Ja en dan? Denk je dat Amerika zich daar iets van aantrekt? Als ze die gegevens niet krijgen kom je er niet in. Die gegevens blijven ze krijgen links of rechts om. De Eu zal het alleen in een ander jasje moeten doen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:04 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het geweldig nieuws, dat mag gezegd worden. Er kwam zowaar een glimlach op mijn gezicht toen ik het bericht op nu.nl zag.
http://www.nu.nl/news/742(...)giersgegegevens.html
Er valt weer wat te vieren.
Wel als je naar hun land reist.quote:Op woensdag 31 mei 2006 01:34 schreef slakkie het volgende:
Mooizo, die regeling mag wmb snel de prullebak in. Netzoals de telecom gegevens, de VS heeft niks met mij te maken.
De VS heeft inderdaad niks met jou te maken, tenzij je er moet zijn of overheen vliegt, dan hebben ze het recht om persoonsgegevens in te zien.quote:Op woensdag 31 mei 2006 01:34 schreef slakkie het volgende:
Mooizo, die regeling mag wmb snel de prullebak in. Netzoals de telecom gegevens, de VS heeft niks met mij te maken.
Uiteindelijk krijgen de VS toch hun zin, tenminste als je er heen wilt of moet, anders kom je er gewoon niet in.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:33 schreef Martijn_77 het volgende:
En terecht!!
Och, wie heeft er tegenwoordig de waarheid in pacht...quote:
Zou maar niet alvast een feestje plannen hoor. Er is alleen sprake van een vormfout en de EU heeft een paar maanden te tijd dat goed juridisch te regelen en zelfs tot die tijd kunnen er nog gewoon persoonsgegevens worden verschaft.quote:Op woensdag 31 mei 2006 02:04 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het geweldig nieuws, dat mag gezegd worden. Er kwam zowaar een glimlach op mijn gezicht toen ik het bericht op nu.nl zag.
http://www.nu.nl/news/742(...)giersgegegevens.html
Er valt weer wat te vieren.
Leg dat even uit aan de vele onschuldigen die zijn opgepakt in de VS op verdenking van 'iets'. Of de mensen die worden uitgeleverd aan de VS door hun eigen regering en dan in Guantanamo verdwijnen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:40 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap mensen die zeuren over dit soort privacy schending echt niet. Je gaat naar een land, zij willen weten wie je bent en of je eventueel een dreiging zou kunnen vormen, prima toch? Het zou mij totaal niets uitmaken dat ze daar in de VS weten waar ik woon, wie ik ben etc. Ik heb echt niets te verbergen, bovendien heb ik er geen last van en zul je, als normaal persoon, er ook nooit meer iets van horen. Dus wat is dan het probleem?
Nee inderdaad want dat zijn untermenschen toch.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:
och zeg, die 200 allah-blaters die in Guantanamo zitten kan ik me echt niet druk om maken.
Het gaat hier dan ook om het principe van 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Tuurlijk, als je niks hebt misdaan kan je alles voor leggen, maar omdat je wat moet(!) voorleggen druist dan wel in tegen hun eigen rechtsbeginsel, het impliceert namelijk dat je van iets verdacht wordt. Het is hetzelfde als preventief fouilleren, dat druist (volgens de rechtbank) ook in tegen het rechtsbeginsel. Ik hoef niks te verbergen (want er is ook niks te verbergen) maar ik hoef echt niet zonder reden gefouilleerd te worden, net zoals ik niet zonder rden mijn woon- en verblijfplaats en cc-gegevens af wil geven. Stel je wordt ergens van verdacht en men geeft dat op voorhand aan en men gaat dan aan jou allerlei vragen stellen is geheel te begrijpen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:40 schreef Schuifpui het volgende:
Ik snap mensen die zeuren over dit soort privacy schending echt niet. Je gaat naar een land, zij willen weten wie je bent en of je eventueel een dreiging zou kunnen vormen, prima toch? Het zou mij totaal niets uitmaken dat ze daar in de VS weten waar ik woon, wie ik ben etc. Ik heb echt niets te verbergen, bovendien heb ik er geen last van en zul je, als normaal persoon, er ook nooit meer iets van horen. Dus wat is dan het probleem?
totdat het je zelf overkomt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee hoor, ik maak me over veel meer mensen niet druk.
Maargoed, je moet er toch eerst achterkomen wie iets heeft misdaan. Je kan moeilijk zeggen we fouilleren en controleren alleen mensen die fout zijn. Daar ligt het probleem en daar ga jij dus ook de fout, dat fouilleren en controleren van gegevens is juist om de verkeerde mensen eruit te kunnen halen. Op de manier zoals jij het zegt, is het wachten totdat deze mensen echt iets strafbaars doen, en dan is het feitelijk al te laatquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:36 schreef Keksi het volgende:
[..]
Het gaat hier dan ook om het principe van 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'. Tuurlijk, als je niks hebt misdaan kan je alles voor leggen, maar omdat je wat moet(!) voorleggen druist dan wel in tegen hun eigen rechtsbeginsel, het impliceert namelijk dat je van iets verdacht wordt. Het is hetzelfde als preventief fouilleren, dat druist (volgens de rechtbank) ook in tegen het rechtsbeginsel. Ik hoef niks te verbergen (want er is ook niks te verbergen) maar ik hoef echt niet zonder reden gefouilleerd te worden, net zoals ik niet zonder rden mijn woon- en verblijfplaats en cc-gegevens af wil geven. Stel je wordt ergens van verdacht en men geeft dat op voorhand aan en men gaat dan aan jou allerlei vragen stellen is geheel te begrijpen.
wat zou je ervan vinden als het je zelf overkomt en iedereen heeft dezelfde mentaliteit als jij: 'boeiend'. Dan zit je daar lekker, niemand die zich er druk om maakt.quote:
een grote meerderheid van de bevolking moet dus rechten inleveren omdat een zeer klein gedeelte zich niet kunnen gedragen? beetje omgekeerde wereld.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:43 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maargoed, je moet er toch eerst achterkomen wie iets heeft misdaan. Je kan moeilijk zeggen we fouilleren en controleren alleen mensen die fout zijn. Daar ligt het probleem en daar ga jij dus ook de fout, dat fouilleren en controleren van gegevens is juist om de verkeerde mensen eruit te kunnen halen. Op de manier zoals jij het zegt, is het wachten totdat deze mensen echt iets strafbaars doen, en dan is het feitelijk al te laat
Waarom zou de VS wat met mij te maken hebben als ik over hun land heenvlieg, zonder dat ik land op hun grondgebied. Owja.. vanwege de paranoia...quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:38 schreef more het volgende:
[..]
De VS heeft inderdaad niks met jou te maken, tenzij je er moet zijn of overheen vliegt, dan hebben ze het recht om persoonsgegevens in te zien.
En wil je dat niet hebben? dan blijf je toch lekker weg, ze zitten echt niet te wachten op jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |