abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:54:42 #101
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38505037
Kloon van?

In mn omgeving zie ik juist de kinderen die streng zijn opgevoed degene zijn die zich af gaan zetten tegen de ouders. Ik zelf ben heel losjes opgevoed net als mn zusje en wij hebben nooit echt moeilijk gedaan of lopen krijsen om snoep. Respect haal je niet uit een tik...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:56:45 #102
81237 releaze
best of both worlds
pi_38505063
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:05 schreef bouncingvictor het volgende:

[..]

Want wat bij de één werkt, werkt niet bij de ander. Ik heb het alleen over hoe ik mijn kind graag zie in de toekomst en wat ik van hem verwacht . En dat andere ouders daar óf niet over nadenken, óf wel goed over nadenken maar met een totaal andere insteek, daar heb ik helemaal geen problemen mee.
om nog even terug te komen op je OP, waarin je vertelt dat je vader een handje van zaken had, en dat jij toch nog ook "goed uit de verf" bent gekomen, dit hoeft in de verste verte niet voor jouw kind te gelden, je zegt het zelf. Jij als ouder moet adequaat inspelen op de persoonlijke behoeften van het kind, en niet jouw eigen behoeften, van het meppen, om iets te leren.
Er wordt tegenwoordig niks meer erin gemept, en deze inconsistentie zal je kind hoogstwaarschijnlijk ook opvallen naarmate hij of zij ouder wordt. Op school praat men over zaken of krijg ik straf, thuis krijg ik een klap, waarom moet dat zo? Waarom praat pa niet? Waarom kent hij slaan als enige straf? En waarom doet mama het niet?
Het kind zal zich misschien ontzettend tegen je gaan verzetten, want dat mag tegenwoordig. Overal worden kinderen steeds (sneller) mondiger gemaakt, want dat hoort bij het hele individualisatie gebeuren, het aanleren van zelfstandigheid, etc, want die zaken hebben ze later in het echte leven nodig. Er zal een conflict optreden, en zeker in de puberteit, waardoor jij en dat achterlijke slaan van je, je kind psychisch zullen schaden waarvan je nu nog geen flauw idee hebt in welke mate dat zal zijn en hoe het hun ontwikkeling zal verstoren. Je denkt nu misschien, ach het zal wel niet zo erg zijn, easy way out, maar wat voor de een werkt, werkt niet voor de ander.
Je denkt veel te makkelijk over opvoeding. je kijkt niet verder dan je eigen ik. de consequenties van je gedrag bagetalliseer je. storend, vind ik dat. denk er met je vriendin nog maar een paar jaartjes over na, wisen up, en misschien dat ik dan straks jouw puinzooi niet hoef op te ruimen.
pi_38505897
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:12 schreef bouncingvictor het volgende:

Een andere voorzorgsmaatregel dan tegen het kind uitleggen dat het 'meegaan met enge mannen' (simpel gezegd, uiteraard)gevaarlijk is zie ik even niet, maar dat lijkt me iets wat iedere ouder tegen zijn/haar kind zegt.
Ik geloof dat seksueel geweld en dergelijke in 9 van de 10 gevallen juist niet door vreemde/enge mannen komt. Je kan je kind beter uitleggen dat ook opa, de oom, de buurjongen, de lieve gymleraar etc. hun handen thuis dienen te houden.

En je kind met het handje tegen iets heets aandrukken om het een bepaalde wijze (???) les te leren is kindermishandeling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38506298
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat seksueel geweld en dergelijke in 9 van de 10 gevallen juist niet door vreemde/enge mannen komt. Je kan je kind beter uitleggen dat ook opa, de oom, de buurjongen, de lieve gymleraar etc. hun handen thuis dienen te houden.
Dat klopt helemaal
pi_38506736
[quote]Op zaterdag 3 juni 2006 15:54 schreef JoeyT het volgende:
Kloon van?

In mn omgeving zie ik juist de kinderen die streng zijn opgevoed degene zijn die zich af gaan zetten tegen de ouders. Ik zelf ben heel losjes opgevoed net als mn zusje en wij hebben nooit echt moeilijk gedaan of lopen krijsen om snoep. Respect haal je niet uit een tik...
[/quote

Dat is mijn ervaring ook, uit mijn eigen jeugd waarin mijn zussen en ik tamelijk vrij werden gelaten. Juist omdat we de vrijheid kregen om bijvoorbeeld te zien hoe laat we thuis kwamen, deden we geen gekke dingen en gingen we uit onszelf op een redelijke tijd naar huis. We hadden wel respect voor onze ouders en hielpen ze waar we konden met karweitjes. Onze vriendin daarentegen moest altijd op een bepaalde tijd thuis zijn en geen minuut later en zij ging altijd kijken of ze niet toch iets later kon komen en vervolgens hadden ze heibel en had ze zo'n week straf(allerlei karweitjes doen) Mijn moeder heeft nog nooit geslagen, zij kon zo kijken dat je wist dat je iets had gedaan wat niet goed was. En zo doe ik het eigenlijk ook. Met de oudste heb ik zelden strijd om dingen zoals uitgaan en dergelijke. Met mijn jongens gaat het ook heel goed, ze weten heel goed wat wel en niet mag en zijn hele sociale kinderen.

het volgende naar aanleiding van hand tegen hete pan houden:
Ik heb nog nooit een hand tegen een hete pan hoeven houden om duidelijk te maken dat zoiets gevaarlijk is. Ze kwamen gewoon ook nooit in mijn keuken als ik aan het koken was, en mijn koksmessen en bleekmiddelen heb ik altijd buiten hun bereik gehouden tot ze een jaar of 7 waren, toen snapten ze wel dat je je daar heel erg door kon bezeren.Maar we leren ze wel met bepaalde dingen omgaan. Met oud en nieuw bijvoorbeeld mogen ze onder begeleiding van mijn man vuurwerk afsteken zodat ze weten op welke gevaren ze moeten letten. Zelfs jonge kinderen kunnen al veel begrijpen hoor, je kunt echt wel iets aan ze duidelijk maken.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:40:24 #106
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38507717
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:45 schreef bouncingvictor het volgende:

Één reactie wil ik er graag even uitlichten: "mijn moeder drukte mijn hand uiteindelijk tegen de pan aan en toen ik voelde hoeveel pijn dat deed heb ik het nooit meer gedaan " van Mustard_Man.
Hier geloof ik dus sterk in, het 'door schade en schande wordt men wijs'-principe. Als iets gevaarlijk is, laat zien en voelen waaróm het gevaarlijk is, en de wijze les is voorgoed geleerd. Negatieve ervaringen bestaan in mijn ogen niet, omdat ook negatieve ervaring leiden tot een sterkere persoonlijkheid.
Wow dan ben je toch best een loser... Verder ben je idd een relkloon, dus ik besteed geen aandacht meer aan dit topic
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_38508299
Fijn dat je drie uur later daar even aandacht aan besteedt, en fijn dat je verder weg blijft.
Aan schelden heb ik echt geen behoefte. Bedankt voor je zinnige bijdrages.
pi_38509341
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:04 schreef bouncingvictor het volgende:
Fijn dat je drie uur later daar even aandacht aan besteedt, en fijn dat je verder weg blijft.
Aan schelden heb ik echt geen behoefte. Bedankt voor je zinnige bijdrages.
Niet boos worden,denk om je laminaatvloer
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_38509447
jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar toch heb ik het gevoel dat JUIST omdat ouders van tegenwoordig te soft zijn voor hun kinderen... dat deze zo asociaal worden en problemen veroorzaken. het lijkt ook wel of ouders hier vaak zelf geen benul van hebben. ("wat zeg je? mijn zoon heeft een oude man beroofd? dat kan nooit! thuis is het altijd zo'n engel!!!1")

ik zag toevallig ongeveer een maand geleden nog in de supermarkt hoe een kindje maar bleef klieren, (dingen uit de rekken pakken en op de grond gooien, krijsen e.d) moeders had er genoeg van en het jochie ging ouderwets over de knie. vervolgens was er zo'n dik pauperwijf die tegen de moeder ging schreeuwen dat dat kindermishandeling is en blablabla.
ja heel goed van je hoor, de autoriteit van de moeder ondermijnen, waar bemoei je je mee dikke kutsnol.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_38509485
Ben ik wel met je eens.maar als je ze goed opvoed,is een blik of stemverheffing al genoeg.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_38509539
Ja precies. Een kind mag je niet serieus mishandelen natuurlijk maar wat je zegt met tik over de billen, kan een goeie actie zijn. Op een bepaald punt helpen woorden niet meer. Kind zal echt geen dik trauma eraan overhouden. Zolang je niet met de zweep erover gaat en het niet dagelijks gebeurd. Een kind heeft nu eenmaal niet alles voor het zeggen dat het voor eeuwig kan blijven doorkloten.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:06:27 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_38509816
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:50 schreef Mustard_Man het volgende:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar toch heb ik het gevoel dat JUIST omdat ouders van tegenwoordig te soft zijn voor hun kinderen...
Heeft niets met 'soft' te maken.
Kinderen zoeken nou eenmaal grenzen. Dat is heel normaal. En als ouders daar niet consistent en duidelijk in zijn, zal een kind maar blijven doorgaan tot 'de grens van dat moment is bereikt'. Ben je daarentegen eenduidig, helder en voorspelbaar in je gedrag en hetgeen je toelaat, dan zal een blik of stemverheffing (zoals GhostBuster al noemt) voldoende zijn om een kind te doen stoppen.

Overigens, de meeste ouders die fysiek geweld gebruiken jegens hun kinderen doen dit uit onmacht (wwarmee ik het zeer zeker niet goedpraat!!). Konden en wisten zij anders, dan zouden ze dat het liefst willen.
Het enge aan de ideeën van TS, of hij nou kloon is of niet, is dat hij vooropgezet van plan is geweld te gaan gebruiken in zijn opvoeding.

Edit: Typo

[ Bericht 1% gewijzigd door Moonah op 03-06-2006 19:34:00 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:33:28 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_38510478
Het slaan door haar vader is je vriendin blijkbaar minder goed bevallen dan jou.
quote:
GEDICHT 6:
Een monster onder het bed, jij joeg hem weg.
De bal vast in de boom, jij was lang genoeg.

Veiligheid en angst in één gestalte,
de mantel om jouw schouders
geeft mij warmte.
Bezorgt mij rillingen.
Je sterkte en je zwakte.

Papa, ik ben zo bang.
Voor je liefde, voor je pijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_38510927
quote:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar toch heb ik het gevoel dat JUIST omdat ouders van tegenwoordig te soft zijn voor hun kinderen... dat deze zo asociaal worden en problemen veroorzaken. het lijkt ook wel of ouders hier vaak zelf geen benul van hebben. ("wat zeg je? mijn zoon heeft een oude man beroofd? dat kan nooit! thuis is het altijd zo'n engel!!!1")

ik zag toevallig ongeveer een maand geleden nog in de supermarkt hoe een kindje maar bleef klieren, (dingen uit de rekken pakken en op de grond gooien, krijsen e.d) moeders had er genoeg van en het jochie ging ouderwets over de knie. vervolgens was er zo'n dik pauperwijf die tegen de moeder ging schreeuwen dat dat kindermishandeling is en blablabla.
ja heel goed van je hoor, de autoriteit van de moeder ondermijnen, waar bemoei je je mee dikke kutsnol.

Ik denk eerder dat het met desinteresse van ouders te maken heeft. Kind met sleutel om de nek en de hele dag op straat hangen omdat ouders nergens te bekennen zijn bijvoorbeeld. Als je een gezellig gezinsleven biedt worden kinderen niet zo gauw asociaal. En van slaan worden ze zeker geen modelburgers
pi_38512157
Hoe erger hetgene is wat ze doen en hoe ouder ze zijn hoe harder je mag slaan vindt ik. Heb vroeger ook wel eens een paar tikken gehad, niks mis mee.
pi_38512741
quote:

Dat 'dikke pauperwijf' heeft anders wel gelijk. "ouderwets over de knie" is puur het resultaat van haar eigen onmacht en frustratie dat een gevolg is van het feit dat ze niet eerder optrad of niet wist wat ze moest doen.
..///
pi_38512844
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:54 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Dat 'dikke pauperwijf' heeft anders wel gelijk. "ouderwets over de knie" is puur het resultaat van haar eigen onmacht en frustratie dat een gevolg is van het feit dat ze niet eerder optrad of niet wist wat ze moest doen.
Vind ik niet, je kan een kind iets 60 keer uitleggen of hem een keer een klap geven, dat tweede is toch echt veel effectiever.
pi_38513081
Sommige kinders zijn ook gewoon allejezus dwars, koppig, vervelend, irritant en strontvervelend.
Niet op elk kind heeft een boze blik of woorden zin, een tik daarintegen...
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:38:12 #119
81237 releaze
best of both worlds
pi_38513898
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:58 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Vind ik niet, je kan een kind iets 60 keer uitleggen of hem een keer een klap geven, dat tweede is toch echt veel effectiever.
als jij je kind 60 keer iets moet uitleggen en hij luistert nog niet dan is er sowieso al iets "fout" gegaan tijdens de opvoeding van het kind waardoor hij niet naar je luistert. dan ben je waarschijnlijk veel te laks geweest in de omgang, doe maar dit, doe maar dat. Totaal geen grenzen gesteld, of je grenzen duidelijk gemaakt. En grenzen kunnen duidelijk gemaakt worden voor kinderen zonder dat je ze een mep verkoopt. That's the whole point. Ouders die slaan om hun kind het zwijgen op te brengen of te laten doen wat zij willen hebben vaak nog nooit iets anders structureel geprobeerd. Dat is niet erg, als opvoeder moet je het ook allemaal leren, maar wanneer je merkt dat je je kinderen moet slaan voor ontzag, dan moet je heel snel over je eigen handelingen reflecteren en desnoods "hulp" inschakelen.
pi_38518811
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:58 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Een draaideurcrimineel onthoofden is ook vele malen effectiever dan hem celstraf of een boete geven. Toch kiezen we niet voor die optie. Denk je dat dat misschien een reden heeft?
Sanity is (not) statistical
pi_38518940
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:40 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Een draaideurcrimineel onthoofden is ook vele malen effectiever dan hem celstraf of een boete geven. Toch kiezen we niet voor die optie. Denk je dat dat misschien een reden heeft?
Slechte besluitvorming?
pi_38522308
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:33 schreef BazzieK het volgende:
Hoe erger hetgene is wat ze doen en hoe ouder ze zijn hoe harder je mag slaan vindt ik. Heb vroeger ook wel eens een paar tikken gehad, niks mis mee.
Hoe lang wil je die methode van steeds harder slaan dan gaan volhouden? Op een gegeven moment wordt je zoon in de pubertijd fysiek je gelijke of sterker, pakken we dan een eind hout om ons standpunt duidelijk te maken. Voor je het weet lig je te knokken met je eigen kind.
pi_38524158
Hm het gaat steeds meer over het disicplineren en de kwalijke gevolgen van het door de kamer meppen van je peuters (op zich heel bevredigend na een dag hard werken natuurlijk).
Ik hoor erg weinig over het belonen van gewenst gedrag; een complimentje of knuffel voor iets, hoe klein ook, dat goed gaat.
Heeft volgens mij veel meer effect dan met het bamboestokje in de hand afwachten tot er iets gebeurt dat je niet bevalt.
pi_38524382
quote:

Er is een verschil tussen streng en consequent zijn, en je kind willens en wetens pijn toebrengen door een handje tegen de pan te drukken.

Ik ben streng opgevoed door mijn moeder, zusjes ook, en er heeft er nooit een uberhaupt maar in de supermarkt lopen klieren. Dat is namelijk prima te voorkomen. Die moeder deed het niet goed door te meppen, want ze had dat gedrag al veel eerder de kop in moeten en kunnen drukken. Hup, kind in het zitje van het wagentje en overal vanaf blijven. Niks geen meppen bij nodig.

Alle vier keurig uitgepakt, nooit met politie in aanraking gekomen, goede opleidingen, keurige relaties en gezellige vriendschappen, nooit toeter in het weekend, keurig u-zeggend... Geen meppen in de supermarkt voor nodig geweest, ook geen vingertjes tegen pannen, maar gewoon streng en consequent zijn (en soms een schriktik bij gevaar...)
pi_38524430
quote:
Op zondag 4 juni 2006 08:12 schreef woniya het volgende:
Hoe lang wil je die methode van steeds harder slaan dan gaan volhouden? Op een gegeven moment wordt je zoon in de pubertijd fysiek je gelijke of sterker, pakken we dan een eind hout om ons standpunt duidelijk te maken. Voor je het weet lig je te knokken met je eigen kind.
Dat punt komt ook idd... Mijn vriend heeft zijn pa weleens (weliswaar als geintje) naar zijn kamer "gestuurd"... Toen pa (100 kg) niet wilde gaan, heeft vriendlief 'm even de trap op gedragen.

Nu was dat gewoon stoeien, maar als het gemeend was, had pa dus niks meer in te brengen gehad. Sta je daar... Worden inderdaad onwijze vechtpartijen, maar je autoriteit als ouder ben je volledig kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')