abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38612404
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:41 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Ik probeer je niet bewust te beledigen maar dit vind ik een erg domme opmerking. Een leraar die niet bewust gekozen heeft voor het begeleiden van kinderen lijkt me nogal onpraktisch
Bijscholing is natuurlijk niet direct slecht hoewel je er rekening mee moet houden dat een kind geleidelijk leert en niet jouw maar een natuurlijk leerschema aan zal houden. Dwingen is hierbij echt uit den boze. Als je denkt dat ik onzin uitkraam moet je voor de lol eens wat opvoedkundige werkjes lezen. Bovendien heb jij simpelweg geen effect en controle over wat die docent op een dag doet en tevens is betreffende docent hiervoor opgeleid (en jij niet, hoezeer je je best ook wil doen) waardoor diezelfde docent beter geschikt zal zijn het kind iets te leren en bij te brengen dan jij.
[..]
Ik bedoel dat een leraar niet voor mijn kind gekozen heeft, hij heeft het niet op de wereld gezet. Ik wel. Heel eerlijk gezegd heb ik vrij weinig vertrouwen in de capiciteiten van de huidige lichting docenten, als ik lees wat Pabo-studenten tegenwoordig allemaal kunnen maar vooral niet kunnen, dan hou ik mijn hart vast.
Op de overige zaken wens ik niet verder in te gaan ondanks de vele verzoeken. Het kost me al heel veel moeite om een discussie uit de weg te gaan en ik wil zeker niet dat bevooroordeelde blikken mij nog meer bevooroordeeld gaan zien. Hopelijk hiervoor uw begrip... ik waardeer uw inbreng, ook al ben ik het er niet mee eens.
pi_38612489
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:44 schreef Djep het volgende:
En toevallig vind ik jou als studieobject errug interessant, kan t ook niet helpen
Het zou heel fijn zijn als je dat dan voortaan in stilte doet, van je provocerende praatjes heb ik meer dan genoeg. Daar heeft niemand iets aan.
pi_38612838
Studieobjecten moet je ook bevragen, ze bewust maken van je aanwezigheid. Het wil dan wel eens gebeuren dat het studieobject zich bekeken voelt en daardoor zich anders zal gedragen.
En let wel, jij vind het fijn. Hier hebben we dan een probleem, ik vind het ook fijn.
pi_38612945
Ik ga zo slapen want morgen is het weer vroeg dag.

Iedereen moet zelf weten hoe hij zijn kinderen opvoedt, onthoud echter dat wanneer deze opvoeding de grenzen van de betamelijkheid (of de wet!) overtreed de kans zeer groot is dat iemand zal ingrijpen. Dit is niet alleen hun recht maar tevens hun plicht.

Zolang je het wat betreft 'disciplineren' houdt op af en toe een tik op de vingers of een pets voor de broek zal daar - op de geitenwollen sokken na dan - niemand over vallen. Echter, een kind dat met brandwonden of blauwe plekken op school komt zal zeker naar de oorzaak hiervan gevraagd worden. En waarin leraren ook niet zo goed zijn tegenwoordig, een bang gezichtje kunnen ze lezen als de beste.

Succes en sterkte met je opvoeding, je zult merken dat je kind absoluut (ondanks trekjes van jou of je vriendin) niet op jullie lijkt qua karakter.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_38613311
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:04 schreef SadKingBilly het volgende:
Succes en sterkte met je opvoeding, je zult merken dat je kind absoluut (ondanks trekjes van jou of je vriendin) niet op jullie lijkt qua karakter.
Dit punt ben ik zeker bereid om in alle overwegingen mee te nemen. De beslissing is nog niet genomen, voor alle duidelijkheid.
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:01:40 #206
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_38616723
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:19 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]
De beslissing is nog niet genomen, voor alle duidelijkheid.
Gelukkig niet.
Smell the flowers while you can....
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:41:23 #207
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_38618855
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:22 schreef bouncingvictor het volgende:
Dit vind ik een stoot onder de gordel.
Cc zegt: doe maar niet .

[ Bericht 18% gewijzigd door Copycat op 07-06-2006 14:47:52 ]
I'm getting too old for this....
pi_38625657
quote:
Dit vind ik een stoot onder de gordel. Ik zie de manier waarop ik ben opgevoed juist als een positieve ervaring, natuurlijk vond ik dat op het moment zelf niet zo, maar als ik er later over nadacht of als ik er nú over nadenk zie ik niet in dat het mij op een negatieve manier beïnvloed heeft. Sterker nog; zonder arrogant over te willen komen, ik zie mij als een beter en intelligenter mens dan vele, vele anderen. En om nu te refereren aan Marokkanen vind ik niet alleen erg vergezocht, maar ook nog eens discriminerend naar hen toe.
Ok, dus je hebt vervelende dingen meegemaakt in je jeugd, maar omdat je nu voor jouw begrippen 'normaal' bent maakt dat opeens niet meer uit? En omdat jij achteraf het wel ok vindt, moet je eventuele kind ook maar een vervelende behandeling in zijn/haar jeugd ondergaan, in de hoop dat ie er later toch ook wel blij mee kan zijn? Ik vind het niet erg logisch.

Verder denk ik dat in dit geval het feit dat jij vindt dat je er beter uitgekomen bent niet zo relevant. Ik denk dat ongeveer 90% van de mensen in dit topic het daar niet zo mee eens is en zich afvraagt of je misschien een hersenbeschadiging opgelopen hebt van die klappen. Ik vind je bijzonder vreemd overkomen en intelligenter en beter ook niet echt. Je komt uitermate rationeel en berekenend over en dat zijn niet de kwaliteiten waar je het meest aan hebt bij opvoeden.

Hoe ga jij om met kinderen in je omgeving? Kun je dat rationele ook nog behouden als er een vervelend kind in je buurt is? Wat zou je doen met een huilende baby (niet slaan neem ik aan)?
Sanity is (not) statistical
pi_38633018
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:42 schreef Maeghan het volgende:

Wat zou je doen met een huilende baby (niet slaan neem ik aan)?
Ik denk dat hij er een handdoek overheen zou gooien
pi_38663221
Nou ja, waarschijnlijk gaat die baby niet 's nachts op z'n balkon poepen, dus misschien valt het nog mee ;-)
Sanity is (not) statistical
pi_38684381
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:13 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de ietwat radicale houding die ik in deze heb kan zorgen voor wat onbegrip, maar soms vraag ik me af of we in alle betutteling tegenwoordig niet te ver zijn doorgeschoten.
Als ik jengelende kinderen in de supermarkt zie die maar door blijven zeuren totdat ze een snoepje uit het rek mogen pakken, denk ik echt dat een tik op dat moment veel meer zegt dan dat je als ouder door de knieën gaat en het kind alsnog zijn/haar zin geeft. Ik pleit natuurlijk niet voor structureel geweld, moge dat duidelijk zijn.
kijk anders eens naar die opvoedprogramma's als EHBO, Schatjes en de Opvoedpolitie. Zie je dat slaan helemaal niet nodig is en hoe het ook kan.
pi_38684423
Nou moet ik eerlijk zeggen dat er bij die programma's zo af en toe kutkinderen zitten....mijn handen zouden jeuken Maar ik vind dat je het daarvoor dan al helemaal verprutst heb
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38684957
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:50 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]

Mijn kinderen zullen nooit in een situatie terecht komen waarin ze in hun eentje met dat soort figuren geconfronteerd worden. Je kunt ook overdrijven.
Pardon? Dat heb je niet in de hand hoor. Je kinderen komen als het goed is ook buiten.
BTW. Ik hoop echt dat jij geen kinderen neemt, want dat lijkt me een dramatisch slechte keuze, als je zo denkt zoals je nu denkt. Alle andere mensen hier hebben al uitgebreid toegelicht waarom.
pi_38685204
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:50 schreef Mustard_Man het volgende:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar toch heb ik het gevoel dat JUIST omdat ouders van tegenwoordig te soft zijn voor hun kinderen... dat deze zo asociaal worden en problemen veroorzaken. het lijkt ook wel of ouders hier vaak zelf geen benul van hebben. ("wat zeg je? mijn zoon heeft een oude man beroofd? dat kan nooit! thuis is het altijd zo'n engel!!!1")

ik zag toevallig ongeveer een maand geleden nog in de supermarkt hoe een kindje maar bleef klieren, (dingen uit de rekken pakken en op de grond gooien, krijsen e.d) moeders had er genoeg van en het jochie ging ouderwets over de knie. vervolgens was er zo'n dik pauperwijf die tegen de moeder ging schreeuwen dat dat kindermishandeling is en blablabla.
ja heel goed van je hoor, de autoriteit van de moeder ondermijnen, waar bemoei je je mee dikke kutsnol.
Als je je kinderen 'hard' aanpakt worden ze niet minder asociaal en veroorzaken ze niet minder problemen. Ik kreeg vroeger klappen en schoppen van mijn ouders, maar daarmee waren ze niet meer consequent, want daar zat een groot deel van het probleem. (de inconsequentie) Ik was een 'probleempuber' en dat kwam door de inconsequentie, door de sfeer thuis en jawel, door het geweld.
pi_38685417
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:27 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]

Dat het bijna vanzelfsprekend is dat mensen dat doen, wil niet zeggen dat het goed of wenselijk is. Ik kies voor een bepaalde stijl van opvoeden die in mijn ogen de beste en meest effectieve is, dat moet ik dan toch zelf weten? Als ik mijn huis van binnen roze wil verven, dan zal iedereen dat afschuwelijk vinden, maar als ik graag in een roze huis woon dan laat ik mij toch door niemand tegenhouden, alleen maar omdat zij een andere mening hebben dan ik?
Voor een huis heeft het geen consequenties als je het roze verft, voor je kind en voor de samenleving heeft het wel consequenties als je hem zo 'opvoedt' zoals je zegt dat te willen doen.
En jij 'kiest' niet, jij en je vriendin kiezen.
pi_38685475
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:46 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]

. Ik ben onvermurwbaar, ik zie dit als een manier die bij mij past, die bij mijn vriendin past en voorál een manier die bij mijn toekomstige kind
nou, jouw vriendin dacht er anders heel anders over, dus hoezo 'die bij jouw vriendin past'!
pi_38685600
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:10 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]

Haha, laten we dat inderdaad maar niet hopen. Één van mij is wel genoeg
Nee, grapje. Ik denk dat ik wel kan inschatten hoe het kind qua karakter zal worden, ik heb mijn vriendin natuurlijk ook niet uitgekozen omdat ze een erg afwijkend karakter heeft. En dus valt te voorspellen dat het kind erg op ons zal lijken, en daarop inspelend heb ik deze tactiek bepaald. Met een andere partner had ik er wellicht weer anders tegenaan gekeken. Zodoende.
Daar valt echt niks over te zeggen. Ik en mijn broertje zijn 2 extreem verschillende mensen met hele andere karakters. Hij is relaxed, makkelijk in de omgang, meegaand, ik gevoelig, eigenwijs, moeilijk.
pi_38685723
quote:

[..]

Een leraar heeft niet bewust voor een kind gekozen, ik wel. Het is mijn verantwoordelijkheid om het op te voeden, niet die van een leraar. Dat die leraar toevallig meer tijd met het kind doorbrengt dan ik vind ik verontrustend, eventuele bijscholing door mijn vriendin na schooltijd is een optie. Er wordt dan besproken wat er precies allemaal gebeurd is op school die dag, en er wordt bekeken op welke punten dat wel of niet overeen komt met onze regels. En eventueel kunnen die verschillen op een ouderavond besproken worden met de docent.

-----------Ach, je zult nog wel gaan beseffen dat jij niet de enige bent die invloed op je kind heeft en dat een strenge aanpak alleen maar angst kweekt en zeker geen respect en liefde. Natuurlijk haal je - als persoon die vroeger geslagen is - die twee door elkaar. Niet echt verwonderlijk, wel beangstigend.--------------

Dit vind ik een stoot onder de gordel. Ik zie de manier waarop ik ben opgevoed juist als een positieve ervaring, natuurlijk vond ik dat op het moment zelf niet zo, maar als ik er later over nadacht of als ik er nú over nadenk zie ik niet in dat het mij op een negatieve manier beïnvloed heeft. Sterker nog; zonder arrogant over te willen komen, ik zie mij als een beter en intelligenter mens dan vele, vele anderen. En om nu te refereren aan Marokkanen vind ik niet alleen erg vergezocht, maar ook nog eens discriminerend naar hen toe.
wij vinden anders wel dat jouw opvoeding je negatief heeft beïnvloed.
pi_38685857
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat er bij die programma's zo af en toe kutkinderen zitten....mijn handen zouden jeuken Maar ik vind dat je het daarvoor dan al helemaal verprutst heb
Ja klopt, maar dan weten die nanny's samen met de ouders enzo die kindertjes toch weer braaf te krijgen.
pi_38689599
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:38 schreef diginoob het volgende:
Daar valt echt niks over te zeggen. Ik en mijn broertje zijn 2 extreem verschillende mensen met hele andere karakters. Hij is relaxed, makkelijk in de omgang, meegaand, ik gevoelig, eigenwijs, moeilijk.
Hier vier dochters, we hadden qua karakter net zo goed vreemden van elkaar kunnen zijn, zo verschillen we. In écht alles: hoe we reageren op wat mijn ouders zeggen, hoe we reageren op stress, toekomstplannen, partnerkeuze, kledingsmaak...
pi_38695091
Hey ik vroeg me zo af....
als je kind niet bij je wil komen, ga je dan ook zo een doos neerzetten met een touw eraan?
Met als lokaas een schaaltje snoep ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')