hoe wil je je koffie?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:35 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb besloten om extreem rechts te worden.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:40 schreef Autodidact het volgende:
Wroar, blanke koffie. Met arische sproetjes.
[afbeelding]
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4904097quote:Oxfam Novib: te weinig toezicht op wapenhandel
In Nederland is nog steeds te weinig toezicht op de handel in wapens. Dat zegt de ontwikkelingsorganisatie Oxfam Novib. Door dat gebrek aan toezicht is niet duidelijk hoe groot de rol is die Nederland speelt in de doorvoer van wapens. Wel is duidelijk dat de controle en opsporing tekortschieten, terwijl de regelgeving achterblijft en op onderdelen verslechtert, zegt Oxfam Novib in een rapport over doorvoer van wapens via Nederland. Import en export van bevriende landen wordt helemaal niet gecontroleerd en dat is onwenselijk. Oxfam Novib dringt er daarom bij de regering op aan dat de controle op wapendoorvoer in Nederland wordt versterkt en uitgebreid.
http://www.wereldomroep.nl/news/zijlijn/#4904409quote:Schapen zijn staartje nog altijd niet zeker
De Dierenbescherming is boos op het nieuwe uitstel van een verbod op het couperen van schapenstaarten.
Minister Veerman van Landbouw is voor het coupeerverbod, maar onder druk van een ruime meerderheid van de Tweede Kamer is het besluit met een jaar uitgesteld. De Kamer wil dat schapenhouders de staarten van de lammeren kunnen blijven afknippen uit oogpunt van hygiëne en diergezondheid.
De Dierenbescherming spreekt van een 'absurde gang van zaken'. De Raad voor Diergeneeskunde concludeerde vorig jaar dat er geen medische noodzaak bestaat voor het couperen van de schapenstaarten.
En pas werd ook nog eens duidelijk dat men niet meer omkijkt naar asielzoekers met HIV, dat was ook al een slechte beurt voor Nederland. Maar niemand wilt het weten.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4904097
slechte beurt van Nederland
Wow is dit al breaking news op CNN?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#4904097
slechte beurt van Nederland
dat is toch niet wenselijk, vooral met dit soort goederen die in handen van terroristen nare dingen voor ons teweeg kan brengenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wow is dit al breaking news op CNN?
Niemand weet hoe groot de doorvoer is
quote:Engelse ziekte
Onlangs zag ik op televisie een fragment waar ik ontzettend om moest lachen. Het ging om een stukje uit een zogenoemd inbelprogramma.
Ik neem aan dat u weleens zo?n programma hebt gezien. Het gaat om programma?s waarin vreselijk domme vragen worden gesteld door jonge, aantrekkelijke, doorgaans zeer blonde vrouwen. Als je het antwoord op de vraag weet ? en je moet een randdebiel zijn om het niet te weten ? dan kun je bellen naar een betaald telefoonnummer, want dáár verdienen ze aan.
Je moet hierbij denken aan vragen als ?Hoe heet de huidige minister-president van Nederland?? Om de kijkertjes een beetje op weg te helpen, geeft de presentatrice vaak een tip. In de trant van: ?Zijn achternaam begint met een B en hij heeft twee voornamen die aan elkaar zijn geplakt. De eerste zal ik verklappen, dat is Jan. En? weten jullie het al? Gauw bellen hoor, want je kunt er duizend euro mee verdienen!?
In het fragment dat ik zag, was de vraag: ?Wat vind je in de huis kamer?? Ik heb slechts een kort fragment gezien, dus ik weet niet wat de antwoorden waren, maar ik denk dat je duizend euro kon verdienen door bijvoorbeeld ?televisie? te antwoorden. Of: ?bankstel?.
Maar voordat het zover was, gebeurde er iets anders ? iets dat ik dus erg grappig vond. Op basis van welke kwaliteiten deze hoogblonde presentatrice was geselecteerd, weet ik niet, maar het kan onmogelijk haar intelligentie zijn geweest. Toch had ze een tijd voor de klas gestaan. Dat vertelde ze toen ze zag hoe de vraag was opgeschreven. Ik herhaal ?m nog een keer, er stond: ?Wat vind je in de huis kamer??
?Dat kan ik echt niet zo laten staan, hoor?, begon de presentatrice. ?Ik heb voor de klas gestaan, en mijn kinderen zouden het me niet vergeven als ik zó?n fout zou laten staan.?
Goh, wat fijn dat ook zij zich ergert aan de spatie tussen huis en kamer, dacht ik. Maar de presentatrice bleek een andere fout te hebben ontdekt. Ze vroeg om een viltstift, liep naar het bord waar de vraag op stond, en plaatste met een ferm gebaar een t achter vind, waardoor er dus kwam te staan: ?Wat vindt je in de huis kamer??
En die vrouw heeft dus ? god mag weten hoe lang ? voor de klas gestaan! Waar zij, zonder enige twijfel, allerlei kinderen compleet in de war heeft gebracht door fout te rekenen wat goed was! Het zal verdorrie je kind maar wezen!
Nadat ik was uitgelachen heb ik nog een tijdje nagedacht over het woord huis kamer. Dit was het zoveelste voorbeeld dat ik de laatste tijd was tegengekomen van wat taalkundigen de Engelse ziekte noemen ? dat wil zeggen: de neiging om een spatie te zetten in samenstellingen van twee woorden die zelfstandig kunnen voorkomen. In het Engels is het gebruikelijk om die woorden los van elkaar te schrijven, in het Nederlands niet. Maar onder invloed van het Engels gebeurt het ook in het Nederlands steeds vaker.
Gelukkig ben ik niet de enige die zich hieraan stoort. Sterker nog, anderhalf jaar geleden is op internet het platform ?Signalering Onjuist Spatiegebruik? (SOS) opgericht. Om het onjuiste gebruik van spaties tegen te gaan, publiceert het platform voorbeelden van fouten op hun website. Begin deze week is daar het duizendste voorbeeld toegevoegd. Neem eens een kijkje en huiver. Zo veel is duidelijk: in en buiten de huis kamer dreigt het vol ledig de spui gaten uit te lopen.
Niemand weet hoe groot de doorvoer van drugs is door Nederland, maar er zijn maar wat veel landen die het wel weten, en dat het slecht is.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wow is dit al breaking news op CNN?
Niemand weet hoe groot de doorvoer is maar Novib concludeert alvast dat het er dan wel slecht voor moet staan![]()
Charles Xavier weet wel raad met 'm.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:11 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]
Three-Armed Baby: How Does It Happen?
Heilige, goede, almachtige sadistische God.
Nee wenselijk niet en ook niet te voorkomen. Maar Novib trekt nu conclusies waar totaal geen onderbouwing voor is. Vooral het argument dat in-export naar bevriende landen niet gecontroleerd worden is nogal stuppide dit zijn namelijk de afspraken in de EU voor de rest vind er wel controle plaats en de VS bijvoorbeeld doet dit zelf.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat is toch niet wenselijk, vooral met dit soort goederen die in handen van terroristen nare dingen voor ons teweeg kan brengen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |