hmm, beethe jammer. Ok, zijn er andere "Dutch treats" die ik zou kunnen sturen? (en voor je het vraagt, ik pas niet in zo'n ptt doosje)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
de meeste veganisten leven totaal anders.. ik denk niet dat er veel zijn die snoep eten
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:25 schreef dragon25 het volgende:
[..]
misschien moet je eens in een natuurwinkel rondkijken..
hmm, beethe jammer. Ok, zijn er andere "Dutch treats" die ik zou kunnen sturen? (en voor je het vraagt, ik pas niet in zo'n ptt doosje)
anders klinkt het zo eng...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:45 schreef Conflict het volgende:
In de meeste zachte soorten snoep zit gelatine en dat [s]mogen[/s] willen deze triestelingen niet![]()
In zuurtjes zit volgens mij niks wat ze verboden is. niet willen eten.
Maar je kan ook ff kijken in de supermarkt, anders ff vragen bij een natuurvoedingszaak, daar komen zulke gasten vaak.
Een paar topjes Nederwiet. Gegarandeerd verganistisch verantwoord.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:25 schreef dragon25 het volgende:
[..]
hmm, beethe jammer. Ok, zijn er andere "Dutch treats" die ik zou kunnen sturen?
'Totaal anders' nog wel....Overdrijven is ook een vak.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
de meeste veganisten leven totaal anders.. ik denk niet dat er veel zijn die snoep eten
Of een zak nootjes ;').quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:19 schreef parselmouth het volgende:
Altijd dezelfde discussie. Daar vraagt de TS toch helemaal niet om man.
Bij de C1000 zag ik laatst ook zakjes (oud hollands) snoep hangen. Op sommige zakjes stond heel groot GELATINE VRIJ, dus daar zou je even naar kunnen kijken (wel even verder kijken voor de ingredienten, karmijnzuur, schellak, ei en al die onzin zijn namelijk ook uit den boze).
Inderdaad, het veganisten topic zit ergens anders iddquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:19 schreef parselmouth het volgende:
Altijd dezelfde discussie. Daar vraagt de TS toch helemaal niet om man.
Van die site een blik met veganistische snoepartikelen die volgens mij helemaal is wat TS bedoelt:quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:47 schreef Bluezz het volgende:
Nog een link :
http://www.williamswebwinkel.nl/oscommerce/index.php
Niet alle noten zijn veganistisch, vooral de mixen niet, de pepita mix bevat bijvoorbeeld ei-eiwit, maar de meeste pinda's , walnoten en amandelen zijn veganistisch.quote:
Wat is er triest aan het niet willen eten van botten?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:45 schreef Conflict het volgende:
In de meeste zachte soorten snoep zit gelatine en dat mogen deze triestelingen niet![]()
Veganistische marsepijn is verkrijgbaar,Ritter sport,met pure chocolade, verder is de Hema marsepijnen reep geheel veganistisch, omhuld met pure chocolade en het hele jaar verkrijgbaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:21 schreef dragon25 het volgende:
Wie wil mij een handje helpen? Ik heb een Engelse vriend die veganist is, en mij allerhande lekkere Engelse spullen toestuurt. Nu wil ik hem graag wat echt Hollandse snoep zooi opsturen, maar het geen idee wat er "veganist-proof" is. Gaat er iets van zuivel in drop, schuimblokken, marsepein, en spekkies? Misschien een domme vraag maar ik heb echt geen benul.... Hulpie?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:55 schreef NanKing het volgende:
In Rotterdam zit de groene passage daar is alles veganistisch en ze hebben ook heel veel snoepjes ed.
Aangezien je in Maassluis woont kun je daar misschien even langsgaan.
Wel mooi hoor die Groene Passage, maar dat 'alles veganistisch' is, is natuurlijk absoluut niet waar.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:55 schreef NanKing het volgende:
In Rotterdam zit de groene passage daar is alles veganistisch en ze hebben ook heel veel snoepjes ed.
Aangezien je in Maassluis woont kun je daar misschien even langsgaan.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik daar ben geweest maar de snoepjes ed zijn volgens mij allemaal veganistisch.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:08 schreef arievleesboom het volgende:
[..]
Wel mooi hoor die Groene Passage, maar dat 'alles veganistisch' is, is natuurlijk absoluut niet waar.
Gelantine is geen botten, Gelantine komt uit bindweefsel en collageen van zoogdieren, het is een zg biopolymeer. Het wordt uit dierenhuiden gemaakt, de europesche productie komt voor ca 60% uit varkenshuid, voor de rest komt het voornamelijk uit de tussenhuid van runderen, slechts een klein gedeelte wordt uit botten gemaakt door het in water te koken (alsof je bouillion maakt) en de Calciumcarbonat, Calciumphosphat en Calciumfluoride te verwijderen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:41 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Wat is er triest aan het niet willen eten van botten?
Klinkt minstens even ranzig.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelantine is geen botten, Gelantine komt uit bindweefsel en collageen van zoogdieren, het is een zg biopolymeer. Het wordt uit dierenhuiden gemaakt, de europesche productie komt voor ca 60% uit varkenshuid, voor de rest komt het voornamelijk uit de tussenhuid van runderen, slechts een klein gedeelte wordt uit botten gemaakt door het in water te koken (alsof je bouillion maakt) en de Calciumcarbonat, Calciumphosphat en Calciumfluoride te verwijderen.
Allemaal een kwestie van hoe je er naar kijkt. Als ik zeg dat je kalverkots met melk vermengt en met Natrium Chloride vermengt , zo dat het schift en je de vaste delen opvangt en dan laat beschimmelen dan denk je ook gatverdammme, maar we hebben het dan gewoon over kaas maken.quote:
Dat doe ik dan ook niet, ik maak mensen die lopen huilen over iets uit voor huilies. Zoals jij die loopt te huilen over dat gelatine vermalen botten is, wat ze niet zijn.quote:Op zondag 4 juni 2006 19:25 schreef rekenwonder het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, maar dat is nog geen reden om mensen die bepaalde dingen niet eten als triestelingen/huilies af te beelden.
Die neem ik niet. Maar het ligt per veganist anders. Er staat daar op dat er mogelijk sporen van melk in kunnen zitten geloof ik, dus die sla ik over, hoewel de kans klein is daarin. Maar per veganist wel anders.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:44 schreef marsterretje het volgende:
Bolletje maakt haar pepernoten met plantaardige olie, wat bloem en suiker. Veel andere merken bevatten wel boter oid (zeker 'echte' pepernoten van de bakker) maar Bolletje is geheel melkvrij, dat stond dit jaar iig op de verpakking zelfs!
Het komt uit o.a. uit botten.. dat is toch net zo een goede omschrijving? Beetje alle details opgaan noemen over het proces heeft toch weinig nut denk ik.quote:Op zondag 4 juni 2006 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat doe ik dan ook niet, ik maak mensen die lopen huilen over iets uit voor huilies. Zoals jij die loopt te huilen over dat gelatine vermalen botten is, wat ze niet zijn.
Dat je geen gelatine wilt eten omdat het dierlijke oorsprong is, is prima, maar je moet niet onzin lopen verkopen en lopen walgen van de zelfverzonnen onzin.
En die drop is erg lekkerquote:Op zaterdag 3 juni 2006 02:16 schreef demonsdance het volgende:
Natuurdrop van Zonnatura is ook veganistisch, en de panda drop van de natuurvoedingswinkel, vraag anders even naar het aanbod wat ze hebben/verkopen, dat kan je net even wat gemakkelijker op weg helpen:)
De spritsen nog nooit gehad. Wel de lekkere country cookies van AHquote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:47 schreef demonsdance het volgende:
de albert heijn schijnt veganistische spritsen te verkopen , die erg lekker zijn volgens betrouwbare bronnen(medeveganisten)
Maar tsja, dat is niet echt handig, omdat die producten ook vooral uit England komenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:00 schreef golfer het volgende:
Wat rondzoeken op google leverde mij deze site op, waar snoepwaren met veganistisch keurmerk worden verkocht.
Daar zitten niet zoveel snoeperdsquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:47 schreef Bluezz het volgende:
en anders deze club even mailen? :
http://www.veganisme.org/
Meeste komt uit huiden, dus je kan beter zeggen dat het uit huiden gemaakt wordt.quote:Op maandag 5 juni 2006 01:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het komt uit o.a. uit botten.. dat is toch net zo een goede omschrijving? Beetje alle details opgaan noemen over het proces heeft toch weinig nut denk ik.
Je gaat toch ook niet als je het over kaas hebt het proces vertellen hoe het kaas tot stand komt. Het lijkt me dus voldoende om te zeggen dat gelatine gevormd wordt uit botten. Duidelijk genoeg voor de meeste mensen.
uit huiden en botten dan?quote:Op maandag 5 juni 2006 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Meeste komt uit huiden, dus je kan beter zeggen dat het uit huiden gemaakt wordt.
Drop is echt Nederlands. Drop zoals hier in NL is volgens mij zo goed als nergens anders ter wereld te krijgen.quote:Op maandag 5 juni 2006 02:00 schreef TechXP het volgende:
[..]
Maar tsja, dat is niet echt handig, omdat die producten ook vooral uit England komenDus daar heeft die engelse vriend van TS niet zoveel aan. Kan die vlakbij kopen.
Denk dat de TS beter iets anders uit NL kan opsturen, dan snoep e.d., want drop e.d. kan die denk ook wel in zijn eigen land kopen, toch?
Ok, dan is die drop wellicht een keuze.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:30 schreef NanKing het volgende:
Drop is echt Nederlands. Drop zoals hier in NL is volgens mij zo goed als nergens anders ter wereld te krijgen. Daarbij vinden mensen uit andere landen het vaak nogal ranzig.
Een tijd geleden was er familie van mijn vriendin uit China over en die heb ik drop laten eten..omg ik heb zo gelachenquote:Op maandag 5 juni 2006 23:45 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ok, dan is die drop wellicht een keuze.
Maar apart inderdaad dat hier in NL drop echt een product is waar de meeste wel van houden, maar in buitenland het minder goed bevalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |