Omg, het is dus gewoon normaal dit :S?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:53 schreef Cornerman het volgende:
Vorig jaar waren er ook enorm veel klachten over het havo examen aardrijkskunde.. Normering was toen.. 1,1 ...![]()
Denk het ookquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:55 schreef Floeperdepoep het volgende:
Met dit tempo, komen wij ook wel aan die 6000+ hoor........
Hoeveel zijn 'enorm veel' klachten?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:53 schreef Cornerman het volgende:
Vorig jaar waren er ook enorm veel klachten over het havo examen aardrijkskunde.. Normering was toen.. 1,1 ...![]()
2200...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:58 schreef C.est-malheureux het volgende:
[..]
Hoeveel zijn 'enorm veel' klachten?
Ja man ik moest zo hard pissen dat ik tamelijk scheit had aan heel die laatste opgave over die snelweg.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik had trouwens ook gewoon Australië/Oceanië, zat net zoals iemand anders in het vorige topic ook toen te denken aan mensen die Zuid-Amerika zouden invullen. Laatste opgave heb ik gewoon opengelaten, heel stom maar snapte er echt niets van, bovendien moest ik teringnodig pissen
.
Irritant is dat hè, en ik heb ook geen zin om te pissen met z'n surveillant erbijquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:07 schreef Floeperdepoep het volgende:
[..]
Ja man ik moest zo hard pissen dat ik tamelijk scheid had aan heel die laatste opgave over die snelweg.
Bij 28 heb ik wel milieudimensie maar niet toegelicht![]()
Precies, enige lichtpuntje in die hele toetsquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:08 schreef alors het volgende:
Die van Australie/Oceanië was juist de makkelijkste
Ik heb het wel toegelicht maar geen dimensie aangegevenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:07 schreef Floeperdepoep het volgende:
[..]
Ja man ik moest zo hard pissen dat ik tamelijk scheit had aan heel die laatste opgave over die snelweg.
Bij 28 heb ik wel milieudimensie maar niet toegelicht![]()
hahahaha dat is helemaal een mooiequote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:09 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb het wel toegelicht maar geen dimensie aangegeven![]()
Ik vind het wel grappig om nu te zien dat er echt nog mensen waren die zo'n inkoppertje denken zo snel in te kunnen vullenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik had trouwens ook gewoon Australië/Oceanië, zat net zoals iemand anders in het vorige topic ook toen te denken aan mensen die Zuid-Amerika zouden invullen. Laatste opgave heb ik gewoon opengelaten, heel stom maar snapte er echt niets van, bovendien moest ik teringnodig pissen
.
De standaardnorm is 1, dus tussen de 4 en 6 is standaard een 5.0quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:16 schreef Parvus het volgende:
Ik heb 25 punten, ik moet een 4,5 halen, en via het cijfer bereken kom ik uit tussen de 4 en de 6... dan is het waarschijnlijk toch niet lager dan een 4,5?
ik weet niet hoe je dat berekent aan de hand van die standaardnormering van de afgelopen tijd ofzo...
dat jaquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:14 schreef IshQ het volgende:
Ik weiger die kuttoets na te kijken, ik zie wel wat er gebeurt![]()
en aangezien er nu al redelijk wat klachten zijn zal het nooit lager worden dan de 5 neem ik aan? dat zou gunstig zijn want dan kan ik morgen voor economie een 1,3 halen en ben ik geslaagd, at last.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:18 schreef JosvG het volgende:
[..]
De standaardnorm is 1, dus tussen de 4 en 6 is standaard een 5.0
De normering wordt aan de hand van klachten positief of negatief verdraaid, dus bij veel klachten kan de norm 1.3 worden ofzo, en het uiterste is 2.0 en dan heb je dus een 6.
Tja wat wil je in 2 uurquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:29 schreef IshQ het volgende:
Klachten zijn wiskunde nog niet gepasseerd en die was zó simpel
dus je wil gaan beweren dat al die leerlingen en leraren die klagen lowbrains zijn? dream on kidquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:29 schreef K33T het volgende:
Wat zeiken jullie? Als je het moeilijk vond, dan ben je het Havo-papiertje niet waardig.
Er wordt gewoon gelet op je redenatievermogen, atlas skillz yo, logica, enz.
Dat er nauwelijks van het boek in het examen stond, is alleen maar mooi meegenomen. Anders kon iedere VMBO'er wel met stug doorleren een VWO-papiertje halen, omdat ze slechts dingen in hun koppie hoeven opdreunen, zonder enige vaardigheid. Nogmaals, et gaat hier dus om je vaardigheden, en wel op Havo-niveau! Een hele terechte toets, lijkt me.
En gaan klagen... zegt toch wel eerder wat over jezelf.
Jij bent stoer!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:29 schreef K33T het volgende:
Wat zeiken jullie? Als je het moeilijk vond, dan ben je het Havo-papiertje niet waardig.
Dat er nauwelijks van het boek in het examen stond, is alleen maar mooi meegenomen. Anders kon iedere VMBO'er wel met stug doorleren een VWO-papiertje halen, omdat ze slechts dingen in hun koppie hoeven opdreunen, zonder enige vaardigheid. Nogmaals, et gaat hier dus om je vaardigheden, en wel op Havo-niveau! Een hele terechte toets, lijkt me.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:29 schreef K33T het volgende:
Ja, je moet bepaalde vaardigheden kunnen conform je niveau. Dat spreekt voor zich.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:34 schreef Pjetr het volgende:
[..]
dus je wil gaan beweren dat al die leerlingen en leraren lowbrains zijn? dream on kid
Kijk eens nog een keerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:29 schreef IshQ het volgende:
Omg, de eerste zinnige opmerking sinds 11.30quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:29 schreef K33T het volgende:
Noem jij dan eens een reden waarom we in godsnaam een boek meekrijgen als er alleen vaardigheden en algemene kennis gevraagd wordt? Dan leer ik wel een jaar een aantal vaardigheden en ben ik ook klaar. Dit examen had gewoon veel te weinig raakvlakken met de leerstof. En een VMBO-er die zit op het VMBO omdat hij juist niet alles uit zijn hoofd kan leren, niet omdat hij te lui is om dat te doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:36 schreef Pugsley het volgende:
[..]
Omg, de eerste zinnige opmerking sinds 11.30![]()
De klachten zijn wiskunde inmiddels gepasseerd, en Wiskunde heeft alleen zo veel klachten omdat er een opgave in zat die niet klopte (opgave 20).quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:29 schreef IshQ het volgende:
Ik ben dus iemand die Zuid-Amerika heeft ingevuldquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:08 schreef alors het volgende:
Die van Australie/Oceanië was juist de makkelijkste
Je kan klagen dat je wiskundig inzicht meer getoetst werd dan aardrijkskundig inzichtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ben dus iemand die Zuid-Amerika heeft ingevuld![]()
Naja ik ben het hier nog wel redelijk mee eens. Had gewoon even logisch na moeten denken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:57 schreef Floeperdepoep het volgende:
[..]
Je kan klagen dat je wiskundig inzicht meer getoetst werd dan aardrijkskundig inzicht
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:59 schreef K33T het volgende:
Daar is die examen juist voor bedoeld. Mensen met een zwakbegaafd inzicht, zoals Zuid-Amerika erop gaan krabbelen, worden eruit gefilterd. En terecht.
En de snuggeren onder ons gaan door naar ronde 2.
Ik heb ook oude examens doorgekeken, en neen, daar werd niet gevraagd Welk landschap hoort er bij een kwelder? Het is geen vmbo idd, maar het ging wel over de landschappen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:56 schreef Pugsley het volgende:
Dacht je nou werkelijk dat je alles in je boek terug kunt vinden? Zo vaak wordt er geadviseerd oudere examenopgaven te maken en aantekeningen daaruit te maken. Als je een beetje had geoefend, was je allang tot de ontdekking gekomen dat alle theorie in je boek slechts in grote lijnen vertelt wat je moet weten. Gedetailleerde samenvattingen hebben veel meer nut, het kunnen toepassen daarvan is het belangrijkst. Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die alles simpelweg uit hun boek gaan leren.. Of jouw school heeft steekjes laten vallen, of je wist zelf gewoon niet beter.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |