quote:Da's idd wel cool ja! Het Chinese spul vind ik ook heerlijk.
Op zaterdag 15 december 2001 19:14 schreef bossie het volgende:
Ik heb het meer over dat soort muziek dat je eerst van die fluiten hoort en dan opeens abnormaal-hard een gong ofzo. En dat je dan allemaal trommels hoort.
gewoon typisch Japans.
quote:hihihihi, check karoshi van Human Alert
Op zaterdag 15 december 2001 19:02 schreef bossie het volgende:
Wie vind hier Japanse muziek ook mooi
maareh, ik ben niet echt bekend met de traditionele japanse muziek, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Maar japanse popmuziek is wel leuk.
quote:echt waar? kabuki klinkt meer japans dan chinees.
Op zaterdag 15 december 2001 19:40 schreef Seborik het volgende:
Ik hou wel van Kabuki opera e.d. maar dat is meer Chinees... alhoewel traditionele Japanse muziek er wel wat van weg heeft.
quote:hmm, pas documentaire over gezien
Op zaterdag 15 december 2001 21:52 schreef sharon_hussein_bush_laden het volgende:[..]
echt waar? kabuki klinkt meer japans dan chinees.
iig het klinkt tof
Voorbeelden van bands:
- Shonen knife
- Banana erectors
- Mummy the peepshow
- 54 nude honeys
- The knockouts
en de klapper:
- Melt banana
Ayumi Hamasaki - Trouma (Dumonde Mix) <---dees is vet
Ayumi hamasaki = godess of trance
Grtz
quote:Of taiko?
Op zondag 16 december 2001 00:05 schreef Doodkapje het volgende:
Waarschijnlijk bedoel je gagaku; traditionele Japanse muziek... wel relaxed.
quote:Dat zijn toch die grote trommels alleen... ik dacht dat gagaku compleet met fluit, shamisen en koto's waren...
Op woensdag 19 december 2001 00:04 schreef k_man het volgende:[..]
Of taiko?
('k heb er duidelijk weer geen verstand van, lama hangen)
quote:Ah...de nationale sport van Japan, lama-hangen. Omdat de dierenbescherming er hier nogal moeite mee heeft, gebruiken we in Nederland daar een spijkerbroek voor.
Op woensdag 26 december 2001 23:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
('k heb er duidelijk weer geen verstand van, lama hangen)
quote:Eej mijn woordenboek zegt
Op zaterdag 15 december 2001 19:40 schreef Seborik het volgende:
Ik hou wel van Kabuki opera e.d. maar dat is meer Chinees... alhoewel traditionele Japanse muziek er wel wat van weg heeft.
Verder zijn Yoji Biomehanika en Ken Ishii twee grote favorieten!!
En waarom accepteert dit forum geen Kanji?!?!?!?!
quote:Pizzicato Five is leuk! Zit nu te luisteren naar Twiggy twiggy, redelijk jazzy en swingend... Niet van die halfgare j-pop die als behang dienen voor anime's tenminste.
Op zondag 16 december 2001 11:41 schreef Meril het volgende:
Japanse muziek begint en eindigt bij mij met Pizzicato Five en Cornelius.
Traditionele Japanse muziek ook btw. Vooral met shamisen en Kabuki-opera.
Iemand gehoord van die japanse hits uit de jaren 60? Dingen als "Blue Light Yokohama" van Ayumi Ishida en "Sukiyaki" van Kyu Sakamoto. Natuurlijk geen traditionele muziek maar ik vind die taal zo mooi...
quote:
Op zondag 28 juli 2002 22:23 schreef waspman het volgende:
weet iemand een goede compilatie cd met hedendaagse japanse muziek (pizzicato five, cornelius enzo dus)?
Van Pizzicato Five heb ik wel eens wat clips langs zien komen, volgens mij is het wel een beetje campy.
Oh, en Loudness ken ik wel, maar alleen omdat zij de Japanse bijdrage aan Live Aid verzorgden.
Tja, en Yoko Ono natuurlijk...
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 11:58 schreef Jane het volgende:
Tja, en Yoko Ono natuurlijk...
De clip van The Ballad of John and Yoko doet wel behoorlijk Japans aan, blije toeristen enzo.
De groep (of het album??) heet Rainbow, alleen de A is dan een japans teken.
Weet iemand van wie dit is?
ze is verantwoordelijk voor OSTS van oa:
Vision of Escaflowne
Cowboy Bebop
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
Wolf's Rain (gloedje nieuwe serie)
Vooral de OST van Cowboy Bebop heeft haar veel succes gebracht...
Vo Escaflowne is klassiek met jpop
Cowboy Bebop is een mix van Blues, jazz, rock, klassiek en jpop...
Ghost in the Shell is electronisch, rock met ritmische bassen en drums... (doet denken aan de OST van de film, maar dan Yoko Kanno-stijl)
En WR heb ik nog bijna niets van gehoord...
Het is al een aantal maal voorgekomen dat een serie compleet gedragen wordt door de kwaliteit van de muziek (om even 'n indicatie van d'r kunnen te geven)
quote:Ayu Hamasaki.
Op woensdag 22 januari 2003 20:41 schreef Scorpy2002 het volgende:
Ik hoorde vandaag wel iets leuks, ik weet alleen niet van wie het is. Zou het wel graag willen weten.De groep (of het album??) heet Rainbow, alleen de A is dan een japans teken.
Weet iemand van wie dit is?
Ontopic: Af en toe een nummer kan ik wel waarderen. Het is totaal anders dan wat wij hier in het westen zijn gewend.
quote:Boeien. Is een topic uit 2001.
Op vrijdag 24 januari 2003 19:05 schreef MSXUser het volgende:De topicstarter vraagt wie traditionele Japanse muziek mooi vindt, en ineens begint iedereen over trance/techno/pop muziek die uit Japan komt...
Ontopic: Af en toe een nummer kan ik wel waarderen. Het is totaal anders dan wat wij hier in het westen zijn gewend.
En nee het is niet totaal anders als wij hier gewend zijn. Op de taal na dan.
quote:In ieder geval worden er totaal andere instrumenten gebruikt in dergelijke muziek. Verder is de toonladder van de oude Japanse muziek afgeleid van de Chinese pentonische toonladder.
Op vrijdag 24 januari 2003 19:06 schreef Poepoog het volgende:
Boeien. Is een topic uit 2001.En nee het is niet totaal anders als wij hier gewend zijn. Op de taal na dan.
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 24-01-2003 19:15]
quote:Ik had het ook niet over traditionele muziek...
Op vrijdag 24 januari 2003 19:07 schreef MSXUser het volgende:[..]
In ieder geval worden er totaal andere instrumenten gebruikt in dergelijke muziek. Verder is de toonladder van de oude Japanse muziek afgeleid van de Chinese pentonische toonladder.
En op de volgende link vind je een heel stuk over de traditionele muziek inclusief een vergelijking tussen de Japanse en Chinese muziek:
http://www.wsu.edu:8080/~dee/ANCJAPAN/MUSIC.HTM
Ik zat ff online te zoeken om albums van ayumi hamasaki te bestellen maar dat lukte dus niet.
Iemand een tip voor mij? Alvast bedankt
quote:amazon.co.jp?
Op zaterdag 22 maart 2003 13:35 schreef Scorpy2002 het volgende:
Waar kun je cd's van japanse artiesten kopen/bestellen?Ik zat ff online te zoeken om albums van ayumi hamasaki te bestellen maar dat lukte dus niet.
Iemand een tip voor mij? Alvast bedankt
edit:
deze pagina heeft betere (en meer) mp3 stukjes. Ja, die Kitano films zijn wel cool
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 26-03-2003 21:03]
Het is inderdaad The Pizzicato Five, maar ik denk dat het nummer eigenlijk "Peace Music" heet.
Het staat onder andere op de cd "Made in USA" (Matador OLE 99-2) uit 1994.
quote:Sluit ik me volledig bij aan.
Op zaterdag 29 maart 2003 22:56 schreef TMC het volgende:
Tof, Japanse muziek!!! Ik vind Merzbow, Masonna, Hijo Kaidan, incapacitants en meer van die herrie suuuuuper goed!!!
Shonen Knife niet vergeten !!
quote:Yoji Biomehanika
Op zaterdag 15 december 2001 19:02 schreef bossie het volgende:
Wie vind hier Japanse muziek ook mooi
Alle muziek bij Japanse vecht films is gaaf!
Shizukana hibi no kaidanwo is btw uit Battle Royale. Het outro. Ik vind veel songs van Ayumi Hamasaki cool maar de meest mooiste van haar vind ik toch wel Independant en dan de D-Nation remix. Die is echt
**edit, direct maar mijn ava aangepast
[Dit bericht is gewijzigd door Zero_Cool op 26-05-2003 19:04]
Gegarandeerd Japans!! mijnn aanrader
oh ja het nummer true van Mikuni Shimokawa is ook wel lekker hoor
(ja... 'k hou wel van bijzonder vrolijke pop.)
quote:niet zùlke vrolijke pop.
Op woensdag 30 juli 2003 18:46 schreef pro_jeex het volgende:
Hoor je weinig in Nederland
Malice Mizer vind ik cool .
Ik vind k-pop (Koreaans) ook wel erg leuk en schattig.. S.E.S.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |