Kan je uitleggen waarom?quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:01 schreef Heero87 het volgende:
Ik geef het je trouwens op een papiertje. Defour bij Ajax wordt een dikke flop.
Als Huntelaar persé weg wilt, dan zou ik er precies zo over denken ja. Een speler die dolgraag naar een andere club wilt moet je niet koste van het koste tegenhouden. Ja contract, maar contracten stellen toch al geen reet meer voor, en daarnaast is dit bij Ajax altijd zo geweest. Dat hou je simpelweg niet tegen. En dan vraag je een transferprijs die bij een speler hoort, en niet 8,5 miljoen voor een talent. Dan ben je niet reeel bezig vind ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:01 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zou je er ook zo over denken moest Ajax zich zo opstellen wanneer Barcelona komt bieden op Huntelaar?
Die jongen is daar gewoon nog niet klaar voor. Ie heeft een goeie 20 wedstrijden gespeeld in de Belgische eerste klasse, that's it. Daar zaten zeker leuke wedstrijdjes tussen, maar net zo goed wedstrijden waar je hem amper tot niet zag. Internationaal heeft hij 0,0 ervaring. Ja, vriendschappelijke wedstrijden met het nationale team tegen Saudi-Arabië en Turkije, en telkens was ie één van de minderen op het veld.quote:
Die ervaring dat boeit niet, daarvoor is hij nog jong. Als Ajax hem gewoon rustig brengt komt het wel goed met die jongen. En ja sonckquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:09 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Die jongen is daar gewoon nog niet klaar voor. Ie heeft een goeie 20 wedstrijden gespeeld in de Belgische eerste klasse, that's it. Daar zaten zeker leuke wedstrijdjes tussen, maar net zo goed wedstrijden waar je hem amper tot niet zag. Internationaal heeft hij 0,0 ervaring. Ja, vriendschappelijke wedstrijden met het nationale team tegen Saudi-Arabië en Turkije, en telkens was ie één van de minderen op het veld.
Die jongen is gewoon nog niet klaar voor de kleedkamer van Ajax. Zelfs de meest "mondige" Belgische voetballer (Sonck) viel daar destijds door de mand. Hij zou beter een voorbeeld nemen aan Kompany: voetjes op de grond en nog twee jaartjes in België blijven, dan naar een grotere club in het buitenland.
Het probleem is volgens mij dat Defour eigenlijk niet echt weg wil. Diep in zijn hart wil ie goed genoeg blijven, het is gewoon zijn omgeving die hem de transfer naar Ajax aangepraat heeft. Ajax is naar Defour gekomen zonder dat Genk of zijn ouders daarvan wisten. De ouders van zijn vriendin (toevallig makelaars met een niet al te beste reputatie) hebben dat opgepikt en hebben Defour gewoon zelf richting Ajax geduwt, in de hoop zo een (serieus) graantje van de transfersom en het contract mee te pikken.quote:Als Huntelaar persé weg wilt, dan zou ik er precies zo over denken ja. Een speler die dolgraag naar een andere club wilt moet je niet koste van het koste tegenhouden. Ja contract, maar contracten stellen toch al geen reet meer voor, en daarnaast is dit bij Ajax altijd zo geweest. Dat hou je simpelweg niet tegen. En dan vraag je een transferprijs die bij een speler hoort, en niet 8,5 miljoen voor een talent. Dan ben je niet reeel bezig vind ik.
Ik denk dat Defour juist op jonge leeftijd de stap wil maken, omdat hij weet hoe het met Sonck gegaan is. Als je op jonge leeftijd overstapt naar Ajax heb je de tijd om je aan te passen, te wennen. Zie Vermaelen. Als je net als Sonck op latere leeftijd overstapt, moet je er meteen staan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:09 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Die jongen is gewoon nog niet klaar voor de kleedkamer van Ajax. Zelfs de meest "mondige" Belgische voetballer (Sonck) viel daar destijds door de mand. Hij zou beter een voorbeeld nemen aan Kompany: voetjes op de grond en nog twee jaartjes in België blijven, dan naar een grotere club in het buitenland.
Daar heb je ook een punt ja, hoor niet zo bar veel lovende woorden meer over 'm, waar 'ie vorig jaar nog gevolgd leek te worden door alle wereldclubs.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:17 schreef Radegast het volgende:
En Kompany staat toch stil in z'n ontwikkeling, leert niks meer bij in de Jupiler League? Gaat hij nou naar Lyon of niet?
Als ik alle verhalen over hem moet geloven is het wel een talentvolle jongen. Een overgang naar Ajax zou geen verkeerde keuze voor hem zijn, omdat hij op zijn leeftijd nog goed kneedbaar is en goed in te passen in het Ajax-systeem. Sonck was veel ouder toen hij naar Ajax kwam en speelde op een positie die hij niet gewend was. Vanwege aanhoudende aanpassingsproblemen is hij uiteindelijk vertrokken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:09 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Die jongen is daar gewoon nog niet klaar voor. Ie heeft een goeie 20 wedstrijden gespeeld in de Belgische eerste klasse, that's it. Daar zaten zeker leuke wedstrijdjes tussen, maar net zo goed wedstrijden waar je hem amper tot niet zag. Internationaal heeft hij 0,0 ervaring. Ja, vriendschappelijke wedstrijden met het nationale team tegen Saudi-Arabië en Turkije, en telkens was ie één van de minderen op het veld.
Kompany gaat nu vertrekken, maar de keuze twee jaar geleden om te blijven was toch een veel betere dan te vertrekken. Als hij nu nóg langer zou blijven, zou hij stilstaan ja, maar de twee jaar dat ie gebleven is, waren toch zeer nuttig.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:17 schreef Radegast het volgende:
En Kompany staat toch stil in z'n ontwikkeling, leert niks meer bij in de Jupiler League? Gaat hij nou naar Lyon of niet?
Omdat ie net een half jaar geblesseerd is geweest.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:20 schreef twi het volgende:
[..]
Daar heb je ook een punt ja, hoor niet zo bar veel lovende woorden meer over 'm, waar 'ie vorig jaar nog gevolgd leek te worden door alle wereldclubs.
Dat is waar. Let op, ik kan Ajax goed begrijpen dat ze Defour willen hoor. Ik zou het enkel voor hem zelf geen goede keuze vinden om naar Amsterdam te gaan. Maar voor hetzelfde geld bewijst ie net het tegenovergestelde natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:43 schreef twi het volgende:
Dan staat nog het argument dat jongens als Defour over zo'n 2 jaar niet meer haalbaar zijn, mochten ze zich ontwikkelen.
- Stilte voor de stormquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:06 schreef stefmans het volgende:
Wat me opviel is hoe langzaam de topics gaan![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |