abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2006 @ 08:46:30 #141
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43708673
quote:
Op zondag 19 november 2006 19:59 schreef sjonnieH het volgende:
Ik vind dat de CPB eens wat berekeningen zou moeten maken omtrent de vlaktax.
Indien de HRA volledig verdwijnt, de OZB volledig verdwijnt en de huurwaarde bijtelling verdwijnt.

Voordelen is dat het overwerk een betere netto beloning oplevert, veel zwartwerk zal verdwijnen. en per saldo dus meer LB zal opleveren.
Ik vind dat het CPB veel meer berekeningen aan het poubliek moet laten zien, in plaats van vage aanbevelingen te doen die in eerste instantie onmiddelijk worden afgewezen door de kiezer
Helemaal mee eens. Is er ook geen kleine partij die voor de vlaktax is?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_81222634
De staat moet gewoon banken, scholen, transport, telefonie, post, energie, transport goederen en openbaar vervoer, ziekenhuizen, apotheken weer tot staatseigendom omzetten/opkopen. Zodat een ieder hier gebruik van kan maken. Zo creer je een overzichtelijk systeem, alles is dan duidelijk, van kwaliteit tot wat het kost. Wat het land nodig heeft is een goed functionerend beleid mensen met een topinkomen mogen dan wat meer gaan betalen voor diensten> Tevens zou een verkeersovertreding inkomstenafhankelijk beboet moeten worden door de rechterlijke macht. Iemand die veel verdient moet meer betalen. Heb je met veelplegers te maken die kan je dan beboeten door het intrekken van rijdocumenten tot het verhogen van de boete ,per overtreding komt er een x bedrag bij, en na 5 overtredingen intrekken van het rijbewijs. (dit beslissen de rechters)

Politiek Nederland

praat hier maar over.

Ps Laat Griekenland maar zijn eigen boontjes doppen gewoon uit de EU zetten maar ze mogen wel de euromunt blijven gebruiken dit om verzwakking van het munt tegen te gaan.
  zondag 9 mei 2010 @ 20:02:14 #143
93664 waht
Mushir
pi_81223977
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:26 schreef deProfetie het volgende:
De staat moet gewoon banken, scholen, transport, telefonie, post, energie, transport goederen en openbaar vervoer, ziekenhuizen, apotheken weer tot staatseigendom omzetten/opkopen. Zodat een ieder hier gebruik van kan maken.
Want nu kan dat niet?

Uitermate slechte kick.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:29:15 #144
41894 du_ke
du_ke
pi_81228425
quote:
[b]Op zondag 9 mei 2010 20:02 schreef waht het volgende:[/b
Uitermate slechte kick.
Nou inderdaad
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 10 mei 2010 @ 02:11:47 #145
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81239709
Zonder AOW zul je toch echt armenhuizen moeten openen Piet.

Maar de achterliggende gedachte spreekt me op zich best aan. Het houdt de boel flexibel en dat juich ik altijd toe.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 10 mei 2010 @ 02:44:37 #146
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81240131
Volgens mij gaat het er niet om hoe makkelijk of hoe eerlijk het voor de belastingbetaler kan zijn. Maar hoeveel de overheid kan vangen en zelf uitgeven.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81243160
Een basisinkomen is de doodsklap voor een nationale economie. Een samenleving in een hangmat zal nooit een samenleving worden waar veel initatief en drive zal zijn te ontdekken. Kijk maar naar die Scandinavische landen. Alles is heel erg goed verzorgt, maar er gebeurd geen reet meer in die landen.

Ik ben juist veel meer een voorstander van het idee , mensen die geen baan hebben zo kort te houden , dat het te weing is om te sterven en te veel is om er goed van te leven. Een beetje zoals in de UK en in de USA.

Lijkt me duidelijk dat ik ook een voorstander ben van een vlak tax.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')