abonnement Unibet Coolblue
pi_39889097
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
de FordS-Max heeft hetzelfde blok en is een stuk goedkoper dan de Focus ST
duurder. zo'n slordige 5000 euro.

was 'n leuke uitzending lekker carvans afzeiken

Die Vectra was wel dramatisch met dat onderstuur Jammer dat het geluid van de Mondeo ST220 niet goed te horen was, dat is echt namelijk.
V10
pi_39889118
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Al eens aan die nieuwe Civic gedacht ? (140 pk toch ook al en een heel opvallende wagen)
Daar had ik wel eens aan gedacht ja.
Maar dat valt toch tegen.

205 km/u
0-100 8,6 sec
En dan betaal je bijna 30.000 euro.
pi_39890861
Aaaaaaahahahah ik lag letterlijk op de grond van het lachen toen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk weer een aflevering die zo grappig als de eerste (met die boot-auto's) was

Ga zo door! Geen comedie kan dit evenaren (ookal is het allemaal met opzet)
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:36 schreef Klonk het volgende:
wat was nou de laatste keer dat ze met z'n drieen in de auto zaten, was ook zo'n heerlijke non discussie toen.
Op weg naar die radio studio in die chevrolet (epica )
pi_39892360
James maakt trouwens verkapt Nazi verwijzingen, iemand dat opgevallen?
pi_39897435
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:48 schreef Mastertje het volgende:

Op weg naar die radio studio in die chevrolet (epica )
dat was toch in een cadilac (lees Saab )
  maandag 17 juli 2006 @ 09:16:57 #156
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39897749
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:38 schreef Vitalogy het volgende:
James maakt trouwens verkapt Nazi verwijzingen, iemand dat opgevallen?
niet alleen James, Jeremy had een tijdje geleden gezegd dat alle buschauffeurs Little Hitlers zijn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_39898013
"you said busdrivers are all nazi's"

"No I didn't I said: they're all little Hitlers and murderers"

Wel heerlijk hoe ze even die vakbondsleider van de buschauffeurs op zijn plek zetten
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_39899070
Het was inderdaad een razendslechte aflevering. Hoe leuk het caravan-item ook geweest moge zijn, het had niets, maar dan ook niets met Topgear van doen. Ze kunnen net zo goed een item over koken of vliegvissen maken en daar met zn drieeen allerlei grappen en grollen in uithalen. Is vast ook erg leuk, maar is het Topgear?

Ik vind het best dat ze creatief zijn met de invulling van het programma, maar ik dacht dat het voor een programma als Topgear niet teveel gevraagd is als de inhoud van een item in ieder geval in hoofdzaak te maken heeft met een auto waarover, om welke reden dan ook (nieuw op de markt, belangrijke klassieker, behaalde sportprestaties) iets interessants te vertellen gaat. De laatste tijd wordt het steeds meer iets van De Grote Avonturen van Jeremy, James en Richard. Nogmaals, best entertaining, maar niet waar ik op zit te wachten als ik Topgear inschakel.

Ik voel me voor fatsoenlijke autojournalistiek in ieder geval weer aangewezen op de papieren media. Topgear Magazine, Car Magazine, EVO Magazine, Forza en Cavallino.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:25:24 #159
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39899115
Topgear is geen autoprogramma, maar een amusumentsprogramma met als thema auto
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_39899844
Top gear IS een autoprogramma. Clarkson zei niet voor niets aan het einde dat er volgende week weer een gewone uitzending is \o/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_39899932
Wanneer is de herhaling ?
  maandag 17 juli 2006 @ 11:07:31 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_39900314
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:23 schreef Argento het volgende:
Het was inderdaad een razendslechte aflevering. Hoe leuk het caravan-item ook geweest moge zijn, het had niets, maar dan ook niets met Topgear van doen. Ze kunnen net zo goed een item over koken of vliegvissen maken en daar met zn drieeen allerlei grappen en grollen in uithalen. Is vast ook erg leuk, maar is het Topgear?
Smaken verschillen. Ik vond het caravanitem juist erg leuk. Ik heb vaak dubbel gelegen, toen ze instapten en die caravan omviel bijvoorbeeld, en met dat paaltje ook. Ja, dit is Top Gear voor mij, jammer dat jij het minder leuk vond maar ik vond het een prima aflevering.
quote:
Ik vind het best dat ze creatief zijn met de invulling van het programma, maar ik dacht dat het voor een programma als Topgear niet teveel gevraagd is als de inhoud van een item in ieder geval in hoofdzaak te maken heeft met een auto waarover, om welke reden dan ook (nieuw op de markt, belangrijke klassieker, behaalde sportprestaties) iets interessants te vertellen gaat. De laatste tijd wordt het steeds meer iets van De Grote Avonturen van Jeremy, James en Richard. Nogmaals, best entertaining, maar niet waar ik op zit te wachten als ik Topgear inschakel.

Ik voel me voor fatsoenlijke autojournalistiek in ieder geval weer aangewezen op de papieren media. Topgear Magazine, Car Magazine, EVO Magazine, Forza en Cavallino.
Ik heb me voor autonieuws nooit aangewezen gevoeld op Top Gear. Ik keek het altijd voor het amusement. Als het over auto's gaat, gaat het net zo goed over auto's die ik in ieder geval voorlopig niet aan kan schaffen. Een paar jaar geleden zei in vriendin van me al dat ze regelmatig Top Gear keek, niet omdat ze zo graag autonieuws wil horen maar gewoon vanwege de humor. Deze uitzending was voor mij dus wel waar ik op zit te wachten als ik Top Gear inschakel. Jammer dat het niet is wat jij leuk vind, maar dat maakt het niet meteen een erg slechte aflevering..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_39901113
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:25 schreef Klonk het volgende:
Topgear is geen autoprogramma, maar een amusumentsprogramma met als thema auto
Ja, dat zou je denken ja.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_39901597
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Ik vond het caravanitem juist erg leuk. Ik heb vaak dubbel gelegen, toen ze instapten en die caravan omviel bijvoorbeeld, en met dat paaltje ook. Ja, dit is Top Gear voor mij, jammer dat jij het minder leuk vond maar ik vond het een prima aflevering.
Ik heb wel drie keer gezegd dat ik het een leuk item vond, het is echter de vraag of het in Topgear thuishoort. Ga niet beweren dat het item iets met een auto van doen had omdat ze het ongeveer 2,5 seconden over het testen van de Kia hebben gehad. Het was een item over kamperen, niets meer en niets minder. En als een item over kamperen kennelijk binnen de format van Topgear kan vallen, waarom dan geen item over koken? Nouja, dat hebben ze al ns gedaan met Gordon Ramsey door allerlei gerechten klaar te maken door ze te koken op een warm motorblok terwijl de betreffende auto over het Topgear-circuit werd gejaagd. Dat is wat mij betreft op het randje, maar wel beschouwd heeft ook dat niks met auto´s te maken en de laatste tijd worden dat soort items nog tot hoofditem verheven ook.

Het is toch ronduit zwak dat je na vijf weken afwezigheid niets beters hebt dan een opgeleukte Mondeo, Mazda en Vectra en alles bij elkaar twintig minuten grappen en grollen met een caravan.

Ze beginnen sowieso karikaturen van zichzelf te worden. Jeremy speelt met verve de grote blaaskaak die het allemaal wel weet. James is de quasi-intellectuele ´verstandige´ van de drie en Richard is gewoon klein. Dat is geen Topgear, dat is een middelmatige sitcom over de Avonturen van J.,J. en R.

Dat item met die Toyota F1 deed nog het meest herinneren aan het ´oude´ Top
quote:
Ik heb me voor autonieuws nooit aangewezen gevoeld op Top Gear. Ik keek het altijd voor het amusement. Als het over auto's gaat, gaat het net zo goed over auto's die ik in ieder geval voorlopig niet aan kan schaffen. Een paar jaar geleden zei in vriendin van me al dat ze regelmatig Top Gear keek, niet omdat ze zo graag autonieuws wil horen maar gewoon vanwege de humor. Deze uitzending was voor mij dus wel waar ik op zit te wachten als ik Top Gear inschakel. Jammer dat het niet is wat jij leuk vind, maar dat maakt het niet meteen een erg slechte aflevering..
Het gaat er (nogmaals) niet om wat ik wel en wat ik niet leuk vind, het gaat om wat in het format van Topgear past. Natuurlijk is het niet aan mij om dat te bepalen, maar het format was altijd het (bijzonder kritisch) brengen van autonieuws overgoten met de bekende Britse tongue-in-cheek humor. Prima, maar het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat die humor als doel op zich wordt gebruikt en dat de context (de auto) er steeds minder toe doet.

Overigens reken ik rijimpressies van (super)sportwagens tot autonieuws. Ik ben ook niet geinteresseerd in de laadruimte van de nieuwe Mitsubishi Colt en het brandstofverbruik van een willekeurige diesel. Maar juist met dat soort impressies excelleerde Topgear in ieder opzicht. In beeld, geluid maar zeker ook in tekst.

Als de humor voldoende is om naar Topgear te kijken, prima, maar als dat betekent dat de auto een ondergeschikt onderdeel moet worden en soms zelfs helemaal geen onderdeel meer is, dan is dat een ontwikkeling waar ik als Topgear-kijker niet op zit te wachten. Bovendien zou het een naamsverandering niet overbodig doen zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:04:14 #165
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_39901999
Als je amusement met auto's wilt: Top Gear
Als je informatie wilt over auto's: Fifth Gear
Drugs are good mkay?
pi_39902581
Ik mis wel de testen van de leuke engelse kitcars. De Ginetta´s, de DAX´en, Westfields en dergelijke.
Ik kan me nog de test van de Caterham R500 herinneren. Tiff Needel die als een beest te keer ging met dat waanzinnige wagentje. Kippevel.

Ze testen uberhaupt minder en ook minder goed dan die tijd. Ook de engelse sportwagen komt eigenlijk amper meer aan de orde (behalve dan Aston Martin en af en toe een Jaq of een enkele TVR (mijn favo merk)) en dat was nu juist wat ik zo leuk vondt.

Ik kijk nog steeds graag maar het heeft m.i. niet meer het niveau van de oudere series.

Fd
pi_39902675
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wanneer is de herhaling ?
morgenavond om 20:00 op BBC2
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 17 juli 2006 @ 14:19:55 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39906457
Geweldige uitzending.
Top Gear Dog is trouwens een te gekke aanvulling
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 14:24:10 #169
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39906599
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:24 schreef fokkersdelight het volgende:
Ik mis wel de testen van de leuke engelse kitcars. De Ginetta´s, de DAX´en, Westfields en dergelijke.
Ik kan me nog de test van de Caterham R500 herinneren. Tiff Needel die als een beest te keer ging met dat waanzinnige wagentje. Kippevel.

Ze testen uberhaupt minder en ook minder goed dan die tijd. Ook de engelse sportwagen komt eigenlijk amper meer aan de orde (behalve dan Aston Martin en af en toe een Jaq of een enkele TVR (mijn favo merk)) en dat was nu juist wat ik zo leuk vondt.

Ik kijk nog steeds graag maar het heeft m.i. niet meer het niveau van de oudere series.

Fd
wat Partyp al zei:

Als je amusement met auto's wilt: Top Gear
Als je informatie wilt over auto's: Fifth Gear
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_39908975
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:04 schreef Party_P het volgende:
Als je amusement met auto's wilt: Top Gear
Als je informatie wilt over auto's: Fifth Gear
Ik wil amusement met auto´s.

Daarom is mijn kritiek ook dat het onderdeel ´auto´s´ bij Topgear steeds meer ondergeschikt wordt aan het onderdeel ´amusement´.

De balans is gewoon zoek.

Maar misschien hebben ze volgende week een briljant item met de 599 GTB en de Murcie LP640 en dan ben ik weer helemaal gelukkig.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_39911349
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik wil amusement met auto´s.

Daarom is mijn kritiek ook dat het onderdeel ´auto´s´ bij Topgear steeds meer ondergeschikt wordt aan het onderdeel ´amusement´.

De balans is gewoon zoek.

Maar misschien hebben ze volgende week een briljant item met de 599 GTB en de Murcie LP640 en dan ben ik weer helemaal gelukkig.
Of de nieuwe GT3 / Turbo, of nog beter: zo'n 9ff.

Als je het TG magazine leest zie je dat er méér dan genoeg auto's zijn waar ze een item mee zouden kunnen maken. Hopelijk doen ze dat ook. Balans is het sleutelwoord inderdaad.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 17 juli 2006 @ 16:56:41 #172
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_39911405
Het probleem met Top Gear is een beetje dat als ze niet in herhaling willen vallen met wat ze vroeger deden ze wel eens zo'n dingen als met die caravan moeten doen. Anders kunnen ze voor de 5de keer een race met een supercar tegen het openbaar vervoer naar Verweggistan organiseren ofzo ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_39911465
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het probleem met Top Gear is een beetje dat als ze niet in herhaling willen vallen met wat ze vroeger deden ze wel eens zo'n dingen als met die caravan moeten doen. Anders kunnen ze voor de 5de keer een race met een supercar tegen het openbaar vervoer naar Verweggistan organiseren ofzo ...
Wat voor mij de aflevering had gemaakt is als ze die Lotus Exige gewoon als trekauto hadden gebruikt .

Zou waarschijnlijk niet eens gelukt zijn, met een caravan die een stuk meer weegt dan de auto zelf .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 17 juli 2006 @ 17:01:27 #174
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_39911572
Ik vraag mij trouwens af of een van hun problemen dit jaar niet is dat ze hun circuit nauwelijks nog kunenn gebruiken en de studio nu elders is ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 17 juli 2006 @ 17:06:04 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39911714
Hmm
Idee voor Topgear in mijn hoofd schiet...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')