abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54388854
Kan er mij iemand zeggen hoe je 2 detectoren aansluit op 1 zone?

Dank bij voorbaat
pi_54433360
ja dat kan ik...
pi_54433371
hoe lopen de kabels?
pi_54433382
van centrale ---> detector----> detector

of

komen ze beide apart van de centrale af?
pi_54433393
hoeveel aderig zijn de kabels?
pi_54433419
watvoor systeem heb je?
pi_54435327
Ik heb een Galaxy 18 ...ik meen van honeywell, is dan wel geen aritech maar het principe voor het aansluiten is volgens mij hetzelfde.
Ik had ooit ook een topic hierover

Alarmsysteem

Ik heb ook 2 bediendelen aangesloten. Ik heb 4 aansluitingen op het bediendeel. + - a b . op de + en - zit 12v rechtstreeks vanaf het alarm paneel, via een cat6 kabel. Op A gaat naar a van het paneel en b naar de b van het paneel. De a van bediendeel 2 zit op de a van bediendeel 1 en de b zit ook op de b van bediendeel 1. Op bediendeel 2 zit tussen de a en b een weerstand van 1kOhm

Zo zit dat ook met mijn alarmgevers. Je moet alleen niet gaan doorlussen, tenminste dat werd mij afgeraden en ik heb dat dan ook niet gedaan. Elke melder heeft zijn eigenlijk aansluiting op het paneel met een 1kOhm weerstand eroverheen.

Ik heb 2 sirenes, 1 voor echt alarm en 1 'slow whoop' voor brandalarm. Ik heb nml ook brandmelders aangesloten.

Ik weet op zich nog wel wat...dus vuur maar af
pi_54435360
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:47 schreef VanZwierentros het volgende:
Kan er mij iemand zeggen hoe je 2 detectoren aansluit op 1 zone?

Dank bij voorbaat
zou ik niet doen, gewoon 1 per zone. Maar het kan wel.

Maak dan een serie schakeling en sluit die aan op 1 zone. dus.....

Central A --> A melder B melder --> A melder 2 B melder 2 --> Centrale B
pi_54436370
en de weerstanden?
pi_54437758
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:16 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en de weerstanden?
over de aansluitpunten op het paneel. Dus, op de zone over a en b.

Dit soort alarm systemen melden pas alarm als de weerstand onder de 1000 Ohm komt. Dus niet per definitie als het contact verbreekt, alhoewel 1000ohm dan nog moeilijk te houden is
pi_54449521
dus als iemand de kabel of detector saboteerd kan ie gewoon naar binnen zonder het alarm af gaat...

weerstanden zou ik zo ver mogelijk van het paneel weg zetten ivm sabotage
pi_54458283
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:37 schreef TheOneAndOnly het volgende:
dus als iemand de kabel of detector saboteerd kan ie gewoon naar binnen zonder het alarm af gaat...

weerstanden zou ik zo ver mogelijk van het paneel weg zetten ivm sabotage
je hebt ook vaak een sabotage kabel.

Dat van die weerstanden zo ver mogelijk bij het paneel vandaan volg ik niet. De weerstanden soldeer je op je paneel. Het paneel is afgedekt in een kast die voorzien is van een schakelaar, tegenhet openen dus
pi_54459517
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:27 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

je hebt ook vaak een sabotage kabel.

Dat van die weerstanden zo ver mogelijk bij het paneel vandaan volg ik niet. De weerstanden soldeer je op je paneel. Het paneel is afgedekt in een kast die voorzien is van een schakelaar, tegenhet openen dus
daarom zet je de weerstanden zo ver mogelijk weg, dan heb je geen extra draden nodig voor sabotage, ik zou zoals al eerder gezegd toch al geen 2 detectoren op 1 zone zetten, of het moeten deurcontacten op een dubbele deur zijn...

als je 2 pirren op 1 zone zet ben je toch al aant frotten...
pi_57375061
Hoi iedereen,

Ik heb net een oud alarmsysteempje (nu enkel de centrale) op de kop kunnen tikken. Merk: Logitec, type: 412 Graag zou ik dit terug werkende krijgen. De meeste aansluitingen op het moederbord zijn me wel duidelijk, maar ik zou begot niet weten waarvoor de aansluitingen B, UA, en P zijn. Kan iemand mij hiermee verder helpen?
pi_57378615
kan er niks over vinden op internet... systeem heb ik verder ook nog nooit van gehoord... heb je plaatjes/foto's?
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 18:44:13 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57380510
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:27 schreef TimeAlert het volgende:
Hoi iedereen,

Ik heb net een oud alarmsysteempje (nu enkel de centrale) op de kop kunnen tikken. Merk: Logitec, type: 412 Graag zou ik dit terug werkende krijgen. De meeste aansluitingen op het moederbord zijn me wel duidelijk, maar ik zou begot niet weten waarvoor de aansluitingen B, UA, en P zijn. Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Was het niet beter geweest om een apart topic te openen i.p.v. dit oude topic omhoog te schoppen ?
Jou alarmsysteem heeft niks te maken qua type wat in dit topic besproken word.

Het lijkt mij beter om een eigen topic over dit alarm te openen

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 14-03-2008 18:52:18 ]
pi_57429889
Ok, goed om me dit even te melden Vonkenboer!

Ik heb een nieuw topic geopent, en ineens ook een paar afbeeldingen bijgevoegd.

topic:
AVS LOGITEC 412
pi_60175618
Heren,

Een vraag of moet ik een nieuwe topic aanmaken,het heeft met een cd 72 te maken..

Wie weet hoe ik een as 610(buitensirene met flitser)aan moet sluiten op een cd 72.
Gisteren er een gekocht(Marktplaats)maar er zitten zoveel mogelijk heden op dat ik hem maar weer gauw heb
dichtgemaakt.wie o wie kan me helpen.

Alvast bedankt ,Peter
pi_60178524
Hallo allemaal,

Heb net even door de berichten heen gelezen en merk dat hier veel kennis aanwezig is.

Ik heb een aantal maanden geleden een CD3401 systeem van iemand overgenomen, deze heb ik met veel pijn en moeite zelf aangelegd en aangesloten (ik ben namelijk niet zo heel erg technisch). Beschouw me dan ook maar als een leek.

Wat ik nu graag wil is dat ik op de hoogte wordt gesteld wanneer er een alarm is, maar ik begrijp dat een abo bij een meldkamer nogal duur is.

Ik hoorde van verschillende mensen dat het ook mogelijk is om op mijn mobiel gebeld te worden, en toen begonnen ze over kiezers enzo...???

Wie kan mij hier meer over vertellen? Binnen twee weken krijg ik vaste telefonie, echter wel via de kabel. Ik hoorde ergens dat het dan niet mogelijk is, maar vertel het me maar...
Mike
pi_60193806
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 00:12 schreef mikertje het volgende:
Hallo allemaal,
Wat ik nu graag wil is dat ik op de hoogte wordt gesteld wanneer er een alarm is, maar ik begrijp dat een abo bij een meldkamer nogal duur is.

Ik hoorde van verschillende mensen dat het ook mogelijk is om op mijn mobiel gebeld te worden, en toen begonnen ze over kiezers enzo...???

Wie kan mij hier meer over vertellen? Binnen twee weken krijg ik vaste telefonie, echter wel via de kabel. Ik hoorde ergens dat het dan niet mogelijk is, maar vertel het me maar...
Aansluiten op een meldkamer kan ook vaak pas als je alarm gecertificeert is. En dat krijg je meestal alleen als hij is aangesloten door een echte monteur. Je hebt ook meldkamers die het wel doen, maar dan is de prijs vrij hoog.

Je kunt inderdaad ook een zgn dialer aansluiten, dat kan ook via je kabellijn, maar dat is voor meldkamers niet goed genoeg, bij spanningsval heb je immers vaak ook geen telefoon meer dan. Maar een dialer analoog zal wel werken op je kabeltelefoon.

Je kan ook GSM-dialers kopen, stand alone en deze laten acteren op een melding van je alarm centrale. Maar is erg prijzig.

doet 199 euro bij http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=112
pi_77336207
Ik heb met mijn Varel VS35 Alarmsysteem (identiek aan Aritech) exact hetzelfde probleem als rlwoe, ruim 3 jaar geleden. Om deze reden ben ik zo vrij zijn append gedeeltelijk te citeren:
quote:
Gezocht:

installatiehandleiding CD3401SCB. Of wellicht heet het montagehandleiding.

Hoe dat zo? Vanmorgen viel de netspanning 10 min weg. Normaal zou dat geen probleem zijn, maar het alarmsysteem gaf al een tijdje (2 weken) aan dat de accu het had begeven. (na ruim 5 jaar niet zo gek..., wist ik veel dat het nog geen 5 minuten werk was om dit om te verhelpen, ik had nota bene zo'n accu gewoon in huis )
Bij het terugkomen van de netspanning werd meteen de sirene geactiveerd. Achteraf ben ik maar wat blij dat dit niet snachts om 3 uur gebeurde.
Om de zaak stil te krijgen eerst de gebruikelijke code geprobeerd. Maar of ik nu werd afgeleid door de herrie of dat ik nog niet wakker genoeg was. Het werkte niet. Úiteindelijk toch de sirene stil gekregen. Niiet via het bedieningspaneel en m'n oren doen nog zeer.
Omdat het alarm nergens op reageerde heb ik uiteindelijk ook de 220 er maar weer af gehaald.

Later getracht de boel weer gecontroleerd opnieuw in de benen te krijgen. Dat lukte niet. Na wat bellen met de installateur was zijn diagnose: doordat de accu leeg was kan het gebeuren dat als de 220 niet netjes terug komt, wat niet zo gek is als een complete wijk weer "aangezet" wordt, de zaak in de war raakt.
Nou kan ik daar wel inkomen, maar hij wilde me niet door de telefoon vertellen hoe ik de zaak vanuit niets weer in de benen kon krijgen. Dat wilde hij graag zelf komen doen, voor een passende vergoeding natuurlijk.
Ik baal hier flink van. Vooral ook omdat iIk zelf ooit met vergelijkbare apparatuur heb gewerkt. Single board computers programmeren voor regel en meetsystemen. M.a.w. als ik gewoon een installatiehandboek heb kan ik, mits de zaak niet defekt is, de boel wel weer aan de praat krijgen.
Kortom: wie heeft die informatie?
Ik heb dus ook exact dezelfde vraag, kan iemand mij helpen met de documentatie en/of oplossing?

Dank alvast, Jan.
pi_77345437
ja dat kan ik....

wat wil je precies weten?
pi_77345497
standaard hoofdgebruikerscode en installateurscode al eens geprobeerd?
pi_77357394
Ik had ooit ook een topic over een alarm

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 22:39:27 ]
pi_77379061
Het schijnt zo te zijn (dat lees ik ook uit het bericht van rlwoe van 7/9/2006) dat als de accu leeg is EN de stroom uitvalt, na montage van een nieuwe accu het systeem toch het systeem niet goed opkomt. In die situatie zit ik nu.

De situatie is dus in het kort als volgt ontstaan:
Ik zag de melding dat de accu slecht was al een tijdje op het display, tijdens een korte stroom onderbreking die volgde ging het alarm af, het display gaf toen niets meer aan, intoetsen van mijn gebruikerscode deed ook niets. Omdat ik niet snel bij de 230V aansluiting kon heb ik de draad naar de luidspreker van de sirene maar losgemaakt. Ik heb nu een nieuwe accu geplaatst maar er veranderd niets (display blijft leeg, groene led blijft uit en sirene blijft gaan als ik daar weer verbinding mee maak) Ook spanning in en uitschakelen doet niets. De zekeringen zijn in orde in het systeem, vandaar dat ik dacht (en hoop ) dat er soort reset procedure gevolgd moet worden om het systeem weer tot rede te krijgen. Dit zou wellicht (volgens het bericht van rlwoe en het antwoord van Jasper2000) in de montage handleiding staan.

Mijn vraag is daarom of iemand deze procedure weet of de montage handleiding heeft (ik heb 'm niet want het hele spul is indertijd door Varel geïnstalleerd).

Elke hulp wordt zeer gewaardeerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')