Geen idee waar de C contacten per alarmzone voor zijn, maar misschien dat de experts hier nog wat weten. De PIR's is weinig van te zeggen zonder aansluitschema, maar globaal is het:
Tamper 1 / Tamper 2 / Alarm 1 / Alarm 2 / Stroom / Stroom
Vanaf je centrale gaat 1 draad naar tamper 1, en een naar alarm 2. Alarm 1 verbind je met een weerstandje aan tamper 2. Dan nog een weerstandje over alarm 1 en alarm 2, en het zou moeten werken (even uitgaande van dezelfde rust en alarmwaarden als mijn centrale). Op de stroompennen sluit je (let op polariteit!) de stroomvoorziening van je centrale aan.
Pak wel even het schema van de pir erbij (staat vaak aan de binnenkant) om te kijken welke aansluiting voor wat is. Per groep (ik tel er op de 2e foto even snel 4) een melder aansluiten is het handigst.
De comms aansluiting is voor je bediendelen, de aansluiting daarvan wijst vanzelf. Bediendelen moeten achter elkaar aangesloten worden, dus van centrale, naar bediendeel, naar bediendeel.
Deurcontacten: 1 draad naar deurcontact pen 1, dan een weerstand naar pen 2, dan een draad naar de centrale met daartussen (aan centrale kant) een weerstand. Weer even uitgaan van gelijke werking aan mijn speelgoed
![]()
Hou verder rekening met het feit dat aansluiten van alle spullen leuk wat kabel kost. Ik denk dat ik inmiddels een meter of 50 heb liggen (in mijn verdediging, mijn 2e bediendeel hangt een verdieping hoger, en de kabels zijn achter de muren weggewerkt waar mogelijk. Dus niet via het kortste pad).
Succes met spelen