abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38501588
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:12 schreef more het volgende:
Volgens mij is het slappe/betuttelende beleid tegen buitenlanders in het verleden de oorzaak van de huidige spanningen.
Ja, de rechts-extremist is gewoon het slachtoffer van het knuffelbeleid.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:17:28 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38501637
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, de rechts-extremist is gewoon het slachtoffer van het knuffelbeleid.
Nee dat zijn we allemaal, maar een dergelijk beleid nodigt wel extremisten( van beide zijden ) uit om nog extremistischer te worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:22:52 #53
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38501772
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dat zijn we allemaal, maar een dergelijk beleid nodigt wel extremisten( van beide zijden ) uit om nog extremistischer te worden.
Juist niet. Denk jij soms dat een multiculturele samenleving bij elkaar kan worden gehouden door te polariseren?
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:34:15 #54
78780 deedeetee
pi_38502057
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:22 schreef Arendt het volgende:

[..]

Juist niet. Denk jij soms dat een multiculturele samenleving bij elkaar kan worden gehouden door te polariseren?
Nee door van mensen uit andere culturen te eisen dat ze zich gewoon véél beter aanpassen. Zij zijn hier nieuw dus het moet van hún kant komen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:43:42 #55
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38502272
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee door van mensen uit andere culturen te eisen dat ze zich gewoon véél beter aanpassen. Zij zijn hier nieuw dus het moet van hún kant komen.
Volgens mij zijn allochtonen in de regel vrij goed aangepast. Voorbeeldje: de Nederlandse imam Abdul-Jabbar van de Ven is niet alleen populair vanwege zijn kennis van de islam, maar ook omdat hij in het Nederlands preekt. Het Arabisch, of voor mijn part het tamazight, is bij de derde generatie Marokkanen weggeëbd en het Nederlands is ervoor in de plaats gekomen.

Bij andere allochtone bevolkingsgroepen geldt hetzelfde. Ze spreken Nederlands, zijn op de hoogte van de binnenlandse actualiteiten en zijn bereid om een baan te zoeken. Daarbij worden ze echter gehinderd door het racisme van veel werkgevers.

Je kunt niet verwachten dat nieuwkomers al hun gebruiken opgeven en volledig opgaan in de Nederlandse cultuur. Je kunt niet verwachten dat mensen hun levensovertuiging opgeven, of dat ze de band met hun land van herkomst zomaar doorsnijden. Kijk bijvoorbeeld eens naar Nederlanders in Australië, die al vijftig jaar in dat land wonen en nog steeds Nederlandse feesten houden waarbij ze vis eten en op klompen rondrennen. En waarom zouden ze dat laten? Verscheidenheid van culturen, een kostbaar goed, zou Discovery zeggen. En zo is het ook. Het is geen belemmering, dat maken bepaalde politici ervan.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:52:29 #56
78780 deedeetee
pi_38502461
@ Arendt: Je stelt de zaak veel te rooskleurig voor, heel veel allochtonen beheersen de nederlands taal heel slecht of erger
Jij spreekt al lovend over een imam omdat hij nederlands spreekt. Ik vind dat vanzelfsprekend hier in Nederland en 't schandalig dat er nog zoveel imams zijn die dat niet doen.

Dat werkgevers en niks voor voelen om iemand in dienst te nemen die ramadan houd en op de gekste uren wil bidden -om van hoofdoeken nog maar te zwijgen -vind ik niet meer als logisch.

Je kunt niet verwachten dat autochtonen zitten te wachten op je cultuur,religie of wat dan ook.
Aanpassen is de boodschap en anders niet zeuren over rascisme en achterstelling enzo.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:11:46 #57
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38502872
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:52 schreef deedeetee het volgende:
@ Arendt: Je stelt de zaak veel te rooskleurig voor, heel veel allochtonen beheersen de nederlands taal heel slecht of erger
Jij spreekt al lovend over een imam omdat hij nederlands spreekt. Ik vind dat vanzelfsprekend hier in Nederland en 't schandalig dat er nog zoveel imams zijn die dat niet doen.

Dat werkgevers en niks voor voelen om iemand in dienst te nemen die ramadan houd en op de gekste uren wil bidden -om van hoofdoeken nog maar te zwijgen -vind ik niet meer als logisch.

Je kunt niet verwachten dat autochtonen zitten te wachten op je cultuur,religie of wat dan ook.
Aanpassen is de boodschap en anders niet zeuren over rascisme en achterstelling enzo.
Het Nederlands van veel autochtonen is anders ook dramatisch. Er zijn genoeg VWO - leerlingen die de betekenis van woorden als "equivalent" of "kerker" niet kennen, of die de d/t-regel totaal niet beheersen.

