abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48342367
Misschien een centraal topic van maken... in ieder geval:

Ik heb voor in ons nieuwe huis, 24 april, een alarmsysteem gekocht. Ik vind toch wel dat het een bepaald gevoel van veiligheid geeft.

Ik ben niet voor paupere draadloze systemen van elro en dergelijke gegaan. Maar een goed bedraad systeem van Honeyell Galaxy....type 18. Voor de mensen die het wat zegt een plaatje:

ik ben voornemens om de achterdeur, de openslaande ramen en de voordeur mee te nemen in het systeen. Geen bewegingsdetectors dus. Op die manier kun je zelf ook nog door je huis banjeren terwijl het alarm erop staat.

Wat vinden jullie van een alarmsysteem?

Mod, zou iemand de spelvout in de TT willen verhelpen en daarna deze zin willen verwijderen? tnx

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 10:37:43 ]
  zondag 15 april 2007 @ 10:31:40 #2
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342413
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef TheFrankey het volgende:
[knip]
Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  zondag 15 april 2007 @ 10:32:52 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48342431
Ik weet niet. ik heb nog nooit zo'n systeem gehad, en er is ook nog nooit ingebroken

TVP:
Ik heb net een huis gekocht. Zit ook een alarmsysteem op van @home, dat is met telefoonverbinding met een centrale en een beveiligingscontract.
Zoiets: http://www.homesafety.nl/Producten/Producten+overzicht.htm
Iemand ervaringen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48342456
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.

Het huis is 5 jaar oud en al het hang en sluitwerk is reedspolitiekeurmerproof.

Een pir lijkt mij overbodig. Maar ik hoor graag argumenten om het wel te gebruiken,.

Ik zou hem op een aparte zone kunnen doen, nou verdient een pir ook niet de schoonheidsprijs in je woonkamer....

Doormelding doe ik naam mijn mobiele telefoon middels OF sms of gesproken beriht. Weet nog niet precies hoe of wat

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 10:36:28 ]
  zondag 15 april 2007 @ 10:37:00 #5
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342498
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.

Het huis is 5 jaar oud en al het hang en sluitwerk is reedspolitiekeurmerproof.

Een pir lijkt mij overbodig. Maar ik hoor graag argumenten om het wel te gebruiken,.

Ik zou hem op een aparte zone kunnen doen, nou verdient een pir ook niet de schoonheidsprijs in je woonkamer....
Je hebt tegenwoordig hele mooie pirren voor de woonkamer. Maar een reden waarom wel een pir? Wat gaat er gebeuren als ze het magneet contactje zien vanaf buiten en gewoon een raam ingooien? Heb je aan je schoot en mangeet contacten niets meer...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  zondag 15 april 2007 @ 10:37:13 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48342500
Wat is een pir: infrarood ofzo?
pi_48342518
Nou, met 1 pir dek je een hele ruimte af, terwijl je er misschien wel 4 of 5 magneetcontacten voor nodig hebt. Bovendien heb je het verschil tussen toegangsbewaking en ruimte bewaking.

Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.

Maar als je huisdieren hebt, dan zou ik ook niet zo happig zijn op een PIR, ondaks dat er een 'huisdiervriendelijke' stand opzit.
  zondag 15 april 2007 @ 10:38:24 #8
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342524
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
Detector voor beweging
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342525
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
Een pir is een bewegingsdetector. Net zoals je bijvoorbeeld vaak op buitenlampen ziet. Je hebt ze ook met infrarood, deze zijn dan vaak huisdierproof. hoe dat werkt weet ik niet
  zondag 15 april 2007 @ 10:39:28 #10
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342541
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Nou, met 1 pir dek je een hele ruimte af, terwijl je er misschien wel 4 of 5 magneetcontacten voor nodig hebt. Bovendien heb je het verschil tussen toegangsbewaking en ruimte bewaking.

Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.

Maar als je huisdieren hebt, dan zou ik ook niet zo happig zijn op een PIR, ondaks dat er een 'huisdiervriendelijke' stand opzit.
Klopt. En misschien heb je daardoor wel een extra adreskaart nodig voor je centrale (wat uiteindelijk weer duurder zou zijn dan 1 pir)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  zondag 15 april 2007 @ 10:39:45 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48342545
OK

Ik lees ff mee.
pi_48342548
@Hyperdude: Infrarood Beweginsmelder, ze zijn er met verschillende hoeken van detectie. Ruinte bewaking, hoog gemonteerd. Of laag gemonteerd. Ook zijn ze er met een lensje zodat ze als eensoort gordijn werken. Dus lang maar smal, goed om bijvoorbeeld een brede doorgang af te dekken.

Afhankijlijk van het merk moet je een lensje vervangen en een dipswitch omzetten, of een ander type melder kopen.
pi_48342551
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.

Ik heb via marktplaats ook 5 magneetcontacten 2 pirren en 4 glasbreukmelders gekocht. In 1 koop dus

Extra adreskaarten niet nodig. Ik mag 5 zones aansluiten. En elke zone is een serie van schakelpunten. Hoeveel schakelpunten je in 1 zone opneemt is niet beperkt op mijn systeem.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 10:41:44 ]
pi_48342567
Verwacht altijd het onverwachte
  zondag 15 april 2007 @ 10:41:56 #15
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342569
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:40 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.

Ik heb via marktplaats ook 5 magneetcontacten 2 pirren en 4 glasbreukmelders gekocht. In 1 koop dus
Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding af
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342600
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:41 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding af
ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.
pi_48342612
Ook dat hangt van het type melder af, veel glasbreukmelders werken met geluidsherkenning.En dat is precies wat me bij mij doet twijfelen. Bij gewoon enkel en dubbelglas zal het goed werken, maar bij mij is het glas/folie/glas/spouw/glas/folie/glas, totaal 4 cm dik (Bovenverdieping 5 cm) De vrag is dan weer of dat ingeslagen wordt.
  zondag 15 april 2007 @ 10:46:12 #18
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342640
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.
Precies. EIgenlijk zou je met wat basic dingen wel weg kunnen komen. Schootcontact en een magneetcontact op de voor en 8terdeur. Pirretje in de gang en 1 in de keuken. Een stralende door de woonkamer heen, en op alle opende ramen mangeetcontactjes op de begane grond (wellicht op de 1e verdieping ook wanneer makkelijk te bereiken)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342733
mmm toch blijf ik twijvelen bij de pirren.... ik vind ze ook lelijk magneetcontacten zijn vrij onzichtbaar.
  zondag 15 april 2007 @ 10:52:29 #20
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342742
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:51 schreef TheFrankey het volgende:
mmm toch blijf ik twijvelen bij de pirren.... ik vind ze ook lelijk magneetcontacten zijn vrij onzichtbaar.
Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48342872
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden.
Je hebt daar ook geen ramen e.d.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_48342923
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:52 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?
Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uit

@logical ik verwacht niet, gezien de bouw van het huis dat ze die route zullen kiezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2007 11:03:31 ]
  zondag 15 april 2007 @ 11:05:43 #23
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_48342992
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uit
Gaat erom dat je je alarmsysteem niet kunt inschakelen wanneer de deuren niet op slot zijn gedraaid. Stel: De deuren zijn niet op slot en er wordt 'ingebroken', ben je niet verzekerd...
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:
@logical ik verwacht niet, gezien de bouw van het huis dat ze die route zullen kiezen.
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:41 schreef Marsepein het volgende:
Verwacht altijd het onverwachte
Zit wat in...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_48345252
Zit inderdaad wat in..... maar het hoeft ook geen ford te worden. Wil gewoon degelijke bescherming aan het begin. Zo en zo zijn de ramen in ons huis boven aan de achterkant alleen dakramen
pi_48347298
Ik heb wel eens nagedacht over een alarmsysteem, maar het percentage vals alarm is bizar (volgens deze link minstens 94%. Volgens mij het enige dat helpt is een terugbel-systeem, d.w.z. bij een alarm wordt je gebeld door de centrale. Maar ja, dan heb je een KPN vaste lijn nodig (en wij gebruiken alleen mobieltjes).

Of bederf ik nu de pret? :-D
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')