De tandarts gaat zelf aan de gangquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:32 schreef rieski het volgende:
Je hebt ff een paar dagen last met eten, maar valt op zich allemaal reuze mee. Moet je naar de kaakchirug of gaat de tandarts zelf zijn messen slijpen?
Als ze een hele rare positie gehad hadden dan had ik dat moeten kunnen zien aan mijn tandvlees lijkt mij? een uitstaande bobbel ofzo.... als dat zo is,, dan zitten ze bij mij dus behoorlijk normaal, alleen ze zijn nog nie naar boven gekomen, nou ja, een ienieminie beetjequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:31 schreef staticdata het volgende:
het ligt eraan hoe de verstandskies in je gebit zit.
ik had er twee die zaten relatief recht in me gebit, dat was ff wringen,kraken trekken en eruit. je loopt fluitend naar buiten en kan weer lekker alles eten en je hebt geen dikken wangen.
de andere twee lagen meer horizontaal en die moesten in 4'en worden gezaagd. van die heb ik wel anderhalve dag last gehad.
je zal zoiezo niet met hamsterwangen rondlopen hoor. het word goed verdoofd. en als het goed is krijg je een receptje mee voor pijnstillers die je om de zoveel uur moet nemen.
Kan erg lastig zijn, bij mij zijn ze verwijderd onder volledige narcose (dagopname) alle 4 tegelijk. Eerste paar dagen alleen vloeibaar eten voor de rest ging het wel.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:23 schreef Lanvin het volgende:
En hoe zit het met de pijn daarna? Gewoon flink wat pijnstillers nemen?
nee, joh, helemaal niets.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:32 schreef Lanvin het volgende:
Ik ga er voor het gemak maar niet van te voren vanuit dat het fout gaatkeb een behoorlijk goede tandarts gelukkig,,, alleen Milagro.. geen ijsblokjes ofzo erop gehouden? Om de dikke wang tegen te gaan? Want daar zit ik dus echt niet op te wachten
Dan hoef je je helemaal niet zorgen te maken. Dat doen ze over het algemeen alleen als het echt een makkie is. Ik heb er eentje uit laten halen door de tandarts en 2 bij de kaakchirurg.quote:
dat was niet bij de tandarts lijkt mequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:37 schreef harryharry het volgende:
[..]
Kan erg lastig zijn, bij mij zijn ze verwijderd onder volledige narcose (dagopname) alle 4 tegelijk. Eerste paar dagen alleen vloeibaar eten voor de rest ging het wel.
Gesneden want hij is nog niet helemaal doorgekomen,,,quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:38 schreef Leif_Erikson het volgende:
Moet er er uitgesneden worden (dus nog niet doorgekomen) of er uittrekken
Tandartsen trekken graag verstandskiezen bij voorbaat.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Lanvin het volgende:
herinner me trouwens dat tandarts zei dat het misschien wel tot mn 80ste goed kan gaan met die tand, maar dat het op gegeven moment fout kan gaan,, kan morgen zijn, kan ook pas op je 80ste en daarom moest ie eruit... ik weet niet precies wat er dus mee aan de hand was/is maar echt heel vreselijk lijkt me het niet dan
Ja dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Tatutatu het volgende:
Gewoon laten zitten, tenminste als je er geen last van hebt.
Ze kunnen mij wat!
ALs ik nergens last van heb moeten ze er geen verstandkies uittrekken.
tis wel beter, anders hou je dus gezijk ermeequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef milagro het volgende:
[..]
Tandartsen trekken graag verstandskiezen bij voorbaat.
Z staan ver naar achteren en dus kun je er moeilijk bij, en dus komen er gaatjes, en die worden dan wel gevuld, maar het brengt de kies niet dichterbij , dus komt er weer een gaatje, etc etc.
maar als er nu geen gaatje is, en hij zit je niet in de weg, hoef je hem niet te laten trekken, hoor, als je het niet wil, tandarts kan je natuurlijk niet dwingen
Een ander risico is dat je verstandskies andere tanden opzij drukt. Mijn tanden stonden allemaal superrecht, maar die verstandskies wilde erbij en omdat er te weinig plaats staan twee andere tanden nu een beetje scheef. Best wel zondequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef milagro het volgende:
[..]
Tandartsen trekken graag verstandskiezen bij voorbaat.
Z staan ver naar achteren en dus kun je er moeilijk bij, en dus komen er gaatjes, en die worden dan wel gevuld, maar het brengt de kies niet dichterbij , dus komt er weer een gaatje, etc etc.
maar als er nu geen gaatje is, en hij zit je niet in de weg, hoef je hem niet te laten trekken, hoor, als je het niet wil, tandarts kan je natuurlijk niet dwingen
ik had en heb ruimte zat, mijn overgebleven verstandskiezen staan keurig in de rij en zijn even groot als de rest, die getrokkene ook, de tandarts kon dan ook niet geloven dat ik nooit een beugel had gehadquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:52 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Een ander risico is dat je verstandskies andere tanden opzij drukt. Mijn tanden stonden allemaal superrecht, maar die verstandskies wilde erbij en omdat er te weinig plaats staan twee andere tanden nu een beetje scheef. Best wel zonde![]()
welnee, gewoon niet aan die kant kauwenquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:49 schreef DrMarten het volgende:
Ach, eerst 6 of 8 spuiten in je bek (die vallen best mee) dan gewoon hun het werk laten doen, vrolijk de ibu 600 innemen na de tijd. Ijs op de wang? Ik weet het niet, ik heb indertijd wel gekoeld, maar liep vervolgens nog als een halve hamster rond. Reken erop dat je een paar dagen niet normaal kan eten, dus vla en yoghurt en spullen door de staafmixer halen.
daar moet ik volgende week naartoequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:31 schreef thaeastwood het volgende:
Ga vooral niet naar de kaakchirurg in Breda. Dat is echt een slager. Krijg er nog nachtmerries van.....2 weken met een dikke wang gelopen.
Ze trokken daar zo hard dat mijn mondhoeken gewoon uitscheurde. De slager
had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mondquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:48 schreef Moja het volgende:
Toen ik net 18 was besloten mijn verstandskiezen allemaal te gelijk te voorschijn te komenmoesten er dan ook allemaal uit omdat ik niet genoeg ruimte had. Ik vond het ook allemaal wel erg meevallen dacht zelfs: Nou is dit alles?
![]()
Totdat de verdoving uitgewerkt was, deed ontzettend pijn en de volgende dag leek het net als of ik een sinaasappel in mn linkerwang had verstopt
Het is wel weer snel bijgetrokken maar had nog wel een tijdje van die groen/geel/blauwe plekken op mijn wang.
En daarna moest de andere kant ook nog![]()
Jewel, maar die hebben schijnbaar toch niet zo goed geholpen. Ik kreeg voor die bloederige zooi van die enorme tampons meequote:Op donderdag 1 juni 2006 12:55 schreef Lanvin het volgende:
[..]
had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mond![]()
Vergeet niet straks een keer een vinger dor je mond te halen, ik kwam er de volgende dag achter dat ze iets van een gaasje in mijn wang gepropt hadden, helemaal niet gemerkt maar wel ranzigquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:55 schreef Lanvin het volgende:
[..]
had je wel genoeg paracetamols genomen dan? Verdoving is bij mij nu nog nie uitwerkt maar heb gewoon al 2 gepakt zodat ik de pijn voor ben.. tis wel een heerlijke bloederige zooi in mn mond![]()
Ja die moest je er na half uurtje uithalen zei ie,,, nou heerlijk zown gaasje tussen al het bloed uitvissen... tis dat ik goed tegen bloed kan maaruh...quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:59 schreef Mert het volgende:
[..]
Vergeet niet straks een keer een vinger dor je mond te halen, ik kwam er de volgende dag achter dat ze iets van een gaasje in mijn wang gepropt hadden, helemaal niet gemerkt maar wel ranzig![]()
Creperen zal jequote:Op donderdag 1 juni 2006 13:06 schreef Lanvin het volgende:
hoe zit het met pijn zometeen?
Dat is ook weer zo,, maar het lijkt me niet zown pretje om flink wat alcohol over een open wond te smijtenquote:Op donderdag 1 juni 2006 13:44 schreef Spekkiemonster het volgende:
alcohol verdooft en ontsmet toch?
Heb aan tandarts gevraagd hij zei drinken mag, spoelen niet.... nou vraag ik mij inderdaad wel af wat het verschil tussen spoelen en drinken isquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:10 schreef _Boo_ het volgende:
Je mag geen alcohol drinken, niet roken, niet tandenpoetsen (dag 2 wel weer) of spoelen en volgens mij ook geen frisdrank.
Ja, dat snapte ik ook nooit zo. Maar je schijnt mensen te hebben die met extreem veel geweld spoelen, en dan laat het gestolde bloed wat op het wondje zit los en dan gaat de wond weer open, wat dus niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:16 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Heb aan tandarts gevraagd hij zei drinken mag, spoelen niet.... nou vraag ik mij inderdaad wel af wat het verschil tussen spoelen en drinken is![]()
oja ok, maar als je rustig met beleid een beetje drinkt moet dat toch wel kunne... tis lastiger met eten denk ik, alles aan 1 kant houdenquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:19 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja, dat snapte ik ook nooit zo. Maar je schijnt mensen te hebben die met extreem veel geweld spoelen, en dan laat het gestolde bloed wat op het wondje zit los en dan gaat de wond weer open, wat dus niet de bedoeling is.
Ik heb nooit gespoeld en nergens last van gehad.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:44 schreef Lanvin het volgende:
ff vraagje aan jullie,,, na het eten zou je dan met water met zout spoele? lijkt me nie tzo handig na dag 1,,, maar hoe krijg je het anders schoon zodat je geen ontstekingen krijgt
en qua whiskie?
Helemaal nietsquote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:47 schreef Spekkiemonster het volgende:
en Lanvin? nog pijn gehad?
Ik ben zowww verstandigquote:Op maandag 19 juni 2006 10:34 schreef Lanvin het volgende:
als je verstandig bent neem je wanneer je merkt dat de verdoving minder word gelijk een asprientje, zodat je de eventuele pijn voor bent.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:09 schreef Cruzaclu het volgende:
Gewoon laten zitten. Verstandskiezen trekken is eenzelfder hype als vroeger amandelen en buisjes in je oren waren.
Verstandkiezen werden er vroeger nooit uitgehaald, nu is het opeens een hype. Heb je een keer wat pijn omdat ze doorkomen gewoon een goede borrel en eventueel een kiesje laten trekken. Verstandskiezen werden er vroeger nooit uitgehaald, ik kan het weten want mijn oom is kaakchirurg (die verdient onder meer zijn geld omdat mensen onnodig die krengen laten trekken zoals hij zegt..).
Aan iedereen die die dingen nog heeft, laat ze absoluut niet trekken tenzij de pijn groteske vormen aan neemt, dan zou een ander kiesje weg laten halen al uitkomst bieden of gewoon penicilline en een borrel.
Succes iedereen.
klopt, zou graag willen zeggen welke beul het was, maar weet niet of dat nou zo verstandig is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:31 schreef staticdata het volgende:ik ben ook in zwijndrecht behandeld
maar bij mij werkte de verdoving ook niet goed, en heb er toen paar extra shots bijgekregen. hielp nog niet veel maar goed.
vond het prima gaan.
ik neem aan dat je in het albert schweitzer ben behandeld?
Je wond gaat er slechter en langzamer van genezen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:07 schreef avotar het volgende:
Maar geen koffie.. (warm en zo, kan ik inkomen).. maar ook niet ROKEN?
Geef me een echt goede reden om dat niet te doen..
succes in dat geval Semtex!quote:Op donderdag 27 juli 2006 02:04 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij is er niks ergers als uuurenlang zeurende zenuwpijn, dus ik ben voorbereid.
Ik mag de 1e augustus, eindelijk. En ja, ik wil echt graag. Af van die etterige kies.
Geen ibu 600 meegekregen? Die zijn ook geniaal namelijkquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef SEMTEX het volgende:
En net twee Advil 400's op.
Je bent gewoon een bikkelquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef SEMTEX het volgende:
Whoaaaaaaaa viel dat even 100% mee!
Advil wordt volgens mij veel sneller in je bloed opgenomen omdat het capsules met vloeistof zijn. Ik had geen zin in eerst een uur moeten wachten voordat de pijn pas ophield.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Geen ibu 600 meegekregen? Die zijn ook geniaal namelijk
Gewoon zo'n ding innemen als je merkt dat de verdoving begint uit te werken en dan netjes volgens de bijsluiter, heb je nergens last vanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Advil wordt volgens mij veel sneller in je bloed opgenomen omdat het capsules met vloeistof zijn. Ik had geen zin in eerst een uur moeten wachten voordat de pijn pas ophield.
Ah, dat verklaart misschien waarom ik al twee dagen lang hondsmoe op de bank in slaap val 's avondsquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:05 schreef IM_Barney het volgende:
maar daar werd ik alleen doodmoe van.
Advil 400. Omdat het vloeibare pilletjes zijn, werken ze veel sneller. Zakje met ijs tegen je wang werkt ook.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ik kan niet wachten tot vrijdag... wie heeft tips tegen de pijn
Aantal dagen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:01 schreef GGras het volgende:
Het gekraak is inderdaad een rot 'gevoel'. Kreeg er echt kippenvel van. Mijn kies was er eigenlijk vrij snel uit. De chirurg sneed mijn tandvlees open, boorde de kies kapot en haalde de stukjes er een voor een uit. Geen pijn gelukkig. Het papier op de stoel was alleen nat van het zweet. Ik was zo bang om iets te voelen.
Daarna aan de pijnstillers en wachten op die verschrikkelijke napijn...die niet kwam! De volgende dag wel een zeurderig gevoel dat een week is blijven hangen. Dat word je best wel zat, vooral als de hechtingen ook gaan trekken (en daarna half oplossen, bah).
Wel het gat goed schoonmaken! Er blijft van alles in achter...Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voor dat alles geheeld is?
Zou idd moeten, bij mij niet dus. Om een of andere reden lossen die dingen niet op bij mij. Oftewel net zolang pielen met je tong tot je een draadje tussen je kiezen krijgt, vervolgens doorkauwen en eruit trekken. En de draadjes die ik niet tussen m'n kiezen kon krijgen met een nagelschaartje doorgekniptquote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Aantal dagen.
Hechtingen zouden er na een dag of 5 uit moeten vallen.
Yep. Heb ze eerder bij een andere operatie ook gehad, was de arts ook erg verbaasd dat ze er na 14 dagen nog gewoon in zaten.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:51 schreef Natalie het volgende:
Hebben ze dan wel oplosbare hechtingen erin gezet?
Bij mij zitten ze er ook nog, na 14 dagen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zou idd moeten, bij mij niet dus. Om een of andere reden lossen die dingen niet op bij mij. Oftewel net zolang pielen met je tong tot je een draadje tussen je kiezen krijgt, vervolgens doorkauwen en eruit trekken. En de draadjes die ik niet tussen m'n kiezen kon krijgen met een nagelschaartje doorgeknipt
Zijn het bij jou ook van die loshangende lusjes?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij mij zitten ze er ook nog, na 14 dagen.
Gisteren is er eentje uit de bovenkaak eruit gevallen, de rest blijft stug zitten
nee helemaal nietquote:
weet je niet of je dat deed, maar ook even wachten met spoelen, want dan spoel je de stolsels weg, waardoor het weer gaat bloeden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:04 schreef zwartedoos het volgende:
na het eerste gaasje was het bloeden gestopt maar later begon t weer met bloeden. Heb net nog een gaasje geprobeerd, tis nu weer effe gestopt....
Mijn gezicht ziet er trouwens inmiddels uit alsof ik een tennisbal heb afgeslikt![]()
Het moet nu echt snel beter worden want van dat bloeden wordt het me echt slecht, en dat doet NOG meer pijn, geloof me...oja en heb nog geen contact gehad...misschien wel een goed idee nu het weer aant bloeden is
Nou als het al zolang doorgaat, dan zou ik toch maar eens gaan bellen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:04 schreef zwartedoos het volgende:
na het eerste gaasje was het bloeden gestopt maar later begon t weer met bloeden. Heb net nog een gaasje geprobeerd, tis nu weer effe gestopt....
Mijn gezicht ziet er trouwens inmiddels uit alsof ik een tennisbal heb afgeslikt![]()
Het moet nu echt snel beter worden want van dat bloeden wordt het me echt slecht, en dat doet NOG meer pijn, geloof me...oja en heb nog geen contact gehad...misschien wel een goed idee nu het weer aant bloeden is
Knoopjes zijn het eerder. En vooral de knoopjes in m'n onderste verstandskies blijven lekker zittenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zijn het bij jou ook van die loshangende lusjes?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 07:48 schreef Hyperdude het volgende:
Hebben ze je geen amoxycilline (=anti-biotica)voorgeschreven? Doen ze meestal wel als je terug komt met problemen en (flinke)zwelling.
Drink met een rietje, gaat een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:12 schreef zwartedoos het volgende:
Nou het bloeden is nu zo goed als gestopt. Ik ga nu voorzichtig een opkikkertje proberen, kijken of ik wat opknap van het zout wat erin zit. Voel me zo slap nu.
dat sowieso, dat zeggen ze (bij mij) ook altijd. Als het genezingsproces niet voorspoedig verloopt, direct contact opnemen. De 1e 3 dagen kan het een beetje gaan zwellen en dan moet het afnemen. Als klachten erger zijn, contact opnemen!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:38 schreef IkWilbert het volgende:
Zwartedoos, ik zou als ik jou was toch even contact opzoeken met de tandarts of de kaakchirurg...
Ai kritisch! Dan hoop ik maar dat dat wat helpt! Amox werkt natuurlijk wel op langere termijn tegen de ontsteking.. Ik hoop dat die diclofenac de pijn wat kan wegnemen.. Misschien als dat niet helpt dat tramadol nog een optie is?Gewoon vragen als t zover moet komen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:43 schreef scrub_nurse het volgende:
update:
zwartedoos is weer naar t ziekenhuis geweest en heeft nu diclofenac pijnstillers en amoxicicline gekregen, omdat r wang alleen maar dikker werd. Ze is nu met r ouders mee naar huis, dus ff niet online geweest. Vast krijgen jullie morgen update van haar zelf![]()
Jaja, dat weet ik. Eerst zat ik t bericht in de 'zij' vorm te schrijven. Maar toen bedacht ik me dat ze het morgen ofzo ook zelf zal lezen. Toen heb ik dus alles maar in de jij vorm gedaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:54 schreef scrub_nurse het volgende:
psssst!![]()
ik ben scrub_nurse...ik vertel alleen ff hoe t nu met r is, ik ben r niet!
maar toch leuk dat je reageert en duimt voor r! kzal t r doorgeven![]()
Ontzettend veel sterkte en weinig pijn gewenstquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:12 schreef -moi- het volgende:
[..]
dat sowieso, dat zeggen ze (bij mij) ook altijd. Als het genezingsproces niet voorspoedig verloopt, direct contact opnemen. De 1e 3 dagen kan het een beetje gaan zwellen en dan moet het afnemen. Als klachten erger zijn, contact opnemen!!
Ja, ik ben het met scrub_nurse eens. Ik zou gerust een diclofenac nemen!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:53 schreef scrub_nurse het volgende:
ik zou zeggen ja, t zijn beiden NSAID's die ontstekingsremmend zijn alleen is diclofenac niet bloedverdunnend (als ik me niet vergis) dus wanneer je wat last hebt van bloeden zou ik liever diclofenac nemen. Prima pijnstiller!
wat voor kleur heeft het vocht? Klinkt als een ontsteking. Is het ook warm en klopt/bonkt het?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:58 schreef Mrdilly het volgende:
Mijn verstandskies linksonder is vorige week woensdag verwijderd. Kies lag gekanteld. Het snijden en splijten van de kies was bijna pijnloos. Het verwijderen van de kop van de kies was ook geen probleem. Het verwijderen van de wortels deed wel een beetje pijn. Op een gegeven moment stak ik mijn hand op van 'doe maar bijverdoven', maar toen was het al klaar. Verder weinig last van gehad, kon direct die middag weer normaal eten, geen bloeding, hele dag met coldpack op mn wang gelopen, bijna geen zwelling. Wel een week lang 3x per dag een Ibuprofen600 genomen. Maar het vervelendste kwam een week later... afgelopen woensdag kreeg ik opeens een hele ranzige smaak in mijn mond door het vocht wat uit het gat komt. Het ruikt ook zeker niet fris. En dit alles wordt steeds erger. Wat is er aan de hand? Iemand ervaring?
eej hoe gaat t nu met je?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:41 schreef Spekkiemonster het volgende:
hier word ik ook wakker met een bolle wang en veel pijn.
gisteravond vel pijn gehad, maar redelijk kunnen slapen nog 5 uurtjes.
nu weer terug in de hel.
Is diclofenac beter dan ibuprofen?
* Spekkiemonster heeft nog wat diclo's liggen
ik had ook een coldpack maar bij mij ging het alleen maar harder bloeden, en tegen de zwelling heeft het absoluut niet geholpen. Maar wel fijn dat t jou wel helptquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:23 schreef Spekkiemonster het volgende:
nou ... hier ook kut dus.
verstandskies getrokken, maar de vraag is of die pijn daar van daan kwam? Kan ook iets anders zijn maar dat merk ik vanzelf van de week.
Doet nu flink pijn doordat de boel al ontstoken was voor ik ging deze keer (vorige kies was dat niet zo). Het klopt en krijg het gevoel dat mijn tandvlees van mijn kiezen afgerukt word ...brrrr
enige wat helpt is ijs erop. anders zwelt het gelijk weer op.... ik lig dus gerust anderhalf uur met een ijszak op mijn wang en het helpt.
Misschien helpt dat zwarte doos ook? Ben benieuwd hoe het met je is nu
Vocht is kleurloos met soms een vleugje bloed (na het poetsen bijvoorbeeld). M'n kaak voelt van de buitenkant wel iets warmer aan dan aan de andere kant. Het bonkt niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:01 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
wat voor kleur heeft het vocht? Klinkt als een ontsteking. Is het ook warm en klopt/bonkt het?
er zijn waarschijnlijk wat etensresten in blijven hangen. Hier kan je bij de apotheek van die waterspuitjes voor krijgen om het gat mee schoon te spoelen na elke maaltijd. Dit zou ik zeker gaan doen en evt bij voorbaat al wat ibuprofen gaan slikken om een ontsteking te voorkomen. Want dat is het laatste wat je wilt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:12 schreef Mrdilly het volgende:
[..]
Vocht is kleurloos met soms een vleugje bloed (na het poetsen bijvoorbeeld). M'n kaak voelt van de buitenkant wel iets warmer aan dan aan de andere kant. Het bonkt niet.
Eerste week durfde ik niet met mn tong in de buurt te komen. Maar begin deze week het gat ontdekt en zat er obsessief vaak met mn tong in te vroeten. Gat voelt een beetje week aan. Kwam op een gegeven moment een stukje vlees uit, stonk ook verschrikkelijk (zoals het vocht ook ruikt). Ga vandaag maar proberen mn tong er uit de buurt te houden.
sorry??codeine en paracetamol zijn niet onstekingsremmend, alleen pijnstillend, en codeine is hoestprikkeldempend. Caffeine daarentegen werkt als katalysator waardoor de paracetamol sneller werkt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:37 schreef Curiosity het volgende:
het beste middel is paracetamol met codeïne, maar ook alleen op recept helaas.
Niet bij kiespijn!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:37 schreef Curiosity het volgende:
het beste middel is paracetamol met codeïne, maar ook alleen op recept helaas.
Nou ik had laatst behoorlijke kiespijn, heb hier alles voor geslikt, incl, ibruprofen, maar helpen ho maar.quote:
Bronquote:De combinatie van paracetamol met codeïne is te gebruiken bij veel soorten pijn, zoals kiespijn, zenuwpijn, gewrichtspijn, ernstige hoofdpijn en pijn door verwondingen, operaties of ziekte. Hierbij heeft de arts meestal eerst een eenvoudige pijnstiller voorgeschreven, zoals paracetamol zonder toevoeging, acetosal of ibuprofen. Als dat niet voldoende werkt, dan schrijft de arts vaak deze combinatie van paracetamol met codeïne voor.
wat jij wil, wel vreemd dat iedereen ibuprofen of diclofenac krijgt voorgeschreven, maar je zal het wel beter weten dan alle kaakchirurgenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:57 schreef Curiosity het volgende:
Als je bovenstaande leest dan staat daar toch duidelijk paracetamol met codeïne , en dat is echt wel sterker dan die andere middelen zoals paracetamol en ibuprofen.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:03 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
wat jij wil, wel vreemd dat iedereen ibuprofen of diclofenac krijgt voorgeschreven, maar je zal het wel beter weten dan alle kaakchirurgen![]()
Het is hier geen discussie over wat de beste pijnbestrjder.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:03 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
wat jij wil, wel vreemd dat iedereen ibuprofen of diclofenac krijgt voorgeschreven, maar je zal het wel beter weten dan alle kaakchirurgen![]()
pijn lijkt iets te zakken maar nog steeds een bolle wang. Ik heb vanmiddag eindelijk eens wat bij kunnen slapen na al die slapeloze nachten.quote:
Is het echt dat je MOET werken? Je geeft zelf al aan dat je iig 2 dagen vrij moet nemen. Als het niet gaat, dan gaat het niet! dan maar ziek melden. Ziek is ziek, hoor!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:36 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
pijn lijkt iets te zakken maar nog steeds een bolle wang. Ik heb vanmiddag eindelijk eens wat bij kunnen slapen na al die slapeloze nachten.
slik overigens nog steeds ibuprofen en paracetamol (zonder toevoeging)
Ik heb nu een pingpongbal in mijn wang en heel de rechterkant is opgezet, zelfs mijn wallen![]()
Ik hoop dat t morgen nog beter gaat want maandag moet ik gewoon weer werken.
Overigens heb ik gister na het trekken ook de hele dag gewerkt (bij mijn oppaskindjes) maar dat raad ik een ieder af. Neem gewoon lekker 2 dagen vrij na zo'n kiesoperatie, want dat was echt niet te doen eerlijk gezegd hoe lief ze ook waren voor me
ik heb ten eerste helemaal niet gezegd dat cafeine beter werkt maar dat het als katalysater werkt, dwz zeggen dat de paracetamol sneller wordt opgenomen, en daarbij codeine wordt normaal gebruikt als hoestprikkeldemper, en dat kan ik weten want heb het jarenlang zelf geslikt. Het gaat zich hier om 'tandpijn' en het meest voorgeschreven middel, dus het middel wat het meest voor de hand ligt. Ik zeg niet dat codeine niet ook als pijnstiller kan werken maar zal nooit zomaar voorgeschreven worden bij klachten waar dit topic om draait. En verder heb er geen zin meer om hier verder op in te gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:12 schreef Curiosity het volgende:blaat
Ja die dikke wang is klote he, ik moet zeggen dat hij flink aan het slinken is bij mij, dus wie weet is het maandag ook een stuk beter! Ik duim voor jequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:36 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
pijn lijkt iets te zakken maar nog steeds een bolle wang. Ik heb vanmiddag eindelijk eens wat bij kunnen slapen na al die slapeloze nachten.
slik overigens nog steeds ibuprofen en paracetamol (zonder toevoeging)
Ik heb nu een pingpongbal in mijn wang en heel de rechterkant is opgezet, zelfs mijn wallen![]()
Ik hoop dat t morgen nog beter gaat want maandag moet ik gewoon weer werken.
Overigens heb ik gister na het trekken ook de hele dag gewerkt (bij mijn oppaskindjes) maar dat raad ik een ieder af. Neem gewoon lekker 2 dagen vrij na zo'n kiesoperatie, want dat was echt niet te doen eerlijk gezegd hoe lief ze ook waren voor me
Nou, over dat stikken in je tong...Ik kan me daar iets bij voorstellen. Dat was voor mij(quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:22 schreef horney_dorney het volgende:
hahaha wat een toeval dat ik dit topic voorbij zie schiet'n![]()
Vanmorgen bij m'n nieuwe tandarts 2 afspraken gemaakt om nog wat verstandskiesjes te laten trekken. In twee sessies, het schijnt dat je kan stikken in je eigen tong als je beide kanten laat verdoven?
Anyway, er was er al 1 uit dus dan heb ik er nog maar 1Hopelijk mag ik die houden, 't is toch een beetje jeugdsentiment he
![]()
Goed verhaalquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:57 schreef renz0r het volgende:
Zal ik mijn 2 verslagen maar is neergooien?
...............lang verhaal........
Veel leesplezier
Daarom moet je de wond dus ook schoonhouden voorlopig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:37 schreef 205_Lacoste het volgende:
.....
Is het normaal dat het er zo uitziet? Zo kan er toch allemaal brood enzo in achterblijven, wat me niet bevordelijk lijkt als het dichtgroeit.
Misschien dat ik er een foto van kan schieten. Don't worry, ik zal 'm linken voor de zwakke magen onder ons.
Pfff, ik dacht dat eigenlijk dat de hechting de boel over de kaak zou dichttrekken. Maar goed, die klote hechting is niet meer terug te vinden waardoor ik het vermoeden had dat het gat nu te groot zou zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:44 schreef scrub_nurse het volgende:
ja da's normaal, er is tenslotte n kies uit je kaak getrokken![]()
en ja daarom moet je goed spoelen!
Heej Bres. Ik heb nu ook meer last dan dat ik had na het trekken. Pijnstillers heb ik op één Aleve na het trekken na (voor de zekerheid) niet geslikt, en ben ook niet van plan dat nu te gaan doen. Het is een zeurende pijn, en hij lijkt bij mij meer in de kaakspier te zitten dan in het 'gat'. Sterkte in ieder geval.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:56 schreef bres99 het volgende:
Nou even mijn verhaal. Vorige week maandag links onder een verstandskies laten verwijderen. Ging prima. Stond na 20 minuten weer buiten. De eerste dagen geen last, maar sinds donderdag steeds meer pijn. Geen dikke wang en geen kloppende wond, maar gewoon vreselijke pijn onder in de kaak die naar mijn oor uitstraalt en ook richting de neus. Afgelopen vrijdag teruggeweest. De wond zag er goed uit, hechtingen eruit gehaald en de pijn moest weg gaan. Integendeel. Steeds meer pijn. Ik slik nu 3 x daags brufen 600(de poeders)en 8 paracetamol. De pijn gaat wel wat weg, maar ik voel het nog steeds behoorlijk. Alles aan mijn linkerkant doet nu pijn. Dus vanmiddag weer terug. Wordt vervolgd.
Aangezien ik het vaker gehoord had, en het wederom een goede tip vond, ben ik even naar de apotheek gegaan. Daar krijg ik doodleuk te horen dat ze geen spuiten mogen verkopen als ik geen recept heb. Lekker behulpzaam daar die lui, aangezien ze alleen zeiden "misschien bij de GGD", maar dan krijg je ze ook niet zomaar.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:30 schreef scrub_nurse het volgende:
een spuitje met kromme tip halen bij de apotheek en na iedere maaltijd t gat spoelen met lauw!!! water, dit werkt prima!
en die wond gaat echt dicht!![]()
M'n tandarts zit 150 km verderop en om nou langs de huisarts te gaan voor zoiets onbenulligsquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef scrub_nurse het volgende:
dan vraag je n recept via de huisarts of kaakchirurg of je vraagt er 1 bij je tandarts
tis idd n beetje sukkelig, want die spuiten zijn geenszins geschikt om drugs oid te spuiten![]()
Hehe, dat is lief aangeboden, maar heeft waarschijnlijk niet zoveel zin. Ik bel morgen de huisarts wel en vraag of ze digitaal een recept naar de apotheek kunnen sturen. Dat zou wel zo makkelijk zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:18 schreef scrub_nurse het volgende:
ik zou m je zo mee kunnen nemen van mn werk maarja....
Deze moet je hebben, Monoject 412 of soortgelijk. Er zit helemaal geen naald aan, lijkt me sterk dat je er een "recept" voor nodig hebt. Geen heroïne maar zout lauw water hoort er in, domme apo...quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:32 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Hehe, dat is lief aangeboden, maar heeft waarschijnlijk niet zoveel zin. Ik bel morgen de huisarts wel en vraag of ze digitaal een recept naar de apotheek kunnen sturen. Dat zou wel zo makkelijk zijn.
Ik neem aan dat ze dan wel de suggestie hadden gedaan dat ik deze dan zou kunnen krijgen. Ik heb uitgelegd waarvoor het is. Waar zou je dit nog meer kunnen krijgen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Deze moet je hebben, Monoject 412 of soortgelijk. Er zit helemaal geen naald aan, lijkt me sterk dat je er een "recept" voor nodig hebt. Geen heroïne maar zout lauw water hoort er in, domme apo...
[afbeelding]
Ja, zal morgen eens bellen als ik m'n simkaart binnen hebquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:09 schreef Hyperdude het volgende:
huisarts?
we zijn nu enige tijd verder... je zou zeggen dat je dan overal vanaf bent ...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
holyfuck wat een pijn zeg!
paar weken geleden links verstandskies eruit laten halen en de kaakchirurg waarschuwde me toen gelijk voor de rechterkant. Afspraak gemaakt voor 22 augustus en nou heb ikme toch al 2 weken een helse pijn.
Ik weet niet meeer hoe ik moet staan, zitten of liggen af en toe.
ibuprofen werkt nog maar deels.....
ik mag nu vrijdag komen ipv dinsdag de 22e
(nog lang moeten wachten met zoveel pijn en dat vind ik wel schandalig!!)
Ik kan niet wachten tot vrijdag... wie heeft tips tegen de pijn
Bij mij is 't inmiddels 2 weken en 't gat is niet kleiner geworden. Naja, misschien iets, maar zoals de gelinkte foto eerder in dit topic laat zien ziet het er nog wel uit. Ik moet ook echt zo'n spuit gebruiken om het schoon te krijgen. Ik wacht met smart tot het dichtgegroeid is.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:57 schreef gronk het volgende:
Afgelopen maandag een verstandskies laten trekken; hoe lang duurt 't eigenlijk voordat dat gat een beetje is ingeklonken? Ik heb nu al de hele week last van voedselresten die in dat gat terecht komen en d'r met moeite uit te wurmen zijn.
Volgens mij kun je bij de beter gesorteerde industrieleverancier ook nog wel injectiespuiten kopen. Voor weinig.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:47 schreef 205_Lacoste het volgende:
Aangezien ik het vaker gehoord had, en het wederom een goede tip vond, ben ik even naar de apotheek gegaan. Daar krijg ik doodleuk te horen dat ze geen spuiten mogen verkopen als ik geen recept heb. Lekker behulpzaam daar die lui, aangezien ze alleen zeiden "misschien bij de GGD", maar dan krijg je ze ook niet zomaar.
O joy!quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Bij mij is 't inmiddels 2 weken en 't gat is niet kleiner geworden. Naja, misschien iets, maar zoals de gelinkte foto eerder in dit topic laat zien ziet het er nog wel uit. Ik moet ook echt zo'n spuit gebruiken om het schoon te krijgen. Ik wacht met smart tot het dichtgegroeid is.
Mja, ik had graag beter nieuws voor je gehad. Dan was 't automatisch ook positiever voor mijquote:
Mensen een beetje valse hoop geven he?!quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:02 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb inmiddels al mijn verstandskiezen laten trekken, de laatste 2 inmiddels al weer 4 jaar geleden of zo, maar ik herken niks van alle verhalen hier, de laatste 2 waren nog niet helemaal door en moesten er daarom uit, uit voorzorg, maar ik heb geen centje pijn er aan gehad, ook geen bloedingen enzo.
Ben ik nou zo'n geluksvogel?.
Wat ik altijd doe, is zodra ik de watten of gaasjes eruit mogen, direct water drinken, desnoods met een rietje, ook probeer ik zo snel mogelijk weer te eten.
Dit bevorderd ook het genezingsproces.
2 weken geleden is er een "goede" kies getrokken, hier heb ik totaal geen last van gehad, geen napijn of bloeding niks, de volgende dag zat ik al weer aan de loempia's enz, ik had namelijk 2 weken bijna niet kunnen eten, omdat mijn kies half afgebroken was, maar nog wel vast zat, dat deed pas pijn.
Of gewoon de realiteit vertellenquote:Op vrijdag 8 september 2006 14:43 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Mensen een beetje valse hoop geven he?!![]()
Mensen uit Gouda hier?quote:Tandarts krijgt voorwaardelijk na illegaal trekken
Uitgegeven op dinsdag 12 september 2006 om 14:15:54, bijgewerkt om 14:24:04
(Novum) - Een 64-jarige tandarts uit Gouda heeft een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie weken en een boete van 750 euro gekregen. De rechtbank in Rotterdam achtte dinsdag bewezen dat hij tanden en kiezen heeft getrokken van mensen, terwijl hij werkverbod had gekregen van het Medisch Tuchtcollege. Volgens de rechter is niet gebleken dat de man met ondeugdelijk materiaal heeft gewerkt en de kwaliteit van zijn werk onder de maat was.
Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden een voorwaardelijke celstraf van een half jaar en een boete van 750 euro tegen de man. Ook vroeg het OM om verlenging van het beroepsverbod met een half jaar. Dat werd eerder al voor een jaar opgelegd door het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg.
Officier van justitie Marjolein van Eijkelen stelde 'visioenen van een horrorfilm' te hebben gekregen tijdens het lezen van het dossier. Zo trok de Gouwenaar in de behandelkamer van de Rotterdamse kunstgebitten-aanmeter Dente Belli begin vorig jaar zonder de juiste verdoving patiënten al de tanden en kiezen uit de mond. Een andere patiënt meldde door de kaakchirurg nabehandeld te zijn, na bij de tandarts onder het mes te zijn geweest.
Ook de behandelkamer en de uitrusting van de gewezen arts voldeden 'geenszins' aan de huidige medische maatstaven, stelde het OM. De verlichting was onvoldoende, de medicijnen waren verlopen en de patiëntenstoel was antiek. Bovendien zou de administratie een 'chaos' zijn geweest.
De Inspectie voor de Gezondheidszorg trof de tandarts begin vorig jaar aan tijdens een onderzoek in de kliniek. Dat gebeurde nadat was gebleken dat van daaruit een factuur was verstuurd door een arts die al was overleden. Ook toen mocht de man uit Gouda zich al niet als tandarts uitgeven, maar 'het trekken van tanden en kiezen is het mooiste wat er is', verklaarde hij later voor de rechter. Daar stelde hij ook niets te hebben geweten van een schorsing.
En, is-ie al dicht?quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Bij mij is 't inmiddels 2 weken en 't gat is niet kleiner geworden. Naja, misschien iets, maar zoals de gelinkte foto eerder in dit topic laat zien ziet het er nog wel uit. Ik moet ook echt zo'n spuit gebruiken om het schoon te krijgen. Ik wacht met smart tot het dichtgegroeid is.
Nee hoor, en ik denk dat het ook niet gaat gebeuren. Ik moet de spuit er maar bijhouden als accessoire voor het tandenpoetsen denk ik.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef gronk het volgende:
En, is-ie al dicht?
(Hier nog niet, en 't is superirritant. Ik heb ook 't idee dat m'n achterste kies aan het wegrotten is)
Terug naar je tandarts een optie? Op deze manier kun je natuurlijk een partij ellende verwachten.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Nee hoor, en ik denk dat het ook niet gaat gebeuren. Ik moet de spuit er maar bijhouden als accessoire voor het tandenpoetsen denk ik.
Kan meevallen, zo'n gat gaat heeeel langzaam dicht, zolang het 'wortelgat' maar gesloten is.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Terug naar je tandarts een optie? Op deze manier kun je natuurlijk een partij ellende verwachten.
Denk niet dat er ellende van komt hoorquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gronk het volgende:
Terug naar je tandarts een optie? Op deze manier kun je natuurlijk een partij ellende verwachten.
Ja, maar je hebt natuurlijk wel de hele dag een ophoping van bacterieen naast 'n kies. Lijkt me ook niet echt OK.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef CartWOman het volgende:
Kan meevallen, zo'n gat gaat heeeel langzaam dicht, zolang het 'wortelgat' maar gesloten is.
Lijkt mij ook erg sterk, bij mij was het binnen een maand weer goed.quote:
Ik peuter helemaal ook nietquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:18 schreef klipper het volgende:
Maarja je moet er niet iedere dag in lopen te peuteren natuurlijk.
Ik bedoel dus dat het wel dicht zit maar dat je er nog steeds een gat/holte hebt.quote:
kaakchirurg verwijdert "operatief" tandarts trekt gewoon. Heeft oa met de ligging van de kies te makenquote:Op maandag 18 september 2006 18:35 schreef THA-PIETERT het volgende:
wat mij opvalt is dat de ene tandarts het zelf doet en de andere stuurt je door naar de kaakchirurg. ik moet 10 october... niet dat ik ook maar iets van last heb ofzo maar...
me tandvlees is over de tand heen gegroeit en is gaan rotte ofzo. en nu moetie deruit
okeej... mja denk bij mij omdat eerst me tandvlees weggesneden moet worden ofzoquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
kaakchirurg verwijdert "operatief" tandarts trekt gewoon. Heeft oa met de ligging van de kies te maken
Mijn laatste verstandskies roert nu zijn lelijke staart. Als het nog lang duurt maar even een afspraak bij de tandarts maken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:36 schreef nietzman het volgende:
Als je bij de tandarts gewoon terecht kan zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Als twee van je babykiesjes uit je onderkaak getrokken moeten worden zoals bij mij het geval was, berg je dan maar..
's avonds alweer gewoon gegeten en bier gedronken.. geen greintje pijn, misschien soms nog even iets gevoelig, en af en toe nog wat bloed.. nu niks meerquote:Op maandag 18 september 2006 17:40 schreef Crack_david het volgende:
Ik heb ze vanochtend om 9 uur laten trekken, rond 13 was de verdoving eruit.. uit voorzorg een ibuprofen 600 genomen maar helemaal niet nodig gehad.. heb nu nog geen pijn gehad...
lekker hoor! En zo zou het altijd en bij iedereen moeten gaanquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:03 schreef Crack_david het volgende:
[..]
's avonds alweer gewoon gegeten en bier gedronken.. geen greintje pijn, misschien soms nog even iets gevoelig, en af en toe nog wat bloed.. nu niks meer
Ik wist niet dat de tandenfee ook verstandskiezen deed...quote:Op woensdag 20 september 2006 23:29 schreef Jojoortje het volgende:
Ik lag heerlijk in een coma toen dat gebeurde!![]()
quote:Op woensdag 20 september 2006 23:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de tandenfee ook verstandskiezen deed...![]()
ik spuitte hem altijd schoon, en ja ik had 2 verstandskiezen achter elkaarquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
Als het gat dicht zit, maar nog wel een holte vormt, kan je geen infectie meer krijgen, maar wel een vieze smaak/geur van etensresten. Gewoon ff de borstel er door. Na 6 maanden is het grootste deel van het gat opgelost tot glooiend dal
Haha, ja het is en blijft een raar gevoel, zo'n verdoofde mond.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:10 schreef RealZeus het volgende:
Drinken kan trouwens ook een geheel nieuwe ervaring worden met verdoving.
Toen ik 7 was zijn er een paar kiezen getrokken wegens ruimtegebrek in mijn grote bek.Daarna ik een verjaardagsfeestje en ik nam een slok drinken.Ik wilde slikken en deed dat voor mijn gevoel ook,maar blijkbaar was mijn slikreflex in de war: ik slikte andersom en sproeide zo mijn drinken over de tafel.
Ik denk trouwens wel dat het scheel dat mijn verstandkies weliswaar slecht is en redelijk verrot,maar hij is nog niet ontstoken.Ik heb er tenminste geen last van.
Mijn moeder is er daarintegen een dag letterlijk ziek van geweest.![]()
Nog tegen het plafond opgelopen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:14 schreef RealZeus het volgende:n.
Ik houd jullie op de hoogte.
Nee,ik heb zelfs geen dikke wang meer.Vanmorgen had ik een beetje last,volgens mij begint het een beetje te ontsteken,dus dat moet ik ff in de gaten houden. Maar ik heb nog de wereld van die Turbo-pijnstillers,dus dit weekend overleef ik wel.Misschien dat ik een beetje Listerine ga verdunnen en dan voorzichtig spoelen,want onverdund ga ik iets verder dan het plafond vrees ik.quote:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
...Misschien dat ik een beetje Listerine ga verdunnen en dan voorzichtig spoelen,want onverdund ga ik iets verder dan het plafond vrees ik.
Gewoon spoelen met een glas lauw water waar je 2-3 theelepels keukenzout in hebt opgelost. Als je zo'n spuit als hierboven hebt meegekregen van de kaakchirurg werkt het nog beter. Lauw zout water werkt beter dan Listerine en je hebt minder kans op pijn ed.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Deze moet je hebben, Monoject 412 of soortgelijk. Er zit helemaal geen naald aan, lijkt me sterk dat je er een "recept" voor nodig hebt. Geen heroïne maar zout lauw water hoort er in, domme apo...
eten bevoorderd niet het geneesingsproces. je kan beter zelf een stukej watten of gaas op de wond leggen zodat er geen eten in de wond komtquote:Op vrijdag 8 september 2006 14:49 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Of gewoon de realiteit vertellen![]()
Nee, je hebt helemaal gelijk, daarom staat het ook in de folder die je meekrijgt na de behandeling.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:40 schreef donald_dick het volgende:
[..]
eten bevoorderd niet het geneesingsproces. je kan beter zelf een stukej watten of gaas op de wond leggen zodat er geen eten in de wond komt
Gister werd mij ten stengste afgeraden om niet zelf te klooien met watten of zakdoekjes maar een compress te gebruiken of een theedoek. Zie mezelf eigenlijk niet met een theedoek in mn bek zitten...quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:40 schreef donald_dick het volgende:
[..]
eten bevoorderd niet het geneesingsproces. je kan beter zelf een stukej watten of gaas op de wond leggen zodat er geen eten in de wond komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |