abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 mei 2006 @ 01:28:47 #1
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38396681
Het Europese Hof van Justitie heeft een overeenkomst nietig verklaard om luchtvaartmaatschappijen gegevens over Europese reizigers naar de Amerikaanse autoriteiten over te laten seinen. Het gaat om zogeheten 'Personal Name Records' met onder meer naam, adres en creditcardgegevens. Het Hof was door het Europees Parlement, tegenstander van de deal, ingeschakeld nadat de Europese Commissie en EU-lidstaten de bezwaren van de volksvertegenwoordigers van tafel hadden geveegd en de overeenkomst twee jaar geleden ondertekenden. De Amerikanen, die de gegevens willen gebruiken voor het bestrijden van terrorisme, dreigden destijds met hoge boetes en het ontzeggen van landingsrechten als de gegevens niet 15 minuten voor vertrek van een toestel richting de VS binnen waren. Volgens het Hof is er echter geen juridische basis om de bescherming van persoonsgegevens in de VS voldoende te achten, en kan het uit handen geven van de data leiden tot schending van grondrechten - onder meer omdat het gaat om gegevens die volgens EU-richtlijnen alleen mogen worden gebruikt voor dienstverlening en niet voor zaken op het vlak van strafrecht en veiligheid. De lidstaten van de EU hebben tot 30 september de tijd om met betere juridische argumenten te komen voor het uit handen laten geven van de passagiersgegevens. Onlangs verzocht de VS tevens inzage in Europese telecomgegevens.
pi_38396791
Mooizo, die regeling mag wmb snel de prullebak in. Netzoals de telecom gegevens, de VS heeft niks met mij te maken.
  woensdag 31 mei 2006 @ 02:04:13 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38397153
Ik vind het geweldig nieuws, dat mag gezegd worden. Er kwam zowaar een glimlach op mijn gezicht toen ik het bericht op nu.nl zag.

http://www.nu.nl/news/742(...)giersgegegevens.html

Er valt weer wat te vieren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:10:38 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38398211
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 02:04 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het geweldig nieuws, dat mag gezegd worden. Er kwam zowaar een glimlach op mijn gezicht toen ik het bericht op nu.nl zag.

Ja en dan? Denk je dat Amerika zich daar iets van aantrekt? Als ze die gegevens niet krijgen kom je er niet in. Die gegevens blijven ze krijgen links of rechts om. De Eu zal het alleen in een ander jasje moeten doen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:33:42 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38398461
En terecht!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38398564
Waarom wordt er als iets nietig verklaard door het hof het niet met onmiddelijke ingang afgeschaft, maar duurt het nog tot eind september? Ja ik weet het wel al, omdat zoals men in het bericht schrijft het in een andere regeling moet gieten die wel door het hof goedgekeurd kan worden. Op de een of andere manier vind ik deze zaak toch echt stinken.
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:18:57 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_38404963
en terecht gekke amerikanen. Ze zien in iedereen een potentiele terrorist.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_38406276
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 01:34 schreef slakkie het volgende:
Mooizo, die regeling mag wmb snel de prullebak in. Netzoals de telecom gegevens, de VS heeft niks met mij te maken.
Wel als je naar hun land reist.
pi_38407666
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 01:34 schreef slakkie het volgende:
De VS heeft inderdaad niks met jou te maken, tenzij je er moet zijn of overheen vliegt, dan hebben ze het recht om persoonsgegevens in te zien.
En wil je dat niet hebben? dan blijf je toch lekker weg, ze zitten echt niet te wachten op jou.
pi_38407739
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 08:33 schreef Martijn_77 het volgende:
En terecht!!
Uiteindelijk krijgen de VS toch hun zin, tenminste als je er heen wilt of moet, anders kom je er gewoon niet in.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:39:44 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38414558
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wel als je naar hun land reist.
Och, wie heeft er tegenwoordig de waarheid in pacht...

Als je marihuana bij je hebt, en je krijgt een groen formuliertje met de vraag of je drugs bij je hebt, kan je gewoon 'NO' invullen. Mocht je gesnapt worden, gewoon verdedigen met dezelfde spiegel genaamd definitiegewauwel welke het witte huis en het EP hanteert.

Alleen ben ik bang dat dat niet legaal is, ineens.
pi_38414838
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 02:04 schreef Yildiz het volgende:

Zou maar niet alvast een feestje plannen hoor. Er is alleen sprake van een vormfout en de EU heeft een paar maanden te tijd dat goed juridisch te regelen en zelfs tot die tijd kunnen er nog gewoon persoonsgegevens worden verschaft.
pi_38426872
Ik zag vandaag in de Metro een headline staan waarin stond dat het verdrag in stand blijft. Ik ben op zoek naar artikels erover, maar kan er niets van vinden.
pi_38428901
Ik snap mensen die zeuren over dit soort privacy schending echt niet. Je gaat naar een land, zij willen weten wie je bent en of je eventueel een dreiging zou kunnen vormen, prima toch? Het zou mij totaal niets uitmaken dat ze daar in de VS weten waar ik woon, wie ik ben etc. Ik heb echt niets te verbergen, bovendien heb ik er geen last van en zul je, als normaal persoon, er ook nooit meer iets van horen. Dus wat is dan het probleem?
pi_38431190
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:40 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap mensen die zeuren over dit soort privacy schending echt niet. Je gaat naar een land, zij willen weten wie je bent en of je eventueel een dreiging zou kunnen vormen, prima toch? Het zou mij totaal niets uitmaken dat ze daar in de VS weten waar ik woon, wie ik ben etc. Ik heb echt niets te verbergen, bovendien heb ik er geen last van en zul je, als normaal persoon, er ook nooit meer iets van horen. Dus wat is dan het probleem?
Leg dat even uit aan de vele onschuldigen die zijn opgepakt in de VS op verdenking van 'iets'. Of de mensen die worden uitgeleverd aan de VS door hun eigen regering en dan in Guantanamo verdwijnen.
pi_38436990
och zeg, die 200 allah-blaters die in Guantanamo zitten kan ik me echt niet druk om maken.
pi_38437502
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:
och zeg, die 200 allah-blaters die in Guantanamo zitten kan ik me echt niet druk om maken.
Nee inderdaad want dat zijn untermenschen toch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38437784
Nee hoor, ik maak me over veel meer mensen niet druk.
pi_38439136
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:40 schreef Schuifpui het volgende:
Het gaat hier dan ook om het principe van 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Tuurlijk, als je niks hebt misdaan kan je alles voor leggen, maar omdat je wat moet(!) voorleggen druist dan wel in tegen hun eigen rechtsbeginsel, het impliceert namelijk dat je van iets verdacht wordt. Het is hetzelfde als preventief fouilleren, dat druist (volgens de rechtbank) ook in tegen het rechtsbeginsel. Ik hoef niks te verbergen (want er is ook niks te verbergen) maar ik hoef echt niet zonder reden gefouilleerd te worden, net zoals ik niet zonder rden mijn woon- en verblijfplaats en cc-gegevens af wil geven. Stel je wordt ergens van verdacht en men geeft dat op voorhand aan en men gaat dan aan jou allerlei vragen stellen is geheel te begrijpen.
Danmark: more usefull every day!
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:56:09 #20
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_38440017
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee hoor, ik maak me over veel meer mensen niet druk.
totdat het je zelf overkomt.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_38441575
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:56 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

totdat het je zelf overkomt.
Is dat vreemd dan?
pi_38441903
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:36 schreef Keksi het volgende:

[..]

Het gaat hier dan ook om het principe van 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Tuurlijk, als je niks hebt misdaan kan je alles voor leggen, maar omdat je wat moet(!) voorleggen druist dan wel in tegen hun eigen rechtsbeginsel, het impliceert namelijk dat je van iets verdacht wordt. Het is hetzelfde als preventief fouilleren, dat druist (volgens de rechtbank) ook in tegen het rechtsbeginsel. Ik hoef niks te verbergen (want er is ook niks te verbergen) maar ik hoef echt niet zonder reden gefouilleerd te worden, net zoals ik niet zonder rden mijn woon- en verblijfplaats en cc-gegevens af wil geven. Stel je wordt ergens van verdacht en men geeft dat op voorhand aan en men gaat dan aan jou allerlei vragen stellen is geheel te begrijpen.
Maargoed, je moet er toch eerst achterkomen wie iets heeft misdaan. Je kan moeilijk zeggen we fouilleren en controleren alleen mensen die fout zijn. Daar ligt het probleem en daar ga jij dus ook de fout, dat fouilleren en controleren van gegevens is juist om de verkeerde mensen eruit te kunnen halen. Op de manier zoals jij het zegt, is het wachten totdat deze mensen echt iets strafbaars doen, en dan is het feitelijk al te laat
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:45:58 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_38442002
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Is dat vreemd dan?
wat zou je ervan vinden als het je zelf overkomt en iedereen heeft dezelfde mentaliteit als jij: 'boeiend'. Dan zit je daar lekker, niemand die zich er druk om maakt.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:50:10 #24
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_38442098
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:43 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Maargoed, je moet er toch eerst achterkomen wie iets heeft misdaan. Je kan moeilijk zeggen we fouilleren en controleren alleen mensen die fout zijn. Daar ligt het probleem en daar ga jij dus ook de fout, dat fouilleren en controleren van gegevens is juist om de verkeerde mensen eruit te kunnen halen. Op de manier zoals jij het zegt, is het wachten totdat deze mensen echt iets strafbaars doen, en dan is het feitelijk al te laat
een grote meerderheid van de bevolking moet dus rechten inleveren omdat een zeer klein gedeelte zich niet kunnen gedragen? beetje omgekeerde wereld.
pi_38442107
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:38 schreef more het volgende:

[..]

De VS heeft inderdaad niks met jou te maken, tenzij je er moet zijn of overheen vliegt, dan hebben ze het recht om persoonsgegevens in te zien.
En wil je dat niet hebben? dan blijf je toch lekker weg, ze zitten echt niet te wachten op jou.
Waarom zou de VS wat met mij te maken hebben als ik over hun land heenvlieg, zonder dat ik land op hun grondgebied. Owja.. vanwege de paranoia...

Man, ik wil de VS niet eens meer in, sinds de DMCA en de patriot wetgeving is het een beerput van de democratie geworden waar ik niet dood in gevonden wil worden.
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:55:05 #26
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_38442272
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:50 schreef slakkie het volgende:

[..]

Waarom zou de VS wat met mij te maken hebben als ik over hun land heenvlieg, zonder dat ik land op hun grondgebied. Owja.. vanwege de paranoia...

Man, ik wil de VS niet eens meer in, sinds de DMCA en de patriot wetgeving is het een beerput van de democratie geworden waar ik niet dood in gevonden wil worden.
Zij en ik willen jou daar ook niet. Dus dat komt goed uit. Ga maar lekker een goedkope zonvakantie boeken in het zo democratische Thailand of Turkije, stoere principieel die je d'r bent...

Ontopic. Wat zullen de VS geschrokken zijn, nu het almachtige Europese hof gesproken heeft. Not...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_38442328
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:45 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wat zou je ervan vinden als het je zelf overkomt en iedereen heeft dezelfde mentaliteit als jij: 'boeiend'. Dan zit je daar lekker, niemand die zich er druk om maakt.
Het zou niet positief zijn als iedereen dezelfde mentaliteit als ik had, dat is zeker.
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:57:14 #28
70154 klez
pi_38442378
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:49 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Leg dat even uit aan de vele onschuldigen die zijn opgepakt in de VS op verdenking van 'iets'. Of de mensen die worden uitgeleverd aan de VS door hun eigen regering en dan in Guantanamo verdwijnen.
Over de hele wereld gebeurd dat in het duizendvoudige in landen waar je al die mekkeraars hier omtrent de VS nooit over hoort. Hypocrisie tot en met dus.
pi_38443223
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:55 schreef klez het volgende:

[..]

Zij en ik willen jou daar ook niet. Dus dat komt goed uit. Ga maar lekker een goedkope zonvakantie boeken in het zo democratische Thailand of Turkije, stoere principieel die je d'r bent...

Ontopic. Wat zullen de VS geschrokken zijn, nu het almachtige Europese hof gesproken heeft. Not...
Inderdaad!
@Slakkie:
En neem dan gelijk een jointje mee naar Thailand, dan zien we je de komende 25 jaar niet meer!
pi_38443881
Kijk voor de afwisseling van de standaard hollywood films eens een intresante documantaire over in guatomo bay terecht komen en 2 jaar vastgehouden worden en daarna zonder beschuldiging vrijgelaten worden.

The Road to Guantanamo (2006) (TV)
pi_38444080
@all of you
Omdat ik niet wil dat mijn gegevens bekend zijn bij _WELKE_ overheid dan ook, omdat ze simpelweg niet het recht hebben zonder mij formeel te verdenken van misdaden/overtredingen van de wet ben ik voor deze uitspraak van het Europeesche Hof, ben ik tegen de ID plicht, ben ik tegen de bewaarplicht van telecomaanbieders, ben ik tegen preventief fouileren, ben ik tegen welke vorm van datamining van overheden.
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:47:25 #32
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38444142
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:40 schreef Basp1 het volgende:
Kijk voor de afwisseling van de standaard hollywood films eens een intresante documantaire over in guatomo bay terecht komen en 2 jaar vastgehouden worden en daarna zonder beschuldiging vrijgelaten worden.

The Road to Guantanamo (2006) (TV)
Ik heb er een stukje in de krant gelezen, ja... Alleen al het feit dat ze opeengepakt in vrachtcontainers naar Kandahar werden vervoerd, waarbij tientallen "terroristen" stikten, is al walgelijk.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_38444402
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:45 schreef slakkie het volgende:
@all of you
Omdat ik niet wil dat mijn gegevens bekend zijn bij _WELKE_ overheid dan ook, omdat ze simpelweg niet het recht hebben zonder mij formeel te verdenken van misdaden/overtredingen van de wet ben ik voor deze uitspraak van het Europeesche Hof, ben ik tegen de ID plicht, ben ik tegen de bewaarplicht van telecomaanbieders, ben ik tegen preventief fouileren, ben ik tegen welke vorm van datamining van overheden.
Zolang jij niet naar Amerika gaat hoef dat toch ook niet! Overigens zijn veel persoonsgegevens nu ook al bekend bij de Nederlandse overheid.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:03:17 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38461580
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:55 schreef klez het volgende:

[..]

Zullen we even bij de les blijven?

Die Frattini, die bij mij al een merkwaardige reputatie als drogredenmongool begint te krijgen (en dat is écht vrij zeldzaam, alleen Wilders heeft er nog 1), stond vandaag in de krant.
Hij wil het besluit inhoudelijk hetzelfde houden, dus hetzelfde gesjoemel met privacygevoelige gegevens, allemaal, alleen een andere juridische tekst, zodat het ineens wel legaal is.
quote:
Bron: Metro PDF-file, 7.37 MB
Brussel wil akkoord VS vliegdata intact laten

Aan de inhoud van het akkoord over de uitwisseling
van passagiersgegevens verandert waarschijnlijk niets.
Het omstreden akkoord tussen de Europese Unie en de Verenigde
Staten over uitwisseling van passagiersgegevens blijft mogelijk volledig
overeind, ondanks een veroordeling dinsdag door het Europees
Hof. Europees Commissaris Franco Frattini (justitie en asiel) heeft gisteren
zijn collega-Commissarissen voorgesteld om de overeenkomst
in een andere juridische vorm te gieten zonder iets aan de inhoud
te veranderen. Een hoge ambtenaar van de Europese
Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, benadrukte dat
het hof uitstel heeft gegeven tot 30 september. “We hebben maar weinig
tijd. Er is geen negatief vonnis over de inhoud op zich, dus waarom
zouden we daar iets aan veranderen?”
COR DE HORDE/ANP

Persoonsgegevens
• De Wet bescherming persoonsgegevens (sinds 1 september
2001) bevat regels over de doorgifte van persoonsgegevens naar
landen buiten de EU. www.cbpweb.nl
Met andere woorden, als het aan Frattini, die volgens mij aan de wieg stond bij de oh zo democratische bewaarplicht (weten we nog, motie, Donner, weigering enzo), gaat het gewoon door.
En het gaat ook gewoon door, want oh oh wat slikken we dit als zoete koek.
Met als tópdrogreden dat het in Noord-Korea veel erger gesteld is. Bijvoorbeeld. Altijd met wat slechts vergelijken.
Net zoals een moeder aan tafel, die reageert met 'In Afrika, dáár hebben ze honger' als haar kind zegt dat ze honger hebben.

Als het dan in Noord-Korea, of Thailand, whatever, zo slecht is, en dat we niet mogen zeuren dat als we hier een stasi-systeem invoeren, dan wil ik er ook gelijk voor pleiten om dit noord-west-Korea te noemen. Wat nou vrije wereld. Fucking bullshit dat we dit doorvoeren. Waarom mag joost weten, maar waarom zijn we de afgelopen 60 jaar dan niet naar de knoppen gegaan, zonder al dat afluistergedoe. Hadden we toen wel gewoon onze privacy te verbergen?

Het zou overigens principieel zijn als wij wisten wat voor dingen de VS door Europees luchtruim vliegt, zoals de VS van Europa weet. Dát lijkt mij principieel.
Maar, omdat onze arm ergens halverwege klem zit in iemands' anus, ben ik bang dat dat niet gaat lukken.

Samenvatting:
De TT mag van:
Europees Hof blokkeert inzage passagiersgegevens door VS
Europees Hof accepteert inzage passagiersgegevens door VS, opnieuw
Ja, nee, officieel niet. Maar officieel is de betuwelijn ook nooit van zijn leven winstgevend, en tóch gaat het door.

Hopla. Welkom in de vrije wereld. Waar miljoenen mensen voor gestorven zijn, om 60 jaar later al hun kleinkinderen te zien verdwijnen in kolossale databases. En men vind het soms nog leuk ook. Of, oh nee, de elite noemt het 'nodig'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 02-06-2006 01:26:12 ]
pi_38464427
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die Frattini, die bij mij al een merkwaardige reputatie als drogredenmongool begint te krijgen (en dat is écht vrij zeldzaam, alleen Wilders heeft er nog 1), stond vandaag in de krant.
Hij wil het besluit inhoudelijk hetzelfde houden, dus hetzelfde gesjoemel met privacygevoelige gegevens, allemaal, alleen een andere juridische tekst, zodat het ineens wel legaal is.
[..]

Met andere woorden, als het aan Frattini, die volgens mij aan de wieg stond bij de oh zo democratische bewaarplicht (weten we nog, motie, Donner, weigering enzo), gaat het gewoon door.
Met als tópdrogreden dat het in Noord-Korea veel erger gesteld is. Bijvoorbeeld. Altijd met wat slechts vergelijken.
Net zoals een moeder aan tafel, die reageert met 'In Afrika, dáár hebben ze honger' als haar kind zegt dat ze honger hebben.

Als het dan in Noord-Korea, of Thailand, whatever, zo slecht is, en dat we niet mogen zeuren dat als we hier een stasi-systeem invoeren, dan wil ik er ook gelijk voor pleiten om dit noord-west-Korea te noemen. Wat nou vrije wereld. Fucking bullshit dat we dit doorvoeren. Waarom mag joost weten, maar waarom zijn we de afgelopen 60 jaar dan niet naar de knoppen gegaan, zonder al dat afluistergedoe. Hadden we toen wel gewoon onze privacy te verbergen?

Het zou overigens principieel zijn als wij wisten wat voor dingen de VS door Europees luchtruim vliegt, zoals de VS van Europa weet. Dát lijkt mij principieel.
Maar, omdat onze arm ergens halverwege klem zit in iemands' anus, ben ik bang dat dat niet gaat lukken.

Samenvatting:
De TT mag van:
Ja, nee, officieel niet. Maar officieel is de betuwelijn ook nooit van zijn leven winstgevend, en tóch gaat het door.

Hopla. Welkom in de vrije wereld. Waar miljoenen mensen voor gestorven zijn, om 60 jaar later al hun kleinkinderen te zien verdwijnen in kolossale databases. En men vind het soms nog leuk ook. Of, oh nee, de elite noemt het 'nodig'.
Niets aan toe te voegen.
pi_38465193
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:43 schreef Schuifpui het volgende:

...
Goed dus bij jou mag de recherche zonder enige vorm, taal of teken op de stoepstaan en alles van je doorzoeken omdat je er een statistische mogelijkheid bestaat dat jij een moord in (stel je woont in Appelscha) Terneuzen hebt gepleegd?

Juist jij snapt hem! Ons rechtsbeginsel schrijft voor dat wij alleen verdachte kunnen zijn van daadwerkelijk fysiek gepleegde feiten. Wij kunnen niet veroordeeld worden op gedachtes, en dat is maar goed ook! Want stel nou dat jij ... homosexueel (in gedachte maar nog niet prakiserent) bent en je woont in Rusland. Volgens jou mag je dan veroordeeld worden voor het feit dat je jongens aantrekkelijk vind, zonder er daadwerkelijk wat mee te doen?!

[ Bericht 2% gewijzigd door Keksi op 02-06-2006 09:27:48 (toevoeging) ]
pi_38467840
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:53 schreef more het volgende:

[..]

Zolang jij niet naar Amerika gaat hoef dat toch ook niet! Overigens zijn veel persoonsgegevens nu ook al bekend bij de Nederlandse overheid.
Omdat ze al veel weten betekend dit niet dat ze alles hoeven te weten. Dat hoeven ze namelijk niet. Dus, ook de overheid dient de privacy van haar burgers te kunnen garanderen.
pi_38470804
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:50 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

een grote meerderheid van de bevolking moet dus rechten inleveren omdat een zeer klein gedeelte zich niet kunnen gedragen? beetje omgekeerde wereld.
Fout, een groot deel van de bevolking moet zich laten controleren, zodat we de slechte eruit kunnen pikken en het een stuk veiliger wordt. En daar heeft iedereen wat aan, dus ook de mensen die gecontroleerd worden.
pi_38471550
Hopelijk komt er dan een service van de vliegtuigmaatschappijen, waarbij passagiers naar de VS kunnen aangeven of hun gegevens wel of niet verstrekt mogen worden door de luchtvaartmaatschappij aan de VS. De passagiers die dat niet willen, kunnen dan bij aankomst in de VS in de rij gaan staan om de gegevens alsnog te verstrekken.
pi_38477263
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:48 schreef rutger05 het volgende:
Hopelijk komt er dan een service van de vliegtuigmaatschappijen, waarbij passagiers naar de VS kunnen aangeven of hun gegevens wel of niet verstrekt mogen worden door de luchtvaartmaatschappij aan de VS. De passagiers die dat niet willen, kunnen dan bij aankomst in de VS in de rij gaan staan om de gegevens alsnog te verstrekken.
Vermits daar een rechtsgeldige reden voor is ben ik best bereid dat te doen. Anders onder geen enkel beding.
pi_38477299
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:26 schreef Schuifpui het volgende:
Fout, een groot deel van de bevolking moet zich laten controleren, zodat we de slechte eruit kunnen pikken en het een stuk veiliger wordt. En daar heeft iedereen wat aan, dus ook de mensen die gecontroleerd worden.
Jij snapt het écht niet of wel?
pi_38478949
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:41 schreef Keksi het volgende:

[..]

Jij snapt het écht niet of wel?
Wat zou ik niet snappen?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:23:09 #43
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_38480747
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het probleem is dat degenen waar je de controle voor uitvoert, de criminelen, manieren vinden om die controles te omzeilen. Effectief is de enige die je treft op de lange duur de burger zelf. Die wordt in zijn vrijheid ingeperkt, terwijl ik helemaal niet in mijn vrijheid ingeperkt wil worden, ik doe toch niets fout?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 17:34:31 #44
70154 klez
pi_38481066
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Samenvatting:
De TT mag van:

Ik heb goed nieuws voor je. Die kolossale databases gaan eruit. De VS neemt hier mede het voortouw toe. Straks heeft iedereen een RFID tag/pasje waar alle data opstaat. Jij kan zelf bepalen via een computerprogramma welke data uitleesbaar mag zijn. Voor niet-overheid wordt het verboden om zonder jou toestemming data uit te lezen.

Overigens begrijp ik de link met het stasi verhaal niet zo goed. Het vastleggen van gegevens van burgers is al zo oud als methusalem. En gezien het gebeurde op 911 is het volkomen normaal dat de VS wil weten wie aan boord van de vliegtuigen zit die over Washington of New York vliegen.
Kun je daar niet mee leven, blijf je lekker thuis. Of stap je in een vliegtuig waar de passagiers niet van gecontroleerd worden. Eigen keuze.
pi_38481851
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:23 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het probleem is dat degenen waar je de controle voor uitvoert, de criminelen, manieren vinden om die controles te omzeilen. Effectief is de enige die je treft op de lange duur de burger zelf. Die wordt in zijn vrijheid ingeperkt, terwijl ik helemaal niet in mijn vrijheid ingeperkt wil worden, ik doe toch niets fout?
Ten eerste, waarom zou je vrijheid worden ingeperkt? Je hoeft alleen maar een formuliertje in te vullen, zodat ze daar in de VS weten wie je bent. Je kan verder nog steeds doen wat je wil, dus de vrijheid heb je nog steeds.
Verder zijn controles gewoon nodig. Tuurlijk kan je niet alle criminelen, terroristen, etc stoppen, maar in ieder geval een deel, en de rest maak je het een stuk moeilijker. Je maakt daarmee je verblijf in de VS veiliger, terwijl je er vrijwel geen hinder van zal ondervinden.
pi_38481908
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 13:41 schreef more het volgende:

[..]

Uiteindelijk krijgen de VS toch hun zin, tenminste als je er heen wilt of moet, anders kom je er gewoon niet in.
Dacht ik ook
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:17:58 #47
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_38482128
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ten eerste, waarom zou je vrijheid worden ingeperkt? Je hoeft alleen maar een formuliertje in te vullen, zodat ze daar in de VS weten wie je bent. Je kan verder nog steeds doen wat je wil, dus de vrijheid heb je nog steeds.
Verder zijn controles gewoon nodig. Tuurlijk kan je niet alle criminelen, terroristen, etc stoppen, maar in ieder geval een deel, en de rest maak je het een stuk moeilijker. Je maakt daarmee je verblijf in de VS veiliger, terwijl je er vrijwel geen hinder van zal ondervinden.
privacy is ook een vrijheid. En we hadden het niet alleen over dit formuliertje maar ook over preventief fouilleren e.d. dacht ik?
pi_38483388
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:29 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat zou ik niet snappen?
Lees even mijn post boven die van Slakkie Dat is alles wat ik van je vraag...
pi_38483468
quote:

[..]
Goed en dan nog dit argument: meneer Osama B L gaat vast en zeker niet onder zijn eigen naam op vakantie of wel? Nu, die man reist onder een andere naam (als ie nog leeft) wat is dan het nut van het invullen van zon formulier? Geen ene ruk tenzij(!) je van iedereen zijn doopceel door gaat lichten. En hoe is dat? Dat men gaat kijken bij wie je op de basisschool hebt gezeten?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 01:11:58 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38494986
quote:

[..]

Heb ik 3 'mooie' linkjes voor je.
Dat 'als we alles weten, kunnen we alles voorkomen' argument zal ik eens kort onderuit vegen.
3 linkjes:

Londen wist van terroristen

En madrid, 2 stuks
1
quote:
Na de terroristische aanslag in Madrid eerder dit jaar werd door vier Europese landen een ontwerpwet gerealiseerd waarin werd vastgelegd dat al het communicatieverkeer van 450 miljoen Europeanen moet worden vastgelegd.
Terwijl 'een madrid' er niet mee voorkomen kan worden: Madrid suspects tied to e-mail ruse

Zo, nu jij weer, over het nut, de werking, en de efficiëntie. Wie moesten we ook alweer tegenhouden?
Hoeveel veiliger wordt het? Hoeveel procent? Op hoeveel handen kan ik dat tellen?

Nouja, ik vond deze ook wel apart, over bewijs gesproken, zeg maar.
Gamer wordt 'Al-Qaeda terrorist'

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 03-06-2006 01:22:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')