Het gaat er niet om of die imam Nederlands spreekt; het gaat erom dat-ie populair is onder jongeren, omdat hij Nederlands spreekt. Dat geeft aan dat het Nederlands het Arabisch/Tamazight als voertaal heeft vervangen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:51:41 #58
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_38503739
Ik vind dit een erg suggestief bericht en ik ben ook zéér benieuwd naar de precieze vraagstelling. Overigens heeft 11 september en London/Madrid niks te maken met deze negatieve denkbeelden, TS. Het is niet zo heel gek dat mensen de islam niet erg vredelievend vinden, als de enige geluiden die je hoort over de islam betrekking hebben tot aanslagen, middeleeuwste straffen en een Jihad tegen het westen.
quote:
Uit een enquête van onderzoeksbureau Motivaction onder 1.200 mensen blijkt dat 25% van de Nederlandse bevolking zeer negatief staat ten opzichte van allochtonen. Zo'n 10% komt er zelfs openlijk voor uit racistisch te zijn. Zij vinden autochtone Nederlanders intelligenter dan allochtonen en voelen zich superieur aan allochtonen. Ook vinden ze dat Nederlanders zich niet zouden moeten mengen met andere nationaliteiten. De groep die dit betreft, is gemiddeld tussen de 14 en 25 jaar en heeft een lage of middelbare opleiding.
Ik vind autochtonen over het algemeen ook intelligenter overkomen dan allochtonen, ben ik nu een racist?
quote:
Overigens is de grote meerderheid van de Nederlanders, 73%, niet racistisch. Veruit de meesten zijn ook voor een multiculturele samenleving. Wel noemt bijna 80% van de ondervraagden de situatie tussen de verschillende culturen ''gespannen''. Veel Nederlanders erkennen dat racisme in ons land voorkomt. Volgens de meesten (66%) zelfs op grote schaal; 80% meent dat het racisme de afgelopen jaren is toegenomen.
Ook hier vraag ik me weer af wat men als racistisch ziet. Als er een Marokkaan niet wordt aangenomen een 'Hollandse jongen' wel, is dat dan racistisch? Of komt het gewoon omdat de Hollandse jongen normaal overkomt en de Marokkaan met een "Ik zzzzweer"-accentje praat? Ok, dit is wel heel generaliserend gesteld, maar et is echt niet zo dat het enige verschil tussen allochtonen en autochtonen de komaf is. Er zijn veel meer factoren die meespelen. De autochtonen zijn gemiddeld lager opgeleid en onder autochtone groepen meer criminaliteit voor. Ik denk dat dát de negatieve associaties oproept.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:58:31 #59
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38503883
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
hetzelfde denkbeelden hadden ze het ook over 60 jaar geleden
Ik blijf het een aanfluiting vinden dat dit soort mongolen nog steeds mogen posten in deze sectie.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38504055
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:11 schreef Arendt het volgende:
Tja, misschien moeten politici maar eens gaan letten op wat ze zeggen. Mensen als Wilders of Pastors flappen al hun onderbuikgevoelens er maar uit, zonder daarbij te beseffen dat ze als politici een voorbeeldfunctie hebben. Dat komt wel naturel en spontaan over, maar het is funest voor de maatschappij. Een multiculturele samenleving kan niet functioneren als rechtse politici voortdurend een tegenstelling tussen autochtonen enerzijds en allochtonen anderzijds suggereren.
Ze suggereren geen tegenstelling, ze zeggen dat er vanwege cultuurverschillen problemen (kunnen) zijn en dat zij zich meer aan onze cultuur moeten aanpassen dan wij aan die van hun.
Lijkt me niet onredlijk.

En het is natuurlijk zo dat als het aantal problemen afneemt omdat je de probleemgevallen de grens over zet, dat er dan alleen nog maar "goeie" allochtonen overblijven en dat het "racisme" waar we het nu over hebben flink afzwakt.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:30:15 #61
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38504500
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:11 schreef Arendt het volgende:
Tja, misschien moeten politici maar eens gaan letten op wat ze zeggen. Mensen als Wilders of Pastors flappen al hun onderbuikgevoelens er maar uit, zonder daarbij te beseffen dat ze als politici een voorbeeldfunctie hebben. Dat komt wel naturel en spontaan over, maar het is funest voor de maatschappij. Een multiculturele samenleving kan niet functioneren als rechtse politici voortdurend een tegenstelling tussen autochtonen enerzijds en allochtonen anderzijds suggereren.
Wat een onzin, er is een tegenstelling en ik zie niet in waarom politici bepaalde dingen niet mogen zeggen wegens de opvattingen van bepaalde lieden. Jij wilt blijkbaar bij de gedachtenpolitie.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_38504771
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:43 schreef Arendt het volgende:

[..]

Volgens mij zijn allochtonen in de regel vrij goed aangepast. Voorbeeldje: de Nederlandse imam Abdul-Jabbar van de Ven is niet alleen populair vanwege zijn kennis van de islam, maar ook omdat hij in het Nederlands preekt. Het Arabisch, of voor mijn part het tamazight, is bij de derde generatie Marokkanen weggeëbd en het Nederlands is ervoor in de plaats gekomen.
Nu was het al een tijdje bekend dat Arendt geestelijk niet helemaal in orde is, oa vanwege het zeiken om respect voor zijn religiepolitiek systeem maar dan wel met een dergelijk icoon overduidelijk zijn extremisme tonen, maar nu sla je de plank wel compleet mis. Heb je eindelijk eens een voorbeeld, kom je met een bekeerde mongool aan die niets anders doet dan jihad bleren.

Islam Nu nog vreedzamer!

Geef mijn portie maar aan fikkie.
Den Uyl is in de olie
We delen geeen gebruikers
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:54:18 #63
78780 deedeetee
pi_38505027
Tsja het komt er in 't kort op neer dat er negatief over de islam word gedacht omdat de islam negativiteit uitstraalt en wat je uitstraalt trek je aan
Mensen die stug doorgaan met dat te ontkennen - de doorsnee moslim dus - stralen nou niet bepaald intelligentie uit.
Mss is dat de reden dat veel allochtonen minder intelligent lijken te zijn ?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:19:50 #64
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38505589
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:54 schreef deedeetee het volgende:
Tsja het komt er in 't kort op neer dat er negatief over de islam word gedacht omdat de islam negativiteit uitstraalt en wat je uitstraalt trek je aan
Mensen die stug doorgaan met dat te ontkennen - de doorsnee moslim dus - stralen nou niet bepaald intelligentie uit.
Mss is dat de reden dat veel allochtonen minder intelligent lijken te zijn ?
Hm, ik vind de redneck-achtige nationalistische denkbeelden die veel autochtone users erop nahouden anders ook niet echt intelligent. Het zou wat zijn geweest als de Nederlandse maatschappij altijd zo intolerant was geweest als ze nu dreigt te worden - denk je eens in wat we dan hadden misgelopen, want mensen als Spinoza, Willem van Oranje, en Erasmus waren dan nooit in Nederland kwamen wonen.

Waarom straalt de islam volgens jou negativiteit uit?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:12:08 #65
78780 deedeetee
pi_38507112
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:19 schreef Arendt het volgende:

[..]

Hm, ik vind de redneck-achtige nationalistische denkbeelden die veel autochtone users erop nahouden anders ook niet echt intelligent. Het zou wat zijn geweest als de Nederlandse maatschappij altijd zo intolerant was geweest als ze nu dreigt te worden - denk je eens in wat we dan hadden misgelopen, want mensen als Spinoza, Willem van Oranje, en Erasmus waren dan nooit in Nederland kwamen wonen.
De meeste Nederlanders houden er denkbeelden niet op na. Maar alle islamieten zijn overmijdelijk : islamiet.

Spinoza en de rest, dat waren geen islamieten toch ? Als dat wel zo was geweest hadden we niet zoveel plezier van ze gehad, dan waren ze niet in staat geweest om te zijn wat ze dus wél waren omdat ze dan niet dezelfde vrijheid van denken hadden.
quote:
Noem eens wat positiefs dat eruit voort komt op. Iets dat alle mensen als positief kunnen ervaren.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:14:06 #66
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_38507167
quote:

[..]
Aanslagen op de westerse wereld van de afgelopen jaren: islam. Hofstadgroep: islam. Agressors in het Midden-Oosten: islam. Problemen in Nederland met culturen: vooral namelijk de islam. En dan nog maar niet te beginnen over vele moslims die in Nederland wonen maar de Westerse maatschappij niet respecteren.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:22:36 #67
78780 deedeetee
pi_38507381
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Aanslagen op de westerse wereld van de afgelopen jaren: islam. Hofstadgroep: islam. Agressors in het Midden-Oosten: islam. Problemen in Nederland met culturen: vooral namelijk de islam. En dan nog maar niet te beginnen over vele moslims die in Nederland wonen maar de Westerse maatschappij niet respecteren.
Nog te beroerd om de koningin een hand te geven maar wél door het dolle heen en aan 't moorden slaan vanwege een stom plaatje waar Mohammed op staat
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:38:06 #68
117098 Hathor
Effe niet
pi_38507670
quote:

[..]

Een heel goed voorbeeld was wel de honderden feestende moslims die juichend en zingend de moskeeen uit kwamen gerend op het moment dat het nieuws van de aanslagen in New York bekend werd. De Kanaalstraat hier in Utrecht was het toneel van een hele meute uitbundige moslims die toen duidelijk hun ware aard lieten zien.

Is dit negatief genoeg voor je ? Ik heb het hier niet over enkele moslims, maar over alles en iedereen die daar op dat moment was, en als je de Kanaalstraat in Utrecht een beetje kent, weet je dat daar elk moment van de dag hele volkstammen moslims rondlopen.

Een duidelijker teken dat deze mensen hiet totaal niet thuishoren kan ik niet verzinnen. Ze hebben overduidelijk een hekel aan het westen in het algemeen en Amerika in het bijzonder. Je kan je dus echt afvragen waarom ze hier in godsnaam ooit zijn komen wonen. Wat mij betreft had iedereen die daar die bewuste dag bij betrokken was onmidddelijk het land uitgepleurd moeten worden. Dit mag gewoon niet getolereerd worden. Als ik in Marokko ga lopen juichen wanneer hen iets ergs is overkomen, word ik waarschijnlijk ter plekke gelynched. dat moeten we hier ook maar eens gaan doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_38510092
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nog te beroerd om de koningin een hand te geven maar wél door het dolle heen en aan 't moorden slaan vanwege een stom plaatje waar Mohammed op staat
Inderdaad, want in Rotterdam, Den Haag, Amsterdan, Utrecht en omstreken massaal Moslims die plunderden en moorden door dat ene plaatjevan Mohammed (vzmh), schande gewoon, gelukkig is het nu wat rustiger met die knapen.

En niet te spreken over dat handje ook nog, Joodse Rabbijnen doen het al jaren, tientallen jaren bij officiele recepties de Koning, Beatrix, geen hand schudden en nu de Moslims ook ineens, we moeten er wat aan doen voordat het te laat is
X
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:27:43 #70
78780 deedeetee
pi_38510338
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:17 schreef Alulu het volgende:

[..]

Inderdaad, want in Rotterdam, Den Haag, Amsterdan, Utrecht en omstreken massaal Moslims die plunderden en moorden door dat ene plaatjevan Mohammed (vzmh), schande gewoon, gelukkig is het nu wat rustiger met die knapen.

En niet te spreken over dat handje ook nog, Joodse Rabbijnen doen het al jaren, tientallen jaren bij officiele recepties de Koning, Beatrix, geen hand schudden en nu de Moslims ook ineens, we moeten er wat aan doen voordat het te laat is
Sarcasme veranderd niks aan 't feit dat de islam steeds op negatieve wijze in 't nieuws komt en dat er eigenlijk nooit iets positiefs te lezen valt. De beste manier om daar iets aan te veranderen is gewoon een hele hoop positieve dingen doen.
Merkwaardig genoeg schijnen de islamieten daar geen zin in te hebben Ze steken hun energie liever in andere zaken zoals klagen of boos zijn ofsow
pi_38510401
Ik snap het wel. Ik heb ook liever helemaal GEEN Islam in NL. (andere geloven ook liever niet maar de Islam staat bij mij op 1).

Verder behoorlijk triest dat er nog zoveel racisten zijn in NL. Je zou denken dat het een stuk minder is. Maar 1 op de 10 is behoorlijk veel.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:33:29 #72
78780 deedeetee
pi_38510479
Kom kom dat racisme valt wel mee is tenminste mijn ervaring. Tegenwoordig word alles maar meteen rascisme genoemd. Het is net als met het woord * dicriminatie * dat word ook allang niet meer gebruikt in de echte betekenis.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:37:30 #73
150582 Ed.de.Woei.
Mijn haar danst!
pi_38510573
Ik sluit me, zoals gewoonlijk, bij Dhr. Marijnissen aan: "Ik denk dat het tien jaar geleden ondenkbaar was geweest dat mensen zichzelf open en bloot racist zouden noemen. Ik raad die mensen aan toch eens in een geschiedenisboek te kijken naar wat daarvan de gevolgen kunnen zijn."

This forum is really the nose of the salmon!
pi_38510722
quote:

, want mensen als Spinoza, Willem van Oranje, en Erasmus waren dan nooit in Nederland kwamen wonen.
Kwamen die vanwege de tolerantie in Nederland wonen?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38511046
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:43 schreef Arendt het volgende:

[..]

Volgens mij zijn allochtonen in de regel vrij goed aangepast. Voorbeeldje: de Nederlandse imam Abdul-Jabbar van de Ven is niet alleen populair vanwege zijn kennis van de islam, maar ook omdat hij in het Nederlands preekt. Het Arabisch, of voor mijn part het tamazight, is bij de derde generatie Marokkanen weggeëbd en het Nederlands is ervoor in de plaats gekomen. .
Is die malloot werkelijk populair?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')