dan stond ik misschien wel naast jequote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Rechtsvooraan, een meter of 20 van het podium![]()
acoustisch of electrisch?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:19 schreef znarch het volgende:
Woei !! ook begonnen met gitaar spelen
Maar oef wat is dat lastig zeg in het begin en wat doen mijn vingers pijn
maar dan met een maple hals.. sowieso veel lekkerder bij een strat. rosewood en ebony zijn voor les pauls!quote:Op maandag 5 juni 2006 19:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Net als die strat van Tom Barman va dEUS![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:47 schreef Jorikjet het volgende:
ik gebruik enorm veel drugs, drink me een alcohol vergifteging aan, en toch kan ik nog iedere maand een pakje snaren betalen.
elektrischquote:
als je electrisch wil spelen lijkt het me nogal logisch dat je dan ook electrisch begint. behalve als je ook alle klassieke zooi enzo wil kunnen spelen, maar als je gewoon van plan bent <insert random rock/metal bandnaam> te spelen is dat niet nodig lijkt me.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:10 schreef znarch het volgende:
[..]
elektrischIk weet dat veel mensen van mening zijn dat het beter is om acoustisch te beginnen maar het trok me gewoon minder
![]()
omdat het op acoustisch meer moeite kost en daardoor op electrisch makkelijker lijkt te gaan?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:25 schreef Jordy-B het volgende:
akoustisch is wat zwaarder voor je vingers, dunkt me...
Ik merk zelf dat m'n elektrisch stukken beter wordt als ik een poosje akoustisch gespeeld heb.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:32 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
omdat het op acoustisch meer moeite kost en daardoor op electrisch makkelijker lijkt te gaan?
idd. Als je een poosje op akoestisch speelt, krijgen je vingers wat meer te verduren. Als je dan naar elektrisch gaat, vliegen je vingers gewoon over het fretboard...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:32 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
omdat het op acoustisch meer moeite kost en daardoor op electrisch makkelijker lijkt te gaan?
Lijkt mij niet, vooral niet met nylon snaren. Maar die dingen zijn zoiezo voor watjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:25 schreef Jordy-B het volgende:
akoustisch is wat zwaarder voor je vingers, dunkt me...
ik heb een staalsnarige akoestische gitaar en die speelt zeker wel zwaarder dan m'n elektrische... De snaren zijn dikker en stugger (vier gewonden bassnaren ipv drie) en de aktie is een stuk hoger.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:16 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, vooral niet met nylon snaren. Maar die dingen zijn zoiezo voor watjes.![]()
Doe ik soms ook wel. Werkt inderdaad erg goed!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:54 schreef Jorikjet het volgende:
inderdaad. ik meende dat Ibanez een keer zei dat hij zijn metal riffs ook oefende op accoustische gitaar, en als het daar op lukte het electrisch super ging
kom maar op, dan...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Juist, doe ik ook altijd. Warmspelen op een akoestische is ook aan te raden. Er zijn meer redenen om een slechte akoestische te kopen dan een elektrische die als boter speelt
kijk, daar snap ik dus geen flikker vanquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:46 schreef Even het volgende:
Soort crosspost maar wie kan dit in guitarpro zetten voor me? Mij lukt het niet
[afbeelding]
Ik ga een weekend weg en het thema is indianen vandaar dat ik dit op gitaar wil spelen bij het kampvuur enzo
Ik kan het dus niet en als jij het wel zo goed kan tab het dan ff uit voor me....quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:12 schreef sXe het volgende:
ah kom op zeg , ik kan geen noten lezen maar in dat stukje staan alleen maar hele noten en kwartnoten, daar moet je toch echt nog wel uit kunnen komen...
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:15 schreef sXe het volgende:
gitaristen zijn ook wel luie mensen zeg...
Dat heb ik ook wel, thnxquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:24 schreef sXe het volgende:
hij komt eraan hoor
Wel met powertab want ik heb geen guitarpro
| 1 2 3 4 5 6 | B|------11---------11---------11----------11-----------| G|---11----11---11----11---11----11----11----11--------| D|-9---------------------------------------------------| x6 A|------------9----------------------------------------| E|-----------------------9----------11-----------------| |
jazekerquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:34 schreef znarch het volgende:
Wat ik nu ff niet volg aan tabulatuur he.
Als je nou van die tabs ziet, bv dit:
ntro/Verse (Clean)
e|-----------------------------------------------------|
B|------11---------11---------11----------11-----------|
G|---11----11---11----11---11----11----11----11--------|
D|-9---------------------------------------------------| x6
A|------------9----------------------------------------|
E|-----------------------9----------11-----------------|
Betekend dit nu gwoon dat ik eerst de D snaar aansla met vinger op (naja voor) fret 9 en dan G snaar met vinger bij fret 11 ??
Volg ik het dan goed ??
| 1 2 3 4 5 6 | B|------11---------11---------11----------11-----------| G|---11----11---11----11---11----11----11----11--------| D|-9---------------------------------------------------| x6 A|------------9----------------------------------------| E|-----------------------9----------11-----------------| |
neuh, wrom?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Stop ze in de wasmasjien!
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:15 schreef sXe het volgende:
gitaristen zijn ook wel luie mensen zeg...
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! niet een koptelefoon!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:16 schreef DuranK het volgende:
Ik heb een dilemmaOp dit moment ben ik erg arm
Dus ga ik in de vakantie werken voor mijn centjes
Sprak mijn gitaarleraar mij net aan dat die een leuke gitaar voor me had, om dat ik een akoustische zocht. Had hij een super vette steelstring
Ik heb hem niet super goed kunnen zien in het donker maar hij klonk best goed en al en ik geloof ook als hij zegt dat het goed is
Maar ik heb nou dus geen geld, pas na de vakantie, en dan is die natuurlijk al verkocht
Nou mocht ik in termijnen betalen dus misschien ff iets regelen met mijn ouders
Maar ja ik twijfel
![]()
Leuk je dilemma's delen![]()
En ik moet van ons pap een koptelefoon kopen voor op mijn versterker omdat we gaan verhuizen binnekort en dan komen we tussen oudere mensen te zitten en dan mag ik niet meer hard spelen![]()
vrijstaand huis?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:28 schreef DuranK het volgende:
Toen mijn ouders zeiden tegen die buren dat ik gitaar speelden keken ze zo:![]()
![]()
![]()
Zegt dat wat over jouw gitaarspel of over die oudjes ?!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:28 schreef DuranK het volgende:
Toen mijn ouders zeiden tegen die buren dat ik gitaar speelden keken ze zo:![]()
![]()
![]()
en als ze er toch nog last van hebben, gewoon nog harder zetten. dan is dat probleem ook opgelost.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:22 schreef Jordy-B het volgende:
oudere mensen hebben doorgaans gehoorproblemen en zullen dus juist minder snel klagen dan jongere mensen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |