Photoshop kan save for web doen, das zonder exif. Misschien gaat je kwaliteit wel iets achteruit (je opent een file en slaat hem weer op) maar dat zal wel meevallen. Zoeken op internet op "remove exif" geeft volgens mij ook wel wat bruikbare resultaten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:18 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
En wat is de makkelijkste manier om de exif eruit te slopen??
dat 550 is het pobleem niet. Hij moet er geen BMP van maken maar Jpegquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:49 schreef RonaldV het volgende:
brtausi, zou je je foto's even willen aanpassen naar het gangbare formaat van 550 pixels, zoals beschreven in de FOT FAQ? dank je wel!
Lees ff dit bericht op de vorige pagina.quote:Op donderdag 13 juli 2006 07:43 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb een simpele foto gemaakt met veel details en verschillende kleuren. heb 'm in RAW geschoten zodat ik 'm daarna in PS in diverse belichtingen kon opslaan en omzetten naar HDR. Dat dacht ik tenminste...
ik krijg maak er drie foto's van. 1 hele donkere, 1 hele lichte, en de normale opname. maar als ik die in PS CS2 met merge to HDR probeer samen te voegen zegt ie dit:
There's not enough dynamic range in these foto's to construct a usefull HDR image.
Wat doe ik fout?
Dat kan je o.a. doen met Exiferquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:18 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
En wat is de makkelijkste manier om de exif eruit te slopen??
waar zit die optie?quote:Op donderdag 13 juli 2006 07:43 schreef Puckzzz het volgende:
PS CS2 met merge to HDR probeer samen te voegen
File > Automate > Merge to HDRquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:48 schreef Bond het volgende:
[..]
waar zit die optie?![]()
zou het rgaag weten, wil het ook proberen![]()
Waarmee zetten jullie de RAWs om naar JPG?? (misschien ff niet doen met de RAW plugin van CS)quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:58 schreef robbedoeseos300d het volgende:
@ Puckzzz
volgens mij hebben wij hetzelfde probleem :-)
Ook ik heb geen exif data meer in mijn foto's, maar krijg nog steeds dezelfde mededeling.
HELP!
Wat doen Puckzzz en ik fout??
zie post hierbovenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:13 schreef CompuMess het volgende:
Proberen jullie het dan ook eens met Rawshooter Essentials 2006 (gratis), misschien lukt het dan wel...
edit: laat maar, er blijkt nog hoop te zijn...![]()
met EXIF kun je de informatie van de foto bekijken. Dus welke sluitertijd en diafragma er gebruikt is, welk brandpuntafstand, ISO etc.etc. Vooral makkelijk wanneer je een foto erg mooi vind en je nieuwsgierig bent naar de instellingen van de camera. Voor de rest voegt EXIF vrij weinig toequote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:23 schreef wonderer het volgende:
Mag deze fotografie n00b even vragen wat de toegevoegde waarde van exif is?
Dat is juist wat ik niét wil. PTviewer 3.1 heeft namelijk de mogelijkheid de belichting automatisch aan te passen aan de omstandigheden. Dat effect wil ik in het panorama bereiken. Dat kan alleen maar via een HDR image.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:44 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je kan met Photomatix "tone mapping" doen en dan opslaan. Je hebt dan een jpg van je hdr
Die kan je vervolgens gebruiken.
Feli Puckzzz.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:13 schreef Puckzzz het volgende:
het is gelukt!
[afbeelding]
Robbedoes, ik heb dit van 1 RAW file gemaakt, en op dezelfde manier als hierboven tot JPG gemaakt. daarna heb ik in Opanda de EXIF eruit gesloopt. Maar toen kreeg ik nog steeds dezelfde melding. Daarna heb ik (de aanhouder wint) het vinkje "automatically attempt to allign images" (of zoiets) aangevinkt. De PC moest er heel erg lang over nadenken en net op het moment dat ik dacht dat ie vastgelopen was deed ie van alles en heb ik mijn eerste HDR kunnen maken
Het is niet zo'n spectaculaire foto, het is van afgelopen winter (ja joh? ik dacht dat ie gisteren gemaakt was) maar vandaag gaat de camera mee en ik hoop op een paar mooie wolkjes en landschapjes
ik kreeg de melding net ook weer, en dat terwijl ik precies hetzelfde deed als hiervoor. op een gegeven moment krijg je een klein venstertje waarin je de exposure etc. kan aangeven. geef daar nogmaals je waarden aan bij EV (?) dus -2 / 0 / 2 en dan OK. kijken wat ie dan doet. Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt maar vind de HDR resultaten best tegenvallen eigenlijk. ik zal ook nog wel iets verkeerd doenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:20 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Feli Puckzzz.
Ik denk dat ik zelf op zoek moet naar iemand in de omgeving van Alkmaar die dat mij eens rustig voordoet.
Ik heb nu vanalles geprobeert maar met steeds hetzelfde resultaat.........![]()
Ik las al eerder in het topic dat PS niet zo mooi wordt als photomatix, dus ik heb het maar meteen met die gedaan. RAWs zette ik toch al om met Rawshooter essentials omdat ik daar het hele mapje makkelijk door kan bladeren. Alleen het afwerken doe ik in PS. Maar ik heb hier gelezen dat ook het meerdere foto's goed op 1 lijn zetten beter met PS gaat, dat moet ik dus nog proberen. Gewoon combineren dusquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:46 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik gebruik Photoshop CS.
Het zou het programma moeten zijn dat alles aan kan.................
Of ik kan het niet aan.......
Okee, dan zijn ze ook niet boeiend. Ik zal ze zo snel mogelijk verwijderen, het spijt me heel erg dat ik je met de foto's tot last ben geweest. Ik zal er in het vervolg op letten dat ik alleen boeiende, niet-relevante foto's plaats, zodat ik je dag niet hoef te verpesten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:02 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt boeiende foto's eigenlijk.
Graag gedaan, en doe voortaan wat beter je best.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:15 schreef HansHeino het volgende:
[..]
Okee, dan zijn ze ook niet boeiend. Ik zal ze zo snel mogelijk verwijderen, het spijt me heel erg dat ik je met de foto's tot last ben geweest. Ik zal er in het vervolg op letten dat ik alleen boeiende, niet-relevante foto's plaats, zodat ik je dag niet hoef te verpesten.Dank je voor je reactie!
![]()
Dat kan natuurlijk nog maanden duren... Is er geen andere oplossing tussendoor?quote:1.4 Beta 3
our anti-ghost blender
alpha / hdr support in input picture
Bedankt!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:12 schreef Masegate het volgende:
Ga naar MENU, dan 2e tabblad, de eerste oprtie. AEB.
Je moet dan wel reeksopnamen aan hebben staan. (met dat onderste ronde knopje rechts naast je status-scherm)
Vervolgens kun je je ontspanner ingedrukt houden, totdat er 3 foto's zijn gemaakt. Succes!
Edit: PS: het is custom en niet costum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |