abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:31:18 #51
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38956757
En dan de goedbedoelde adviezen dat je je kind gewoon moet laten huilen omdat het goed is voor de longetjes

jaja, ik weet het, ik ben de vreselijke drogermama maar zelfs ik liet Kai niet zo lang huilen

Lekker laten kletsen, duidelijk zijn en doen wat voor jou het beste voelt.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 22:31:54 #52
81992 Githa
pi_38956772
Icicle, 'vroeger' was het zo gek helemaal niet om zo vroeg al banaan of iets dergelijks te geven.

Nu geniet ik ook heel erg dat opa en oma's zo van Jordy genieten en Jordy van hen Er is nu minder wat Jordy niet mag, ik ben er wat losser in geworden, we zijn duidelijk geweest in elkaars wensen en Jordy geeft zelf ook aan wat hij wil. Het wordt dus ook allemaal wel makkelijker
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:33:25 #53
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38956822
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:25 schreef lcicle het volgende:
Het leukste is nog dat het kindje van mijn schoonzusje 2 dagen jonger is dan Merlijn en er dus altijd vergeleken wordt. Hij mag de fiep wél.. Ik ben zoooooo'n slechte mams!
Alsof ik mezelf hoor....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_38956898
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:27 schreef E.T. het volgende:
Ik vind dat zo leuk om te zien hoe de opa en oma's genieten van hun kleinkind

Maar wat de rest ook zegt, Icicle.. zo lang je niks zegt denkt iedereen dat je 't wel goed vind. Wat ik trouwens na 1 zo'n 'geintje' doorhad: als je ergens binnenkomt, eerst je kind uitkleden en aan iemand geven (man, opa, oma..) en daarna pas je eigen jas uit en spullen goed regelen.
Vervelend is het wel. (en dan mag ik niet eens klagen..)
Thanks! Dát zijn de betere tips!

Ik zie ook zo'n verschil tussen mijn ouders en schoonouders, in omgang met Merlijn. Laatst heb ik er eens goed over nagedacht en alles geanalyseerd (ja, ik ben echt een denker..). Mijn ouders zien Merlijn echt als óns eigendom*, terwijl mijn schoonouders hem juist ook zien als hún eigendom*.
Het is natuurlijk ook hun vlees en bloed, maar voor óns voelt dat (nog) niet zo.
Het verschil zit 'm in hele kleine dingetjes. Mijn moeder wacht totdat ik Merlijn aan haar geef, mijn schoonmoeder is meer zo van: zal ik hem even pakken dan kun jij je gebak even eten.
*Een kind is natuurlijk geen 'eigendom' maar jullie snappen wel wat ik bedoel..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:37:18 #55
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38956975
Wij zijn er ook wat losser in geworden maar dat is voornamelijk bij mijn ouders. Schoonmama ziet Kai wat minder vaak en heeft daardoor heel erg de neiging om zich aan hem op te dringen en heel erg in zijn ruimte te gaan zitten (klinkt vaag maar kan het niet anders beschrijven). Dan grijpen we dus wel in want Kai is niet zo'n knuffelkindje die continu op schoot wil zitten en vastgehouden wil worden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 22:39:03 #56
81992 Githa
pi_38957040
Ohw, de-op-schoot-zit-fase- hebben we al lang gehad, Jordy wil dat niet meer, hij kan lopen!
pi_38957139
Icicle jij schrijft precies wat ik dacht van dat eigendom. Mijn ouders laten bv Djulian lekker zijn gang gaan en mijn schoonouders zijn konstant met hem bezig, laten hem geen minuut alleen spelen
pi_38957173
En dan heb je ook nog de onbekenden.. die gewoon voor je staan in de rij bij de kassa en even het speeltje wat in de wandelwagen ligt oppakken en in het gezicht van je kind duwen omdat het huilt
pi_38957270
Oh wacht, ik vergeet nog 1 ervaring! Morris was net 5 uur oud toen ik het ziekenhuis uitgereden werd met een rolstoel en de maxi-cosi op schoot. Bij de lift was er een wildvreemde vrouw die Morris echt bijna aanraakte en zei dat ze het zo'n schatje vond. Ik dacht alleen maar: AFBLIJVEN!!! AFBLIJVEN!!!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_38957349
of onbekenden die even het handje beet willen pakken... of even aan een bloot voetje willen zitten... aarrgghhh... vraag het gewoon...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:49:23 #61
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_38957404
of in de wangen knijpen.... of tegen je over-de-grond-rollend-en-blerend-kind-in-de-supermarkt zeggen "Moet jij zou huilen dan?? Mag jij geen snoepje van je mama???" waarna ik dan een boze blik toegeworpen krijg...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:53:38 #62
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38957604
Hahaha.... Snoop! dat Afblijven, afblijven!! Ik heb wel de eerste 2 dagen tegen al het bezoek verteld "Dat het volgens de veloskundige beter was dat ze niet door iedereen aangeraakt werd." (Heeft hij ook echt gezegd hoor! Maar nu zou ik er wel anders mee omgaan denk ik)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:55:51 #63
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38957683
Of erger nog de dame van de vleeswaar in de supermarkt die je kind aanraakt -ril- ok ze pakte alleen maar d'r handje vast maar toch blijf met je vieze taken van mijn kind af.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:56:02 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38957690
gelukkig geen drama's hier , in het begin wel even maar na een goed gesprek gata het redelijk goed en als mij/ons iets niet zint trek ik me mond wel open.

Hier sinds bijna een jaar terug naar me ouwe huisje geweest in enschede , al me oude huisgenoten gezien en vrienden ( die zie ik wel vaker ) was echt heerlijk
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:56:10 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38957696
Oeh, dat 'Mijnnnnnnn-kind-daar-moet-je-vanaf-blijven-gevoel' gaat dat nog wel over? Ik heb het tegenover mijn schoonmoeder nogal sterk (en ook bij mensen die ik eigenlijk niet zo heel erg mag ). Vorige week zat Tobias nét bij haar vriend op schoot toen hij begon te simmen, ze wilde hem meteen weer weggrissen bij hem, en wij maar brullen 'Laat hem nou even met rúst'. En dan pas na 3 keer ofzo luisteren he, zo vermoeiend.
Ik word er ook doodmoe van dat Tobias continue met zijn vader wordt vergeleken door haar en als ze even iets niet bij zijn vader herkent, herkent ze het wel in een neefje... Dat kind heeft ook míjn DNA gekregen hoor
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_38957907
Lekker evenstar dat je een leuke dag heb gehad!!!

Nee Saffier dat gaat niet meer over
pi_38958024
Nog even over de 'eigendom kwestie'..
Mijn schoonouders zijn meteen in het ziekenhuis al komen kijken naar hun kleinzoon en ook een berg foto's gemaakt. Toen wij thuis kwamen en even de mail checkten, was er al meteen een felicitatie van een familielid terwijl Merlijn verdorie nog geen dag oud was!
Bleek dat mijn schoonvader al foto's rond gestuurd had naar heel de familie
Leuk, als je veel moeite hebt gedaan om een geboortekaartje te ontwerpen mét daarop een eerste foto, die dan dus geen eerste foto meer is.

Nu komt het over alsof ik draken van schoonouders heb, maar dat is natuurlijk niet zo Ze zijn ontzettend trots, maar daardoor misschien soms iets té enthousiast.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:10:49 #68
34891 melonovy
La Kutschie
pi_38958177
Ik denk ook dat het pure trotsheid is hoor Icicle! Jammer dat hij geen overleg had gevoerd.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:32:07 #69
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38958967
Hier was ik ook GIFTIG toen ik merkte dat mijn schoonmoeder foto's had doorgespeeld aan haar ex zónder dat met mij te overleggen. Vervolgens had ze een of andere rotsmoes. Grrrr daar word ik nog steeds boos over.
Of toen ik met 32 weken volop met weeen naar het zh moest lopen jubelen; 'Oh, dan heb ik vanavond misschien mijn kleinzoon wel in mijn armen' Nou Echt niet, dat kind ligt dan in de couveuze als het nu komt en dan mag jij er Echt Niet aan zitten. En het feit dat het een knul was zouden we ook niet verklappen, weet je nog?
Ik word gewoon weer boos nu ik dit typ
Ylana
  zondag 18 juni 2006 @ 09:14:30 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38964093
Wat een verhalen, erg leuk om te lezen. Maar ik kan me al die ergernissen zéker voorstellen!

Bij ons gaat het al tijden heeeeeeel goed en eigenlijk vanaf het begin. Een keer kwamen mijn schoonouders langs en Maria lag (3 weken oud denk ik) in de kinderwagen te slapen. Zei mijn schoonmoeder met jeukende handen al boven de kinderwagen: "we zullen haar maar lekker laten liggen zeker, he?"
Ja, hèhè.
Achteraf vond ik het vooral ook schattig hoe ze het formuleerde en hoe ze zich bedwong om niet te doen wat zij het liefst wilde.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_38964389
Ow zo herkenbaar allemaal
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2006 @ 09:59:22 #72
43556 miss_dynastie
pi_38964416
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:32 schreef Saffier het volgende:
Of toen ik met 32 weken volop met weeen naar het zh moest lopen jubelen; 'Oh, dan heb ik vanavond misschien mijn kleinzoon wel in mijn armen' Nou Echt niet, dat kind ligt dan in de couveuze als het nu komt en dan mag jij er Echt Niet aan zitten. En het feit dat het een knul was zouden we ook niet verklappen, weet je nog?
Ik word gewoon weer boos nu ik dit typ
Ik snap wel dat je weer boos wordt hoor, je bent toch niet blij dat een kind vijf weken te vroeg is Het zal best enthousiasme zijn geweest, maar ik zou ook héél boos zijn om zoiets...
  zondag 18 juni 2006 @ 10:04:49 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_38964481
Ik vind het ook herkenbaar, maar ik weet dat ik ook soms doorgeslagen ben in mijn boosheid. En daarom vind ik die foto van Luuke ook zo geweldig. Gewoon een hele leuke manier om dingen weer eens in perspectief te zien. Het zijn toch ook grotendeels wel hormonen die opspelen, hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 juni 2006 @ 10:29:17 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38964771
Rare jongens die hormonen Die foto vind ik inderdaad wel een hele leuke oplossing!

Hé Bar, toch niet lekker weg dit weekend?
Ylana
pi_38964909
Jawel we waren weg alleen tegen 23.00 uur wilde ik ineens dolgraag terug naar huis
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zondag 18 juni 2006 @ 11:02:19 #76
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38965216
Beetje kunnen slapen in je eigen bed?
Ylana
pi_38965248
Slapen ging goed,opstaan ook nog wel alleen nu ik door de foto's aan het bladeren ben zitten mijn ogen vol met tranen.
  zondag 18 juni 2006 @ 11:10:01 #78
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38965339
Ach lieverd! Heb je de foto's uit Plopsaland al kunnen bekijken?
Ylana
pi_38965359
het bleek er maar 1tje meer te zijn, en dat is Thijs op de schommel die beetje bood kijkt, heb hem nog niet in het groot gezien.
Maar alle andere foto's die ik zo kon zien zijn ook leuke foto's
pi_38966524
Bar
pi_38967732
Sugar.. waar heb jij die ideale schoonouders gevonden?!
Hormonen ja.. Ik denk ook de hele tijd dat het daar aan ligt. Maar als ik dit zo lees duurt het nog heeeeel lang voordat dit gevoel weg gaat

