inderdaad, dit is te belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:41 schreef Litso het volgende:
Hier moet je inderdaad echt melding van maken, ik kan me niet voorstellen dat ze dit zomaar kunnen maken.
Vriend, ik had mijn mobiel niet bij me hoor.quote:
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:34 schreef nikky het volgende:
Wat een belachelijke actie!!!
Ik zou dit ook zeer zeker melden. En ik zou ook de media inschakelen hiervoor. Wat een debiele actie.
Er is niet eens gecontateerd dát er is gespiekt. Alleen dat er bij één een gsm afging en de rest stond uit.
SBS bellen, Hart van Nederland voor al uw nutteloze nieuws-items.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:37 schreef brighton het volgende:
[..]Dit wil ik vanavond wel op het journaal zien ja. Iets in de media naar voren brengen wil mensen nog wel eens doen terugkomen op hun beslissing...
En wat voor!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:39 schreef Roellio het volgende:
Ik ben docent op een middelbare school
Preciesquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:38 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
SBS bellen, Hart van Nederland voor al uw nutteloze nieuws-items.
Kijk heel goed, dat je die dingen niet aan op je tafel mag hebben liggen is 1 ding, als je hem uit in je tas hebt zitten kunnen ze er niks op tegen hebben en leraren mogen zeker niet fouilleren, dat mag alleen de politie bij redelijke verdenking of in een gebied waar ze, vooraf aangekondigd, preventief fouilleren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:12 schreef WebForce het volgende:
Fouillerende lerarenDat mag niets eens
...
Het enkele feit dat er een mobiele telefoon aanwezig is zal geen grond opleveren om een 1 te geven. Je motiveert prima waarom dat ding meegenomen werd. Ik zou hier werk van maken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:39 schreef Volkoren het volgende:
Hallo.
Vandaag had ik toch iets raars meegemaakt.![]()
Ik zat mijn AK examen te maken en toen ging op eens een mobiel af, no big deal, kan altijd gebeuren.
De leraren dachten daar toch echt even anders over.
Er werd gezegd dat niemand de zaal meer mocht verlaten en dat ze gingen beslissen wat ze gingen doen. Na 10 min werd er gezegd dat iedereen aan de deur werd gefouilleerd. Iedereen die een mobiel bij zich had in de broekzak (ook al stond die uit) kreeg een 1 voor zijn examen.
We hebben geen kluisje meer op het onderbouw gebouw waar we zaten, aangezien de bovenbouw is verhuisd naar een andere locatie en wij in de gymzaal zaten. Waar moet je je mobiel dan laten? Hij kan zo worden gestolen dat is echt wel vaker gebeurd.
Nou ja, er werden toen 5 of 6 mensen eruit gepakt met een mobiel, ook al stond die uit. Die hebben nu allemaal een 1 voor Aardrijkskunde of Frans mavo. En er stond toen een leraar nog te lachen ook.![]()
Kan dit zomaar?![]()
Belachelijk. Op de rechtententamens van de faculteit der rechtsgeleerdheid wordt altijd vriendelijk verzocht die dingen in de tas te stoppen (en uit). Dat is voldoende.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:54 schreef MouseOver het volgende:
Een vriend van me heeft zo ook een 1 gekregen voor een belangrijk tentamen. Dat was dan geen eindexamen maar de gevolgen waren ook vrij ernstig. Echt ronduit belachelijk. Daar was niet eens iets afgegaan, ik geloof dat een surveillant tegen z´n tas aanstootte waardoor de telefoon eruit viel. Het ding stond dus ook uit.
Oh je studeert rechten?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Belachelijk. Op de rechtententamens van de faculteit der rechtsgeleerdheid wordt altijd vriendelijk verzocht die dingen in de tas te stoppen (en uit). Dat is voldoende.
Hey een beetje respect, ik ben professor van je.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik ben de hoogleraar die toezicht houdt knulletje.
Nee, iedereen liet het eigenlijk gebeuren, de meeste leraren vonden het ook niet leuk om te doen, en ik denk dat er nog wel heel erg over zal worden gepraat.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Kijk heel goed, dat je die dingen niet aan op je tafel mag hebben liggen is 1 ding, als je hem uit in je tas hebt zitten kunnen ze er niks op tegen hebben en leraren mogen zeker niet fouilleren, dat mag alleen de politie bij redelijke verdenking of in een gebied waar ze, vooraf aangekondigd, preventief fouilleren.
Zeker weten LAKS inschakelen en misschien zelfs even met de wijkagent gaan praten over het feit dat die leraren zich vrijheden veroorloven die zeker niet door de beugel kunnen, ik vraag me af of er niet iemand is geweest die heeft geweigerd zich te laten fouilleren.
TS? Is dit het geval?
Ook met spiekbriefjes en meisjes met rokjes die hun benen volkalken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:44 schreef dedeur het volgende:
Frauderen kan ook met het geluid uit jongens.
Ook hoogleraar? Dan staan we op gelijke voet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:52 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Hey een beetje respect, ik ben professor van je.![]()
Zullen we dit even geen Diederick_Duck / rechten topic maken?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ook hoogleraar? Dan staan we op gelijke voet.
Nou lekker dan, die leraren wilden dus eigenlijk ook niet, welke ****** heeft dit dat bedacht?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:53 schreef Volkoren het volgende:
[..]
Nee, iedereen liet het eigenlijk gebeuren, de meeste leraren vonden het ook niet leuk om te doen, en ik denk dat er nog wel heel erg over zal worden gepraat.
Maar er werd overal gefouilleerd zeg maar, ook bij sommige meisjes bij hun borsten (wel door een vrouw weliswaar, maar toch)
Like wtf.
Nou goed update:
De hoofdcoordinator van het Laks gaat nu onze school bellen, updates coming.![]()
LOL this brings back memories.............zucht.....quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:54 schreef nikky het volgende:
[..]
Ook met spiekbriefjes en meisjes met rokjes die hun benen volkalken.
Je zult ze moeten betrappen. Eerder kun je ze niet straffen.
Je moet bij Zyggie zijn; hij gaat daarover vandaag, ik niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:03 schreef Litso het volgende:
[..]
Zullen we dit even geen Diederick_Duck / rechten topic maken?
Dankje.
Nee vandaag maar niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:03 schreef Litso het volgende:
[..]
Zullen we dit even geen Diederick_Duck / rechten topic maken?
Dankje.
Je kan specifieke vragen sms'en naar iemand die geen examen aan het maken is. Dat is een stuk doeltreffender dan alles in je GR opslaan oid.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
Even een korte overpeinzing: hoeveel kun je eigenlijk spieken met smsjes? Nauwelijks iets toch? De capaciteit is niet toereikend. Ik begrijp via via dat de grafische rekenmachine een veel groter risico is.
Grafische rekenmachines mag je gewoon legaal volstoppenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
Even een korte overpeinzing: hoeveel kun je eigenlijk spieken met smsjes? Nauwelijks iets toch? De capaciteit is niet toereikend. Ik begrijp via via dat de grafische rekenmachine een veel groter risico is.
Hulde als het niet opvaltquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Je kan specifieke vragen sms'en naar iemand die geen examen aan het maken is. Dat is een stuk doeltreffender dan alles in je GR opslaan oid.
Ik snap ook niet hoe ze het voor elkaar krijgen hoor, maar er schijnt dus toch veel gefraudeerd te worden dmv. mobieltjes.quote:
Mijn eindexamen is vast te lang geleden, maar wat ik me er vaag van herinner was dat je simpelweg niet de tijd had om uitgebreid allerlei vragen te stellen. Tevens zie ik nog niet zo snel allerlei natuurkunde vragen e.d. beantwoord worden per sms; waar de sms bij de talen (teksten!) zo geod als nutteloos is. Alleen onbenullige dingen kun je vragen, en dat zal marginale invloed hebben op je cijfer.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Je kan specifieke vragen sms'en naar iemand die geen examen aan het maken is. Dat is een stuk doeltreffender dan alles in je GR opslaan oid.
-email send.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:17 schreef Flem het volgende:
Zou je je MSN-adres even kunnen mailen naar Flem@fok.nl, Volkoren? Wellicht kan ik er een nieuwsbericht voor op de frontpage van maken.
Ik geloof helemaal geen mobiel bij je hebben, of die nu uit of aan staat. Althans, dat zei onze coordinator kan ook weer bangmakerij zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:34 schreef Robar het volgende:
Wat staat er in de reglementen dan?
Dat je geen mobieltje bij je mag hebben?
Dat je je mobieltje niet op tafel mag hebben?
Dat je mobieltje uit moet staan?
Dat je je mobieltje in je tas opgeborgen moet hebben?
Ik kan me niet voorstellen dat een mobieltje uit in je tas een overtreding van de reglementen is.
Maakt niet uit, als jij dat ding uit en in je tas hebt zitten dan is er geen leraar die in je tas mag kijken of jou mag fouilleren, ze hebben geen opsporingsbevoegdheid dus ze mogen niet in je spullen zitten zonder toestemming van jou. En met welke reden zouden ze dat willen doen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:36 schreef vruitig het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal geen mobiel bij je hebben, of die nu uit of aan staat. Althans, dat zei onze coordinator kan ook weer bangmakerij zijn.
0 kun je niet halen voor je examenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:38 schreef Little_Meanie het volgende:
waarom een 1 en geen 0, dit lijkt mij logischer
Ik denk dat ik 'm ook op een gekke plek had verstoptquote:Op het Copernicus, onderdeel van het Atlas College, in Hoorn heeft vandaag een opmerkelijk gebeuren plaatsgevonden. Nadat tijdens de examens een telefoon was afgegaan, en niemand toegaf de schuldige te zijn, besloten de leraren namelijk om alle leerlingen na afloop van het examen te fouilleren. Iedereen die vervolgens een telefoon of mp3-speler bij zich bleek te hebben, kreeg een 1 voor zijn of haar examen. Het maakte hierbij niet uit of de apparaten uit of aan stonden.
Momenteel zijn er geen kluisjes beschikbaar voor de havo-leerlingen op de school, waardoor aardig wat leerlingen een mobiel of mp3-speler bij zich droegen. In totaal zijn zeker vijf personen betrapt, hetgeen hen een 1 voor hun havo-examen aardrijkskunde of vmbo-examen Frans opleverde. Vele anderen zouden onder deze straf uit zijn gekomen door hun apparatuur op de gekste plekken te verstoppen.
Inmiddels is al contact opgenomen met het LAKS (Landelijk Aktie Komitee Scholieren), zo meldden enkele leerlingen van de school aan FOK!. Het LAKS heeft beloofd contact te zullen opnemen met het Copernicus.
Dus is het voor jou duidelijk wat de regels zijn en weet je waar je je aan moet houden, mobiel in je broekzak zou inderdaad de suggestie kunnen opwekken dat je er iets mee van plan bent.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:06 schreef Nashje het volgende:
Zal ik 'ns iets vertellen.
Als bij ons de leiding merkt dat er iemand uberhaupt een mobiel (die tevens uit staat) in z'n zak heeft zitten wordt ie meteen uitgesloten van het examen. Zelfs tasjes zijn verboden in de zaal.
Nee, je zit niet in een gevangenis. Nogal overdreven inderdaad.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dus is het voor jou duidelijk wat de regels zijn en weet je waar je je aan moet houden, mobiel in je broekzak zou inderdaad de suggestie kunnen opwekken dat je er iets mee van plan bent.
Het gaat er nu echter om dat TS en zijn medestudenten wel hun tas mee naar binnen mochten nemen en dat ze gefouilleerd zijn door de leraren dat is natuurlijk je reinste onzin, zou jij dat goed vinden als ze dat bij jou zouden doen?
Psies, zou wat worden leraren mogen meer dan de politie!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee, je zit niet in een gevangenis. Nogal overdreven inderdaad.
Inderdaad! Die leraren moeten de gevangenis in omdat ze die kinders gefouilleerd hebben. Last time I checked hadden ze dat recht nog niet.quote:
waarom niet?quote:
waarom zou die leraar zijn gsm niet bij zich mogen hebben, hij moet geen examen doenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:56 schreef Frunnikje het volgende:
Redelijk overdreven. Bij ons werd er met havo examen Biologie wel een stuk of 6 keer gevraagd of ECHT niemand een telefoon in z'n zak had zitten, ookal stond die uit. Iedereen dat ding in een bak gepleurt en toen ging halverwege de telefoon van een surveillant/leraar af, trilfunctie welliswaar maar iedereen hoorde het want het was in een gewoon klaslokaal. De andere surveillant stond er ook echt zo bij van... wat een mongool ben jij![]()
Ik zou die titel aanpassen. Ik denk dat de meeste leerlingen geen probleem hebben met het fouilleren, maar eerder met die 1quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:59 schreef brighton het volgende:
Examenleerlingen gefouilleerd na afgaan mobiel
[..]
Ik denk dat ik 'm ook op een gekke plek had verstopt
Je hebt ook van die strebers die een 8 willen verbeteren hoor.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:26 schreef tonks het volgende:
En inhalen is echt kut. als iedereen al geslaagd is weet jij nog niet waar je aan toe bent
in principe wel. Cijfer = aantal gehaalde punten/maximaal aantal punten + normering. En de normering varieert van 0 tot 2.quote:
Je kan je mobiel toch gewoon bij een leraar inleverenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:39 schreef Volkoren het volgende:
Hallo.
Vandaag had ik toch iets raars meegemaakt.![]()
Ik zat mijn AK examen te maken en toen ging op eens een mobiel af, no big deal, kan altijd gebeuren.
De leraren dachten daar toch echt even anders over.
Er werd gezegd dat niemand de zaal meer mocht verlaten en dat ze gingen beslissen wat ze gingen doen. Na 10 min werd er gezegd dat iedereen aan de deur werd gefouilleerd. Iedereen die een mobiel bij zich had in de broekzak (ook al stond die uit) kreeg een 1 voor zijn examen.
We hebben geen kluisje meer op het onderbouw gebouw waar we zaten, aangezien de bovenbouw is verhuisd naar een andere locatie en wij in de gymzaal zaten. Waar moet je je mobiel dan laten? Hij kan zo worden gestolen dat is echt wel vaker gebeurd.
Nou ja, er werden toen 5 of 6 mensen eruit gepakt met een mobiel, ook al stond die uit. Die hebben nu allemaal een 1 voor Aardrijkskunde of Frans mavo. En er stond toen een leraar nog te lachen ook.![]()
Kan dit zomaar?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |