Ik ben het met je eens, behalve het stuk: "dan is het niet mijn probleem meer". Het is me al eens overkomen dat één of andere laffe naarling me een tik gegeven heeft toen ik te dronken was om mezelf te verdedigen, en zelfs gisteravond werd me weer wat toegeroepen toen ik met een kerel hand in hand liep. Ik kan me helemaal vinden in "leven en laten leven", maar het werkt niet als niet iedereen dat doet.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen: voor mij is homoseksualiteit geen afwijking, ik leef perfect, ben gezond, heb goeie vrienden, kan me gerust voortplanten (mijn sperma etc. werkt prima hoor...) als ik wil, ik zie het probleem niet. het enige nadeel wat homoseksualiteit heeft is het feit dat de maatschappij het nog niet helemaal heeft geaccepteerd, voor de rest ben ik net zoals iedereen. dat vergeten velen nog maar even voor het gemak: ik ben gewoon een gezond mens, ik word alleen knalverliefd op een jongen. als dat element er voor moet zorgen, dat ene element, dat mensen meteen op me kotsen, me als ketter zien of me zien als een foutje van de natuur, dan is dat niet mijn probleem meer.
nogmaals kort gezegd: ik functioneer gewoon als elk ander in de maatschappij, in het leven, in mijn omgeving etc. het enige dat dat functioneren kan belemmeren zijn mensen die daadkrachtig tegen mijn functioneren zijn omdat het hen niet zindt.
nou zo bedoel ik het ook niet, maar het is voor die mensen hun kwestie, zij hebben er blijkbaar moeite mee en behalve hen respecteren in hun eigen denken, hoe belachelijk dat ook klinkt als je jezelf tekort kan schieten, is het hun kwestie. tenzij ze echt hinder ondervinden van mijn homoseksualiteit, maar zolang ik niet provoceer of het overdrijf hebben ze geen last daarvanquote:Op zondag 4 juni 2006 15:19 schreef Phooka het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, behalve het stuk: "dan is het niet mijn probleem meer". Het is me al eens overkomen dat één of andere laffe naarling me een tik gegeven heeft toen ik te dronken was om mezelf te verdedigen, en zelfs gisteravond werd me weer wat toegeroepen toen ik met een kerel hand in hand liep. Ik kan me helemaal vinden in "leven en laten leven", maar het werkt niet als niet iedereen dat doet.
On a side note: Ik vind het helemáál gevaarlijk als mensen "de wetenschap" of een aantal ideeën daaruit gebruiken om hun persoonlijke visie over hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten te rechtvaardigen. Meestal komt dat dan neer op "volgens De Wetenschap is homoseksualiteit ..."
Misschien zijn een paar homo's in je populatie met mensen wel goed om overbevolking tegen te gaan. Stel je 2 eilanden voor, 1 met 100% hetero's en 1 met 75% hetero en 25% met een bepaald homo-gen. Dat eerste eiland groeit op korte termijn veel sneller als dat laatste. Maar er komt ook een tijd dat er te veel mensen op dat eerste eiland komen en er breekt een epidemie of een oorlog uit. Het andere eiland blijft netjes in evenwicht, omdat dat homo's rondlopen.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Diversiteit die zich voortplant overleeft het, en homo's planten zich doorgaans niet voor.. Evolutionair gezien zijn (of misschien 'waren') homo's gedoemd uit te sterven, maar dat maakt het nog niet tegennatuurlijk. Het zou tegennatuurlijk zijn als je een homo tegenkomt in een periode dat homo's uitgestorven zijn....
Maar goed, afwijkingen van de norm waren toch 'een geschenk van god'?.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:33 schreef Jerruh het volgende:
nou zo bedoel ik het ook niet, maar het is voor die mensen hun kwestie, zij hebben er blijkbaar moeite mee en behalve hen respecteren in hun eigen denken, hoe belachelijk dat ook klinkt als je jezelf tekort kan schieten, is het hun kwestie. tenzij ze echt hinder ondervinden van mijn homoseksualiteit, maar zolang ik niet provoceer of het overdrijf hebben ze geen last daarvan.
Ik heb zelf wel eens de indruk dat de hetero-mannen die homofoob zijn hun eigen gedrag projecteren op homo's..quote:Op zondag 4 juni 2006 15:45 schreef Phooka het volgende:
Als een hetero vrouwen lastig valt, dan lijkt dat in feite ook op provocatie, maar dit is normaler dan wanneer een homo dat doet.
Blast. Als ík de natuur was geweest, had ik mannen wel impotent gemaakt om overbevolking tegen te gaan.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:39 schreef MrBean het volgende:
Misschien zijn een paar homo's in je populatie met mensen wel goed om overbevolking tegen te gaan. Stel je 2 eilanden voor, 1 met 100% hetero's en 1 met 75% hetero en 25% met een bepaald homo-gen. Dat eerste eiland groeit op korte termijn veel sneller als dat laatste. Maar er komt ook een tijd dat er te veel mensen op dat eerste eiland komen en er breekt een epidemie of een oorlog uit. Het andere eiland blijft netjes in evenwicht, omdat dat homo's rondlopen.
En op dat tweede eiland is het leven ook veel gezelliger, want daar heb je entertainers, triootjes en onbevangen vriendschappen tussen vrouwen en homomannen.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:39 schreef MrBean het volgende:
[..]
Misschien zijn een paar homo's in je populatie met mensen wel goed om overbevolking tegen te gaan. Stel je 2 eilanden voor, 1 met 100% hetero's en 1 met 75% hetero en 25% met een bepaald homo-gen. Dat eerste eiland groeit op korte termijn veel sneller als dat laatste. Maar er komt ook een tijd dat er te veel mensen op dat eerste eiland komen en er breekt een epidemie of een oorlog uit. Het andere eiland blijft netjes in evenwicht, omdat dat homo's rondlopen.
Dat is nogal afhankelijk van de norm, denk ik zo... Maar sommige mensen kunnen nog zo hard willen dat homo's maar hetero worden. Dan hebben ze toch echt pech gehad...quote:Op zondag 4 juni 2006 15:45 schreef Phooka het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.Ik respecteer ieders visie; aan de andere kant, als mensen het nodig vinden om ook een handeling aan hun denken verbinden, dan wordt dat respect een stuk minder...
Ik heb ook niet het idee dat ik provoceer als ik hand in hand loop, bijvoorbeeld - dat zie ik veel mensen doen. Ik ben denk ik meer vóór gelijkheid dan voor het conformeren aan 'de norm'. Als een hetero vrouwen lastig valt, dan lijkt dat in feite ook op provocatie, maar dit is normaler dan wanneer een homo dat doet. Ik vind dat travo's, trannies, verwijfde homo's, bi's, etc., etc. evenveel bestaansrecht hebben en evenveel recht hebben om zich te gedragen zoals ze willen als je-standaard-hetero.
Ik miep niet.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:51 schreef djenneke het volgende:
Overigens kan ik gewoonweg niet begrijpen dat mensen zich eraan kunnen storen. Al kan ik wel een beetje moe worden van van die miepen, maar dat heb ik ook bij sommige vrouwen
Ik ben te lui om verder te lezen, dus misschien is dit al door iemand opgemerkt maar:quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Noem nog eens een voorbeeld als je wilt?
Misschien lijken sommige dingen in de natuur wel afwijkingen maar het lijkt me niet logisch als de natuur expres fouten in haarzelf programmeert.
Het is dan misschien maatschappelijk abnormaal maar dat is natuurlijk ontzettend subjectief.
lolquote:Op zondag 4 juni 2006 15:39 schreef MrBean het volgende:
[..]
je stopt toch ook geen vork in je oor?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:04 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat je sex hebt met mannen is wat anders, daar kies je voor en daar geil je op.
afgehaakt....quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Homo's hebben 100 procent recht om dat te zijn, en 100 procent recht om te trouwen. En 100 procent recht om te doen wat ze willen.
even over je ondertitel he: jij snapt niet dat mensen zich inleven in het christendom, omdat dat een balngrijke pijler is van jouw leven en ook voor een gedeelte heeft gezorgd van hoe de samenleving nu is. snap jij dan ook niet dat het respecteren van mensen in hun hoedanigheid een nog belangrijkere pijler is? gelijkheid etc, aspecten die uit het godsdienstige zouden kunnen komen, niet op iedereen toepassen? als je dat namelijk doet, ben je zelf net zo iemand als tegen wie jouw ondertitel ageert...quote:
Wat heeft het stoppen van een vork in je oor precies met homoseksualiteit te maken?quote:
hij vind dat een penis niet thuishoort in een anusquote:Op zondag 4 juni 2006 21:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat heeft het stoppen van een vork in je oor precies met homoseksualiteit te maken?
ik vermoedde ook al zoiets...quote:Op zondag 4 juni 2006 21:48 schreef Jerruh het volgende:
[..]
hij vind dat een penis niet thuishoort in een anus
want hij vind dat homoseksuelen anale seks moeten hebben
want anale seks is homoseksualiteit.
hij vind ook dat hij niet weet dat het voergrote deel van homoseksuelen niks moet hebben van anale seks.
hij vind ook dat wij respect moeten hebben voor het christendom omdat dat een belangrijke peiler is van onze samenleving
ook vind hij dat hij de termen respect voor mensen, gelijkheid en liefde uit dit christendom voor het gemak maar even niet op alle mensen van diezelfde samenleving hoeft te projecteren
daarom, vind hij, is homoseksualiteit iets wat hij schijnbaar niet normaal en vies vind.
want ja.... een vork hoort niet in een oor.
ik vind het wel ergens kwalijk dat een wijze van seks hebben wordt gekoppeld aan je voorkeur voor geslacht. en het erge ervan is, dat het een van de grootste vooroordelen over homoseksuelen is. gewoon meten met twee maten dus. tuurlijk zal de ene groep meer geniegd zijn tot het ene dan een ander (ja, he, homo's en beffen, heteromannen en pijpen...) maar het gaat er om wat je persoonlijk seksueel lekker vind, en dan is iedereen weer een individu...quote:Op zondag 4 juni 2006 21:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
ik vermoedde ook al zoiets...
Blijkbaar is hij zich er niet van bewust dat er ook veel heteroseksuelen aan anale seks doen.
Ik vraag me bij sommige christenen wel eens af waar de waarden die een belangrijke pijler voor het christendom waren, zoals naastenliefde en respect, zijn gebleven..quote:Op zondag 4 juni 2006 21:06 schreef Jerruh het volgende:
[..]
even over je ondertitel he: jij snapt niet dat mensen zich inleven in het christendom, omdat dat een balngrijke pijler is van jouw leven en ook voor een gedeelte heeft gezorgd van hoe de samenleving nu is. snap jij dan ook niet dat het respecteren van mensen in hun hoedanigheid een nog belangrijkere pijler is? gelijkheid etc, aspecten die uit het godsdienstige zouden kunnen komen, niet op iedereen toepassen? als je dat namelijk doet, ben je zelf net zo iemand als tegen wie jouw ondertitel ageert...
die komen opborrelen als ze er anderen mee om de oren kunnen slaan...quote:Op zondag 4 juni 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me bij sommige christenen wel eens af waar de waarden die een belangrijke pijler voor het christendom waren, zoals naastenliefde en respect, zijn gebleven..
Misschien evolueert dit effect makkelijker door lust en de kans op conceptie te verkleinen, of een natuurlijk instinct dat overbevolking verwerpt? Overbevolking lost zichzelf overigens doorgaans prima op doordat degene met de beste eigenschappen overleven, en de fysieke verschillen tussen homo's en hetero's zijn nul. Nou ja, je hebt de gaydarquote:Op zondag 4 juni 2006 15:39 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jep. Zoals: homoseksualiteit.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Misschien evolueert dit effect makkelijker door lust en de kans op conceptie te verkleinen, of een natuurlijk instinct dat overbevolking verwerpt?
Ja maar overbevolking is ook gevaarlijker voor epidemieen.quote:Overbevolking lost zichzelf overigens doorgaans prima op doordat degene met de beste eigenschappen overleven, en de fysieke verschillen tussen homo's en hetero's zijn nul. Nou ja, je hebt de gaydar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |