quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:50 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:[..]
In de prehistorie aten ze niets anders dan vlees hoor
![]()
En dat leed van de dieren is zo'n onzin, die beesten worden pijnloos afgemaakt...
Er zijn beelden bekend die een totaal ander plaatje laat zien als dat wat jij schijnt te denken, ik heb ze zien spartelen , dat ze al geelektruceteerd waren en nog steeds bij hun volle bewustzijn waren, ik heb ze zien schreeuwen,ik heb ze horen schreeuwen, ik heb het geweld gezien tegen over deze dieren, de aversie , de superoriteitswaanzin tegenover deze zogenaamde dingen die kennelijk niets schijnen te voelen waarvan het tegendeel waar blijkt te zijn,dat deze wezens geen dingen zijn, maar wezens net als jij en ik met gevoel en een waarnemen,iemand afmaken gaat vrijwel nooit zonder pijn en afmaken klinkt bijna netjes , maar iemand of iets doden tegen zijn of haar wil heeft niets met pijnloos te maken, het is dwang wat ze opgelecht krijgen en dat moeten zij maar slikken als dier zijnde omdat er kennelijk een hogere hand bestaat die dat als normaal gezien beschouwd.''
wanneer iemand er werkelijk om vraagt om gedood te worden zou je eventueel kunnen spreken van een verlossing, dat zou je bijvoorbeeld toe kunnen passen als iemand onnodig lijdt vanwege ernstige lichamelijke of psychische problemen, maar pas dan een ander methode toe dan iemand de keel doorsnijden of elektruceteren , doe het dan op een zachte manier, en overal waar hard voor staat heeft niets met zachtheid te maken, niemand wenst de keel doorgesneden te krijgen, en vervoerd te worden alsof je een ding bent een keukenkastje
bijvoorbeeld: spreek je echt van een verlossing voeg dan euthenasie toe, dat lijkt me veel humaner toe dan iemand eerst een lange martelgang te ondergaan alvorens het de dood in gaat, overigens denk ik dat niemand pro dood is ook dieren niet, Je bent geboren om te sterven dat geldt voor iedereen hoe akelig dat ook klinkt , maar uiteindelijk willen we allemaal leven en ons veilig voelen in ons bestaan en vrijheid kennen, en opgesloten zitten, vetgemest worden, nauwelijks tot geen daglicht zien en geen bewegingsvrijheid kennen heeft niets met pijnloos te maken, ook niet de slacht, ik meen me beelden te herrineren waarbij schapen bij de voorpoten werden meegesleurd naar de plek waar ze het laatste levenslicht hebben gezien en waarbij de rest van hun soortgenoten uit angst noodgedreven in een hoek, gedreven waren, zaten te wachten op de dood die hun voorbijgangers is ondergaan, dat is niet geheel pijnloos dat is meer een gruwelijke lijdensweg, hoe angstig zal dat zijn als je een schaap bent? en je het bloed en het gevoel van je soortgenoten ruiken en zien kan?.......
Gruwelijk als je het mij vraagt, eigenlijk behoort ieder wezen zijn vrijheid te hebbem en ik ben tegen het doden van dieren en het mishandeling van het dier maar als we geen andere keuze hebben omdat de consument graag een stjukje vlees lust streef dan tenminste naar een humane behandeling voor deze dieren, geef ze een goed bestaan met voldoende bewegingsruimte en als het dan perse moet om deze wezens te doden voor een lapje vlees doe het dan met zachtheid, niet met wreedheid.
Ik Zie het doden het alleliefste verdwijnen, geef ook de dieren een recht op een volwaardig bestaan,geef ze de ruimte weg met de bio-indistrule hokken,!!! (de : ik kan mijn kont niet meer keren martelhokken!!, geef ze dan tenminste de ruimte, geef ze het contact met hun soortgenoten,laat ze wroeten , geef ze de ruimte om te eten en drinken waneer ze willen en laat ze zo nu en dan eens vrij ronddartelen in de wei, geef ze speelruimte en vervoer ze niet al te lang, geef ze tijdens de reis genoeg water en voedsel , bewegingsvrijheid en eventuele rustpauzes,dat scheelt een hoop stress voor die dieren en als je ze dan perse dood wilt maken, waar ik geen voorstander van ben, doe dat dan zo pijnloos mogelijk door middel van euthenasie, en ja dat zal wel veel geld kosten, maar het is in ieder geval een optie om het welzijn voor deze dieren te verbeteren, met vlees eten minderen of zelfs stoppen maak je een veel kortere directe resulterende klap en kun je dit dierenleed de wereld uit (proberen)helpen(er is meer dierenleed bekend dan alleen de bio-industrie, meer leed meer aandacht, maar zoalang dat niet anders kan, kunnen we altijd nog bepaalde regels naleven, voor deze dieren om in ieder geval wat leed te verzachten
[ Bericht 12% gewijzigd door demonsdance op 03-06-2006 03:23:11 ]