abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39295981
Struer verwikkeld in een fraudezaak Hij zou zelf wat verdienen aan transfers.

bron: voetbal inside, verdere info zal ongetwijveld nog komen
pi_39298297
Dat ken er wel bij

En de Mos had nog wel zo respect voor die kerel
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:20:35 #278
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_39304400
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:04 schreef Domenica het volgende:
Struer verwikkeld in een fraudezaak Hij zou zelf wat verdienen aan transfers.

bron: voetbal inside, verdere info zal ongetwijveld nog komen
Ah, dat levert ons weer geld op Of van Voetbal Insite voor laster, of het geld van Streuer

Helaas hebben kortzichtige mensen maar zelden gelijk
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 juni 2006 @ 13:17:10 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_39318435
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:04 schreef DeVinger het volgende:
Dat ken er wel bij

En de Mos had nog wel zo respect voor die kerel
nu snap je waarom
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:41:15 #280
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_39347916
Heleboel Vitesse-nieuws vandaag: 2 negatieve berichten, 1 positieve:
quote:
Jan Streuer in opspraak
Voetbalmanager Vitesse verzweeg bonus van 90.000 euro voor advieswerk

Vitesse-manager Jan Streuer heeft eind 2000 veel geld ontvangen van spelersma­kelaar Ranko Stojic. Streuer meldde dat niet aan de club en gaf die fout gisteravond toe.
Onduidelijk is op dit moment of Vi­tesse zich beraadt over de positie van de manager voetbalzaken. Al­gemeen directeur Paul van der Kraan wilde geen vragen over het onderwerp beantwoorden, maar zegt dat Streuer wel ‘ zijn werk mag blijven doen’.
„ De informatie is nog vers. Jan Streuer heeft ons deze week inge­licht en dat vind ik verstandig. Wij buigen ons over de zaak”, aldus Van der Kraan.

De transactie van 13 november 2000 is opgedoken in een justitieel onderzoek van de Franse politie naar dubieuze transacties bij de Franse topvoetbalclub Paris Saint- Germain. Enkele bevindin­gen uit het onderzoek zijn vorige week door het Franse dagblad l’Equipe onthuld.
Twee spelersmakelaars zijn in­middels door de politie verhoord. Daarbij is alle administratie in be­slag genomen. Bij één van hen, de Servische makelaar Ranko Stojic, werd de naam van ‘ de Nederlandse manager Jan Streuer’ gevonden. Hij kreeg eind 2000 een bedrag van, omgerekend, 90.000 euro ge­stort op een rekening van de bank Rothschild van Monaco.

Uit het onderzoek is niet geble­ken waarom dat bedrag aan de toenmalige manager van Vitesse werd betaald. In tegenstelling tot andere transacties, waarbij spelers­transfers met naam en toenaam werden genoemd, is volgens de krant onduidelijk waarom het geld werd betaald.
Streuer erkende gisteravond het bedrag te hebben ontvangen. Hij was destijds in een vergelijkbare functie in dienst bij de club, al con­centreerde zijn werk zich meer op scouting. Streuer zegt door Stojic te zijn betaald voor advieswerk.
„ Ik heb een groot netwerk in Eu­ropa en Stojic had soms spelers die een club zochten of clubs die een speler zochten. Ik heb hem een aantal keer geholpen en daarvoor wilde hij mij betalen”, aldus Streuer, die het betreurt dat hij destijds een en ander heeft verzwe­gen. „ Ik heb verzuimd de bijver­dienste te vermelden, dat is fout ge­weest. Tegenwoordig staat die ver­plichting in mijn contract, dat was destijds niet het geval.” Streuer zegt Vitesse ‘ op geen en­kele manier’ te hebben benadeeld. „ Het ging niet om transfers die iets met Vitesse te maken hadden. Het was puur advieswerk en hij wilde mij daarvoor belonen.” Dat het bedrag op een bank in Monaco werd gestort, is volgens Streuer willekeurig. „ Stojic had daar een rekening lopen, hij vond dat makkelijk.” Stojic was zaakwaarnemer van drie Joegoslavische spelers die Vi­tesse sinds 2000 naar Arnhem haal­de: Nenad Grozdic, Dragoslav Jevric en Dejan Stefanovic. Allen zijn inmiddels getransfereerd. Op dit moment doet Vitesse geen za­ken met de omstreden makelaar, die samen met Vitesse al eerder in opspraak kwam. Stojic zou bij de transfer van Grozdic naar Vitesse een deel van het transfergeld con­tant hebben ontvangen, hetgeen te­gen de FIFA- regels indruist.

Volgens Streuer is zijn handels­wijze weliswaar ‘ fout’ geweest, maar is er geen reden voor de club hem op non- actief te stellen. „ Ik mag gewoon mijn werk blijven doen. Natuurlijk vind ik het verve­lend dat het naar buiten komt, maar ik zal er niet over liegen. Het is gebeurd, het is de enige keer ge­weest en het zal de enige keer blij­ven.”

© Gelderlander
quote:
Geen geld voor huur, wel voor spits

Vitesse kan de huurachterstand van negen ton aan de gemeente Arn­hem niet voldoen, maar heeft wel geld gevonden om spits Lazovic te kopen.

De negenhonderdduizend euro aan huurachterstand zou 1 juli bij de gemeente, eigenaar van stadion Gelredome, binnen moe­ten zijn. In het najaar start ook de aflossing en betaling van de ( hoge) rente van een gemeente­lijke lening van 6,5 miljoen eu­ro. Een bedrag dat ongeveer zes ton per jaar bedraagt. „ Onze li­quiditeitspositie laat het mo­menteel niet toe al die enorme bedragen te betalen”, aldus Vi­tesse- directeur Van der Kraan. Volgens hem heeft Vitesse wel een bedrag overgemaakt aan de gemeente. Van der Kraan zegt verder dat hij de gemeente diver­se scenario’s heeft voorgelegd om tot een oplossing te komen.

Vitesse denkt ondertussen wél geld te verkrijgen om spits Dan­ko Lazovic van Feyenoord te ko­pen.
De afkoopsom zal volledig worden betaald door de stich­ting Vrienden van Vitesse.
Lazovic is een keuze van Jan Streuer, de voetbalmanager van Vitesse. Hij raakte deze week in opspraak. De Franse justitie on­derzoekt een aantal verdachte transfers van onder meer spe­lersmakelaar Ranko Stojic. Uit onderzoek naar financiële trans­acties kwam naar voren dat Streuer in november 2000 90.000 euro ontving voor advies. Hij meldde die bijverdienste niet bij Vitesse.

Verbijsterd, ver­baasd en boos. Dat is de Arn­hemse politiek over het feit dat voetbalclub Vitesse de huurachterstand van negen ton niet kan betalen.
„ Waar ik altijd voor heb gewaar­schuwd, gebeurt: Vitesse neemt gewoon een loopje met ons. Dit is een zeer ernstige zaak”, zegt SP- voorman Gerrie Elfrink. „ Keer op keer hebben we Vites­se de helpende hand geboden, maar desondanks worden de af­spraken niet nagekomen. Dit kan niet. Vitesse betaalt, anders moeten we maatregelen nemen. De club moet desnoods worden gedwongen spelers te verkopen. Een vergaande maatregel, maar dit kunnen we niet zo voorbij la­ten gaan.” Hoewel de politiek op zomer­reces is, pleit Elfrink voor een spoeddebat op korte termijn. Hij wil daarin uitleg van de be­trokken wethouders Van Bode­graven en Hoeffnagel.

Elfrink krijgt voor het spoed­debat steun van de VVD. Andere partijen twijfelen of pleiten er­voor het onderwerp eind augus­tus na het zomerreces bovenaan de agenda te zetten.
De partijen zijn wel eensge­zind over het feit dat Vitesse het laatste krediet heeft verspeeld door de huurschuld niet op tijd af te lossen. „ Dit is onaccepta­bel”, vindt VVD- fractievoorzitter Margreet van Gastel.
„ De club hoeft er niet op te re­kenen dat er opnieuw een voor­stel wordt gedaan dat de ge­meente geld kost. Hier komen ze niet mee weg”, stelt Martin van Meurs van Pro Arnhem.
Hij was in 2003 een van de dui­delijke voorstanders van het ge­meentelijk reddingsplan voor Vi­tesse en Gelredome. Voor 29,3 miljoen euro kocht de gemeente destijds Gelredome en gaf Vites­se een miljoenenlening. In dat plan werd een lagere huursom van 1,5 miljoen euro voor Vites­se opgenomen. Omdat de club slecht bij kas zat, hoefde slechts een deel direct te worden be­taald. Het resterende bedrag, nu ongeveer negen ton, zou nu op 1 juli binnen moeten zijn.

Vitesse zag al eerder aanko­men dat het onvoldoende geld zou hebben en heeft dit eind vo­rig jaar aangegeven bij de wet­houders. De raadsleden weten van niets en zijn verrast. Rudi Rikken ( PvdA) en Van Meurs ho­pen dat de verkoop van Gelredo­me soelaas biedt voor Vitesse. Eurocommerce, de voornaamste gegadigde, heeft Vitesse een for­se huurverlaging toegezegd. Rik­ken: „ Misschien heeft de club dan geld om ons te betalen.” Is er geen zicht op betaling, dan is er volgens Rikken maar een oplossing. „ Als een huurder niet betaalt, sturen we hem de deurwaarder op zijn dak.”

© Gelderlander
En dus ter verduidelijking:
quote:
Vitesse bijna rond met Danko Lazovic

29-06-2006 De Gelderlander

Vitesse hoopt zich deze week te ver­sterken met Danko Lazovic, de 23- jari­ge spits van Feyenoord. Lazovic heeft een tot 2008 doorlopend contract bij de Rotterdamse club. Dat contract moet door externe financiers ( stich­ting Vrienden van Vitesse) worden af­gekocht. Lazovic kwam in 2003 van Partizan Belgrado naar Feyenoord, maar maakte zijn geweldige reputatie nooit waar. De Servische jeugdinterna­tional werd verhuurd aan Bayer Lever­kusen en Rode Ster Belgrado.
Maar ja, Paul en consorten zullen het wel beter weten, en zorgen dat die 9 ton alsnog betaald gaat worden...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_39348210
Lazovic En Junker dan?
pi_39348367
Lazovic vind ik wel een goede, ook hebben die oud Joegoslaven het altijd goed gedaan bij Vitesse . Vraag mij alleen af of de Mos zo'n spits erbij wil hebben want dat zou betekenen dat we 442 gaan spelen denk ik. Anders zou je denk ik toch voor een andere spelen dan zo'n 'naam' gaan. Lazovic is een echte diepe spits en Junker vond zichzelf toch meer iemand naast/achter een spits. En Due was misschien wel beter als linkermiddenvellder in een 442 systeem dan een linksbuiten in 433 zei Streuer bij zijn presentatie..

Dat Streuer verhaal vind ik nog wel mee vallen. Als ik het goed begrijp heeft hij het alleen niet aan Vitesse verteld? Of heeft de belasting er ook mee te maken ?
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:19:20 #283
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_39349036
Held verhaal Streuer baart me niet heel veel zorgen, hoop gewoon niet dat hij weg moet bij Vitesse, maar het streven om niet negatief in het nieuws te komen is voor dit seizoen alvast mislukt, door dat gedoe met de gemeente.
Verkoop Knopper maar en betaal die 9 ton, ik hoef geen spelers die het hele seizoen niks laten zien en vervolgens fans voor "uilenzeik" uitmaken.
Vamos el TRI!
pi_39351721
Lazovic is vet goed man, geweldig met Junker in de spits
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:00:16 #285
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_39352060
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef DeVinger het volgende:
Lazovic is vet goed man, geweldig met Junker in de spits
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:55:31 #286
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39353727
'Geen geld voor huur, wel voor spits'
Er staat in hetzelfde bericht dat de Vrienden van Vitesse de afkoopsom betalen, niet Vitesse dus...

VErder vind ik Lazovic een goede koop! Dan is daarmee de aanval toch zeker versterkt, ben zeer benieuwd naar het nieuwe seizoen!
pi_39356295
Voor degenen die het nog niet gezien hebben

Vr. 18 augustus Sparta- Vitesse
Za. 26 augustus Vitesse- Az
Zo. 10 september Ajax- Vitesse
Za. 16 september Vitesse- Nac Breda
Za. 23 september Vitesse- Heracles Almelo
Zo. 1 oktober Groningen- Vitesse
Za. 14 oktober Vitesse- Willem II
Zo. 22 oktober Nek- Vitesse
Wo. 25 oktober Vitesse- Heerenveen
Za. 28 oktober Excelsior- Vitesse
Zo. 5 november Feyenoord- Vitesse
Zo. 12 november Vitesse- Fc Utrecht
Zo. 19 november ADO Den Haag- Vitesse
Za, 25 november Fc Twente- Vitesse
Za. 2 december Vitesse- PSV
Zo. 10 december Vitesse- RKC Waalwijk
Za. 16 december Roda JC- Vitesse
Zo. 24 december Vitesse- Ajax
Wo. 27 december Nac Breda- Vitesse
Zo. 31 december Heracles Almelo- Vitesse
Zo. 21 januari Vitesse- Groningen
Za. 27 januari Willem II- Vitesse
Zo. 4 februari Vitesse- Nek
Za. 10 februari Heerenveen- Vitesse
Za. 17 februari Vitesse- Roda JC
Zo. 25 februari RKC Waalwijk- Vitesse
Vr. 2 maart Vitesse- Excelsior
Zo. 11 maart Vitesse- ADO Den Haag
Zo. 18 maart Fc Utrecht- Vitesse
Zo. 1 april Vitesse- Feyenoord
Vr. 6 april Vitesse- Sparta
Za. 14 april Az- Vitesse
Zo. 22 april Vitesse- Fc Twente
Zo. 29 april PSV- Vitesse
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:35:24 #288
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_39357014
Dingsdag dus niet in het Gelredome dit jaar, want dat wordt de wedstrijd die in Utrecht, of waar dan ook wordt afgwerkt. Voor mijn part spelen ze die pot op het veld van SML of AZ 2000, komen er waarschijnlijk meer mensen dan in de Galgenwaard...
Vamos el TRI!
pi_39360452
Ze zeiden een paar weken geleden toch volledig gezond te zijn. Nu die huur weer, Vitesse
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:07:29 #290
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_39360622
Ja, ik hoop dat het allemaal berust op een misverstand, maar meestal zijn ze er dan bij de kippen bij om duidelijk te maken dat het niet waar is. Deze stilte zegt genoeg...
Vamos el TRI!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:09:46 #291
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_39360706
"Geen geld voor huur, wel geld voor spits"

Je kan natuurlijk ook niks anders verwachten van die krant ODW.
Ik denk dat het allemaal wel weer met een sisser zal aflopen.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:46:23 #292
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39361994
Zwaar begin en eind van de competitie, maargoed, gewoon thuis alles winnen en uit gelijkspelen

Trouwens Yozzz, wordt je nu NAC supporter, vanwege de trainer?

[ Bericht 32% gewijzigd door WebForce op 29-06-2006 20:14:12 ]
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:02:50 #293
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_39371054
Ik word echt niet goed van dat gezeik altijd bij Vitesse, ALTIJD is er wat terwijl vd Kraan paar dagen geleden nog fluitend door zijn column liep. Ze zeggen ++ maar ondertussen is het --- (tis dat er geen hoofdletters van zijn :p)
Maar even afwachten hoe en wat...
Maximaal 4 regels
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:14:16 #294
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_39371479
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:46 schreef WebForce het volgende:
Zwaar begin en eind van de competitie, maargoed, gewoon thuis alles winnen en uit gelijkspelen

Trouwens Yozzz, wordt je nu NAC supporter, vanwege de trainer?
Zijn er geen fonteins die jij onveilig moet maken?
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:35:12 #295
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39372293
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:14 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan die informatie?
pi_39372659
Zit Aad de Mos er nog?
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:01:34 #297
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_39373357
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:45 schreef Beschouw het volgende:
Zit Aad de Mos er nog?
Nee, hij is even naar de plee
Vamos el TRI!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 juni 2006 @ 01:16:33 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_39378136
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:14 schreef Yozzz het volgende:

[..]

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:35:21 #299
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_39384079
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:35 schreef WebForce het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan die informatie?
Ik kom nog wel eens in GC Heb je de krant al?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:50:11 #300
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_39386661
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:35 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Ik kom nog wel eens in GC Heb je de krant al?
Neej!? Stond ik ook in de Gelderlander dan ofzo? Enne GC?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')