abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:21:50 #1
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_38483715
Wie wil mij een handje helpen? Ik heb een Engelse vriend die veganist is, en mij allerhande lekkere Engelse spullen toestuurt. Nu wil ik hem graag wat echt Hollandse snoep zooi opsturen, maar het geen idee wat er "veganist-proof" is. Gaat er iets van zuivel in drop, schuimblokken, marsepein, en spekkies? Misschien een domme vraag maar ik heb echt geen benul.... Hulpie?
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
pi_38483768
de meeste veganisten leven totaal anders.. ik denk niet dat er veel zijn die snoep eten
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:25:00 #3
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_38483809
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
de meeste veganisten leven totaal anders.. ik denk niet dat er veel zijn die snoep eten
hmm, beethe jammer. Ok, zijn er andere "Dutch treats" die ik zou kunnen sturen? (en voor je het vraagt, ik pas niet in zo'n ptt doosje)
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
pi_38483881
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:25 schreef dragon25 het volgende:

[..]

misschien moet je eens in een natuurwinkel rondkijken..

hmm, beethe jammer. Ok, zijn er andere "Dutch treats" die ik zou kunnen sturen? (en voor je het vraagt, ik pas niet in zo'n ptt doosje)
pi_38484362
Sommige soorten snoep bestaan uit gelatine (gemalen runder/varkensbotten), karmijn (gemalen schildluizen), of schellak (gemalen boomluizen). In rood/rozegekleurd snoep als spekkies zit karmijn, schellak zit op glimmende snoepjes als M&M's en gelatine zit bv in winegums.

Maar je kan wel iets als stroopsoldaatjes versturen. Te koop bij De Tuinen.
...
pi_38484421
Hmm misschien Haagse hopjes?
pi_38484468
In de meeste zachte soorten snoep zit gelatine en dat mogen deze triestelingen niet

In zuurtjes zit volgens mij niks wat verboden is.

Maar je kan ook ff kijken in de supermarkt, anders ff vragen bij een natuurvoedingszaak, daar komen zulke gasten vaak.
pi_38484577
misschien meer iets voor culinesse?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:49:01 #9
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_38484610
In schuimpjes en marsepein zitten alle 2 ei in, ik weet niet of dat veganist proof is..?
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_38484708
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:45 schreef Conflict het volgende:
In de meeste zachte soorten snoep zit gelatine en dat [s]mogen[/s] willen deze triestelingen niet

In zuurtjes zit volgens mij niks wat ze verboden is. niet willen eten.

Maar je kan ook ff kijken in de supermarkt, anders ff vragen bij een natuurvoedingszaak, daar komen zulke gasten vaak.
anders klinkt het zo eng...
pi_38484746
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:25 schreef dragon25 het volgende:

[..]

hmm, beethe jammer. Ok, zijn er andere "Dutch treats" die ik zou kunnen sturen?
Een paar topjes Nederwiet. Gegarandeerd verganistisch verantwoord.

Of het slim is om dat naar Engeland op te gaan sturen is punt 2....
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38485210
Volgens mij zit in drop ook niks engs. Maar idd, even naar de natuurwinkel of biologische supermarkt, etiketten lezen of even vragen.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:17:52 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38485486
In Drop zit gelatine wat van dierlijke botten gemaakt wordt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38485640
ohw. Maar er is wel iets dropachtigs veganistisch geloof ik. Nou ja, ik geef het op.
pi_38486143
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
'Totaal anders' nog wel....Overdrijven is ook een vak.

Sommige drop is wel veganistisch. Bv drop van zonnatura. Lollies vaak ook wel. En nog wel meer dingen die me nu niet zo te binnen schieten....Maar, zoals gezegd, loop eens een natuurwinkel binnen. Of de Tuinen. Of Jamin, daar heb je van die kaartjes waar bij staat of er bv gelatine in zit...Al twijfel ik bij de jamin wel een beetje aan de vegan-heid van sommige dingen hoor.

[ Bericht 13% gewijzigd door arievleesboom op 02-06-2006 20:46:10 ]
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:00:35 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38486814
Wat rondzoeken op google leverde mij deze site op, waar snoepwaren met veganistisch keurmerk worden verkocht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38489219
Altijd dezelfde discussie . Daar vraagt de TS toch helemaal niet om man.

Bij de C1000 zag ik laatst ook zakjes (oud hollands) snoep hangen. Op sommige zakjes stond heel groot GELATINE VRIJ, dus daar zou je even naar kunnen kijken (wel even verder kijken voor de ingredienten, karmijnzuur, schellak, ei en al die onzin zijn namelijk ook uit den boze).
pi_38489420
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:19 schreef parselmouth het volgende:

Bij de C1000 zag ik laatst ook zakjes (oud hollands) snoep hangen. Op sommige zakjes stond heel groot GELATINE VRIJ, dus daar zou je even naar kunnen kijken (wel even verder kijken voor de ingredienten, karmijnzuur, schellak, ei en al die onzin zijn namelijk ook uit den boze).
Of een zak nootjes ;').
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38490507
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:19 schreef parselmouth het volgende:
Inderdaad, het veganisten topic zit ergens anders idd
Nog een link :
http://www.williamswebwinkel.nl/oscommerce/index.php

en anders deze club even mailen? :
http://www.veganisme.org/
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:52:49 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38490762
quote:
Van die site een blik met veganistische snoepartikelen die volgens mij helemaal is wat TS bedoelt:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_38490861
In Rotterdam zit de groene passage daar is alles veganistisch en ze hebben ook heel veel snoepjes ed.
Aangezien je in Maassluis woont kun je daar misschien even langsgaan.
ijs_beer fan!
pi_38492796
Ik heb ook een Engelse veganistische vriendin, en elk jaar neem ik voor haar pepernoten mee, die van Bolletje althans. Is er helemaal wild van.

Bolletje maakt haar pepernoten met plantaardige olie, wat bloem en suiker. Veel andere merken bevatten wel boter oid (zeker 'echte' pepernoten van de bakker) maar Bolletje is geheel melkvrij, dat stond dit jaar iig op de verpakking zelfs!
pi_38495571
Zo, dat dunt lekker uit, offtopic verwijderd
pi_38495863
Menthos mint en fruit zijn vegan, de drop variant overigens niet die bevat bijenwas
pi_38495878
Natuurdrop van Zonnatura is ook veganistisch, en de panda drop van de natuurvoedingswinkel, vraag anders even naar het aanbod wat ze hebben/verkopen, dat kan je net even wat gemakkelijker op weg helpen:)
Je kunt ook veganistische repen kopen met pure chocolade en kokos erg lekker en het vult de maag , voor de stevige trek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')