Het zit bij meerdere camera's, meestal daar waar je ook de timer aanzet. Dan wordt het aangegeven met zo'n plaatje van 3 rechthoekjes die aan elkaar zitten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:18 schreef wonderer het volgende:
Welke camera's hebben auto-bracketing? Ik probeer op dpreview wat te vinden maar het staat niet in de lijst met functies, zeg maar, alleen de expo. compensation. Is het een zeldzaamheid (zoals timelapse) of zit het er standaard bij en moet je het alleen even vinden?
Nee je hoeft niet in raw te schieten. Als je in raw schiet kan je van 1 enkele foto een hdr maken. Als je in jpg schiet heb je er meer nodig.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:35 schreef _Fonz het volgende:
Heb ff snel topic doorgelezen, maar om HDR foto's te kunnen maken, moet je in RAW shieten? Volgens mij kan ik het dan wel shaken met een Powershot A80 .. of niet.. Ik kan niet in RAW schieten geloof ik.
Laat ik daar nu net wonen...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Feli Puckzzz.
Ik denk dat ik zelf op zoek moet naar iemand in de omgeving van Alkmaar die dat mij eens rustig voordoet.
Ik heb nu vanalles geprobeert maar met steeds hetzelfde resultaat.........![]()
Sh*t! Bij iedereen, behalve bij mij werkt het schijnbaar...quote:Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef HansHeino het volgende:
Het ziet er hier prima uit Maarten! Nieuwste Java, Nieuwste Ubuntu Linux en nieuwste Firefox. Het was hier binnen 1 minuut werkzaam. Prima panorama, nice idee, ik ga hier binnenkort ook eens mee prutsen.
juistquote:Op zondag 16 juli 2006 10:50 schreef Arjan het volgende:
[..]
Dat is jachtslot Sint Hubertus op de Veluwe
[afbeelding]
HDR voegt zelfs lettertjes toequote:Op zondag 16 juli 2006 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
origineel:
[afbeelding]
HDR: (ik heb geen fish eye nodig)
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik HDR dus uitermate geschikt om alles absurd uit proportie te trekken zoals ik nu met de kever heb gedaan. extreme verschillen in de drie versies, dan nog met PS een pinch filtertje eroverheen, en contrast wat verhogen...dan krijg je gewoon een hele vreemde foto. zelf vind ik het wel gaaf om mee te experimenteren
nee, ik heb nummers en letters veranderd. dit is niet mijn kentekenquote:Op zondag 16 juli 2006 11:48 schreef stil het volgende:
Puckzzz, je bent bij de hdrversie vergeten je nummerbord weg te halen.
Dan moeten wij maar eens wat afspreken.quote:
Vette foto inderdaad. Overigens is JS-58-TG wel toevallig het kenteken van een oranje keverquote:Op zondag 16 juli 2006 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik HDR dus uitermate geschikt om alles absurd uit proportie te trekken zoals ik nu met de kever heb gedaan. extreme verschillen in de drie versies, dan nog met PS een pinch filtertje eroverheen, en contrast wat verhogen...dan krijg je gewoon een hele vreemde foto. zelf vind ik het wel gaaf om mee te experimenteren
Die reflecties geven me eigenlijk een soort Need for Speed: Most Wanted gevoelquote:Op zondag 16 juli 2006 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
origineel:
[afbeelding]
[afbeelding]
bij mij zien ze er in PS ook ineens anders uit, dan maak ik er een 8 bit van en sleutel nog wat aan contrast en curves etc.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ja het is me gelukt om een HDR foto te maken. Ook van 1 RAW file.
Met dank aan CompuMess.
Nu alleen nog even uitvogelen hoe we hem van *.hdr kunnen omzetten naar Jpeg.
En in PS CS opent het *.hdr bestand als een bijna witte plaat. Terwijl hij in photomatix er prima uitziet.
Kleinigheden nog ff door prutsen dus
Je kan em toch in photomatix opslaan als jpeg? Ik dacht dat ik dat gedaan had.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ja het is me gelukt om een HDR foto te maken. Ook van 1 RAW file.
Met dank aan CompuMess.
Nu alleen nog even uitvogelen hoe we hem van *.hdr kunnen omzetten naar Jpeg.
En in PS CS opent het *.hdr bestand als een bijna witte plaat. Terwijl hij in photomatix er prima uitziet.
Kleinigheden nog ff door prutsen dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |