om nog even terug te komen op je OP, waarin je vertelt dat je vader een handje van zaken had, en dat jij toch nog ook "goed uit de verf" bent gekomen, dit hoeft in de verste verte niet voor jouw kind te gelden, je zegt het zelf. Jij als ouder moet adequaat inspelen op de persoonlijke behoeften van het kind, en niet jouw eigen behoeften, van het meppen, om iets te leren.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:05 schreef bouncingvictor het volgende:
[..]
Want wat bij de één werkt, werkt niet bij de ander. Ik heb het alleen over hoe ik mijn kind graag zie in de toekomst en wat ik van hem verwacht . En dat andere ouders daar óf niet over nadenken, óf wel goed over nadenken maar met een totaal andere insteek, daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Ik geloof dat seksueel geweld en dergelijke in 9 van de 10 gevallen juist niet door vreemde/enge mannen komt. Je kan je kind beter uitleggen dat ook opa, de oom, de buurjongen, de lieve gymleraar etc. hun handen thuis dienen te houden.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:12 schreef bouncingvictor het volgende:
Een andere voorzorgsmaatregel dan tegen het kind uitleggen dat het 'meegaan met enge mannen' (simpel gezegd, uiteraard)gevaarlijk is zie ik even niet, maar dat lijkt me iets wat iedere ouder tegen zijn/haar kind zegt.
Dat klopt helemaalquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat seksueel geweld en dergelijke in 9 van de 10 gevallen juist niet door vreemde/enge mannen komt. Je kan je kind beter uitleggen dat ook opa, de oom, de buurjongen, de lieve gymleraar etc. hun handen thuis dienen te houden.
Wow dan ben je toch best een loser... Verder ben je idd een relkloon, dus ik besteed geen aandacht meer aan dit topicquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:45 schreef bouncingvictor het volgende:
Één reactie wil ik er graag even uitlichten: "mijn moeder drukte mijn hand uiteindelijk tegen de pan aan en toen ik voelde hoeveel pijn dat deed heb ik het nooit meer gedaan " van Mustard_Man.
Hier geloof ik dus sterk in, het 'door schade en schande wordt men wijs'-principe. Als iets gevaarlijk is, laat zien en voelen waaróm het gevaarlijk is, en de wijze les is voorgoed geleerd. Negatieve ervaringen bestaan in mijn ogen niet, omdat ook negatieve ervaring leiden tot een sterkere persoonlijkheid.
Niet boos worden,denk om je laminaatvloerquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:04 schreef bouncingvictor het volgende:
Fijn dat je drie uur later daar even aandacht aan besteedt, en fijn dat je verder weg blijft.
Aan schelden heb ik echt geen behoefte. Bedankt voor je zinnige bijdrages.
Heeft niets met 'soft' te maken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:50 schreef Mustard_Man het volgende:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar toch heb ik het gevoel dat JUIST omdat ouders van tegenwoordig te soft zijn voor hun kinderen...
quote:GEDICHT 6:
Een monster onder het bed, jij joeg hem weg.
De bal vast in de boom, jij was lang genoeg.
Veiligheid en angst in één gestalte,
de mantel om jouw schouders
geeft mij warmte.
Bezorgt mij rillingen.
Je sterkte en je zwakte.
Papa, ik ben zo bang.
Voor je liefde, voor je pijn.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:50 schreef Mustard_Man het volgende:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar toch heb ik het gevoel dat JUIST omdat ouders van tegenwoordig te soft zijn voor hun kinderen... dat deze zo asociaal worden en problemen veroorzaken. het lijkt ook wel of ouders hier vaak zelf geen benul van hebben. ("wat zeg je? mijn zoon heeft een oude man beroofd? dat kan nooit! thuis is het altijd zo'n engel!!!1")
ik zag toevallig ongeveer een maand geleden nog in de supermarkt hoe een kindje maar bleef klieren, (dingen uit de rekken pakken en op de grond gooien, krijsen e.d) moeders had er genoeg van en het jochie ging ouderwets over de knie. vervolgens was er zo'n dik pauperwijf die tegen de moeder ging schreeuwen dat dat kindermishandeling is en blablabla.
ja heel goed van je hoor, de autoriteit van de moeder ondermijnen, waar bemoei je je mee dikke kutsnol.![]()
Ik denk eerder dat het met desinteresse van ouders te maken heeft. Kind met sleutel om de nek en de hele dag op straat hangen omdat ouders nergens te bekennen zijn bijvoorbeeld. Als je een gezellig gezinsleven biedt worden kinderen niet zo gauw asociaal. En van slaan worden ze zeker geen modelburgers
Dat 'dikke pauperwijf' heeft anders wel gelijk. "ouderwets over de knie" is puur het resultaat van haar eigen onmacht en frustratie dat een gevolg is van het feit dat ze niet eerder optrad of niet wist wat ze moest doen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:50 schreef Mustard_Man het volgende:
ik zag toevallig ongeveer een maand geleden nog in de supermarkt hoe een kindje maar bleef klieren, (dingen uit de rekken pakken en op de grond gooien, krijsen e.d) moeders had er genoeg van en het jochie ging ouderwets over de knie. vervolgens was er zo'n dik pauperwijf die tegen de moeder ging schreeuwen dat dat kindermishandeling is en blablabla.
ja heel goed van je hoor, de autoriteit van de moeder ondermijnen, waar bemoei je je mee dikke kutsnol.![]()
Vind ik niet, je kan een kind iets 60 keer uitleggen of hem een keer een klap geven, dat tweede is toch echt veel effectiever.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:54 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Dat 'dikke pauperwijf' heeft anders wel gelijk. "ouderwets over de knie" is puur het resultaat van haar eigen onmacht en frustratie dat een gevolg is van het feit dat ze niet eerder optrad of niet wist wat ze moest doen.
als jij je kind 60 keer iets moet uitleggen en hij luistert nog niet dan is er sowieso al iets "fout" gegaan tijdens de opvoeding van het kind waardoor hij niet naar je luistert. dan ben je waarschijnlijk veel te laks geweest in de omgang, doe maar dit, doe maar dat. Totaal geen grenzen gesteld, of je grenzen duidelijk gemaakt. En grenzen kunnen duidelijk gemaakt worden voor kinderen zonder dat je ze een mep verkoopt. That's the whole point. Ouders die slaan om hun kind het zwijgen op te brengen of te laten doen wat zij willen hebben vaak nog nooit iets anders structureel geprobeerd. Dat is niet erg, als opvoeder moet je het ook allemaal leren, maar wanneer je merkt dat je je kinderen moet slaan voor ontzag, dan moet je heel snel over je eigen handelingen reflecteren en desnoods "hulp" inschakelen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:58 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Vind ik niet, je kan een kind iets 60 keer uitleggen of hem een keer een klap geven, dat tweede is toch echt veel effectiever.
Een draaideurcrimineel onthoofden is ook vele malen effectiever dan hem celstraf of een boete geven. Toch kiezen we niet voor die optie. Denk je dat dat misschien een reden heeft?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:58 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Vind ik niet, je kan een kind iets 60 keer uitleggen of hem een keer een klap geven, dat tweede is toch echt veel effectiever.
Slechte besluitvorming?quote:Op zondag 4 juni 2006 00:40 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Een draaideurcrimineel onthoofden is ook vele malen effectiever dan hem celstraf of een boete geven. Toch kiezen we niet voor die optie. Denk je dat dat misschien een reden heeft?
Hoe lang wil je die methode van steeds harder slaan dan gaan volhouden? Op een gegeven moment wordt je zoon in de pubertijd fysiek je gelijke of sterker, pakken we dan een eind hout om ons standpunt duidelijk te maken. Voor je het weet lig je te knokken met je eigen kind.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:33 schreef BazzieK het volgende:
Hoe erger hetgene is wat ze doen en hoe ouder ze zijn hoe harder je mag slaan vindt ik. Heb vroeger ook wel eens een paar tikken gehad, niks mis mee.
Er is een verschil tussen streng en consequent zijn, en je kind willens en wetens pijn toebrengen door een handje tegen de pan te drukken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:50 schreef Mustard_Man het volgende:
jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar toch heb ik het gevoel dat JUIST omdat ouders van tegenwoordig te soft zijn voor hun kinderen... dat deze zo asociaal worden en problemen veroorzaken. het lijkt ook wel of ouders hier vaak zelf geen benul van hebben. ("wat zeg je? mijn zoon heeft een oude man beroofd? dat kan nooit! thuis is het altijd zo'n engel!!!1")
Dat punt komt ook idd... Mijn vriend heeft zijn pa weleens (weliswaar als geintje) naar zijn kamer "gestuurd"... Toen pa (100 kg) niet wilde gaan, heeft vriendlief 'm even de trap op gedragen.quote:Op zondag 4 juni 2006 08:12 schreef woniya het volgende:
Hoe lang wil je die methode van steeds harder slaan dan gaan volhouden? Op een gegeven moment wordt je zoon in de pubertijd fysiek je gelijke of sterker, pakken we dan een eind hout om ons standpunt duidelijk te maken. Voor je het weet lig je te knokken met je eigen kind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |