ie immers toch niet geaccepteerd zoals ie is. Net als elke jongere die zich een outcast voelt ga je dan een beetje rebelleren en rotzooi trappen (bushokjes ingooien, hangjongere uithangen etc.) om toch maar ergens bij te horen. Dit resulteert weer in radicalisering wat weer volop in het nieuws komt. Dit bevestigd voor de autochtone bevolking weer het beeld dat het criminele nietsnutten zijn en iedereen die nog maar Ali in zijn naam heeft wordt met de nek aangekeken. En zo beginnen we weer opnieuw.

De media heeft denk ik een groot aandeel in het in stand houden van deze negatieve spiraal. Positief nieuws is namelijk geen nieuws en we zien graag onze vooroordelen bevestigd. Als positieve initiatieven hier op Fok vaak als "vals sentiment" betiteld worden, dan denk ik dat deze mensen als enige oplossing zien om ze allemaal het land uit te trappen. Vandaar ook de populariteit van Verdonk op websites zoals Fok.

[ Bericht 0% gewijzigd door Radagast2005 op 03-06-2006 22:09:47 (Grammatica) ]
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:18:38 #85
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38511736
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:16 schreef Radagast2005 het volgende:
Het is wel in om deze onderzoeken te houden. Het draagt allemaal bij aan de negatieve denkbeelden die er toch al zijn. De negatieve spiraal waar we inzitten komen we hiermee niet uit.

Als je Fok! leest dan zie je dat 80% van de reageerders zich al negatief opstelt tegenover allochtone bevolkingsgroepen. Laten we zeggen dat dit representatief is en dat dit buiten Fok! ook in het echte leven gebeurd. Allochtonen hebben niet echt een gevoel van acceptatie (mits ze 100% integreren en hun eigen cultuur helemaal los laten) en dus ook geen reden om actief deel te nemen aan de maatschappij. Daarin wordt ie immers toch niet geaccepteerd zoals ie is. Net als elke jongere die zich een outcast voelt ga je dan een beetje rebelleren en rotzooi trappen (bushokjes ingooien, hangjongere uithangen etc.) om toch maar ergens bij te horen. Dit resulteert weer in radicalisering wat weer volop in het nieuws komt. Dit bevestigd voor de autochtone bevolking weer het beeld dat het criminele nietsnutten zijn en iedereen die nog maar Ali in zijn naam heeft wordt met de nek aangekeken. En zo beginnen we weer opnieuw.

De media heeft denk ik een groot aandeel in het in stand houden van deze negatieve spiraal. Positief nieuws is namelijk geen nieuws en we zien graag onze vooroordelen bevestigd. Als positieve initiatieven hier op Fok vaak als "vals sentiment" betiteld worden, dan denk ik dat deze mensen als enige oplossing zien om ze allemaal het land uit te trappen. Vandaar ook de populariteit van Verdonk op websites zoals Fok.
Precies hetgeen wat mij maar niet lukt om het goed te verwoorden.
pi_38511757
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, geduld raakt een keer op he ? wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
en nogmaals

je hebt het zelf niet door?
Fiets
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:19:54 #87
117098 Hathor
Effe niet
pi_38511769
Is er wel eens wat positiefs te melden dan ? Is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:26:24 #88
117098 Hathor
Effe niet
pi_38511944
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

en nogmaals

je hebt het zelf niet door?
ach joh loop niet te zeiken. Je pikt gewoon het laatste stukje uit mijn post en laat dat vervolgens een eigen leven leiden. Je gaat volledig voorbij aan die juichende menigte hier die ik beschreef, of heb je daar soms geen mening over ? Jij zegt dat ik niet beter ben dan hen ? Ik zeg van wel, ik ga namelijk geen feestje bouwen als er in het Midden Oosten ergens een groot gebouw in elkaar dondert waarbij 5000 moslims omkomen. Zoiets doet een normaal mens niet. Maar het is een heel logische reactie om kwaad te reageren als je ziet dat je allochtone medemens daar schijnbaar geen moeite mee heeft, het voelt gewoon als een klap recht in je gezicht. Moet ik daar dan maar mijn hoofd voor omdraaien en doen of het niet bestaat ? Dat doen al te veel Nederlanders.
pi_38512002
Er is wel een verschil tussen kritisch zijn tov de Islam, en negatief tov allochtonen in het algemeen trouwens.
pi_38512118
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

ach joh loop niet te zeiken. Je pikt gewoon het laatste stukje uit mijn post en laat dat vervolgens een eigen leven leiden. Je gaat volledig voorbij aan die juichende menigte hier die ik beschreef, of heb je daar soms geen mening over ? Jij zegt dat ik niet beter ben dan hen ? Ik zeg van wel, ik ga namelijk geen feestje bouwen als er in het Midden Oosten ergens een groot gebouw in elkaar dondert waarbij 5000 moslims omkomen. Zoiets doet een normaal mens niet. Maar het is een heel logische reactie om kwaad te reageren als je ziet dat je allochtone medemens daar schijnbaar geen moeite mee heeft, het voelt gewoon als een klap recht in je gezicht. Moet ik daar dan maar mijn hoofd voor omdraaien en doen of het niet bestaat ? Dat doen al te veel Nederlanders.
Ik pik inderdaad het laatste stukje uit je post omdat die ene zin goed aangeeft dat je op eenzelfde manier reageert als de moslims die jij dus zo veracht.
Je kunt je ze de rug toekeren, je kunt er tegen in gaan maar je kunt ook dat kleine groepje links laten staan en je oordeel baseren op een grote groep die het wel prima doet in onze maatschappij.
Fiets
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 juni 2006 @ 20:35:21 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38512205
Dat deze uitslag mensen verbaast verbaast mij dan weer.
pi_38512214
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:59 schreef MrSASO het volgende:

[..]
Moet je eens een grap over Nederlanders maken, dan heb je gelijk de poppen aan het dansen.
Hahaha!!
Yeah right!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:36:08 #93
117098 Hathor
Effe niet
pi_38512229
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik pik inderdaad het laatste stukje uit je post omdat die ene zin goed aangeeft dat je op eenzelfde manier reageert als de moslims die jij dus zo veracht.
Je kunt je ze de rug toekeren, je kunt er tegen in gaan maar je kunt ook dat kleine groepje links laten staan en je oordeel baseren op een grote groep die het wel prima doet in onze maatschappij.
Lees jij soms slecht of zo ? Ik beschreef een hele grote menigte, zonder uitzonderingen, die allemaal in staat van opwinding waren. Het was vrijdagmiddag, de moskeeen zaten vol, en die kwamen allemaal de straat op om te allah te bedanken voor het straffen van de grote boze satan. Geen klein groepje dus, de hele gemeenschap, of in ieder geval het merendeel daarvan.
pi_38512288
quote:

[..]

En het gebrek aan respect in het algemeen, mensen vellen al gelijk een oordeel over mij omdat mijn kleur anders is.
Ben jij echt een neger? Ik dacht altijd dat je een enorme wigger was
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:40:07 #95
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38512348
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ben jij echt een neger? Ik dacht altijd dat je een enorme wigger was
Een wigger?? Nee ik ben echt
pi_38512421
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Lees jij soms slecht of zo ? Ik beschreef een hele grote menigte, zonder uitzonderingen, die allemaal in staat van opwinding waren. Het was vrijdagmiddag, de moskeeen zaten vol, en die kwamen allemaal de straat op om te allah te bedanken voor het straffen van de grote boze satan. Geen klein groepje dus, de hele gemeenschap, of in ieder geval het merendeel daarvan.
Hele gemeenschap, merendeel, hele grote menigte, allemaal, 500, alle moskeeen
Wat is het nou?

En dan nog, is die straat die jij hebt zien juichen representatief voor de hele moslimgemeenschap?

Een ding is me nog niet duidelijk, wat was er op die vrijdag gebeurt dan?
Fiets
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:45:22 #97
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_38512487
quote:
Moet je eens een grap over Nederlanders maken, dan heb je gelijk de poppen aan het dansen.
Als er één volk is wat altijd over zichzelf zeikt en grappen maakt over hun mede-landgenoten zijn het de Nederlanders wel...
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:47:56 #98
117098 Hathor
Effe niet
pi_38512543
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Hele gemeenschap, merendeel, hele grote menigte, allemaal, 500, alle moskeeen
Wat is het nou?

En dan nog, is die straat die jij hebt zien juichen representatief voor de hele moslimgemeenschap?

Een ding is me nog niet duidelijk, wat was er op die vrijdag gebeurt dan?
Ik geloof dat jij echt een bord voor je kop hebt he ? Je denkt toch niet dat ik dat ik dat hele verhaal nog een keer ga zitten typen, je leest maar terug, ik ga Spijkerman kijken.
pi_38512571
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij echt een bord voor je kop hebt he ? Je denkt toch niet dat ik dat ik dat hele verhaal nog een keer ga zitten typen, je leest maar terug, ik ga Spijkerman kijken.
De aanslag was niet op een vrijdag
Fiets
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:49:01 #100
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38512578
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:42 schreef Apropos het volgende:

[..]

Kwamen die vanwege de tolerantie in Nederland wonen?
Tolerant zijn tegen vrijdenkers is één ding, dat betekend immers niet dat we de intoleratie van de islam moeten waarderen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')