Bar_en_Mar, ik wil je posts niet negeren, maar weet er niets op te zeggen. Daarom gewoon een klein -je.
pi_38971716
Haha, ik denk dat ik deze keer lekker weer ga doorslaan. Ik kom uit een nogal groot gezin (5 kinderen) waarvan iedereen tegelijk op bezoek kwam ivm de afstand, en dan ook allemaal Myrthe op schoot wilden toen ze 3 dagen was.. Waaronder een puberbroertje dat tot grote schrik van niet alleen mij de baby op zijn knieen liet balanceren. 's Avonds was ze dus echt helemaal overstuur, en daarna had ik dus extra moeite haar uit handen te geven. Dit kindje krijgt gewoon lekker de tijd om rustig aan ons te wennen, en wij aan hem/haar, en de rest moet dat maar respecteren.
Dat van die ruimte herken ik wel M@x, hier was ook iemand die haar niet genoeg zag als baby en dan elke gezichtsuitdrukking analyseerde 'o, volgens mij doet ze een plasje! heeft ze het koud!' etc en haar geen minuut rustig kon laten liggen op haar speelkleedje.
En wat ik ook niet geweldig vind zijn mensen die menen dat mijn dochter twee Luikse wafels met slagroom nodig heeft binnen een half uurtje. Kortom wel herkenbaar allemaal.
  † In Memoriam † zondag 18 juni 2006 @ 17:15:38 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_38975081
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:55 schreef Jelief het volgende:
Of erger nog de dame van de vleeswaar in de supermarkt die je kind aanraakt -ril- ok ze pakte alleen maar d'r handje vast maar toch blijf met je vieze taken van mijn kind af.

das in mijn ogen wel een beetje extreem, maar ja, ik ga rustig met mijn kinderen naar een grote speeltuin op een terrein voor geestelijk gehandicapten die graag met mijn kinderen willen spelen en er dus ook aan zitten.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_38976600
Mijn moeder zegt wel telkens (sinds Kim 4 maanden is) nu mag ze fruithapje. En sinaasappelsap met liga. En mijn ouders vonden een maand geleden al dat Kim in de wandelwagen kan. En telkens vragen of hij al is omgebouwd tot wandelwagen. Ach, het is goed bedoeld en ze zijn dolblij met Kim. Maar soms wel irritant telkens hetzelfde.

Met mij gaat het verder wel goed. Nu alleen mega verbrand op mijn gezicht, hals, nek en armen. En dan een lief grijpgraag babietje op schoot. Kan soms erg pijnlijk zijn. Maar dat gaat ooit wel weer over.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:34:05 #85
103793 kozakken
Living the life
pi_39082514
Anitra, hoe gaat het nu met jou?
pi_39083648
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:34 schreef kozakken het volgende:
Anitra, hoe gaat het nu met jou?
Het gaat hier wel oke. De pijn word weer erger, dus steeds meer medicijnen.
Geestelijk heb ik het moeilijk na het overlijden van Thijs. Ik probeer te genieten van mijn kinderen, maar hoe kan ik in godsnaam genieten als ik weet dat Bar en Mar pijn en verdriet hebben?

[ Bericht 25% gewijzigd door Anitra op 21-06-2006 20:05:23 ]
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:58:09 #87
103793 kozakken
Living the life
pi_39090352
he, je hebt het wel enorm voor je kiezen gekregen.
Mag je binnenkort al richting pijnpoli oid?
Het lijkt me heel dubbel om tegelijkertijd te kunnen en willen genieten van je eigen kinderen, maar tegelijkertijd zo dichtbij het verlies van Bar en Mar te zien. Maar ik denk dat je hart groot genoeg is om beide dingen naast elkaar te kunnen ervaren! (lege woorden, maar ik bedoel 't een beetje als troost)

Ik hoop dat de pijn gewoon weer een beetje dragelijk kan gaan worden. (op alle fronten)
gooit er nog een tegenaan
-ook voor mama bar en papa mar -
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:32:49 #88
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39096317
quote:
Op zondag 18 juni 2006 17:15 schreef moussy het volgende:

[..]

das in mijn ogen wel een beetje extreem, maar ja, ik ga rustig met mijn kinderen naar een grote speeltuin op een terrein voor geestelijk gehandicapten die graag met mijn kinderen willen spelen en er dus ook aan zitten.
Daar zou ik dan weer veel minder problemen hebben.Maar zo'n mens dat de hele dag met d'r fikken tussen het vlees zit enzo
pi_39110503
Nou ik neem toch aan dat ze als ze echt aan het vlees zit ze wel handschoenen aan heeft en dus op momenten dat ze die niet aan heeft ze wel schone handen heeft (waarschijnlijk nog schoner dan de 'gemiddelde mens' die weet-ik-veel-waar aanzit zonder handen te wassen). Geestelijk gehandicapten zijn ook niet vies of besmettelijk hoor (nou hooguit vies in de zin van wat minder goede persoonlijke hygiene).
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:16:37 #90
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39111730
* Noli. heeft in een slagerij gewerkt.. (zonder vleeswaren trouwens)

Wij hadden nóóit handschoenen aan.
Waarom niet?
Omdat je ook met messen e.d. werkt en er kan ten alle tijde stukjes latex (of waar die dingen ook van zijn) tussen het vlees komen.
Je wilt niet weten wat voor ge-auwehoer je over je heen krijgt als dát gebeurt..
Wij moesten elke keer als we wat anders gingen doen (ook binnen de slagerij, van gehakt draaien naar afwassen, van afwassen naar klanten helpen bijv. altijd tussendoor handen wassen en ontsmetten ) onze handen wassen en ontsmetten met speciale gel.

* Noli. heeft nooit zulke schone handen gehad als toen ik daar werkte.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_39112053
een slagerij zonder vleeswaren?
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:34:37 #92
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39112609
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:23 schreef bixister het volgende:
een slagerij zonder vleeswaren?

Die werden voorverpakt aan geleverd.

Bij ons werd verder al het vlees 'ambachtelijk' klaar gemaakt. Hadden dus een slager ter plaatse die zelf de karbonades sneed enzo, draaiden zelf worst en ook het gehakt.
In tegenstelling tot de meeste winkels nu, waar vlees vaak compleet gesneden en gehakt al voorverpakt geleverd word. Maar waar vleeswaren weer ter plekke gesneden en verpakt worden.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_39112673
oh karbonades noem jij geen vleeswaren, nu begrijp ik het.
pi_39113272
anitra, wat ik steeds hier vergeet te zeggen: ik vind 't heel erg voor je dat je weer/nog zo'n pijn hebt en het er naar uit ziet dat je die nog lang met je mee moet zeulen. en het overlijden van thijs hakt er bij jullie ook erg diep in begrijp ik, logisch. heel veel sterkte gewenst.

ik merk zelf dat zulke nare berichten (ook bijv. van de ziekte van m'n schoonzusje) een dubbel effect op mij hebben. enerzijds relativeren ze alles, gooien ze een waas over alles waardoor de eerst zogenaamd belangrijke dingen echt futiel worden. anderzijds voel ik door deze berichten ook wel een soort van extra bewustzijn van/gevoeligheid voor alle voorheen vanzelfsprekende dingen. juist omdat je ineens weer zo goed weet dat alles zomaar ineens afgelopen kan zijn, worden kleine dingen weer heel bijzonder.
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:56:20 #95
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39113537
Het is ook helemaal niet onderbouwd hoor dat gevoel,meer een soort oermoederiets dat ik niet wil dat vreemden zo maar aan mijn kind zitten.
pi_39117601
Kozakken
ik moet eerst die MRI krijgen en moet er een nieuwe afspraak voor maken en daarna een week of 2 later terug naar de chirurg en dan pas overleg tussen pijnpoli en neurochirurg, het kan dus nog een behoorlijke tijd duren.

Bix het is allemaal zo dubbel, je bent verdrietig om wat er gebeurt en tegelijk wil je van elke minuut genieten. Ik vind het best moeilijk om daar een balans in te vinden.
pi_39255165
Deze mama heeft haar dag niet. Finn wil alleen maar huilen of gevoed worden en ik voel me inmiddels heel erg op en leeg.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:55:29 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_39255274
regeldagje misschien tamea? rottig... straks lekker proberen te slapen
stormy waters...
sailin'
pi_39256012
Tamea klinkt idd als regeldag en die zijn heel rot. Zelf ook veel liggen en Finn in de buurt, het jezelf zo makkelijk mogelijk maken
pi_39256607
Hier iemand die last heeft van de darmen aldoor moet rennen naar het toilet, en sinds een aantal minuten er ook nog eens buikpijn bij.
Voor de rest gaat het wel redelijk.

Tamea en Finn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')