en dat komt omdat het origineel van Delerium erg goed is, niet door de remix talenten van tiesto.....quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:22 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. ongeloveljik saai.
Maar.. Tiesto vind ik dan weer niet overschat, zijn muziek heeft een eigen stijl die je niet bij zoveel andere DJ's terug vindt..luister eens naar Dellerium.= dat is goede muziek. het heeft iets authentieks..
Ik denk ook niet dat je aan het feit dat Kane voorstaat direct kan afleiden dat de meerderheid het wél begrepen heeftquote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:36 schreef DaisyDuke het volgende:
Wel opvallend dat er nog steeds mensen zijn die de uiterst simplistische stelling 'muziek uit computers = geen echte muziek' aanhangen...
Dat mist vaak een ziel.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:36 schreef DaisyDuke het volgende:
Wel opvallend dat er nog steeds mensen zijn die de uiterst simplistische stelling 'muziek uit computers = geen echte muziek' aanhangen...
Dat is een totaal andere discussie. Er is net zoveel zielloze elektronische muziek als zielloze muziek in een standaard rockbezetting. Een ziel zit immers niet in het instrumentarium.quote:
Ik heb niks met elektronische muziek. Bij een band stel ik me een groep mensen voor die live muziek maken door op een instrument te spelen. Niet een man achter een draaitafel die z'n dingetje doet. Dat het een artiest is, prima. Maar een band vind ik het niet. Overigens is iets al vrij snel te betitelen als muziek, dus daar zul je mij niet over horen verder.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:06 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere discussie. Er is net zoveel zielloze elektronische muziek als zielloze muziek in een standaard rockbezetting. Een ziel zit immers niet in het instrumentarium.
Het ging mij om het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn de 'muziek uit computers' nog steeds als nepmuziek zien, en bandjes automatisch koppelen aan authenticiteit. Zie bijvoorbeeld bovenstaande post.
Waarom vertrouwen op de mening van anderen, je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:45 schreef Nepthys het volgende:
Kane
Tiësto krijgt dan wel veel meer waardering, maar bij hem is het tenminste voor iets waar hij goed in is. Niet dat ik ook maar enigszins verstand heb van dat soort muziek, maar als hij door mensen die er wel verstand van hebben drie keer wordt verkozen tot beste dj, dan neem ik aan dat het wel goed zit met z'n muziek.
Dat ook misschien. Ik luister nooit het soort muziek dat Tiësto maakt, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ergens heb ik toch best wel bewondering voor wat hij allemaal heeft bereikt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:10 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Waarom vertrouwen op de mening van anderen, je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben.
Kane irriteert je waarschijnlijk meer omdat je daar meer mee geconfronteerd word.
gelukkig is electronische muziek wel meer dan 'een man achter een draaitafel' .quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:09 schreef Eland het volgende:
[..]
Ik heb niks met elektronische muziek. Bij een band stel ik me een groep mensen voor die live muziek maken door op een instrument te spelen. Niet een man achter een draaitafel die z'n dingetje doet. Dat het een artiest is, prima. Maar een band vind ik het niet. Overigens is iets al vrij snel te betitelen als muziek, dus daar zul je mij niet over horen verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |