Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...quote:Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef TheFrankey het volgende:
[knip]
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Zkr een optie voor een veilig gevoel, met een doormelding erbij. Maar wat ik dan niet begrijp ik geen pirretjes? Bedoel, door je huis heen banjeren kan altijd, je kan verschillende zones instellen op de centrale...
Je hebt tegenwoordig hele mooie pirren voor de woonkamer. Maar een reden waarom wel een pir? Wat gaat er gebeuren als ze het magneet contactje zien vanaf buiten en gewoon een raam ingooien? Heb je aan je schoot en mangeet contacten niets meer...quote:Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden. Aan de achterkant hebben we een schuin dak tot de beganegrond zeg maar. en daan de voorkant is het praktish onmogelijk om daardoor naar binnen te komen.
Het huis is 5 jaar oud en al het hang en sluitwerk is reedspolitiekeurmerproof.
Een pir lijkt mij overbodig. Maar ik hoor graag argumenten om het wel te gebruiken,.
Ik zou hem op een aparte zone kunnen doen, nou verdient een pir ook niet de schoonheidsprijs in je woonkamer....
Een pir is een bewegingsdetector. Net zoals je bijvoorbeeld vaak op buitenlampen ziet. Je hebt ze ook met infrarood, deze zijn dan vaak huisdierproof. hoe dat werkt weet ik nietquote:
Klopt. En misschien heb je daardoor wel een extra adreskaart nodig voor je centrale (wat uiteindelijk weer duurder zou zijn dan 1 pir)quote:Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Nou, met 1 pir dek je een hele ruimte af, terwijl je er misschien wel 4 of 5 magneetcontacten voor nodig hebt. Bovendien heb je het verschil tussen toegangsbewaking en ruimte bewaking.
Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.
Maar als je huisdieren hebt, dan zou ik ook niet zo happig zijn op een PIR, ondaks dat er een 'huisdiervriendelijke' stand opzit.
maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Met een magneetcontact ben je niet beschermd tegen het inslaan van een raam, terwijl je met een PIR dat wel opvangt.
Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding afquote:Op zondag 15 april 2007 10:40 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
maar aan de andere kant verwacht ik niet dat ze mijn thermopene ramen inslaan, netjes het glas verwijderen etc. en dan gaan zitten stelen.
Ik heb via marktplaats ook 5 magneetcontacten 2 pirren en 4 glasbreukmelders gekocht. In 1 koop dus
ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.quote:Op zondag 15 april 2007 10:41 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Heb je veel spelende kinderen in de buurt? Want die glasbreuk melders zijn erg gevoelig. Stel er wordt een keer een bal tegen de ruit aan gespeeld, geeft ie een melding af
Precies. EIgenlijk zou je met wat basic dingen wel weg kunnen komen. Schootcontact en een magneetcontact op de voor en 8terdeur. Pirretje in de gang en 1 in de keuken. Een stralende door de woonkamer heen, en op alle opende ramen mangeetcontactjes op de begane grond (wellicht op de 1e verdieping ook wanneer makkelijk te bereiken)quote:Op zondag 15 april 2007 10:43 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ja het zijn eigenlijk trillingssensoren he, ik verwacht niet dat ik ze ga gebruiken.
Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?quote:Op zondag 15 april 2007 10:51 schreef TheFrankey het volgende:
mmm toch blijf ik twijvelen bij de pirren.... ik vind ze ook lelijk magneetcontacten zijn vrij onzichtbaar.
Je hebt daar ook geen ramen e.d.quote:Op zondag 15 april 2007 10:34 schreef TheFrankey het volgende:
klopt. maar de bovenverdieping hoeft mijn inziens niet beveiligd te worden.
Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uitquote:Op zondag 15 april 2007 10:52 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Magneet contacten zijn er ook in versies die je kunt invrezen, mooi systeem. Heb je btw je schootcontacten ook meegerekend?
Gaat erom dat je je alarmsysteem niet kunt inschakelen wanneer de deuren niet op slot zijn gedraaid. Stel: De deuren zijn niet op slot en er wordt 'ingebroken', ben je niet verzekerd...quote:Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Nee, net even opgezocht. maar heb ik die presee nodig dan? Als ik een magneetcontact gebruik ben ik er toch ook? Anders voer ik het dubbel uit
quote:Op zondag 15 april 2007 11:02 schreef TheFrankey het volgende:
@logical ik verwacht niet, gezien de bouw van het huis dat ze die route zullen kiezen.
Zit wat in...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |