abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38437693
Ik geef het je trouwens op een papiertje. Defour bij Ajax wordt een dikke flop.
pi_38437730
Neem aan dat jij hem vaker heb zien spelen, kun je ook aangeven waarom het een flop wordt?
(ben zelf ook niet overtuigd van die gozer trouwens, maar ik heb hem nooit zien spelen)
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:03:03 #278
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38437739
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:01 schreef Heero87 het volgende:
Ik geef het je trouwens op een papiertje. Defour bij Ajax wordt een dikke flop.
Kan je uitleggen waarom?
pi_38437860
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:01 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Zou je er ook zo over denken moest Ajax zich zo opstellen wanneer Barcelona komt bieden op Huntelaar?
Als Huntelaar persé weg wilt, dan zou ik er precies zo over denken ja. Een speler die dolgraag naar een andere club wilt moet je niet koste van het koste tegenhouden. Ja contract, maar contracten stellen toch al geen reet meer voor, en daarnaast is dit bij Ajax altijd zo geweest. Dat hou je simpelweg niet tegen. En dan vraag je een transferprijs die bij een speler hoort, en niet 8,5 miljoen voor een talent. Dan ben je niet reeel bezig vind ik.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_38437983
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:03 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Kan je uitleggen waarom?
Die jongen is daar gewoon nog niet klaar voor. Ie heeft een goeie 20 wedstrijden gespeeld in de Belgische eerste klasse, that's it. Daar zaten zeker leuke wedstrijdjes tussen, maar net zo goed wedstrijden waar je hem amper tot niet zag. Internationaal heeft hij 0,0 ervaring. Ja, vriendschappelijke wedstrijden met het nationale team tegen Saudi-Arabië en Turkije, en telkens was ie één van de minderen op het veld.

Die jongen is gewoon nog niet klaar voor de kleedkamer van Ajax. Zelfs de meest "mondige" Belgische voetballer (Sonck) viel daar destijds door de mand. Hij zou beter een voorbeeld nemen aan Kompany: voetjes op de grond en nog twee jaartjes in België blijven, dan naar een grotere club in het buitenland.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:15:17 #281
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_38438257
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:09 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Die jongen is daar gewoon nog niet klaar voor. Ie heeft een goeie 20 wedstrijden gespeeld in de Belgische eerste klasse, that's it. Daar zaten zeker leuke wedstrijdjes tussen, maar net zo goed wedstrijden waar je hem amper tot niet zag. Internationaal heeft hij 0,0 ervaring. Ja, vriendschappelijke wedstrijden met het nationale team tegen Saudi-Arabië en Turkije, en telkens was ie één van de minderen op het veld.

Die jongen is gewoon nog niet klaar voor de kleedkamer van Ajax. Zelfs de meest "mondige" Belgische voetballer (Sonck) viel daar destijds door de mand. Hij zou beter een voorbeeld nemen aan Kompany: voetjes op de grond en nog twee jaartjes in België blijven, dan naar een grotere club in het buitenland.
Die ervaring dat boeit niet, daarvoor is hij nog jong. Als Ajax hem gewoon rustig brengt komt het wel goed met die jongen. En ja sonck
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_38438269
quote:
Als Huntelaar persé weg wilt, dan zou ik er precies zo over denken ja. Een speler die dolgraag naar een andere club wilt moet je niet koste van het koste tegenhouden. Ja contract, maar contracten stellen toch al geen reet meer voor, en daarnaast is dit bij Ajax altijd zo geweest. Dat hou je simpelweg niet tegen. En dan vraag je een transferprijs die bij een speler hoort, en niet 8,5 miljoen voor een talent. Dan ben je niet reeel bezig vind ik.
Het probleem is volgens mij dat Defour eigenlijk niet echt weg wil. Diep in zijn hart wil ie goed genoeg blijven, het is gewoon zijn omgeving die hem de transfer naar Ajax aangepraat heeft. Ajax is naar Defour gekomen zonder dat Genk of zijn ouders daarvan wisten. De ouders van zijn vriendin (toevallig makelaars met een niet al te beste reputatie) hebben dat opgepikt en hebben Defour gewoon zelf richting Ajax geduwt, in de hoop zo een (serieus) graantje van de transfersom en het contract mee te pikken.

Die jongen zit volledig in de greep van zijn schoonfamilie. Met zijn eigen ouders heeft ie ondertussen geen contact meer... die raden hem aan in Genk te blijven, en daarom hebben de ouders van zijn vriendin een muur opgetrokken tussen hem en z'n ouders.
pi_38438361
quote:

[..]

Ik denk dat Defour juist op jonge leeftijd de stap wil maken, omdat hij weet hoe het met Sonck gegaan is. Als je op jonge leeftijd overstapt naar Ajax heb je de tijd om je aan te passen, te wennen. Zie Vermaelen. Als je net als Sonck op latere leeftijd overstapt, moet je er meteen staan.

En Kompany staat toch stil in z'n ontwikkeling, leert niks meer bij in de Jupiler League? Gaat hij nou naar Lyon of niet?
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:18:57 #284
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38438423
Vergeet niet dat hij bij Ajax niet direct voor de basis wordt gehaald, en wanneer 'ie speelt op de plek zal spelen waar 'ie zich thuis voelt. De kleedkamer van Ajax is echt niet zo vreselijk als je elders hebt doen klinken hoor, zeker met een Henk ten Cate niet, wat toch een erg gezellige man blijkt.

En gezien de prijs die voor hem wordt gevraagd moet Ajax wanneer ze interesse hebben wel snel handelen. Kijk naar het voorbeeld van Kompany, die zou nu echt never nooit meer naar Ajax toe komen, ook al zou Ajax kunnen concurreren met Lyon & Co.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:20:10 #285
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38438473
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:17 schreef Radegast het volgende:
En Kompany staat toch stil in z'n ontwikkeling, leert niks meer bij in de Jupiler League? Gaat hij nou naar Lyon of niet?
Daar heb je ook een punt ja, hoor niet zo bar veel lovende woorden meer over 'm, waar 'ie vorig jaar nog gevolgd leek te worden door alle wereldclubs.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:26:40 #286
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38438719
quote:

[..]

Als ik alle verhalen over hem moet geloven is het wel een talentvolle jongen. Een overgang naar Ajax zou geen verkeerde keuze voor hem zijn, omdat hij op zijn leeftijd nog goed kneedbaar is en goed in te passen in het Ajax-systeem. Sonck was veel ouder toen hij naar Ajax kwam en speelde op een positie die hij niet gewend was. Vanwege aanhoudende aanpassingsproblemen is hij uiteindelijk vertrokken.
pi_38439010
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:17 schreef Radegast het volgende:

Kompany gaat nu vertrekken, maar de keuze twee jaar geleden om te blijven was toch een veel betere dan te vertrekken. Als hij nu nóg langer zou blijven, zou hij stilstaan ja, maar de twee jaar dat ie gebleven is, waren toch zeer nuttig.
pi_38439055
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:20 schreef twi het volgende:

[..]

Daar heb je ook een punt ja, hoor niet zo bar veel lovende woorden meer over 'm, waar 'ie vorig jaar nog gevolgd leek te worden door alle wereldclubs.
Omdat ie net een half jaar geblesseerd is geweest.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:43:27 #289
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38439442
Dan staat nog het argument dat jongens als Defour over zo'n 2 jaar niet meer haalbaar zijn, mochten ze zich ontwikkelen.
pi_38439716
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:43 schreef twi het volgende:
Dan staat nog het argument dat jongens als Defour over zo'n 2 jaar niet meer haalbaar zijn, mochten ze zich ontwikkelen.
Dat is waar. Let op, ik kan Ajax goed begrijpen dat ze Defour willen hoor. Ik zou het enkel voor hem zelf geen goede keuze vinden om naar Amsterdam te gaan. Maar voor hetzelfde geld bewijst ie net het tegenovergestelde natuurlijk.
pi_38442704
Acceptgiro binnen
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:06:18 #292
125053 stefmans
pi_38442725
Wat me opviel is hoe langzaam de topics gaan
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:10:56 #293
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38442857
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:06 schreef stefmans het volgende:
Wat me opviel is hoe langzaam de topics gaan
- Stilte voor de storm
- Komkommertijd
- Geen DK
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:21:50 #294
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38443219
Langzaam?
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:32:45 #295
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_38445704
ik ben ook weinig aanwezig afgelopen week, maar zoveel heb ik nu ook nooit te melden.

en het is idd komkommertijd.
pi_38446099
Allemaal een handje meehelpen snel, we zijn toe aan deel 376!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:04:27 #297
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_38446961
Huntelaar laat z'n klasse weer zien
Jawel, je keek.
pi_38447116
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:04 schreef jna het volgende:
Huntelaar laat z'n klasse weer zien
pi_38447149
Huntelaar hee, jezus
KLAAS JAN HUNTELAAR
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:10:58 #300
125053 stefmans
pi_38447179
Ik heb zin in het volgend seizoen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')