abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38513640
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:55 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
misschien is de 5e dimensie wel "waarom".

lengte, breedte en hoogte vertellen waar je moet zijn
tijd vertelt je hoe laat je er moet zijn
en de 5e vertelt je waarom je er überhaupt zijn moet

Willie
Hoe Wat Waar Wanneer Waarom
LOL

Maar wat ik niet snap: vanwaar je naam tussen en niet de text?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_38514736
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:29 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Hoe Wat Waar Wanneer Waarom
LOL

Maar wat ik niet snap: vanwaar je naam tussen en niet de text?
sja...het waarom he...dat kunnen we nog niet bevatten
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_38517807
Ik heb de stukjes nog eens gelezen en ik geloof er geen moer van.
Zelfs een vacuum bestaat uit drie dimensies, hoe kun je nou een golf in twee dimensies maken? Ja, door 'm te polariseren, maar da's toch niet hetzelfde.
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
  zondag 4 juni 2006 @ 00:15:03 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38518103
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:01 schreef logicum het volgende:
Ik heb de stukjes nog eens gelezen en ik geloof er geen moer van.
Zelfs een vacuum bestaat uit drie dimensies, hoe kun je nou een golf in twee dimensies maken? Ja, door 'm te polariseren, maar da's toch niet hetzelfde.
polariseren kun je leren

Da's omdat de gemiddelde WFL-nitwit een ander begrip heeft van 'dimensies' dan de gemiddelde natuurkundige. Natuurkundigen werken vaak met interacties en krachten, en als ze een model hebben bedacht waarbij er maar in 2 haaks op elkaar staande richtingen interacties zijn, dan noemen ze dat een '2-dimensionaal model'. Als het een model is voor de geleiding van electriciteit, en een stofje voldoet aan dat model, dan is dat stofje een '2-dimensionale geleider'. Ondanks dat het stofje in drie dimensies bestaat.

Sommige natuurkundepipo's willen nog wel eens met spectaculaire termen strooien, en 't is altijd weer sneu om te zien dat er mensen zijn die daar in tuinen...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 4 juni 2006 @ 23:52:21 #55
57775 Zenchi
Makes love, not war
pi_38547271
haha, waarom zijn er maar 3 dimensies, waarom is tijd niet gewoon de 4e en bewustzijn de 5e. als je dan tijd(X),ruimte(Y) en bewustzijn(Z) doet heb je een driedimensionale grafiek met 3 coordinaten die aangeven waar je bent?
  maandag 5 juni 2006 @ 00:08:23 #56
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38547826
KISS.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38548567
Eerste dimensie: een punt (denkbeeldig)
Tweede dimensie: een lijn (denkbeeldig)
Derde dimensie : zoals een assenstelsel (plat vlak en nog steeds denkbeeldig want geen diepte)
Vierde dimensie: diepte
We leven dus al in de vierde dimensie.
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
pi_38552407
Voor de puzzelaars: http://games.slashdot.org/games/06/06/04/1211220.shtml
Probeer een 4- of 5-dimensionale Rubik's cube op te lossen.
Er zijn tot nu toe 3 mensen geweest die de 5-dimensionale hebben weten op te lossen. Groetjes, Roice Nelson
pi_38581657
Misschien zoeken we die 4e dimensie wel te ver van huis. Volgens diverse wetenschappers (o.a. Nicola Tesla) die zich vanaf 1900 hebben beziggehouden met het winnen van ``vrije energie`` met door hen bedachte energiemachines, tappen zij hun energie uit een dimensie die ``aether```heet. Zij zetten met hun uitvindingen als met een soort ``drain`` energie van die dimensie om naar bruikbare electrische energie. Wijzelf bewegen ons door die aether, die stampvol kosmische (uit de ruimte afkomstige) energie zit, wij zijn er helemaal door omgeven en misschien maken we er zelf ook wel deel van uit. Die ons omringende energie zou je als een wereldomvattend energetisch organisme kunnen zien.

Wij mensen hebben geen zintuig (meer) om die energie waar te nemen. Maar misschien kan je de verschijnselen die sommige mensen kunnen zien, zoals aura`s of bepaalde onverklaarbare voorgevoelens daaronder scharen. Het is maar een hypothese. Een ander voorbeeld is misschien het feit dat Aboriginals (oorspronkelijke bewoners van Australie) automatisch weten waar het magnetische noorden ligt. Hiermee zijn proeven gedaan; Je draait iemand geblindoekt en de persoon kan feilloos aangeven waar de windrichtingen zijn. Ook nemen zij op hun tochten door de woestijn nooit water mee, omdat zij die altijd weten te vinden.

Een mooi voorbeeld van een ``vrije energie``-machine is de Magnetische Motor van Michael J. Brady die op 7 juli 2006 in Munchen wordt gelanceerd. Het apparaat, gekoppeld aan een generator, levert 300 kW aan electrische energie, zonder toevoeging van brandstof! Lees hiervoor mijn topic; MAGNETISCHE MOTOR NU ECHT GELANCEERD op 7 juli in munchen!

waarheid is mistig
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:16:31 #60
64288 Bensel
Ladderzat
pi_38582224
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 04:32 schreef hiofarwa het volgende:
Misschien zoeken we die 4e dimensie wel te ver van huis. Volgens diverse wetenschappers (o.a. Nicola Tesla) die zich vanaf 1900 hebben beziggehouden met het winnen van ``vrije energie`` met door hen bedachte energiemachines, tappen zij hun energie uit een dimensie die ``aether```heet. Zij zetten met hun uitvindingen als met een soort ``drain`` energie van die dimensie om naar bruikbare electrische energie. Wijzelf bewegen ons door die aether, die stampvol kosmische (uit de ruimte afkomstige) energie zit, wij zijn er helemaal door omgeven en misschien maken we er zelf ook wel deel van uit. Die ons omringende energie zou je als een wereldomvattend energetisch organisme kunnen zien.

Wij mensen hebben geen zintuig (meer) om die energie waar te nemen. Maar misschien kan je de verschijnselen die sommige mensen kunnen zien, zoals aura`s of bepaalde onverklaarbare voorgevoelens daaronder scharen. Het is maar een hypothese. Een ander voorbeeld is misschien het feit dat Aboriginals (oorspronkelijke bewoners van Australie) automatisch weten waar het magnetische noorden ligt. Hiermee zijn proeven gedaan; Je draait iemand geblindoekt en de persoon kan feilloos aangeven waar de windrichtingen zijn. Ook nemen zij op hun tochten door de woestijn nooit water mee, omdat zij die altijd weten te vinden.

Een mooi voorbeeld van een ``vrije energie``-machine is de Magnetische Motor van Michael J. Brady die op 7 juli 2006 in Munchen wordt gelanceerd. Het apparaat, gekoppeld aan een generator, levert 300 kW aan electrische energie, zonder toevoeging van brandstof! Lees hiervoor mijn topic; MAGNETISCHE MOTOR NU ECHT GELANCEERD op 7 juli in munchen!

ik hoop niet dat je dat zelf gelooft.. die magnetische motor werkt niet altijd, verklaring staat ook in dat topic waarom. Als je echt oneindige energie wil, zul je het toch moeten zoeken in zero point energy, en daar is niks aether aan. aether (eigenlijk een andere benaming voor ether, de mystieke stof van het universum, radiogolven in de ether enzo) bestaat niet. Dat Tesla enkele grote ontdekkingen heeft gedaan staat vast, maar het oneindige enerie project is nooit afgemaakt, dus we weten niet of het werkt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 6 juni 2006 @ 08:44:35 #61
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38582518
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 04:32 schreef hiofarwa het volgende:
Lijkt toch echt niet te gaan werken. Dit soort verschijnselen zie je vaker: briljante wetenschapper/ontdekker brengt de wereld een geweldige uitvinding. Vaak heeft hij/zij hiervoor reeds tientallen keren (of vaker) miskleunen gemaakt die nooit bij het grote publiek bekend zijn geworden. Nadat deze wetenschapper zijn palmeres heeft verdiend door die ene vinding, wordt elk volgend idee voor 'haalbaar' en 'correct' aangenomen, waarbij grote groepen adepten zijn theorieen klakkeloos blijven propageren. Ook voor gerenommeerde wetenschappers geldt dat hun volgende stappen 'op wetenschappelijk verantwoorde wijze' tot stand moeten blijven komen. Was dit zo bij Tesla, tegen het einde van zijn carriere ?
quote:
Wel ja.... scharrel wat vage, op zich staande broodje aap verhalen bijeen en 'blame' die maar op een nog vagere soort energie. Er is geen enkel levend wezen dat die energie KAN waarnemen, want anders zou je je hypothese meteen kunnen testen. Aura's lezen, Kirlian fotografie, Theosofische kleurentheorieen en meer van dat ongedefinieerde spul is vele malen getest en door de mand gevallen. Voor hen die er wel in geloven, staat nog steeds de JREF competitie open (http://www.randi.org/research/index.html), waarbij ettelijke miljoenen te verdienen zijn voor maar een snippertje bewijs van enige paranormale activiteit. Staat al jaren.......moet toch niet zo moeilijk zijn om dat geld even op te halen voor een gemiddelde 'paranormaal begaafde'.
pi_38599755
nou nou, jongens. haha, ik heb de wijsheid niet in pacht hoor. en wellicht was ik in mijn bovenstaande verhaal inderdaad te zweverig, waardoor de discussie vertroebeld wordt. maar wie heeft het nu over paranormale activiteiten? als ik dat voorbeeld neem van die aboriginals dan is daar niets paramormaals aan. dat heeft te maken met een gevoel voor magnetisme bij die mensen, een puur fysieke aangelegenheid. dat is in het geheel niet zweverig. je zou het een zintuig kunnen noemen dat wij wellicht zijn kwijtgeraakt in de loop van de tijd. een zintuig kan je in principe een ``antenne`` noemen. iets is pas een antenne als er signalen zijn die kunnen worden ontvangen. in het geval van het feilloos vinden van het magnetische noorden door aboriginals moeten die signalen in de lucht aanwezig zijn lijkt me. die electrisch geladen ruimte (dat wat ik aether noem) kunnen wij normaal niet met onze ogen zien, behalve bijvoorbeeld bij een bliksem of vuurbol.
waarheid is mistig
pi_38600705
Maar om bliksem te beschrijven heb je helemaal geen ether nodig.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:16:47 #64
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38602908
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:01 schreef hiofarwa het volgende:
nou nou, jongens. haha, ik heb de wijsheid niet in pacht hoor. en wellicht was ik in mijn bovenstaande verhaal inderdaad te zweverig, waardoor de discussie vertroebeld wordt. maar wie heeft het nu over paranormale activiteiten?
Je hebt gelijk... misschien een beetje te ver doorgedraafd met die referentie naar het paranormale. Ik was even bang dat je daadwerkelijk met twee voeten van de grond ging en dat zou jammer zijn van de discussie, omdat daarmee vaak alle inhoudelijkheid ook meteen is verdwenen.

Qua antenne: gegeven de basisprincipes van magnetisme lijkt met me moeilijk (dus niet: onmogelijk) dat wij als mens magnetische veldsterkten kunnen meten. Het drie-dimensionele verloop in de veldsterkte op een lokatie geeft je de richting van het magnetische noorden (en dus zuiden). Ik denk dus dat aboriginals hele andere maar wellicht impliciete manieren hebben om het noorden te bepalen, zoals mos op de bomen, stand van de zon, windrichting enz. De vraag is hoe 'magnetisch' zo'n abo is als je hem/haar naar een volledig vreemde locatie brengt (veluwe ?) en dan het magn. noorden laat aanwijzen.
pi_38721935
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:52 schreef Monocultuur het volgende:

[..]

correct. maar geen golf die in 3 dimensies gaat, maar in 2 dimensies.
dat is nogal afwijkend van wat normaal is in onze bekende wereld.
Correctie! Publicatie deze maand....
http://www.sciencedaily.com/releases/2006/06/060601211745.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')