abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41393257
btw voor de wortelbroek selvage fanaten. De H&M heeft er nu in voor maar 4 tientjes in de winkels liggen. Onbewerkt Low Slim Fit Jeans!!
pi_41399805
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:40 schreef Stansfield het volgende:
Dat half jaar geld toch alleen voor die onbewerkte dry modellen?
ja klopt. de modellen met wassingen zijn het zelfde als elk ander merk.
pi_41404877
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:28 schreef P-azz het volgende:
nudie thin finn selvage gezocht in de aanbieding, wie weet? ( of vergelijkbare slim fit jeans in de selvage wassing )
what the fuck is een selvage wassing???
STUDIO D'ARTISAN TE KOOP:
[TK] Kleding & Accesoires: YSL, PRADA, CRATE, SDA, NUDIE-ETC
Dior gold waxed te koop, PM me bij interesse.
pi_41407960
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:28 schreef P-azz het volgende:
nudie thin finn selvage gezocht in de aanbieding, wie weet? ( of vergelijkbare slim fit jeans in de selvage wassing )
ik heb er 1 slechts 3x gedragen misschien dat ik hem wil verkopen 29x34...
als je het niet erg vind een jeans aan te doen die 3x gedragen is
pi_41408286
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:17 schreef P-azz het volgende:
btw voor de wortelbroek selvage fanaten. De H&M heeft er nu in voor maar 4 tientjes in de winkels liggen. Onbewerkt Low Slim Fit Jeans!!
Die heb ik! Tenminste, als je het over de damesbroek hebt.
Voor skinnyjeans moet je simpelweg echt smalle heupen hebben en niet teveel kont, anders is het echt geen gezicht.
Ik vind het in elk geval hele leuke broeken, ze staan stoer met all stars of met dunkees, gaan goed in laarzen en met mooie pumps staat het heel elegant.

Bij mannen vind ik echt 300% strakke skinny's niet mooi over het algemeen, wel als deze baggy gedragen wordt en onderaan wel wat strakker is.
pi_41408847
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:25 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Da's wel mijn maat (mits ie lang valt) maar wat is het in vredesnaam... ik ben niet zo'n merkenmiep.

Ow wacht:

Niet mijn smaak.... to-taal-niet zelfs
pi_41420867
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:25 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

wat wil je er voor hebben?
pi_41421227
quote:
http://www.mynudies.com/pics/nudie_jeans_thin_finn.jpg
Niet mijn smaak.... to-taal-niet zelfs
Inderdaad, sorry dat ik het woord gebruik, maar dat is echt een kankerlelijke broek.
De tering, als je mij in zo'n broek ziet lopen mag je me kapotschieten, want dan ben je echt niet goed bij je hoofd
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_41421278
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:17 schreef kaos- het volgende:

[..]

Inderdaad, sorry dat ik het woord gebruik, maar dat is echt een kankerlelijke broek.
De tering, als je mij in zo'n broek ziet lopen mag je me kapotschieten, want dan ben je echt niet goed bij je hoofd
pi_41421475
Hm, ik krijg juist de indruk dat mensen die zich zo enorm druk maken om andermans broek niet goed bij hun hoofd zijn. .
pi_41422388
Ik wil graag een spijkerbroek hebben met allemaal gaten erin... maar ik kan nergens zo'n jeans vinden en ik durf niet om het zelf te doen
pi_41423173
Je moet het sowieso niet zelf doen, dan scheurt de boel alleen maar verder uit waneer je een keertje een verkeerde beweging maakt ofzo .
pi_41423204
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:34 schreef parselmouth het volgende:
Je moet het sowieso niet zelf doen, dan scheurt de boel alleen maar verder uit waneer je een keertje een verkeerde beweging maakt ofzo .
jewel kan wel met een rasp. Zon ding wat je moeder in kast heb staan waar je kaas mee kan raspen! lukt prima!
pi_41423225
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:05 schreef superhero87 het volgende:
Ik wil graag een spijkerbroek hebben met allemaal gaten erin... maar ik kan nergens zo'n jeans vinden en ik durf niet om het zelf te doen
tjah, het is de trend nie meer he, die vind je moeilijk!. misschien tweedehandsje. Ik heb nog wel een diesel twv 180 euro in de kast liggen vol met gaten!
pi_41424538
P-azz: ik ben nieuwschierig, wat is selvage?
pi_41425605
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:36 schreef P-azz het volgende:

[..]

tjah, het is de trend nie meer he, die vind je moeilijk!. misschien tweedehandsje. Ik heb nog wel een diesel twv 180 euro in de kast liggen vol met gaten!
verkopen?
pi_41427334
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:34 schreef denimfanatism het volgende:
P-azz: ik ben nieuwschierig, wat is selvage?
Volgens mij weet jij dat heus wel, anders heb je niet zo'n naam. Meende dat jij zelf een PBJ hebt(?)
P-azz heeft iig een compleet verkeerd beeld van selvage, en gebruikt het te pas en te onpas omdat hij het wel stoer vindt klinken.
pi_41428788
kinda..

ik wou gewoon weten wat een selvage wassing was
  zondag 3 september 2006 @ 14:22:44 #169
148745 P-azz
Lama doen
pi_41450630
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:30 schreef berent het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij dat heus wel, anders heb je niet zo'n naam. Meende dat jij zelf een PBJ hebt(?)
P-azz heeft iig een compleet verkeerd beeld van selvage, en gebruikt het te pas en te onpas omdat hij het wel stoer vindt klinken.
wat een fuckin aanname.

Naar mijn idee is de benaming Selvage ontstaan uit het type weefsel. Tegenwoordig worden broeken machinaal gemaakt waarbij de rollen een stuk breeder zijn dan vroeger. Die machinale spijkerstof heeft dus ook een stiksel nodig ivm het rafelen.

De ouderwetse manier daarentegen niet. Ok, het kost meer tijd om dergelijk weefsel te maken, de rollen zijn ook smaller, maar er is bijvoorbeeld geen naad nodig om rafelen te voorkomen. Dat is ook de reden dat die broeken een stuk duurder zijn, voorbeeld:

Je hebt de Nudie Greycast en de Nudie Selvage. Beide vallen ze binnen het segment Dry Denim. De eerste kost 100 euri en de tweede dubbel zoveel. Dit omdat de tweede dus meer werk vereist, ivm oude weeftechnieken, het grappige is wel dat je soms "foutjes" in de jeans ontdekt, dat komt omdat de machines tegenwoordig stukken fijner zijn.

Correct me if I'm wrong Berent, maar doe geen aannames!
  zondag 3 september 2006 @ 14:24:47 #170
148745 P-azz
Lama doen
pi_41450683
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:23 schreef superhero87 het volgende:

[..]

verkopen?
prima, het is een 30-34. ik zal ff morgen fotootje maken. wat is je mail?
  zondag 3 september 2006 @ 17:18:31 #171
124789 superhero87
Playin my game
pi_41455118
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:24 schreef P-azz het volgende:

[..]

prima, het is een 30-34. ik zal ff morgen fotootje maken. wat is je mail?
niet voor 180 euro natuurlijk wat wil je er voor hebben?
pi_41456399
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:22 schreef P-azz het volgende:

[..]

wat een fuckin aanname.

Naar mijn idee is de benaming Selvage ontstaan uit het type weefsel. Tegenwoordig worden broeken machinaal gemaakt waarbij de rollen een stuk breeder zijn dan vroeger. Die machinale spijkerstof heeft dus ook een stiksel nodig ivm het rafelen.

De ouderwetse manier daarentegen niet. Ok, het kost meer tijd om dergelijk weefsel te maken, de rollen zijn ook smaller, maar er is bijvoorbeeld geen naad nodig om rafelen te voorkomen. Dat is ook de reden dat die broeken een stuk duurder zijn, voorbeeld:

Je hebt de Nudie Greycast en de Nudie Selvage. Beide vallen ze binnen het segment Dry Denim. De eerste kost 100 euri en de tweede dubbel zoveel. Dit omdat de tweede dus meer werk vereist, ivm oude weeftechnieken, het grappige is wel dat je soms "foutjes" in de jeans ontdekt, dat komt omdat de machines tegenwoordig stukken fijner zijn.

selvage is niet per se dry denim. Ik heb een Nudie Straight Sven Repaired Selvage en dat is geen dry denim.
pi_41463493
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:22 schreef P-azz het volgende:

[..]

wat een fuckin aanname.

Je snapt het dus blijkbaar wel een beetje, bleek niet echt uit je eerdere posts waarin je het had over selvage wassingen.

Nog even wat puntjes:
- Selvage denim wordt ook gewoon op een machine gewoven. (shuttle loom)
- Projectile looms produceren ook een selvage, deze is alleen wat groter. Soms zie je deze ook op broeken.
- Die foutjes noemt men ook wel slubbs.
pi_41463706
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:50 schreef berent het volgende:

[..]

Je snapt het dus blijkbaar wel een beetje, bleek niet echt uit je eerdere posts waarin je het had over selvage wassingen.

Nog even wat puntjes:
- Selvage denim wordt ook gewoon op een machine gewoven. (shuttle loom)
- Projectile looms produceren ook een selvage, deze is alleen wat groter. Soms zie je deze ook op broeken.
- Die foutjes noemt men ook wel slubbs.
Mag ik vragen hoe het komt dat jij er zoveel verstand van hebt. Ik vind het namelijk erg interessant, maar in geen enkele jeanszaak kunnen ze me het nou echt goed uitleggen. Ik was laatst in een winkel waar ze toch een aantal dure jeans verkochten, denk aan 300 euro. Maar toen ik vroeg naar selvage, begon hij me uit te leggen dat selvage alleen betekent dat er aan de binnenkant een rode lijn loopt...
pi_41464069
Ja, ik heb gewoon heel erg veel interesse in jeans, en dan met name in japanse.
In winkels hebben ze idd vaak geen verstand van spijkerbroeken.
Mijn kennis haal ik vooral van andere fora, tevens heb ik een leuk boekje thuis liggen, waar veel dingen instaan over de historie van jeans etc.
pi_41464956
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:08 schreef berent het volgende:
Mijn kennis haal ik vooral van andere fora, tevens heb ik een leuk boekje thuis liggen, waar veel dingen instaan over de historie van jeans etc.
binnenkort maar eens bestellen.
kaya
  zondag 3 september 2006 @ 22:51:23 #177
148745 P-azz
Lama doen
pi_41465946
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:08 schreef berent het volgende:
Berent de jeansexpert! hehe
  zondag 3 september 2006 @ 22:51:56 #178
148745 P-azz
Lama doen
pi_41465975
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:18 schreef superhero87 het volgende:

[..]

niet voor 180 euro natuurlijk wat wil je er voor hebben?
prikkie. vrije gift. Trek hem toch niet meer aan. ik zal eerst ff foto's op je mail zette! morgenmiddag!
pi_41466474
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:51 schreef P-azz het volgende:

[..]

Berent de jeansexpert! hehe
Denk dat denimfanatism er meer verstand van heeft.
  maandag 4 september 2006 @ 13:34:01 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_41480235
okeey, ik heb zaterdag in een jolige bui een paar van mijn jeansjes gefotografeerd,
2 g-stars en een replay kon ik helaas niet uit de grote boze wasmachine redden, maar hier een
indicatie ...

van boven naar onder van links naar rechts:
merkloos
replay slacks (oud model)
merkloos
forecast non-denim
Nudie RRDG
gsus ???
g-star studs loose
forecast premium
g-star ruger straight

volg mijn voorbeeld maak nu een foto van je jeanscollectie
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 september 2006 @ 18:40:26 #181
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_41488023
was van het weekend effe kijken... als groot diesel drager uiteraard effe wat dieseltjes geprobeerd. Wat een godvergeten bagger zeg.

Replay heeft blijkbaar iets met de maten gedaan, heb normaal maatje 32 middel... maat 36 kwam nog net tot onder m'n kont. Heel vreemd, maar was ik al geen fan van.

G-star tegen beter weten in geprobeerd, en zoals te doen gebruikelijk hadden ze weer een collectie waar Komo jaloers op zou zijn.

Toen maar naar de Levi's store. Leuke broek voor een leuk prijsje.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_41488131
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:34 schreef GSbrder het volgende:
okeey, ik heb zaterdag in een jolige bui een paar van mijn jeansjes gefotografeerd,
2 g-stars en een replay kon ik helaas niet uit de grote boze wasmachine redden, maar hier een
indicatie ...

[[url=http://xs306.xs.to/xs306/06361/DSCF1690.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

van boven naar onder van links naar rechts:
merkloos
replay slacks (oud model)
merkloos
forecast non-denim
Nudie RRDG
gsus ???
g-star studs loose
forecast premium
g-star ruger straight

volg mijn voorbeeld maak nu een foto van je jeanscollectie
ik ga straks ff doen!
pi_41510244

V.L.N.R.

Bovenste rij: Armani Jeans, Diesel, Jack & Jones, Jack & Jones
Onderste rij: Nudie, H&M, Diesel

Dat waren de actuele jeans wel.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:48:06 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_41517686
nette collectie hoor mooie broeken
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:27 schreef P-azz het volgende:
[afbeelding]

...

Dat waren de actuele jeans wel.
hoe actueel is jouw collectie?
mijn oudste broeken (bovenste rij + forecast onderste rij) zijn 2005,
de 2 g-stars zijn spring 2006, de gsus is summer 2006 en de nudie heb ik net gekocht
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_41520831
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:48 schreef GSbrder het volgende:
nette collectie hoor mooie broeken
[..]

hoe actueel is jouw collectie?
mijn oudste broeken (bovenste rij + forecast onderste rij) zijn 2005,
de 2 g-stars zijn spring 2006, de gsus is summer 2006 en de nudie heb ik net gekocht
de armani is van 2005, de diesel 2004 ( maar blijft relaxed ), de jack jones beide 2005,
de nudie 2006, de H&M ook 2006 (uberrchille wortelbroek met statch laag dus harde denim ) en tenslotte de diesel ook 2006.

en ik ben dus nu ook in de race voor de Nudie Thin Finn Dry!
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:58:11 #186
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_41521748
Ik heb kort geleden in totaal 4 Replay broeken gekocht, maar ik heb geen idee uit welk jaar ze zijn. Ze zitten iig zeer goed en ik kan nu echt weer een tijdje vooruit.

Volgens mij heb ik (per ongeluk) 2 "wortelbroeken", namelijk van Armani (die waren bij Maison de Bonneterie in de aanbieding vorig jaar), maar die draag ik niet zo vaak omdat ik die pijp eigenlijk niet zo mooi vind, te strak naar mijn smaak... maar blijkbaar wordt dat dus nu weer mode?
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:10:42 #188
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_41522078
Die Replays allemaal wel ja.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:14:41 #189
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41558189
vandaag een stugge ongewassen replay aangehad, maar deze zat een beetje stijf en strak(uiteraard). Hij zat in eerste instantie niet erg lekker en het zag er ook wat raar uit, maar op wat voor termijn wordt dit beter?

Ik heb trouwens weer geen nudie aangehad, misschien moet ik der toch maar es een passen, voor de rest was diesel en replay een drama. . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_41558347
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:14 schreef One_conundrum het volgende:
vandaag een stugge ongewassen replay aangehad, maar deze zat een beetje stijf en strak(uiteraard). Hij zat in eerste instantie niet erg lekker en het zag er ook wat raar uit, maar op wat voor termijn wordt dit beter?

Ik heb trouwens weer geen nudie aangehad, misschien moet ik der toch maar es een passen, voor de rest was diesel en replay een drama. . .
loop er eens een weekj ein en je zult al snel merken dat de stugheid eruit gaat
  woensdag 6 september 2006 @ 19:20:50 #191
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41558408
Ik zit er nog over te twijfelen of ik em zal kopen, als ik der een paar keer op naar school fiets is het stugge er snel uit natuurlijk.

Ze had er ook Indian Rags, maar jammer genoeg maar één model voor zover ik kon zien . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_41596714
Wat kost een diesel jeans tegenwoordig? Heb er vroeger wel es eens ééntje gehad en ik zoek nu ook een nieuwe jeans. Zijn er winkels in maastricht waar ze deze verkopen?
pi_41596855
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:34 schreef Thueske13 het volgende:
Wat kost een diesel jeans tegenwoordig? Heb er vroeger wel es eens ééntje gehad en ik zoek nu ook een nieuwe jeans. Zijn er winkels in maastricht waar ze deze verkopen?
tussen de 120 - 180 schat ik ( www.diesel.com )
pi_41598487
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:34 schreef Thueske13 het volgende:
Bijenkorf. Heeft echter niet alle nieuwste modellen. Ook de ' oude' Zathan niet.
pi_41608881
Ik ben van plan vandaag de Elwood 10 serie te gaan bekijken. Mooie broeken
  zaterdag 9 september 2006 @ 15:53:15 #196
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_41649138
Elwood 10 serie is een straight kopie van de Atelier Ladurance kleding, erg jammer als je het mij vraagt. Voor de rest ziet het er zeker goed uit
pi_41883637
Wat betaal je nou zo ongeveer voor een nieuwe d&g broek? Ik heb een broek van dit merk in mijn kast hangen, die in de uitverkoop 150euro was en hij zit zo ontzettend lekker dat ik er zeker een bij wil kopen. Maar ik schrok toch wel even toen ik op het prijskaartje zag staan dat ie normaal 350 euro kost. Zijn er ook goedkopere broeken van dit merk? Hoeveel betaal je nou zo ongeveer voor een goedkope d&g broek?

en oja, kent iemand een site waar je dit soort kleding kan bekijken waar ook prijzen staan genoemd? Een soort joox maar dan wel met fatsoenlijke modellen, want op joox is alles lelijk als je het mij vraagt.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_41959052
Ik las in de nl30 dat fashion lab in Utrecht Acne jeans verkoopt. Een paar weken pagina's terug waren er toch mensen die dat een erg mooi merk vonden?

Het is te koop bij fashion lab
Korte jansstraat 18
in Utrecht
pi_41959419

Deze vind ik wel mooi! Ik heb altijd zoveel problemen met spijkerbroeken kopen! Ik heb hele lange benen en heb dus maat 36 nodig van lengtemaat. En als ik er 1 heb gevonden, dan gaapt de broek heel erg van de achterkant, want ik heb een holle rug! Ik heb 3 maand geleden een broek gekocht bij de mannenafdeling en die staat heel erg mooi! Beetje uitlopende pijpen en de broek gaapt niet van de achterkant! Staat super!
Noot noot.
pi_41979647
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:24 schreef Jojoortje het volgende:
[afbeelding]

Deze vind ik wel mooi! Ik heb altijd zoveel problemen met spijkerbroeken kopen! Ik heb hele lange benen en heb dus maat 36 nodig van lengtemaat. En als ik er 1 heb gevonden, dan gaapt de broek heel erg van de achterkant, want ik heb een holle rug! Ik heb 3 maand geleden een broek gekocht bij de mannenafdeling en die staat heel erg mooi! Beetje uitlopende pijpen en de broek gaapt niet van de achterkant! Staat super!
De 572 van Levi zou geloof ik ook een hogere (en dus minder centenbak?) achterkant moeten hebben.

en verrek.. hoe heet die ene nou.... da's ook een mooie bootcut met iets hogere achterkant... Ik kijk even. Lee Felton, beetje crappy plaatje:

[ Bericht 3% gewijzigd door jack4ya op 20-09-2006 12:33:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')