abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:36:11 #51
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38499389
Wel opvallend dat er nog steeds mensen zijn die de uiterst simplistische stelling 'muziek uit computers = geen echte muziek' aanhangen...
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_38500052
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:22 schreef regularjoe het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. ongeloveljik saai.
Maar.. Tiesto vind ik dan weer niet overschat, zijn muziek heeft een eigen stijl die je niet bij zoveel andere DJ's terug vindt..luister eens naar Dellerium.= dat is goede muziek. het heeft iets authentieks..
en dat komt omdat het origineel van Delerium erg goed is, niet door de remix talenten van tiesto.....

Verder ben ik het wel met DD eens dat dat een erg simplistische stelling is. Veel electronsiche muziek zit knapper in elkaar dan het zoveelste gitaar bandje. En de mensen die roepen dat dj'en `plaatjes draaien' is, zou ik aan willen raden om het zelf eens te proberen, dan zie je vanzelf dat het iets moeilijker in elkaar steekt.

Mijn stem gaat naar Kane
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:22:49 #53
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_38500440
De muziek van Tiësto vind ik eigenlijk nog best lekker om te luisteren. Kane daarentegen vind ik niks. De begeleidingsmuzak is soms nog best aardig, maar die stem van Dinand... hij heeft nog een ergere aardappel in de keel dan Anouk. Ik zet de radio altijd meteen uit als ik hem die geforceerde strotgeluiden door de boxen hoor persen.

Kane dus!
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_38502981
Tiësto toch maar, het eerste album van Kane was nog goed te pruimen en aan Tiësto had ik al vanaf het begin een grafhekel dus geef die klootviool de award maar!
Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
pi_38503272
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:36 schreef DaisyDuke het volgende:
Wel opvallend dat er nog steeds mensen zijn die de uiterst simplistische stelling 'muziek uit computers = geen echte muziek' aanhangen...
Ik denk ook niet dat je aan het feit dat Kane voorstaat direct kan afleiden dat de meerderheid het wél begrepen heeft .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:39:38 #56
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_38503524
Kane, duidelijk
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_38506131
KANE!
pi_38506441
Kane

Ik vind Tiesto niet altijd geweldig qua muziek, maar hij is tenminste nog wel sympathiek. Niet zeiken, maar gewoon muziek maken die hij goed vindt.
Dinand zit alleen maar te zeuren dat zijn muziek niet begrepen wordt. Gast, maak gewoon muziek en als er een supernummer tussen zit dat de rest van de wereld ook leuk vind breek je daar ook wel door.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_38509598
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:36 schreef DaisyDuke het volgende:
Dat mist vaak een ziel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38509628
wat een eitje voor Dinand en vrienden.

Kane dus!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:00:03 #61
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38509671
Tiësto. Gaat nergens over die muziek. Kane is tenminste nog een soort van band.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:06:51 #62
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38509821
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat mist vaak een ziel.
Dat is een totaal andere discussie. Er is net zoveel zielloze elektronische muziek als zielloze muziek in een standaard rockbezetting. Een ziel zit immers niet in het instrumentarium.

Het ging mij om het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn de 'muziek uit computers' nog steeds als nepmuziek zien, en bandjes automatisch (of in ieder geval eerder) koppelen aan authenticiteit. Zie bijvoorbeeld bovenstaande post.
1,000,000 demons can't be wrong...
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:09:44 #63
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38509885
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:06 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Dat is een totaal andere discussie. Er is net zoveel zielloze elektronische muziek als zielloze muziek in een standaard rockbezetting. Een ziel zit immers niet in het instrumentarium.

Het ging mij om het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn de 'muziek uit computers' nog steeds als nepmuziek zien, en bandjes automatisch koppelen aan authenticiteit. Zie bijvoorbeeld bovenstaande post.
Ik heb niks met elektronische muziek. Bij een band stel ik me een groep mensen voor die live muziek maken door op een instrument te spelen. Niet een man achter een draaitafel die z'n dingetje doet. Dat het een artiest is, prima. Maar een band vind ik het niet. Overigens is iets al vrij snel te betitelen als muziek, dus daar zul je mij niet over horen verder.
pi_38510064
Mijn stem gaat naar Kane!
pi_38510781
Kane
Tiësto krijgt dan wel veel meer waardering, maar bij hem is het tenminste voor iets waar hij goed in is. Niet dat ik ook maar enigszins verstand heb van dat soort muziek, maar als hij door mensen die er wel verstand van hebben drie keer wordt verkozen tot beste dj, dan neem ik aan dat het wel goed zit met z'n muziek. Kane daarentegen is gewoon een middelmatig bandje dat klinkt als duizenden anderen, maar dat om de een of andere reden toch enorm populair is en serieus bedoelde muziekprijzen wint.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:10:23 #66
18026 Thelonious
le samouraï
pi_38511519
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:45 schreef Nepthys het volgende:
Kane
Tiësto krijgt dan wel veel meer waardering, maar bij hem is het tenminste voor iets waar hij goed in is. Niet dat ik ook maar enigszins verstand heb van dat soort muziek, maar als hij door mensen die er wel verstand van hebben drie keer wordt verkozen tot beste dj, dan neem ik aan dat het wel goed zit met z'n muziek.
Waarom vertrouwen op de mening van anderen, je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben.
Kane irriteert je waarschijnlijk meer omdat je daar meer mee geconfronteerd word.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:09:32 #67
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_38513094
Kane
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_38516358
Kane.
Hoewel tiesto muziek ook niet mijn ding is, vind ik het onder de elektronische muziek altijd wel aan te horen. Kane daarentegen is zeer middelmatig, maar ligt blijkbaar goed bij radiostations.
pi_38517490
Tiesto weet wat opbouwen naar een climax is. Weliswaar doet hij dat net als vele andere Nederlandse collega's te veel en te overduidelijk, maar het vervalt in ieder geval niet tot een modderpoel van derderangs poprock zonder bezieling. Als je gitaarmuziek maakt zonder bezieling wint computermuziek het met verve van je. Derhalve: KANE
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zondag 4 juni 2006 @ 13:06:15 #70
65674 RCHY
Go Cards!
pi_38526396
Tiësto - Kane
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  zondag 4 juni 2006 @ 13:14:30 #71
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_38526618
Kane
De attitude van Kane is zum kotschen, Tiësto is nog wel een aardige kerel als hij op TV komt.
Tranquillo
pi_38527901
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:10 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Waarom vertrouwen op de mening van anderen, je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben.
Kane irriteert je waarschijnlijk meer omdat je daar meer mee geconfronteerd word.
Dat ook misschien. Ik luister nooit het soort muziek dat Tiësto maakt, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ergens heb ik toch best wel bewondering voor wat hij allemaal heeft bereikt.
pi_38528335
Kane

Tiesto heeft het 'echt' gemaakt en is wereldwijd bekend. Dinand 'denkt' alleen dat ze te groot zijn voor Nederland, maar in het buitenland bakken ze er weinig van.
pi_38528952
kane
pi_38531667
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:09 schreef Eland het volgende:

[..]

Ik heb niks met elektronische muziek. Bij een band stel ik me een groep mensen voor die live muziek maken door op een instrument te spelen. Niet een man achter een draaitafel die z'n dingetje doet. Dat het een artiest is, prima. Maar een band vind ik het niet. Overigens is iets al vrij snel te betitelen als muziek, dus daar zul je mij niet over horen verder.
gelukkig is electronische muziek wel meer dan 'een man achter een draaitafel' .
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')