Het is maar goed dat je "mijn ervaring" erbij typt want ik ervaar dat toch anders.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Kom kom dat racisme valt wel mee is tenminste mijn ervaring. Tegenwoordig word alles maar meteen rascisme genoemd. Het is net als met het woord * dicriminatie * dat word ook allang niet meer gebruikt in de echte betekenis.
Leuke vergelijking, leuke foto, leuke conclusiequote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:59 schreef Hallulama het volgende:
Zie deze prachtige foto op de website van De Telegraaf:
[afbeelding]
De Lonsdaler is superieur aan de Moslima als het gaat om het dragen van Lonsdale kleding, of petjes, of horloges, of zijn persoonlijke atheïstische grondbeginselen, of kennis van boerenkool met worst, terwijl de Moslima weer superieur is aan de Lonsdaler als het gaat om religieuze zaken, besef van het bestaan van God (of dit nou een absolute waarheid is of niet, dat doet er niet toe), het dragen van hoofddoekjes, couscous, oosterse culturen, etc.
Laten we elkaar in het midden ontmoeten, om zo superieur aan onwetendheid, oppervlakkigheid, angst voor het onbekende, etc. te geraken![]()
Met die laatste zin laat je mooi zien dat je geen haar beter bent als de moslims zoals jij ze beschrijft.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:38 schreef Hathor het volgende:
Als ik in Marokko ga lopen juichen wanneer hen iets ergs is overkomen, word ik waarschijnlijk ter plekke gelynched. dat moeten we hier ook maar eens gaan doen.
Ja, geduld raakt een keer op he ? wie niet luisteren wil, moet maar voelen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Met die laatste zin laat je mooi zien dat je geen haar beter bent als de moslims zoals jij ze beschrijft.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:16 schreef Radagast2005 het volgende:
Het is wel in om deze onderzoeken te houden. Het draagt allemaal bij aan de negatieve denkbeelden die er toch al zijn. De negatieve spiraal waar we inzitten komen we hiermee niet uit.
Als je Fok! leest dan zie je dat 80% van de reageerders zich al negatief opstelt tegenover allochtone bevolkingsgroepen. Laten we zeggen dat dit representatief is en dat dit buiten Fok! ook in het echte leven gebeurd. Allochtonen hebben niet echt een gevoel van acceptatie (mits ze 100% integreren en hun eigen cultuur helemaal los laten) en dus ook geen reden om actief deel te nemen aan de maatschappij. Daarin wordt ie immers toch niet geaccepteerd zoals ie is. Net als elke jongere die zich een outcast voelt ga je dan een beetje rebelleren en rotzooi trappen (bushokjes ingooien, hangjongere uithangen etc.) om toch maar ergens bij te horen. Dit resulteert weer in radicalisering wat weer volop in het nieuws komt. Dit bevestigd voor de autochtone bevolking weer het beeld dat het criminele nietsnutten zijn en iedereen die nog maar Ali in zijn naam heeft wordt met de nek aangekeken. En zo beginnen we weer opnieuw.
De media heeft denk ik een groot aandeel in het in stand houden van deze negatieve spiraal. Positief nieuws is namelijk geen nieuws en we zien graag onze vooroordelen bevestigd. Als positieve initiatieven hier op Fok vaak als "vals sentiment" betiteld worden, dan denk ik dat deze mensen als enige oplossing zien om ze allemaal het land uit te trappen. Vandaar ook de populariteit van Verdonk op websites zoals Fok.
en nogmaalsquote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, geduld raakt een keer op he ? wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
ach joh loop niet te zeiken. Je pikt gewoon het laatste stukje uit mijn post en laat dat vervolgens een eigen leven leiden. Je gaat volledig voorbij aan die juichende menigte hier die ik beschreef, of heb je daar soms geen mening over ? Jij zegt dat ik niet beter ben dan hen ? Ik zeg van wel, ik ga namelijk geen feestje bouwen als er in het Midden Oosten ergens een groot gebouw in elkaar dondert waarbij 5000 moslims omkomen. Zoiets doet een normaal mens niet. Maar het is een heel logische reactie om kwaad te reageren als je ziet dat je allochtone medemens daar schijnbaar geen moeite mee heeft, het voelt gewoon als een klap recht in je gezicht. Moet ik daar dan maar mijn hoofd voor omdraaien en doen of het niet bestaat ? Dat doen al te veel Nederlanders.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
en nogmaals![]()
je hebt het zelf niet door?
Ik pik inderdaad het laatste stukje uit je post omdat die ene zin goed aangeeft dat je op eenzelfde manier reageert als de moslims die jij dus zo veracht.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
ach joh loop niet te zeiken. Je pikt gewoon het laatste stukje uit mijn post en laat dat vervolgens een eigen leven leiden. Je gaat volledig voorbij aan die juichende menigte hier die ik beschreef, of heb je daar soms geen mening over ? Jij zegt dat ik niet beter ben dan hen ? Ik zeg van wel, ik ga namelijk geen feestje bouwen als er in het Midden Oosten ergens een groot gebouw in elkaar dondert waarbij 5000 moslims omkomen. Zoiets doet een normaal mens niet. Maar het is een heel logische reactie om kwaad te reageren als je ziet dat je allochtone medemens daar schijnbaar geen moeite mee heeft, het voelt gewoon als een klap recht in je gezicht. Moet ik daar dan maar mijn hoofd voor omdraaien en doen of het niet bestaat ? Dat doen al te veel Nederlanders.
Hahaha!!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Moet je eens een grap over Nederlanders maken, dan heb je gelijk de poppen aan het dansen.
Lees jij soms slecht of zo ? Ik beschreef een hele grote menigte, zonder uitzonderingen, die allemaal in staat van opwinding waren. Het was vrijdagmiddag, de moskeeen zaten vol, en die kwamen allemaal de straat op om te allah te bedanken voor het straffen van de grote boze satan. Geen klein groepje dus, de hele gemeenschap, of in ieder geval het merendeel daarvan.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik pik inderdaad het laatste stukje uit je post omdat die ene zin goed aangeeft dat je op eenzelfde manier reageert als de moslims die jij dus zo veracht.
Je kunt je ze de rug toekeren, je kunt er tegen in gaan maar je kunt ook dat kleine groepje links laten staan en je oordeel baseren op een grote groep die het wel prima doet in onze maatschappij.
Ben jij echt een neger? Ik dacht altijd dat je een enorme wigger wasquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En het gebrek aan respect in het algemeen, mensen vellen al gelijk een oordeel over mij omdat mijn kleur anders is.
Een wigger?? Nee ik ben echtquote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ben jij echt een neger? Ik dacht altijd dat je een enorme wigger was
Hele gemeenschap, merendeel, hele grote menigte, allemaal, 500, alle moskeeenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lees jij soms slecht of zo ? Ik beschreef een hele grote menigte, zonder uitzonderingen, die allemaal in staat van opwinding waren. Het was vrijdagmiddag, de moskeeen zaten vol, en die kwamen allemaal de straat op om te allah te bedanken voor het straffen van de grote boze satan. Geen klein groepje dus, de hele gemeenschap, of in ieder geval het merendeel daarvan.
Als er één volk is wat altijd over zichzelf zeikt en grappen maakt over hun mede-landgenoten zijn het de Nederlanders wel...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:59 schreef MrSASO het volgende:
Moet je eens een grap over Nederlanders maken, dan heb je gelijk de poppen aan het dansen.
Ik geloof dat jij echt een bord voor je kop hebt he ? Je denkt toch niet dat ik dat ik dat hele verhaal nog een keer ga zitten typen, je leest maar terug, ik ga Spijkerman kijken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hele gemeenschap, merendeel, hele grote menigte, allemaal, 500, alle moskeeen
Wat is het nou?
En dan nog, is die straat die jij hebt zien juichen representatief voor de hele moslimgemeenschap?
Een ding is me nog niet duidelijk, wat was er op die vrijdag gebeurt dan?
De aanslag was niet op een vrijdagquote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij echt een bord voor je kop hebt he ? Je denkt toch niet dat ik dat ik dat hele verhaal nog een keer ga zitten typen, je leest maar terug, ik ga Spijkerman kijken.![]()
Tolerant zijn tegen vrijdenkers is één ding, dat betekend immers niet dat we de intoleratie van de islam moeten waarderenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kwamen die vanwege de tolerantie in Nederland wonen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |