abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38450508
M'n contract bij m'n huidige mobiele provider liep bijna af, dus een mooi moment om eens even rond te kijken welke toestellen er zoal beschikbaar waren indien ik ergens anders een nieuw abonnement afsluit.

M'n oog viel op de T-Mobile MDA Pro en ik besloot het via de T-mobile site zelf te bestellen.
Eerst even gebeld wat ik exact diende te doen in verband met het nummerbehoud.
Ik diende op te zeggen bij Debitel en als ik dan vervolgens zo'n 10 dagen voor het einde contract bij Debitel de aanvraag zou doen bij T-mobile, dan zou alles goedkomen.

Zo gezegd zo gedaan en ik stuurde een opzegbrief naar Debitel.
Kut, opzegtermijn van 3 maanden, maar ach, dan maar even geduld, 6 juni zou m'n abonnement opgezegd worden.
Dus 24 mei (immers zo'n 10 dagen vantevoren) bestelde ik de telefoon in combinatie met een Flex 20 abonnement voor 2 jaar incl. de smsverdubbelaar en pocket internet.
Netjes ingevuld dat het met nummerbehoud was en per wanneer m'n huidige abonnement zou eindigen.

Ik kreeg netjes m'n orderbevestiging binnen en het toestel zou binnen 2 dagen geleverd worden incl. een tijdelijk nummer.

En toen begonnen de problemen:
Na 2 dagen nog niets gehoord, dus ik dacht, ik bel even.
Er werd me gezegd dat m'n order gewoon goed liep en dat er die dag of uiterlijk de volgende dag contact opgenomen zou worden door het koeriersbedrijf met betrekking tot de levering van het toestel.

Na 2 dagen wederom niets gehoord en toch maar weer even gebeld.
Een totaal ander verhaal deze keer, het toestel was niet meer op voorraad dus ik zou niets krijgen.
"Euuuuh, maar ik heb de orderbevestiging hier voor m'n neus ."
- Huh? Heeft u een ordernummer dan?
Yep, [insert ordernr.]
- Hmmmz, vreemd... Weet u wat, ik mail het even door naar de afdeling E-sales en zij zullen contact met u opnemen .
Ah tof, maarreuh, aangezien het qua nummerbehoud een beetje krap wordt nu, wanneer nemen zij contact met me op?
- Nou, waarschijnlijk vandaag nog en anders toch in ieder geval binnen 24 uur.

Maar lieve lezertjes, wederom geen enkel belletje, dus maar weer zelf bellen.

*verhaal uitgelegd*
Tja, het toestel was inderdaad niet meer op voorraad en de porteringsaanvraag bij Debitel was nog niet eens gedaan ( . )
Dit had ze nog nooit meegemaakt, haar collega's hadden ook niet goed gekeken en dus een lulverhaal opgehangen en ze zou het even voorleggen aan de Senior (:').)
Nah, die wist het dus ook niet.
"Euuuh, ok, maarreuh, ten eerste wil ik die telefoon gewoon en ten tweede wil ik toch echt m'n nummer behouden, dus wat nu?"
- Tja, om eerlijk te zijn, ik heb ook geen flauw idee...
. Ik heb hem toch gewoon bij jullie besteld, met nadrukkelijk het verzoek om nummerbehoud, door dit gedoe raak ik dus m'n nummer nog kwijt na een jaar of 5.
Als ik nu gewoon ff naar de winkel toe ga en daar het abo aanvraag zodat zij alsnog het porteringsverzoek in kunnen schieten?

- Dat kan niet .
Wtf
- Tja, de credit check hebben we al wel uitgevoerd, dus de order staat al in het systeem, bij de winkel kunnen ze dus niet nog een order plaatsen.
Maar jullie doen nu toch ook niets qua porteringsverzoek, zo raak ik dus toch echt m'n nummer kwijt aangezien het contract de 6e juni afloopt
- Tja, dan moet u even contact opnemen met Debitel om uw opzegging te annuleren.
Maar wanneer wordt het porteringsverzoek dan wél aangevraagd?
- Zodra het toestel weer beschikbaar is.
En wanneer is dat?
- Euuuhm, geen flauw idee, hij kan morgen binnen zijn, maar ook over 3 weken pas... Maar ik mail m'n Senior nu direct even en dan wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen.
Laat me raden, binnen 24 uur? .
- Euuuh, ja...
En nu even reëel?
- Nou, toch in ieder geval zaterdag...

Naja, dat ga ik dus niet afwachten, dus ik maar eens ff Debitel bellen om te kijken wat de opties zijn.
- Tja, euuuh, u kunt de opzegging eventueel wel uitstellen, maar ik heb geen flauw idee voor hoe lang en wat de eventuele kosten zijn, dat vraag ik even voor u na.
*5 minuten later*
- Nou, ik ben er nog niet helemaal uit... Ik ga het nu even voor u navragen en dan bel ik u binnen 10 minuten terug.

Maar nee, wederom gepwnd, na anderhalf uur nog niks gehoord, dus zelf maar weer bellen.
- Nope, uitstellen kan niet en als u uw nummer nog wilt behouden, zal het porteringsverzoek van T-Mobile vóór 6 juni binnen moeten zijn. Maar zelfs dan zal het abonnement nog wel 3 maanden doorlopen omdat ze te laat zijn met het verzoek.
Maar het is toch nog geen 6 juni .
- Jaha, maar er geld een termijn van 10 dagen vantevoren en die is al verstreken.
Maarreuh, ik kan de opzegging toch wel annuleren of opschuiven Dat is tenminste wat T-mobile beweert.
- Nope, kan niet, T-mobile snapt er geen reet van. Het. porteringsverzoek. moet. voor. 6. juni. binnen zijn. anders. ben. je. je. nummer. kwijt.
Ja, dat zei je al, maar als T-mobile het niet doet, dan kan ik zelf toch nog wel zorgen dat ik m'n nummer gewoon behoud .
- De enige optie is om u opzegging te annuleren (duh, dat vroeg ik toch), maar dan dient u wel weer aansluitkosten (á 38,50 Wtf, ik wil niet eens áfgesloten worden!) en de 3 maanden abonnement extra te betalen.

Dus ik maar weer naar T-Mobile bellen en dat verhaal uitleggen:
Nou, dat zou allemaal wel loslopen, T-mobile zal voor 99% zeker uit coulance de 3 maanden extra abonnementskosten op zich nemen, als ik maar zou zorgen dat het nummer behouden bleef, dus ik moest toch echt weer naar Debitel bellen omdat opzeggingen annuleren toch 100% zeker wel kon.

En daar ging ik weer, bellen naar Debitel:
Ah, zijn collega had de laatste mailing niet gelezen, opzeggingen annuleren kon wel degelijk ( . )
Maarrrrrrr... T-mobile én zijn collega's bij Debitel zaten volgens hem toch echt poep te praten, want het porteringsverzoek kan nog steeds gewoon ingediend worden zonder eventuele extra kosten of een verlenging, als het maar vóór 6 juni bij Debitel bínnen is... Als het proces maar gestárt wordt voor 6 juni.

En nu ben ik het bellen dus even zat, men spreekt elkaar toch steeds tegen en wat T-mobile beweert, wordt door Debitel weer ontkent en vice versa.

Dus... Experts... Zijn jullie nog niet in slaap gevallen, zouden jullie me dan even kunnen vertellen wát m'n mogelijkheden zijn en wat ik nu het beste kan doen als ik zowel het toestel wil als het behouden van m'n nummer?

Samenvatting:
T-mobile en Debitel praten poep, beloven allebei tig dingen die ze niet nakomen, spreken elkaar constant tegen en de 1 beweert dat ik m'n nummerportering nu niet meer aan kan vragen en de ander wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 01-06-2006 20:39:13 ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_38451047
Schatje, het is in behandeling!! je weet toch hoe dat soort dingen werken!!

U dient af te wachten

(Hoop dat ze het snel voor je (mij) fixen ben ik eindelijk van dat gezeur van je af over die telefoon )
pi_38451192
Binnen 24 uur nemen we kontakt met je op
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Milf donderdag 1 juni 2006 @ 20:48:58 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_38451312
Ik hoor net de reclame op tv :"we zijn het heel normaal om abnormaal behandeld te worden".
Slaat wel een beetje hierop aan. Wat een stel eikels zeg.

Ze kunnen toch wel vast dat nummer van je overhalen ook al is dat toestel er nog niet?
En daarbij vind ik het erg raar dat de mensen die bij maatschappij X werken kunnen uitleggen wat de regels en beleid zijn bij maatschappij Y.

Ik zou direct een klacht indienen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_38451358
ehm goed heb het ff snel doorgelezen, maar ik denk dat dit niet goed zal gaan... bel t-mobile op en zeg dat het hele verhaal niet doorgaat, bel daarna debitel op en zeg dat ze je opzegging moeten vernietigen, je krijgt dan wel weer 3 maanden opzeg termijn, maar goed, ga naar een winkel en laat het goed doen

je porteringsverzoek moet namelijk 10 werkdagen voor de einddatum binnen zijn bij de provider die het nummer afgeeft, dus als debitel zegt dat het niet meer kan... dat klopt!

heb dit meerdere malen meegemaakt en debitel is een van de moeilijkste maatschappijen!
pi_38451365
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:46 schreef longinus het volgende:
Binnen 24 uur nemen we kontakt met je op
Wat ik eigenlijk bedoel maar niet mag zeggen: Neem zelf eens initiatief om te bellen en vraag of we al iets voor je hebben willen regelen, want anders schieten we toch niet op met je aanvraag!Je hebt toch al een contract, dus we hebben je al binnen...... Duh
pi_38451378
FF wat anders.. weet je zeker dat je een MDA Pro wilt?
pi_38451657
Klinkt bekend, t-mobile en problemen
Wat je zow ie sow al moet doen, is ff contact opnemen met klachtenservice, hun gaan dan altijd alles kei netjes oplossen...

Indien je wil heb ik rechtstreeks nummer van een meiske daar die mij laatst 80 euro vergoeding gaf voor mijn eigen fout (!) (een fout t.w.v. 30 euro)

in dat geval ff mailtje naar ronnie.linders@home.nl mail k da nr wel ff
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_38451891
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:50 schreef tonks het volgende:
FF wat anders.. weet je zeker dat je een MDA Pro wilt?
Gebruikerservaringen op Tweakers waren goed en het is 1 van de weinige telefoons met alle mogelijkheden die ik zoek, dus euuuh, ja...
pi_38452327
kan je niet die order bij T-mobile annuleren (incl credit check enzo), en dan naar een T-mobile winkel gaan en het daar ter plekke afsluiten?... heb je en geen lopende aanvraag en het is voor de 6e?
  Moderator donderdag 1 juni 2006 @ 21:23:32 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38452904
Bij orange kon dat automatisch in de computer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_38453046
Nah, toch nog maar een poging gewaagd:

Nogmaals het hele verhaal uitgelegd en verteld dat de nummerportering toch écht vóór 6 juni aangevraagd dient te zijn, anders ben ik m'n nummer wat ik for fucks sake al 5 jaar heb kwijt...
Toch nog maar ff duidelijk gemaakt dat dat dus níet de bedoeling is.

- Bladiebla, ik mail diréct naar de juiste afdeling..
"Jaha, dat is me al een aantal keer verteld, maar daar schiet ik dus niets mee op ."
- Nou, ik mail het echt diréct!
"Ja meid, dat geloof ik ook wel, maar ik moet er dus zeker van zijn dat het alsnog vóór 6 juni aangevraagd wordt."
- Nou, ik zal het in het mailtje zetten hoor!
"Heel mooi hoor, maar gebeurt het dan ook vóór 6 juni?"
- Tja, dat weet ik niet, maar ik mail het en dan zullen zij lezen dat het voor 6 juni aangevraagd moet worden!

Nah, ff uitgelegd dat ik de handel en wandel in klantenserviceland wel een beetje ken en dat er in verband met certificeringen vast wel een escalatieafdeling is waar ze me naar door kan zetten.
Inderdaad, die was er, maar daar kon ze alleen maar naartoe mailen
Nou ja, niet naar die afdeling zelf... Zij zou een mailtje sturen, vervolgens worden die berichten gefilterd... Ze beweerde zelfs dat als zij er in zou zetten dat het voor 6 juni diende te gebeuren, dat het er dan met spoed uitgefilterd zou worden .
Uhuh, een script dat @random zoekt naar de combinatie "nummerportering", "moet", "voor" en dan een willekeurige datum.
Anyway, haar senior zou die gefilterde berichten doornemen en dan vervolgens bepalen of het naar escalatie moet.
Vervolgens komt het allemaal bij de escalatieafdeling binnen en zullen zij het op chronologische volgorde in behandeling nemen.

Dus ik weer:
"Maar denk nu even met me mee... Jij stuurt dit mailtje... Vervolgens zal dat "filterproces" minimaal 1 dag in beslag nemen en dat gaat vandaag vast niet meer gebeuren aangezien jullie maar tot 22:00 open zijn...
Daarna zal, pas op 3 juni, je senior alle "gefilterde" mailtjes handmatig moeten nalezen, maar daar staat vervolgens ook een doorlooptijd van minimaal 2 dagen voor (want hell, hij heeft er vast honderden aangezien er alleen van mij al 3 doorgezet zijn naar diezelfde senior)
Dat wordt weer doorgegooid naar de escalatiebak en die zullen er ook minimaal 2 dagen voor nodig hebben voordat ze mijn probleemmailtje tegenkomen, dan is het dus al 5 juni.
Het aanvragen van die porteringen gaat waarschijnlijk via een batch die snachts gedraaid wordt en dus komt het porteringsverzoek op zijn vroegst 6 juni binnen...
En het moet dus vóór 6 juni binnen zijn, anders ben ik m'n nummer kwijt . "

- Euuuh ja, ok... *stilte*
"Maar ik wil m'n nummer niet kwijt remember!"
- Hmmmz, ik zal het mailtje direct sturen!
"Dat zei je al ja, maar dan gaat het dus niet lukken."
- Tja, ik kan u geen garanties geven...
"Nou ja, het simpele rekensommetje leerde ons al dat het niet goed gaat komen op deze manier..."
- Ja ok, maar ik zal het mailtje sturen!

Kasta: . . .
Hé euuuh, werk ze nog hé, prettige avond... .

Djezus fucking christ...
pi_38453185
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:11 schreef Xcalibur het volgende:
kan je niet die order bij T-mobile annuleren (incl credit check enzo), en dan naar een T-mobile winkel gaan en het daar ter plekke afsluiten?... heb je en geen lopende aanvraag en het is voor de 6e?
Daar wordt dus nog contact over opgenomen met me... Althans, dat werd beloofd... Maar ja, dat hebben ze dus al 3 keer eerder beloofd zonder dat ik er vervolgens nog iets over hoorde...
En zelfs al gebeurt het deze keer wel, dan nog is het maar afwachten of het op tijd is; de ene medewerker beweert dat het wel degelijk kan, de andere zegt dat het ongemogelijk is en weer een ander zegt dat het me zo'n 150 euro gaat kosten áls het al lukt...
pi_38453196
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:56 schreef Chinless het volgende:
in dat geval ff mailtje naar ronnie.linders@home.nl mail k da nr wel ff
*gemaild* .
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:30:59 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_38453221
ik zit er ook net over te denken om zoiets te gaan doen eerst maar eens heeeel goed uitzoeken hoe of wat.

Wat een drama
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_38453462
en een prepaidkaart kopen, en daar snel nummerportering meteen op aanvragen? heb je in ieder geval je nummer nog, en kan je daarna gewoon in een winkel relaxt opnieuw portering aanvragen.
overigens heb ik een week terug een mda vario gehaald bij t-mobile (bij t for telecom). Kreeg direct het toestel mee, abonement gaat pas in als m'n andere abo is afgelopen, en het nummer gaat over op de dag dat m'n oude abo is afgelopen. kreeg vandaag alle bevestigingen van zowel vodafone als t-mobile.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_38453485
ik ben overigens al zo'n 7 jaar een tevreden klant van Ben / T-Mobile

pas is een vriend van mij ook overgestapt van Orange naar T-Mobile, met nummerbehoud, eveneens probleemloos... en daarbij werd het contract bij Orange door T-mobile opgezegd, blijkbaar is dat de correcte methode.... ?
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:24:06 #18
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38455756
Ik heb het zo geregeld dat mijn abo wordt omgezet naar prepaid (T-Mobile) 8 juni wordt het omgezet... ga dan wel ff rustig bekijken wat ik wil en bij de aanvraag van een nieuwe abo vraag ik nummerbehoud aan. Zo kan ik mooi mijn nummer behouden zonder al dat gezeur.

Succes Kasta, houd ons op de hoogte.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_38456576
we hebben vaak binnen een uur een goedkeuring voor nummerbehoud als we iemand zijn nummer willen porteren naar tmobile.
simpel gezegd,ik vraag een nieuw contract aan, daarna regel ik nummerbehoud, bv vanaf debitel en vaak binnen 1 uur goedgekeurd. dus lijkt mij dat tmobile dit zelf ook kan. 6 juni is wel erg kort dag,maar zou normaal gesproken moeten lukken.
of tmobile dan al je nieuwe sim en gsm heeft geleverd is een 2de natuurlijk
pi_38456676
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef IkWilbert het volgende:
Ik heb het zo geregeld dat mijn abo wordt omgezet naar prepaid (T-Mobile) 8 juni wordt het omgezet... ga dan wel ff rustig bekijken wat ik wil en bij de aanvraag van een nieuwe abo vraag ik nummerbehoud aan. Zo kan ik mooi mijn nummer behouden zonder al dat gezeur.

Succes Kasta, houd ons op de hoogte.
He Wilbert opzich slim,alleen je kan geen abbo nemen bij tmobile met een nieuw toestel en behoud van je nummer. tmobile prepaid met nummerbehoud naar tmobile abbo kan alleen via de klantenservice met behoud van je eigen gsm. terwijl tmobile toch wel de meest gunstige abbos van dit moment heeft.
pi_38457409
Een tussenstap met prepaid is de veiligste methode.

Ik ben twee weken terug overgestapt van een T-Mobile-abonnement naar een KPN-abonnement, en dat heb ik heel goed in de gaten gehouden. DAt is ook werl makkelijker omdat ik zelf bij KPN werk, maar dan nog moet je goed opletten dat er niets fout gaat, anders ben je het nummer kwijt.

Het probleem is dat men heel snel gaat zwarte pieten, en daarnaast heeft Debitel er natuurlijk geen enkel belang bij dat het allemaal vlot verloopt.

In ieder geval, wat T-Mobile betreft, ik was het gepruts van die prutsers op de klantenservice daar in Den Haag ook goed zat... ze kunnen bijna niets doen en mogen ook niets.

Wat je nu kunt proberen is contact opnemen met een andere provider of men daar iets kan regelen en dan de boel bij T-Mobile annuleren. Orange heeft exact hetzelfde toestel met een ander logo'tje erop (die heeft m'n oma ook ), dus misschien is dat een optie.

Het is om gek van te worden met die nummerporteringen, niet in de laatste plaats omdat jij zelf de enige die er uiteindelijk sowieso niets over te zeggen heeft, dat nummer is eigendom van de provider.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38457547
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:02 schreef heiden6 het volgende:
Wat je nu kunt proberen is contact opnemen met een andere provider of men daar iets kan regelen en dan de boel bij T-Mobile annuleren. Orange heeft exact hetzelfde toestel met een ander logo'tje erop (die heeft m'n oma ook ), dus misschien is dat een optie.
De SPV M3000 bedoel je? Dat is de Qtek 9100 en niet de Qtek 9000 .

En daarnaast, zover ik weet is T-mobile de enige met een (betaalbaar) onbeperkt internet toegang abonnement...
pi_38457627
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:44 schreef nelisb het volgende:

[..]

He Wilbert opzich slim,alleen je kan geen abbo nemen bij tmobile met een nieuw toestel en behoud van je nummer. tmobile prepaid met nummerbehoud naar tmobile abbo kan alleen via de klantenservice met behoud van je eigen gsm. terwijl tmobile toch wel de meest gunstige abbos van dit moment heeft.
Volgens mij klopt hier geen ene fuck van. Je kunt tegenwoordig van vrijwel alle providers naar een ander overstappen, zowel prepay-abonnement, abonnement-abonnement, als prepay-prepay. Het is ook nog mogelijk om je abonnement om te zetten naar een prepay-systeem bij dezelfde provider met hetzelfde nummer.

'Wat voor toestel je gebruikt/koopt/korting op krijgt is sowieso niet relevant.
pi_38457632
als je het goed en optijd regelt is er niks aan de hand.
doe telecomwerk al 5 jaar en degene waar het niet bij lukt zijn bijna altijd de mensen die het max 14 dagen voor einddatum contract alsnog willen regelen.
degene die bij mij in de zaak komen mininmaal 3 weken of langer van te voren hebben echt maar dan echt nooit problemen!!!
pi_38457698
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:05 schreef kastanova het volgende:

[..]

De SPV M3000 bedoel je? Dat is de Qtek 9100 en niet de Qtek 9000 .

En daarnaast, zover ik weet is T-mobile de enige met een (betaalbaar) onbeperkt internet toegang abonnement...
Geheel onbeperkt? Zou kunnen, mag wel wat kosten dan zeker...

De Gtek 9000 en 9100 zijn in ieder geval bij KPN beschikbaar en waarschijnlijk sowieso wel te regelen via GSMShop.nl ofzo, als je je daaraan wilt wagen.
pi_38457717
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt hier geen ene fuck van. Je kunt tegenwoordig van vrijwel alle providers naar een ander overstappen, zowel prepay-abonnement, abonnement-abonnement, als prepay-prepay. Het is ook nog mogelijk om je abonnement om te zetten naar een prepay-systeem bij dezelfde provider met hetzelfde nummer.
.
Heiden6 in de ruim 5 jaar die ik in de telecom zit is het nog nooit mogelijk geweest om via welke winkel dan ook je tmobile prepaid nummer om te zetten naar een tmobile abbo met behoud van je nummer. Alleen via de klantenservice zoals ik al eerder heb vermeld. Dit is de enige uitzondering op alle andere mogelijkheden. alle andere te verzinnen overzettingen zijn prima te regelen behalve deze
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:10:23 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_38457734
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:02 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben twee weken terug overgestapt van een T-Mobile-abonnement naar een KPN-abonnement, en dat heb ik heel goed in de gaten gehouden.
Dat wil ik dus ook doen weet ik wie ik daar op aan kan spreken U hoort misschien nog van mij hehehehe
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_38457752
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

geheel onbeperkt voor maar 9,50 per maand. beter als wat kpn de klant biedt
pi_38457821
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat wil ik dus ook doen weet ik wie ik daar op aan kan spreken U hoort misschien nog van mij hehehehe
Gaarne, je weet me te vinden.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:09 schreef nelisb het volgende:

[..]

Heiden6 in de ruim 5 jaar die ik in de telecom zit is het nog nooit mogelijk geweest om via welke winkel dan ook je tmobile prepaid nummer om te zetten naar een tmobile abbo met behoud van je nummer. Alleen via de klantenservice zoals ik al eerder heb vermeld. Dit is de enige uitzondering op alle andere mogelijkheden. alle andere te verzinnen overzettingen zijn prima te regelen behalve deze
Misschien dat T-Mobile het zo heeft geregeld dat je dan naar de klantenservice moet, mijn punt was alleen dat het overal kan. Het zou ook wel erg dom zijn om die mogelijkheid niet te bieden, dan zou je echt klanten verliezen omdat mensen een ander nummer moesten nemen of moesten overstappen.
pi_38457927
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef heiden6 het volgende:

Misschien dat T-Mobile het zo heeft geregeld dat je dan naar de klantenservice moet, mijn punt was alleen dat het overal kan. Het zou ook wel erg dom zijn om die mogelijkheid niet te bieden, dan zou je echt klanten verliezen omdat mensen een ander nummer moesten nemen of moesten overstappen.
klopt idd wat je zegt, het is dom. er zijn inderdaad prepaid klanten van tmobile die hierdoor overstappen naar een andere provider. maar ook genoeg die alsnog een nieuw nummer nemen.
Heb het vaak aangekaart bij een tmobile vertegenwoordiger maar de directie of wie dan ook wil er niet aan om het anders te regelen.
pi_38458151
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:10 schreef nelisb het volgende:

[..]

geheel onbeperkt voor maar 9,50 per maand. beter als wat kpn de klant biedt
KPN en T-Mobile werken samen op dit gebied.

Ik zie op de site meerdere tarieven staan, waarvan die veruit de goedkoopste is. Er moet een catch zijn.
pi_38458713
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

KPN en T-Mobile werken samen op dit gebied.

Ik zie op de site meerdere tarieven staan, waarvan die veruit de goedkoopste is. Er moet een catch zijn.
samenwerken waarmee??

welke site?
waarvan die veruit de goedkoopste is??? wie of wat waarzo?
pi_38458872
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:09 schreef heiden6 het volgende:

De Gtek 9000 en 9100 zijn in ieder geval bij KPN beschikbaar en waarschijnlijk sowieso wel te regelen via GSMShop.nl ofzo, als je je daaraan wilt wagen.
Mwa, 9,50 per maand vind ik nou niet echt prijzig...

En het probleem in dit geval is, is dat T-mobile het toestel onder zijn eigen naam een paar honderd euro goedkoper aanbied.. En ja, het is (intern) exact hetzelfde toestel als de Qtek.
pi_38458881
Er is geen catch
pi_38459268
ik zie de catch ook niet
pi_38459483
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:41 schreef kastanova het volgende:

[..]

Mwa, 9,50 per maand vind ik nou niet echt prijzig...

En het probleem in dit geval is, is dat T-mobile het toestel onder zijn eigen naam een paar honderd euro goedkoper aanbied.. En ja, het is (intern) exact hetzelfde toestel als de Qtek.
Wel eens geprobeerd met GPRS-snelheid te internetten?
pi_38459556
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wel eens geprobeerd met GPRS-snelheid te internetten?
Collega van me heeft de Qtek 9100 met hetzelfde abo en dat is best goed te doen hoor...
En ach, op het werk en thuis heb ik sowieso een wlan netwerkje tot m'n beschikking als backup .
pi_38459631
Ik had ook de Qtek 9100 met dat 9,50 gprs gedoe.. het is echt gewoon 9,50 soms gebruik je dan 100 euro aan gprs kosten en dan staat er GPRS 100 euro en later staat er ergens -100 euro ofzo. GPRS is inderdaad niet erg snel maar ff een mailtje lezen of ns tijden zoeken of zelfs fokken gaat prima!
pi_38459665
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:02 schreef kastanova het volgende:

[..]

Collega van me heeft de Qtek 9100 met hetzelfde abo en dat is best goed te doen hoor...
En ach, op het werk en thuis heb ik sowieso een wlan netwerkje tot m'n beschikking als backup .
Ach, om af en toe te emailen ofzo is het zeker nuttig.
pi_38459722
Troost je: de MDA Pro is wel een heel erg geil toestel. Heb het toestel nu een week of 2 en het is super goed te doen. 9,50 per maand en dan ff onderweg je mail checken, filmpje kijken en een beetje surfen

Eerst week is het wennen, tweede week is het gewoon handig.
pi_38459791
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:03 schreef tonks het volgende:
Ik had ook de Qtek 9100 met dat 9,50 gprs gedoe.. het is echt gewoon 9,50 soms gebruik je dan 100 euro aan gprs kosten en dan staat er GPRS 100 euro en later staat er ergens -100 euro ofzo. GPRS is inderdaad niet erg snel maar ff een mailtje lezen of ns tijden zoeken of zelfs fokken gaat prima!
QTEK 9000 heeft ook UMTS, en dat zit ook in dat 9,50 abo (wel gecapped). Pas als je je telefoon aan je laptop hangt zie je dat het best snel is.
pi_38467944
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:02 schreef kastanova het volgende:

[..]

Met GPRS is natuurlijk wel behoorlijk traag, maar je gebruikt het toch ook alleen maar voor als je "onderweg' bent. Voor die 9,50 kan je ook gratis op alle Hotspots van T-Mobile (en dat zijn er ook al behoorlijk wat en worden er steeds meer ) en die gaan als een treintje qua snelheid...!
Ik ben niet per definitie PRO-T-Mobile, maar qua mobiel internet zijn ze de beste (lees goedkoopste)telecomaanbieder momenteel...
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:18:32 #43
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38468183
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:44 schreef nelisb het volgende:

[..]

Ben opzich niet van plan om bij T-Mobile te blijven. Zit te denken om de overstap te maken naar vodafone met een nieuwe Nokia N80
pi_38500364
Ben inmiddels bij drie telefonieshops geweest met de vraag of ze per direct een porteringsverzoek in kunnen schieten, maar helaas, was onmogelijk.
Ook maar even bij de Debitelshop langsgeweest, die luitjes hebben ook nog even met een contactpersoon gebeld met de vraag wat de mogelijkheden nog zijn, maar die zei dus ook min of meer dat ik gewoon de lul ben nu.

Een nee, T-mobile heeft ondanks herhaaldelijke beloftes nog steeds geen contact met me opgenomen, dus die lui zullen ook wel denken "Stik er maar lekker in met je nummerbehoud." ofzo..
For fucks sake, wat een service... En dan te bedenken dat ik daar een 2-jarig contract af wilde sluiten .
pi_38502515
je bent niet de lul, je moet gewoon zorgen dat t-mobile dat contract intrekt (lees ff de rest niet meer, geen zin in) dan debitel opbellen en zeggen dat je de opzegging wilt intrekken en dan opnieuw een porterings verzoek indienen, doe dit dan samen met het aansluiten van je nieuwe abo, dan gaat nl je nieuwe provider je abo opzeggen bij debitel en gaat het in 99,99999999% van de gevallen gewoon goed!

werk zelf nu al 6 jaar in de telecom en heb het 1x fout zien gaan en dat was binnen 10 minuten toen opgelost, heb ook veel klanten in de winkel gehad die het zelf wilden regelen en dat ging allemaal fout en dat hebben we op de eerder genoemde wijze opgelost voor ze!
pi_38502535
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:18 schreef kastanova het volgende:
For fucks sake, wat een service... En dan te bedenken dat ik daar een 2-jarig contract af wilde sluiten .
bij een bedrijf ben je geen persoon hoor, je bent gewoon een nummer, voor jouw 20 anderen die geen gezeik opleveren
pi_38503017
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:55 schreef -_Tommy_- het volgende:
je bent niet de lul, je moet gewoon zorgen dat t-mobile dat contract intrekt (lees ff de rest niet meer, geen zin in) dan debitel opbellen en zeggen dat je de opzegging wilt intrekken en dan opnieuw een porterings verzoek indienen, doe dit dan samen met het aansluiten van je nieuwe abo, dan gaat nl je nieuwe provider je abo opzeggen bij debitel en gaat het in 99,99999999% van de gevallen gewoon goed!
Over het intrekken van de order zou T-mobile dus ook contact met me opnemen, maar dat doen ze dus simpelweg niet...
En als ik de opzegging bij Debitel annuleer/intrek, zit ik er dus goddomme weer 3 maanden aan vast.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:24:59 #48
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_38503205
Kasta mocht het niet lukken is de enige optie een vette KLACHT indienen! Ik ben zelf van T-mobile naar KPN overgestapt met nummer behoud.. Heb toen idd ook 3 maanden moeten wachten alvorens het overgezet kon worden Echter, wat ben ik blij dat ik een Hi-abbo heb! Nergens geen last meer van, lage kosten en altijd bereik! Ik was T-mobile kots en kots beu! Dit oa door foute rekeningen (later natuurlijk niet meer te achterhalen) en een belofte die na een procedure (zoals je topic-start) waarbij ik 50% korting kon krijgen op mijn belbundel! man ow man wat een gedoe! Good luck in ieder geval Kasta en laat ons weten hoe het afloopt!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_38509151
En nog maar eens een poging gewaagd:

- Ja hoi, met Kasta, ik dacht ik bel weer eens want ondanks dat me toegezegd is dat zowel:
- E-Sales
- Escalatie
- Je senior
me binnen 24 / 48 / 48 uur terug zouden bellen, ik nog niets van jullie gehoord heb.

Bladiebla, ze kunnen helemaal niet dergelijke toezeggingen doen, ze weten immers niet eens op welke termijn ik teruggebeld zou worden. (<= let op, wordt later nog belangrijk)

Naja, ze zou het navragen bij haar senior die de eerder doorgezette mail dan zou zoeken.
*5 minuten later*
Nou, die kon hij dus niet vinden. Nou ja, niet vinden, ze wisten niet eens waar ze op moesten zoeken .

Ik: Ok, heel mooi, maar nu? Ik moet m'n antwoord voor 6 juni hebben en aangezien men zondag en maandag niet werkt, moet het dus vandaag.
Zij: Tja, ik weet het ook niet meer...
Ik: Kan ik je senior niet gewoon direct spreken, hij zou me immers toch nog terugbellen, dus kunnen we het net zo goed direct afhandelen.
Zij: Nope.. Die kan u namelijk ook niet verder helpen.
Ik: Euuuh, jawel, daar zou hij me immers over terugbellen. En hij kan in ieder geval meer toezeggingen doen en zal waarschijnlijk ook meer mogelijkheden hebben.
Zij: Nou, weet u wat ik doe, ik stuur een mailtje door naar de klachtenafdeling en dan wordt het binnen 48 uur behandeld! (euuuuh, toezeggingen over terugbellen mochten toch niet gedaan worden .)
Ik: . . Dat gebeurt dus al tijdenlang, maar vervolgens blijft het weer stil... En dat gaat dus nu problemen opleveren aangezien ik vanaf de 6e echt m'n nummer al kwijt ben... En Debitel is morgen gesloten en maandag ook in verband met pinksteren, dus zelfs al wórd ik deze keer wel gebeld, dan zijn ze sowieso te laat.
Zij: Tja, ik kan er niet meer van maken...
Ik: En als je nu net doet alsof ik gigantisch over de zeik ben en niet op wil hangen? Heb je dan een noodoplossing? Dat je me dán wel met iemand mag doorverbinden? Escalatie of retentie ofzo?
Zij: Nee, dan geven we aan dat we de verbinding verbreken...
Ik: Tja, dan houdt het op hé, werk ze nog .

[ Bericht 5% gewijzigd door kastanova op 03-06-2006 19:20:02 ]
pi_38509361
Je zou er agressief van kunnen worden, van zoiets. Zou kunnen natuurlijk.
pi_38510190
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:46 schreef heiden6 het volgende:
Je zou er agressief van kunnen worden, van zoiets. Zou kunnen natuurlijk.
Naja, ze vroeg me op een gegeven moment nog wel hoe ik nog zo kalm bleef, maar ja... Jij werkt ook op een klantenservice... Kwaad worden op zo'n agent schiet ook niet echt op... Hij volgt slechts procedures en vangt de klappen op, doorverbinden met een supervisor gebeurt toch niet.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:24:36 #52
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38510260
Porteren naar bijvoorbeeld een Orange prepaid (onbeperkt geldig) en doorporteren naar T-Mobile abo?
pi_38510557
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:24 schreef ROG het volgende:
Porteren naar bijvoorbeeld een Orange prepaid (onbeperkt geldig) en doorporteren naar T-Mobile abo?
Allemaal al te laat... .
pi_38515206
heraansluiten misschien bij debitel? dinsdag ben je uit de lucht gelijk bellen voor een heraansluiting.
dit heb ik onlangs voor een klant ook geregeld alleen dit was bij vodafone dus weet niet of debitel dit ook an

dan weer 3maand aan debitel betalen en dan over 3 maand tmobile in laten gaan.
want hoe dan ooktmobile heeft wel het goedkoopste internet
pi_38587134
Nou, whoopdiefuckingdoo, heb vanaf vanmorgen 8:00 dus geen mobiel ontvangst meer en ben dus afgesloten... Toch mooi om te zien dat providers wel stipt zijn als het in m'n nadeel is...

En nee, uiteraard geen telefoontje van wie dan ook ontvangen voor de afsluiting .
pi_38589356
heb je debitel al gebeld voor een heraansluiting of wil je dat niet?
pi_38591377
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:40 schreef nelisb het volgende:
heb je debitel al gebeld voor een heraansluiting of wil je dat niet?
Nah, dan zal ik ook heraansluitkosten moeten betalen of niet?
pi_38592981
meestal wel inderdaad.

gewoon een nieuw nummer dan maar!!! soms ook weleens makkelijk
pi_38593814
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:18 schreef nelisb het volgende:
gewoon een nieuw nummer dan maar!!! soms ook weleens makkelijk
Dat is sowieso geen optie eigenlijk... Dit nummer heb ik al jaren en is in veel gevallen het enige contactgegeven...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:31:27 #60
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38595331
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:34 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nah, dan zal ik ook heraansluitkosten moeten betalen of niet?
Als ze een beetje coulant zijn niet.
pi_38595488
nou, mooi kut dan
valt me eerlijk gezegd nogal tegen.... meestal valt er toch nog wel wat te organiseren....
pi_38597075
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 16:31 schreef ROG het volgende:

[..]

Als ze een beetje coulant zijn niet.
Sta al een kwartiertje in de wacht, zal m'n best eens doen...
pi_38597134
tja wil niet zeggen goh, had maar geluisterd, maar had dat toch maar gedaan, praktijk leert dat als mensen zelf op gaan zeggen om dan op zeer korte termijn het zelf te gaan regelen het zeer vaak fout gaat, dit komt omdat je dan zelf alles moet regelen, ga je naar een winkel dan vullen ze daar alles in en worden ook de aanvragen verwerkt, dan hoef je zelf geen brieven te sturen enzo...

had je nu minimaal 1 dag van te voren naar debitel opgebeld om de opzegging af te zeggen dan was je nr behouden gebleven, nu wens ik je veel succes, maar ik ben zeer bang dat je je nummer kwijt bent, die gaat nu namelijk al de grote poule in van nummers die gerecycled gaan worden
pi_38597214
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
had je nu minimaal 1 dag van te voren naar debitel opgebeld om de opzegging af te zeggen dan was je nr behouden gebleven, nu wens ik je veel succes, maar ik ben zeer bang dat je je nummer kwijt bent, die gaat nu namelijk al de grote poule in van nummers die gerecycled gaan worden
Joh... Is echter een beetje lastig als het debitel callcenter Zondag en Maandag (pinksteren) gesloten is...
En dat terwijl een debitel medewerker me notabene zelf aanraadde om 5 juni even te bellen, dan was ik nog ruim op tijd .
Tja, gaat een beetje lastig als jullie dicht zijn op 5 juni hé .
pi_38597266
jah owkee, maar volgens mij heb ik dit zaterdag ook nog gezegd... maar goed hoop voor je dat je je nummer kunt terug krijgen...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:53:15 #66
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38597435
De enige oplossing: Boos worden, eisen bij hun neerleggen.
Dan zal je vast wel verbonden worden met het hoofdkantoor of een superieur die wel wat kan regelen.

Bij mij werken dat soort dingen wel altijd
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:06:57 #67
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38597772
Een sprankje hoop Kasta, ik heb ook ooit na een (onterechte) afsluiting mijn nummer teruggekregen uit de grote poule van verderf (Orange). Welliswaar dankzij een behulpzame callcenter- medewerker maar toch!
pi_38598745
Nah, het nummer heb ik terug... 38,50 euro en weer 3 maanden aan Debitel vast, maar ja...

Coulance aangezien hun eigen medewerker had gezegd dat ik 5 juni ook nog wel kon bellen (terwijl ze dicht waren) was kansloos werd me gezegd...
Zou de eis beter bij T-mobile kunnen leggen...
pi_38599168
heb je bewijs aan een aanvraag bij tmobile?
zo ja dan zou ik het aan hun vragen.

zei inderdaad aldat je heraansluitingskosten moest betalen,maar goed je hebt je nummer nog
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:44:19 #70
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38601497
Wat een gezeik ook altijd met ovestappen... wordt tijd dat dit aangepakt wordt en dat overstappen simpeleren en minder frusterend wordt.
pi_38601890
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:44 schreef IkWilbert het volgende:
Wat een gezeik ook altijd met ovestappen... wordt tijd dat dit aangepakt wordt en dat overstappen simpeleren en minder frusterend wordt.
als je gewoon 3 weken voordat je contract afloopt ergens anders iets aanvraagd heb je nooit maar dan ook nooit gezeik.
makkelijker als nu kan nummerbehoud niet worden.
doe telecomwerk nu ruim 5 jaar en degene waarbij het fout gaat zijn altijd de personen die minder dan 2 weken komen voordat hun huidige nummer afloopt.
pi_38602036
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:54 schreef nelisb het volgende:

[..]

als je gewoon 3 weken voordat je contract afloopt ergens anders iets aanvraagd heb je nooit maar dan ook nooit gezeik.
makkelijker als nu kan nummerbehoud niet worden.
doe telecomwerk nu ruim 5 jaar en degene waarbij het fout gaat zijn altijd de personen die minder dan 2 weken komen voordat hun huidige nummer afloopt.
inderdaad, of verbaasd zijn dat 10 werkdagen geen 10 weekdagen zijn

maar goed gelukkig dat je je nummer terughebt, heb je echt wel geluk mee denk ik, maar loop nu gewoon een telecomboer binnen en laat het daar regelen!
pi_38602128
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:44 schreef IkWilbert het volgende:
nou dat is het al geworden hoor! als je 3 jaar geleden gaat kijken was het een drama wat nooit goed ging, toen moest je de bestaande opzegtermijn plus 2 weken aanhouden, tegenwoordig dus 10 werkdagen, dat was een ramp! tegenwoordig is het gewoon goed geregeld, enige wat verder nog wel eens "fout" gaat is de routing, maar dit is altijd na een telefoontje opgelost, moeten ze gewoon ff bij de oude provider in de peecee zetten dat de gesprekken naar de nieuwe provider moeten gaan
pi_38602520
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:59 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

nou dat is het al geworden hoor! als je 3 jaar geleden gaat kijken was het een drama wat nooit goed ging, toen moest je de bestaande opzegtermijn plus 2 weken aanhouden, tegenwoordig dus 10 werkdagen, dat was een ramp! tegenwoordig is het gewoon goed geregeld, enige wat verder nog wel eens "fout" gaat is de routing, maar dit is altijd na een telefoontje opgelost, moeten ze gewoon ff bij de oude provider in de peecee zetten dat de gesprekken naar de nieuwe provider moeten gaan
Of Debitel vergeet om in de 66 brieven die ze je sturen het JUISTE nummer en procedure zetten om je sim-kaart te activeren Het is dat ik via een goeie Google, uitkwam bij het privé mailadres van een helpdeksmedewerker van Debitel die me het nummer van hun receptie kon geven, anders kon ik nu nog niet bellen met m'n nieuwe abbo.

Maar de nummerportering verliep vlekkeloos, dat dan weer wel
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:41:00 #75
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_38604077
Dat soort dingen geef ik als voorbeeld dat je dat soort dingen nooit via internet moet regelen..
pi_38604470
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:41 schreef TimmyAsd het volgende:
Dat soort dingen geef ik als voorbeeld dat je dat soort dingen nooit via internet moet regelen..

idd samen met het gezeik wat mensen hebben als er een toestel kapot gaat
pi_38604515
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:07 schreef Syrena het volgende:

[..]

Of Debitel vergeet om in de 66 brieven die ze je sturen het JUISTE nummer en procedure zetten om je sim-kaart te activeren Het is dat ik via een goeie Google, uitkwam bij het privé mailadres van een helpdeksmedewerker van Debitel die me het nummer van hun receptie kon geven, anders kon ik nu nog niet bellen met m'n nieuwe abbo.

Maar de nummerportering verliep vlekkeloos, dat dan weer wel
huh das toch gewoon 0900DEBITEL?
pi_38605726
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:48 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

huh das toch gewoon 0900DEBITEL?
Nope. Dat nummer kun je alleen gebruiken als je nummer bekend is bij Debitel. Als je nummer geporteerd is werkt dat niet. Dan kom je in de eindeloze cyclus van: Uw nummer is niet bekend, druk sterretje. Uw sim wordt geactiveerd... wacht 30 min./24 uur/zes dagen.... *not gonna happen*.

Je moet de receptie van Debitel bellen, die verbinden je door met de klantenservice zodat je een mens aan de telefoon krijgt i.p.v. dat eindeloze bandje. Een menselijk persoon kijkt je gegevens na en activeert dan pas je kaart. Handmatig. 15 minuten telefoon laten uitstaan et voila, je kan bellen. Dit is dus om misbruik van je simmetje tegen te gaan.

Maar alleen vertelt Debitel de goeie procedure nergens, dus blijven mensen eindeloos wachten tot hun kaart geactiveerd wordt via het menu en dat kan helemaal niet. Je krijgt daar ook nooit een medewerker te spreken. Debitel herkent immers je nummer niet Ook vertellen ze nergens dat je telefoon moet uit staan als je dat doet (of iig de sim die je wil activeren mag niet aangemeld zijn op een netwerk, want je kunt wel gebeld worden inmiddels, maar niet zelf bellen).

Het zou wel moeten gaan als je geen nummerportering doet. Denk ik
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38606085
ow dat soort dingen dat je die moet ingeven gewoon # doen dan kom je er vanzelf uit bij de klantenservice
pi_38606272
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:25 schreef -_Tommy_- het volgende:
ow dat soort dingen dat je die moet ingeven gewoon # doen dan kom je er vanzelf uit bij de klantenservice
Niet bij Debitel
pi_38609998
Waarom heb je je Debitel-abonnement niet door T-Mobile laten opzeggen? Naar mijn weten moet je wanneer je je nummer wil behouden, nooit zelf opzeggen omdat de nummerportering dan door de huidige telco wordt geblokkeerd met de melding dat er een opzegprocedure in werking is. Althans, dit is het geval bij vaste telefonie.

Is de nummerbehoudprocedure bij mobiele telefonie anders dan bij vaste telefonie?

Ik kom zelf helaas vaak tegen dat een klant zijn KPN-abonnement heeft opgezegd terwijl hij zijn nummer wilde meenemen naar UPC. KPN houdt zo'n porteringsverzoek dan tegen, en dan moet de klant ervoor zorgen dat de opzegging ongedaan wordt bij KPN (en dan mag je hopen dat de klant de juiste medewerker bij KPN aan de lijn krijgt die op de hoogte is van de procedures)...
pi_38612468
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:41 schreef TimmyAsd het volgende:
Als je een laptop voor 50 piek via markplaats besteld, geef ik je gelijk, maar bij een groot, notabene internationaal bedrijf, mag je toch verwachten dat ze hun zaken op orde hebben en hun afspraken nakomen... .
pi_38612873
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:44 schreef sylvesterrr het volgende:
Waarom heb je je Debitel-abonnement niet door T-Mobile laten opzeggen? Naar mijn weten moet je wanneer je je nummer wil behouden, nooit zelf opzeggen omdat de nummerportering dan door de huidige telco wordt geblokkeerd met de melding dat er een opzegprocedure in werking is. Althans, dit is het geval bij vaste telefonie.
I know, ben VOIP specialist bij 1 van de grotere providers geweest.
quote:
Is de nummerbehoudprocedure bij mobiele telefonie anders dan bij vaste telefonie?
Dat werd me in ieder geval wel door T-mobile verteld... En overigens ook door Debitel bevestigd.
quote:
Ik kom zelf helaas vaak tegen dat een klant zijn KPN-abonnement heeft opgezegd terwijl hij zijn nummer wilde meenemen naar UPC. KPN houdt zo'n porteringsverzoek dan tegen, en dan moet de klant ervoor zorgen dat de opzegging ongedaan wordt bij KPN (en dan mag je hopen dat de klant de juiste medewerker bij KPN aan de lijn krijgt die op de hoogte is van de procedures)...
Naja, dat is dus in mijn geval ook het probleem geweest;
- medewerkers bij zowel T-mobile als Debitel die elkaar constant tegenspreken.
- beloftes (inmiddels tot 6x toe) die simpelweg niet nagekomen (kunnen) worden.
- de ene medewerker die over de ander beweert dat ze de juiste, nieuwe procedure niet kent.
- "Deadlines" en data die afgesproken worden, maar waarbij ook simpelweg niets gebeurt
- Toezeggingen met betrekking tot het coulancebeleid die onwaar blijken

Vanmiddag wederom contact gehad met T-Mobile.
"Ja euuuh, ik denk, ik bel zelf maar weer eens even, *verhaal uitlegt*"
- Ja u heeft het toestel gewoon kunnen bestellen via de site, dus was het ook nog op voorraad... Zelfs al mocht het problemen opleveren qua levering, dan wordt u toch in ieder geval binnen 10 dagen opgebeld met de vraag of de bestelling alsnog doorgang moet vinden.
"Tja, dat stond idd ook in de orderbevestiging, sterker nog, daarin stond dat ik het toestel binnen 2 dagen binnen zou krijgen, maarreuh, ondanks tig beloftes heb ik nog steeds niets gehoord. En die tien dagen zijn inmiddels toch echt al ruim voorbij."
- Oh . Euuuuh, nou... Als ze u niet gebeld over een vertraagde levering van het toestel, dan zal het toch echt gewoon bij het transportbedrijf liggen
"Lijkt me sterk, dan hadden ze het immers gewoon binnen 2 dagen geleverd... 3 van je collega's beweerden notabene vorige week nog dat het nog wel een maand kon duren voordat het toestel weer beschikbaar is"
Welnee joh, als ze u niet bellen dat er problemen zijn, dan wordt het gewoon geleverd *geeft nummer van transportbedrijf* En mochten er toch nog problemen zijn, belt u gewoon direct even terug en gaan we alsnog kijken wat het probleem is.

Ik bellen, is dat transportbedrijf van ze al ruim een half uur gesloten... .
pi_38613042
ik zou gewoon annuleren en dan lekker naar een tmobile shop gaan en het daar inclusief nummerbehoud meteen goed regelen
pi_38613100
grrrrrrrrrr ik zit me al op te fokken bij het hele verhaal!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38613194
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:02 schreef kastanova het volgende:
Dat werd me in ieder geval wel door T-mobile verteld... En overigens ook door Debitel bevestigd.
Weer eens iets nieuws geleerd. Nu weet ik trouwens ook waarom ik geen calls voor UPC Mobile afhandel.

Voel je je nu net een pingpong-bal? Ik vrees dat je nét die juiste medewerker die op de hoogte is van alle procedures aan de lijn moet krijgen.

Jij hebt trouwens niks met dat transportbedrijf te maken, T-Mobile zou zelf contact moeten opnemen met dat transportbedrijf. Waarschijnlijk zal dat bedrijf jou ook niks willen vertellen omdat jij geen klant bent (T-Mobile is namelijk de klant).

Bij T-Mobile zullen ze toch wel een retentie-afdeling hebben? Zij hebben doorgaans wel wat meer bevoegdheden (of kunnen harder schreeuwen naar de andere afdelingen toe). Maar ik lees net dat je niet doorverbonden mag worden met die retentie-afdeling (waar is die afdeling dan in godsnaam voor?!), of lees ik het verkeerd?
pi_38613646
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:14 schreef sylvesterrr het volgende:
Bij T-Mobile zullen ze toch wel een retentie-afdeling hebben? Zij hebben doorgaans wel wat meer bevoegdheden (of kunnen harder schreeuwen naar de andere afdelingen toe). Maar ik lees net dat je niet doorverbonden mag worden met die retentie-afdeling (waar is die afdeling dan in godsnaam voor?!), of lees ik het verkeerd?
Retentie, escalatie, 2e lijn, senior, teammanager, etc.

Ik schrijf zelf (mede) de procedures voor de afhandeling tussen de verschillende afdelingen en filialen bij klantenservices, vandaar dat ik de termen en procedures enigszins ken...
Bij ons (en bij elk callcenter wat ook maar enigszins in de buurt wil komen van een COPC certificering) is het echter zo dat er geen garanties gegeven mogen worden als ze niet nagekomen (kunnen) worden, ook met betrekking tot terugbelafspraken.
Het is notabene een fatal error .

Dat kun je van de part-time telefoniste van Jan's Ketelhuis te Schubbekutteveen misschien nog enigszins begrijpen, maar van mensen waarvan het notabene hun baan is om mensen te helpen met dergelijke problemen niet.
En bij mij doen ze het notabene vrijwel ieder gesprek... .
pi_38614031
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:35 schreef kastanova het volgende:

[..]

Retentie, escalatie, 2e lijn, senior, teammanager, etc.

Ik schrijf zelf (mede) de procedures voor de afhandeling tussen de verschillende afdelingen en filialen bij klantenservices, vandaar dat ik de termen en procedures enigszins ken...
Bij ons (en bij elk callcenter wat ook maar enigszins in de buurt wil komen van een COPC certificering) is het echter zo dat er geen garanties gegeven mogen worden als ze niet nagekomen (kunnen) worden, ook met betrekking tot terugbelafspraken.
Het is notabene een fatal error .

Dat kun je van de part-time telefoniste van Jan's Ketelhuis te Schubbekutteveen misschien nog enigszins begrijpen, maar van mensen waarvan het notabene hun baan is om mensen te helpen met dergelijke problemen niet.
En bij mij doen ze het notabene vrijwel ieder gesprek... .
Wat is de functie-omschrijving van de klantenservice/helpdesk-miepen bij T-Mobile? Moeten ze de incidenten niet bijhouden en waarnodig bijsturen?

Als ik zelf iets escaleer, verwacht ik binnen afzienbare tijd (afhankelijk van de situatie binnen 1 á 4 uur) terugkoppeling. Wanneer ik geen terugkoppeling krijg, blijf ik doorzeuren totdat ik wel terugkoppeling heb gekregen. Daarna blijf ik het bijhouden (en doorzeuren ) totdat het probleem is opgelost. Bij T-Mobile werkt het blijkbaar anders.

Jammer dat ik tot begin januari 2008 bij T-Mobile aan een contract vast zit.
pi_38614195
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:52 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat is de functie-omschrijving van de klantenservice/helpdesk-miepen bij T-Mobile? Moeten ze de incidenten niet bijhouden en waarnodig bijsturen?

Als ik zelf iets escaleer, verwacht ik binnen afzienbare tijd (afhankelijk van de situatie binnen 1 á 4 uur) terugkoppeling. Wanneer ik geen terugkoppeling krijg, blijf ik doorzeuren totdat ik wel terugkoppeling heb gekregen. Daarna blijf ik het bijhouden (en doorzeuren ) totdat het probleem is opgelost. Bij T-Mobile werkt het blijkbaar anders.

Jammer dat ik tot begin januari 2008 bij T-Mobile aan een contract vast zit.
Tja, toen ik zelf nog escalaties inschoot en klantcontact had, hield ik ook gewoon een lijstje van klantnamen en samenvattingen van de probleemomschrijving bij en dan ging ik in een rustig uurtje even kijken of het inmiddels allemaal op was gelost.
Maar toen ik dus laatst belde met de vraag waarom alle beloftes met betrekking tot terugbellen niet nagekomen waren, kon ze niet eens tickets/calls/incidenten vinden...
Maar ik zou nu al 4x teruggebeld worden door een senior? Hoeveel terugbelafspraken hebben die senioren op een dag? En dan ook nog een probleem met dit in de betreftregelen?
Wel ja, ik maak nog wel een onvindbaar incident aan joh... Ze bellen weer over 48 uur joh!
  woensdag 7 juni 2006 @ 01:12:39 #90
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_38614336
Mooi kut als ik het zo lees, ik ben overgestapt van vadafone naar kpn (via de winkel) en dat is gelukkig wel goed gegaan, ik zou dit nummer echt niet kwijt willen . Bij mijn zegde kpn trouwens mijn vodafone abbo op, en ik denk ook dat daar hier de kink zit .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 7 juni 2006 @ 07:06:35 #91
45511 TimmyAsd
pi_38615877
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:49 schreef kastanova het volgende:

[..]

Als je een laptop voor 50 piek via markplaats besteld, geef ik je gelijk, maar bij een groot, notabene internationaal bedrijf, mag je toch verwachten dat ze hun zaken op orde hebben en hun afspraken nakomen... .
Helaas dus niet. En dit is al vaker voorgekomen. Debitel is zowiezo een baggerbedrijf. Van T-mobile had ik beter verwacht..
  woensdag 7 juni 2006 @ 07:08:13 #92
45511 TimmyAsd
pi_38615885
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 01:12 schreef DaMook het volgende:
Mooi kut als ik het zo lees, ik ben overgestapt van vadafone naar kpn (via de winkel) en dat is gelukkig wel goed gegaan, ik zou dit nummer echt niet kwijt willen . Bij mijn zegde kpn trouwens mijn vodafone abbo op, en ik denk ook dat daar hier de kink zit .
En dat is dus controleerbaar in de winkel zelf. groot voordeel
pi_38616538
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 01:04 schreef kastanova het volgende:

[..]

Maar toen ik dus laatst belde met de vraag waarom alle beloftes met betrekking tot terugbellen niet nagekomen waren, kon ze niet eens tickets/calls/incidenten vinden...
"Spook-calls" Noteer in het vervolg de namen van de mensen die je hebt gesproken (2x vragen: aan het begin, en aan het einde van het gesprek; sommige medewerkers geven weleens een verkeerde naam ).
quote:
Maar ik zou nu al 4x teruggebeld worden door een senior? Hoeveel terugbelafspraken hebben die senioren op een dag? En dan ook nog een probleem met dit in de betreftregelen?
0 terugbelafspraken? Als al deze terugbelafspraken niet worden geregistreerd, dan hoeft die senior ook niet terug te bellen.

Wel vreemd dat een medewerker het naar zichzelf toe trekt ("En nu is het genoeg, Kasta heeft al tig keren gebeld en het probleem is nog niet opgelost. IK ga dit probleem oplossen."). Aan de andere kant ook weer begrijpelijk, want volgens het klantensysteem bel je telkens voor de 1e keer.
pi_38637142
Fucking briljant... Bel ik tig keer met het verhaal dat ik mijn nummer kwijt ben vanaf 6 juni....

Was zojuist m'n nummer weer geheractiveerd... Voicemail....

Staat er een bericht van T-mobile op m'n voicemail...
Dat ze me telefonisch niet konden bereiken... De voicemail was van 7 juni op m'n fucking mobiele nummer! . .
pi_38638420
whahahhaa topgasten daarzo!! ze hebben je teruggebeld.

wat heb je nu uiteindelijk gedaan?
  maandag 12 juni 2006 @ 13:20:35 #96
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_38777073
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:27 schreef kastanova het volgende:
Fucking briljant... Bel ik tig keer met het verhaal dat ik mijn nummer kwijt ben vanaf 6 juni....

Was zojuist m'n nummer weer geheractiveerd... Voicemail....

Staat er een bericht van T-mobile op m'n voicemail...
Dat ze me telefonisch niet konden bereiken... De voicemail was van 7 juni op m'n fucking mobiele nummer! . .
dan zakt je broek toch echt af hoor!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_39332873
En, hoe is het afgelopen?
pi_39336777
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:55 schreef sylvesterrr het volgende:
En, hoe is het afgelopen?
Ah excuus, in verband met al het relationele gedoe is dit topic er een beetje bij ingeschoten.

Kreeg enige tijd geleden dan toch eindelijk een telefoontje en naar aanleiding van dat gesprek volgde het volgende mailtje:
quote:
Geachte heer Blokhuis,

Naar aanleiding van ons telefonische onderhoud van vandaag kan ik u het volgende berichten.

Zoals overeengekomen ben ik bereid om de maandelijkse kosten die uw huidige provider in rekening brengt tot en met de datum dat uw nummerportering plaatsvindt te vergoeden. Ook ben ik bereid om de in rekening gebrachte heraansluitkosten te vergoeden. Ik verzoek u vriendelijk om de laatste door u ontvangen factuur van uw huidige provider naar mij te versturen. U kunt hiervoor replyen op dit e-mailbericht.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Oftewel, T-mobile neemt mijn abonnementskosten bij Debitel, de heraansluitenkosten én hun eigen abonnementskosten voor hun rekening .

Volgens mij lazen ze gewoon mee in dit topic .

Desalniettemin, een behoorlijke goed coulancebeleid die luitjes .
pi_39336821
En de MDA Pro komt er ook aan?
pi_39336903
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:42 schreef RubberenRobbie het volgende:
En de MDA Pro komt er ook aan?
Die heb ik nadat ik persoonlijk contact opnam met de bezorgdienst al vrij snel gekregen...
Inmiddels is ie al weer kapot ( . ) maar toch .
pi_39337889
nou je hebt wel geluk hoor, dit hoor je helaas veel te weinig maar gelukkig en hoop dat de relazzieproblemen ook goed opgelost zijn/worden, wat ook de uitkomst is
pi_39338259
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:10 schreef -_Tommy_- het volgende:
hoop dat de relazzieproblemen ook goed opgelost zijn/worden, wat ook de uitkomst is
Kasta, de ex en het geld

Have fun, 11 delen .
pi_39345237
Daarom ga ik altijd naar de winkel (Phonehouse) die leveren het werk meteen af.
pi_39346639
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:12 schreef Ivo1986 het volgende:
Daarom ga ik altijd naar de winkel (Phonehouse) die leveren het werk meteen af.
goede keus daar heb ik altijd in de winkels gewerkt... als mijn rug weer goed is ga ik maar weer verder als account manager daar
pi_39346652
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:21 schreef kastanova het volgende:

[..]

Kasta, de ex en het geld

Have fun, 11 delen .
:s de tering

doe maar ff recap...
pi_39346773
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:43 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

goede keus daar heb ik altijd in de winkels gewerkt... als mijn rug weer goed is ga ik maar weer verder als account manager daar
Een vriend van me werk er ook vandaar
pi_39376895
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:40 schreef kastanova het volgende:
Oftewel, T-mobile neemt mijn abonnementskosten bij Debitel, de heraansluitenkosten én hun eigen abonnementskosten voor hun rekening .

Volgens mij lazen ze gewoon mee in dit topic .

Desalniettemin, een behoorlijke goed coulancebeleid die luitjes .
Ah, er zijn dus toch nog medewerkers aanwezig die *iets* kunnen doen. Stelt me toch enigzins gerust (ik zit tot januari 2008 vast aan T-Mobile ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')