Ohja Jaksche is ook duidelijk. En Zapatero zou Scarponi kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:50 schreef Ereinion het volgende:
Bella (jorg) zal wel Jorg Jaksche zijn, of zouden ze mooie George bedoelen (ja JohnDDD, zelfs jouw helden zijn niet onbesproken). Huerta betekend boomgaard, dat moet dus wel Boogerd zijn, of Vino
Dus? die herdershond heet bloed gegevenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:20 schreef Bartoli het volgende:
Een bericht uit HBVL:
beschrijft de auteur hoe hij ten huize Valverde wordt verwelkomd door Piti, de Duitse herdershond van de Spaanse toprenner.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:21 schreef Ericr het volgende:
Zo kan ik mijn tourpool blijven aanpassen, straks wint Walter Beneteau de Tour nog.
Straks ontdekken we nog de reden achter de nieuwe depressie/zenuwinzinking van vdb ookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:37 schreef Ericr het volgende:
Nummer 33 op de lijst is ook een Clasicomano.
Ik denk dat Museeuw het middelpunt was van een ander kartel, maar goed.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:46 schreef el_salvador het volgende:
niemand heeft nog museeuw geroepen dus dan doe ik het maar. en idd, doe even rustig met mijn sportzomer!
Museeuw was elders gedopeerd. Door die veearts en door die ex-Mapei dokter die vandaag werd opgepakt in die atletiek-dopingzaak.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:46 schreef el_salvador het volgende:
niemand heeft nog museeuw geroepen dus dan doe ik het maar. en idd, doe even rustig met mijn sportzomer!
deblondeblogger ? Defensie Bureau Buitenland ? Deutscher Basketball Bund ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
DBB
quote:OK, in El Pais van gisteren: een mooi schemaatje met codenamen en rugnummers.
Links staat het rijtje:
1 –>HIJO RUDICIO
2 –>BIRILLO
4 –>NICOLAS
5 –>SEVILLANO
6 –>SANCTI-PETRI
12 –>GUTI
13 –>SERRANO (ALCALDE)
14 –>RH
16 –>VICIOSO
17 –>PORRAS
19 –>OSO
20 –>BELLA (JORG)
24 –>CLASICOMANO LUIGI
25 –>AMIGO DE BIRILLO
26 –>HUERTA
32 –>ZAPATERO
33 –>CLASICOMANO
Daarnaast:
een schema (met ARCON en de datum 4/05/04 erboven), bestaande uit 5 nivo's, met steeds enkele namen erbij, en nog wat rijtjes 1-2-3 etc:
Vooral interessant: de eerste 18 namen, met een flink aantal die niet in bovenstaand rijtje staan:
NIVEL 1 > Superior
1 JAN
2 BIRILLO
3 SANSONE
NIVEL 2
4 NICOLAS
5 SEVILLANO
NIVEL 3
6 SANTI-P
7 1ai
8 ATR
NIVEL 4
9 .RCO (onduidelijk, waarschijnlijk ERCO))
10 ROSA
11 4142
12 GUTI
NIVEL 5
13 ALCALDE
14 RH
15 CESAR
16 VCS
17 GOKU
18 VALV. (PIRI)
Verder nog een schema met buiten enkele van de bovenstaande codenamen, ook:
MILAN
BTR
Toch zeer opvallend, dat niet alle codenamen in het El Pais-artikel worden genoemd.
Diego Milan is ook nog een renner. Of Milan in de zin van voetbalclub. Zelfde geldt voor Nicolas kunnen alle renners zijn die Nicolas heten. Of het verwijst naar de Spaanse ploeg Nicolas Mateos. Je kan dus echt alle kanten opquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:04 schreef maril het volgende:
Milan ? voetballers? wie zou er dan kamp. van Italie worden?
EPO even met een sterretje er achter zoeken EPO* dus. (edit, zie dat het weinig resultaat oplevert, terwijl ik dus wel weet dat er meerdere malen kuurtjes mee voorbij zijn gekomen)quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zit trouwens ff op DBB te zoeken, daar komen soms ook wielrenners, is dus ook eea over EPO, aranesp en PFC's etc te vinden.
Waarom niet, heb begrepen dat er niet alleen wielrenners een bezoekje brachten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Diego Milan is ook nog een renner. Of Milan in de zin van voetbalclub. Zelfde geldt voor Nicolas kunnen alle renners zijn die Nicolas heten. Of het verwijst naar de Spaanse ploeg Nicolas Mateos. Je kan dus echt alle kanten op
Samson zou natuurlijk ook op een krachtige renner kunnen slaan met een grote bos haar natuurlijk (als je de bijbelse samson even neemt)quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:52 schreef JohnDDD het volgende:
Sansone betekent trouwens "Samson" in het Italiaans
Er zijn wel hardlopers met die naam (een man uit Tanzania), maar wielrenners ken ik zo niet
die 1ai en 4142 vind ik dan wel weer raar
erg benieuwd wat dat is
ik kan me voorstellen omdat het fantasieloze codes zijn dat je als aanklager geen poot hebt om op te staan..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:02 schreef el_salvador het volgende:
waarom zijn die code namen zo fantasieloos, geeft dat iets meer juridische armslag nu ze zijn uitgelekt? of hebben ze echt zo'n bord voor hun kop, kan toch haast niet. of het is hele fantasieloze journalistiek natuurlijk.
klopt, maar je kunt als gerechtelijke instantie nu wél dit "dopingnetwerkje" platleggen, en vervolgens al degenen die je denkt dat het zijn héél goed in de gaten houden. Want die gaan natuurlijk elders aan hun trekken moeten komen ...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen omdat het fantasieloze codes zijn dat je als aanklager geen poot hebt om op te staan..
en dat maakt deze Tour dan nog erg interessant, want niemand zal nu doping gebruiken volgens de Spaanse methode.. als ze in de gaten gehouden worden (indien de verhalen waar zouden zijn) wordt de uitkomst wel even anders. Ullrich niet in de top tien, evenals Valverde en Vinoquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
klopt, maar je kunt als gerechtelijke instantie nu wél dit "dopingnetwerkje" platleggen, en vervolgens al degenen die je denkt dat het zijn héél goed in de gaten houden. Want die gaan natuurlijk elders aan hun trekken moeten komen ...
Neem van mij aan dat die kuren niet zomaar verdwijnen hoor. Dit is geen doping meer zoals even een amfetaminepilletje de dag voor de koers pakken hé. Die dingen werken meer op lange termijn. Al zullen er wel zijn natuurlijk die minder presteren. Vino was tijdens de Dauphiné al nergens ...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:38 schreef kawotski het volgende:
[..]
en dat maakt deze Tour dan nog erg interessant, want niemand zal nu doping gebruiken volgens de Spaanse methode.. als ze in de gaten gehouden worden (indien de verhalen waar zouden zijn) wordt de uitkomst wel even anders. Ullrich niet in de top tien, evenals Valverde en Vino
Rijden ze wel een hoge top tien dan denk ik dat Operacion puerto een luchtbel is/was
Maar die renners zullen toch ook niet meteen helemaal zonder voorraadje/ termijn planning zitten zou je denken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:24 schreef Ericr het volgende:
Dit soort kuren zal je moeten blijven gebruiken, zeker middelen zoals Hemopure of bloeddoping. Het effect ijlt niet zo lang na als bij bijvoorbeeld anabole steroiden.
Unai Osa kan ook...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:24 schreef Stefannnn het volgende:
1ai = unai extebarria?
Het blijft listig spul met bloedvervangers of bloed moet je goed weten wat je doet. Als je daar mee de mist in gaat is het einde renner waarschijnlijk, kan je niet even aan komen met een verhaal over bedorven jus d'orange dat te lang in het dashboardkastje heeft gelegen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar die renners zullen toch ook niet meteen helemaal zonder voorraadje/ termijn planning zitten zou je denken.
Jammer, wat een sukkel is dat, vond het altijd zo'n held dat ie de tour uitfietste met gebroken sleutelbeenquote:
Ik zou het juist niet vreemd vinden. Ullrich en zeker Pevenage heeft altijd banden gehad met Spanje. Ook al toen hij bij Team Coast / Bianchi zat drie jaar terug met Pevenage was dat (qua renners en entourage) een halve Spaanse ploeg ...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Unai Osa kan ook...
Ik geloof wel in de onschuld van Der Jan trouwens, het zou anders wel raar zijn dat hij als enige niet spaanse/niet bij spaanse ploeg koersende betrokken renner is...
Hoop niet dat de tour nu verneukt wordt... Zie je straks dat Boogerd em wint![]()
tevens tvp
Nu weten we tenminste dat hij zo platgespoten was dat hij dat sleutelbeen zeker nooit kon voelen ...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jammer, wat een sukkel is dat, vond het altijd zo'n held dat ie de tour uitfietste met gebroken sleutelbeen![]()
Toevalligerwijs ook het beste (recente) jaar van Ullrich.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou het juist niet vreemd vinden. Ullrich en zeker Pevenage heeft altijd banden gehad met Spanje. Ook al toen hij bij Team Coast / Bianchi zat drie jaar terug met Pevenage was dat (qua renners en entourage) een halve Spaanse ploeg ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |