edit:
bron van de onderstaande textHelemaal vergeten
Het leven is de spiegel van onze gedachten.Dan kunnen we zeggen dat we het ongebroken geheel zijn en hebben ons gemanifesteerd als biljoenen en biljoenen wezens van allerlei soorten. We spelen dus verstoppertje met ons zelf net als al deze wezens doen. Ondertussen is ons bestaan afhankelijk van het geheel die we eigenlijk zijn. Het punt hierbij is, dat ons bestaan als mens niet direct wordt gecreëerd door de sterfelijke fictie van de droom van de totale dromen m.a.w. We zijn niet de schepper van ons zelf maar het Totale is de schepper - die u in de eerste plaats bent! Aan de andere kant kunnen we zeggen dat we ons zelf scheppen omdat we in staat zijn ons zelf te veranderen en kunnen uitgroeien boven uit ons niveau van bewustzijn. We doen het d.m.v het ZIJN dat binnenin ons leeft! We zijn beide het ZIJN en de persoon tegelijk! Dit is de reden waarom we in staat zijn om te groeien van nul tot oneindig binnen de droom die we noemen Schepping. We kunnen dan zeggen dat het ZIJN en de persoon die we zijn een gezamenlijke droom ervaring hebben die beide echt zijn door middel van dat de ene ervaart de ander door zichzelf..
We zijn een mentale of droom realiteit! Het heet mentale energie wat bewustzijn of ziel genoemd wordt dat fysiek lijkt als deze mentale energie zichzelf ervaart in een fysieke omgeving. We zijn een bewustzijn die fysiek lijkt, maar in wezen bestaat uit dromen of kosmische energie of geest! We zijn dus de schepper van de geest die uit een specifieke fysieke realiteit bestaat wat genoemd wordt de wereld waarin we leven. Onze ervaringen zijn gebaseerd op het niveau van bewustzijn en het bewustzijn creëert de omgeving. We zijn dus de dromers en een fictie in de droom tegelijkertijd. We spelen kosmische gevangenhouding met kosmische energieën…
Ondertussen schrijven we zomaar iets en doen maar wat en de mensen denken dat we iets weten. Niet noodzakelijkerwijs is het zo! Misschien denken ze alleen maar ze weten iets en weldra geloven ze hun eigen gedachte. Wat dan weer betekent, ze creëren hun eigen illusie die altijd eindigt in dat het echt is ten slotte - omdat ze het opnieuw ten uitvoer brengen. Het leven is de spiegel van onze gedachten. Dit brengt ons in een piniebele situatie omdat we ons zelf onthouden van onze eigen mening. Het is een komische gevangenhouding! Op deze manier werkt het - we creëren het totale universum door ons zelf van het begin af aan. Dit is wat we hierboven trachten uitteleggen en zo voelt het ook. Ondertussen is het ook zo want we brengen onze eigen gedachte of realiteit opnieuw ten uitvoer. Alle deze informatie bewijst ons wat we ook creëren dat wat we ervaren. Alhoewel is het zo, het is niet noodzakelijk om alles te ervaren wat er bestaat in het ongebroken geheel, geest, het ZIJN…
De waarheid bevat alle meningen en mogelijkheden maar is het geen van beide…..
Het universum is de grappigste plaats die we maar kunnen bedenken. Het bevat alle theorieën en we kunnen duizend verschillende volgen en tegenovergestelde en uiteindelijk zeggen alle zijn de waarheid. Dit is zo omdat we langs de weg van het bewijs, dromen en onze grenzen vaststellen waarbinnen we onderzoeken waaruit uiteindelijk blijkt dat ze allemaal waar zijn. Al deze waarheden zijn meningen geschreven in woorden die alles kunnen bevatten en er geen enkele invloed op hebben. Alle dromen en realiteiten veranderen! Dit alles betekent, dat wat we ook dromen of doen, is iets waar we ons mee vermaken - want er is immers niets anders te doen voor het ongebroken geheel en ficties in zijn dromen! Het ongebroken geheel of de waarheid bevat alle dromen en meningen en mogelijkheden maar het is geen van beide in en door zich zelf….
Laat ik nou net in een paddotrip hebben meegemaakt, zie quote voor mijn reactie
quote:
Ik heb iets waar ik graag met jullie over wil nadenken.Ik heb namelijk het gevoel dat ik een belangrijke les heb laten liggen. Ik was middenin een paddo-trip en ik kreeg opeens de keuze - na al ver omhoog gevoerd te zijn in de kosmos - om iets nieuws te zien. En plotseling kreeg ik angst als nooit tevoren. Ik kreeg het gevoel, dat wanneer ik deze weg zou volgen, ik misschien nooit meer mijn ouders, mijn vrienden, de aarde etc terug zou zien. Echter ben ik er nu - 2 dagen later - niet meer zo zeker van wat deze keuze nou precies inhield. Want achteraf besefte ik me, dat ik altijd hier aanwezig zal zijn - maar ook in het hogere. Waarom ik dan toch deze angst had.. ik weet het niet. Ik heb voor mij het gevoel dat mijn gehechtheid aan deze wereld bijna geheel opgelost was. Maar dat ik de laatste stap over de drempel niet durfde te nemen. Terwijl ik daar wel graag heen wil. Op het momente supreme heb ik het laten liggen. En hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik vrede met die keuze heb. Immers,het heeft geen zin om teleurgesteld of teneergeslagen te zijn dat ik die keuze niet heb durven nemen. Want het gaf mij aan dat ik zelfs middenin een trip de controle over mijn bewustzijn nog niet verloren was. Maar dat ik het gewoon verkeerd heb geinterpreteerd. De ware les voor mij, is dat ik nu weet wat de aardse gehechtheid inhoudt. De gehechtheid aan het leven zelf is de illusie, de maya waar Boeddha over sprak, Jezus en de Maya's zelf. Onze wereld is slechts een klein deel van de werkelijkheid. Velen weten het, maar het beseffen dmv ervaren ontbreekt er vaak aan. En wat dat betreft is het jammer te noemen dat ik de stap niet heb genomen. Aan de andere kant ben ik blij met deze les, omdat het me weer een stukje meer inzicht in mijn eigen leven en mind geeft. Onze geest is zo veel grootser en tot zoveel meer in staat dan wat wij denken; het is juist daarom dat paranormale ervaringen niet begrepen kunnen worden. Zoveel mensen hebben zich afgesloten van het kosmische/universele, dat zij de mogelijkheid van dit soort ervaringen niet kunnen plaatsen in hun beperkte geest. In mijn ogen is het: hoe rationeler, hoe moeilijker deze poort in je geest/mind te openen. Ik zeg hier heel duidelijk dat het niet onmogelijk is. Maar hoe opener je geest, hoe beter het lukt sprongen in je ontwikkeling van bewustzijn te maken. Daar zijn drugs een mooi voorbeeld van. Hoe bekrompener je geest, hoe angstiger de ervaring met drugs. Hoe opener, hoe meer losjes en relaxt je raakt. Al met al heb ik veel om over na te denken en ik hoop dat ik binnenkort de mogelijkheid krijg om alsnog de reis, die ik had kunnen nemen, te beleven.
A travel to the unknown, a travel to the deeper hidden parts of my mind. Which will clear things and which will shake things to the ground. Let's see what I can make of this mess!!
Vage shit maar wel cool
![]()
Wat vinden jullie ervan?
Onzin of mogelijke waarheid?
*KOMT U MAAR*
[ Bericht 0% gewijzigd door Boswachtertje op 31-05-2006 19:26:48 ]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?"
"This Moment"