Je hebt minimaal een ti 83+ nodig voor notefolio.. Gelukkig werkt Ti - Graph link precies hetzelfdequote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:53 schreef dynamiet het volgende:
waarom installeer je geen notefolio op je rekenmachine?, dan hoef je alleen te kopieren-> plakken
Dan moet je hier eens kijken, ik heb dan wel EC1,2 maar ik gebruik ook Notefolio en kheb er al een boel gemaaktquote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:38 schreef BMH het volgende:
Ik heb mijn linkkabel na 4 jaar weer gevondenHAHAHa. 1 dag voor het examen vind ik em eindelijk.
Ik wel, maar ik ga vanavond leren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:41 schreef BMH het volgende:
Is iedereen aan het leren? Of heeft niemand Economie 1?
Helaas heb ik een Ti 83... Kun je de text in een txt proppen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:51 schreef crossover het volgende:
[..]
Dan moet je hier eens kijken, ik heb dan wel EC1,2 maar ik gebruik ook Notefolio en kheb er al een boel gemaakt
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:42 schreef BMH het volgende:
[..]
Helaas heb ik een Ti 83... Kun je de text in een txt proppen?
Ik kan niks garanderen over de compleetheid van mijn spullen die ik hier plaats, maar als je ruimtegebrek hebt moet je wat grote dingen weggooien. Je moet er wel heel veel in hebben staan wil je dat geheugen vol krijgen met die kleine bestandjes.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:24 schreef Ladyxima het volgende:
ik ben echt zo moe, me gister kapot geleerd aan aardrijkskunde, zwaar voor niks want het was een verrot examenmaar goed.. nu eco nog, en dan ben ik klaar!
die begrippenlijst hierboven, plus de formules enzo, zijn ze compleet? ik heb nu namelijk internationale handel en arbeidsmarkt gedetailleerd in me rekenmachine gezet, maar ruimtegebrek![]()
ik weet t ff niet meer.. ik wil gewoon de zooi in me GR die ik kan gebruiken, geen nutteloze shit
Ik heb gewoon ff helemaal geen zin meer om te leren door AK... Straks zeker weer alles voor niks. De eerst 5 vragen van een oud examen had ik goed zonder iets te leren, dus dat geeft hoopquote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:24 schreef Ladyxima het volgende:
ik ben echt zo moe, me gister kapot geleerd aan aardrijkskunde, zwaar voor niks want het was een verrot examenmaar goed.. nu eco nog, en dan ben ik klaar!
die begrippenlijst hierboven, plus de formules enzo, zijn ze compleet? ik heb nu namelijk internationale handel en arbeidsmarkt gedetailleerd in me rekenmachine gezet, maar ruimtegebrek![]()
ik weet t ff niet meer.. ik wil gewoon de zooi in me GR die ik kan gebruiken, geen nutteloze shit
Daarom moet je het opnieuw formattenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:33 schreef taart het volgende:
ik wordt niet echt duidelijk van dat 'spiekbriefje' in m'n GR. Teveel onbekende tekens en te lange streepjes![]()
dat leuks doen heb ik de hele middag al gedaan... ik heb iets met niks doen wanneer ik wel iets moet doen, en heerlijk stressen wanneer het te laat is... altijd al zo geweestquote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:31 schreef crossover het volgende:
Weet je wat je doet, ga ff iets leuks doen, daarna nog ff je boek inkijken en dan vroeg slapen en rond 10 uur weer ff leren. Beter dat je ontspannen het examen ingaat, want als een stresskip leren werkt niet
Ik zou niet weten waarom niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:02 schreef nlboy het volgende:
Hé mag je als Casio-leerling, ook gewoon een Ti-rekenmachine meenemen?
Want broertje heeft namelijk daar een USB-kabel voor (die bij de GR zat).
Welnee, onze vorige zwarte rekenmachine was ook zwart dus misschien denken ze dan wel "die jongen had zeker geen geld voor zo'n nieuwe." en hebben ze er vrede mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:04 schreef nlboy het volgende:
Zou het opvallen zo'n zwart ding tussen alle witten?
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:06 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Welnee, onze vorige zwarte rekenmachine was ook zwart dus misschien denken ze dan wel "die jongen had zeker geen geld voor zo'n nieuwe." en hebben ze er vrede mee.
Boeiend, meenemen dat ding.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:06 schreef nlboy het volgende:
[..]
Tja dat is wel waar.
Wel vreemd dat ik dan als enige morgen een Ti heb.![]()
Dat had ik bijna bij natuurkunde. Kwam er zon lerares langs gelopen terwijl ik vrolijk in mijn rekenmachine aan het kijken was wat een symbooltje ookalweer betekende.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:10 schreef nlboy het volgende:
Hopelijk geen Wiskunde leraar die in de buurt zit te controleren op spieken.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:11 schreef nlboy het volgende:
Tja de meeste leraresen snappen dat soort techniek niet. Ze weten niet eens hoe je een videorecorder aanzet.
Leg gewoon jouw geyle witte ervoor in de plaats.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:13 schreef nlboy het volgende:
[..]
Oké.... * nlboy 's broertje kan morgen zijn GR niet meer vinden.
Ow ja...valt natuurlijk niet op! SLIM!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:15 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Leg gewoon jouw geyle witte ervoor in de plaats.
quote:1.4.5 De grafische rekenmachine (GR).
De grafische rekenmachine moet één van de volgende zijn:
* Casio cfx 9850Gplus
* Hewlett Packard 38G of 39G
* Sharp EL 9600, EL-9650 en EL-9900
* Texas Instruments 84 plus en 84 plus silver edition
Van alle merken zijn ook lagere typen toegestaan. Je moet er wel rekening mee houden dat lagere types soms niet genoeg kunnen om de opgaven te maken (in 2005 is dat nog niet het geval met de Texas Instruments 83).
Verder geldt het volgende.
a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met andere apparatuur worden verbonden.
b. Je mag tijdens het examen geen grafische rekenmachines van iemand anders lenen.
c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van een zitting van het centraal examen. Je mag dus alles in het geheugen zetten wat je wil en de school mag dan dus niet van je eisen dat het geheugen voor het examen wordt gewist! Dit is dus niet spieken!
Als een school een slechtziende kandidaat heeft die noodzakelijke waarnemingen in het afleesvenster niet kan uitvoeren, kan de directeur een maatregel nemen om bij de afname van het examen met deze handicap rekening te houden. Hij deelt deze maatregel mee aan de inspectie.
Dat bedoel ik niet.quote:
Daarom ben ik ook zo blij dat leraren wikipedia nog niet ontdekt hebbenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:11 schreef nlboy het volgende:
Tja de meeste leraresen snappen dat soort techniek niet. Ze weten niet eens hoe je een videorecorder aanzet.
Die van ons kennen Wikipedia al wel.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:28 schreef BMH het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo blij dat leraren wikipedia nog niet ontdekt hebben.. Al mijn Po's komen daar vanaf.
Bij ons hebben ze cursus google gehad.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:28 schreef BMH het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo blij dat leraren wikipedia nog niet ontdekt hebben.. Al mijn Po's komen daar vanaf.
Ik ook. Eerste keer dat ik in de ochtend moet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:31 schreef nlboy het volgende:
[..]
Het meeste waar ik morgen tegenop kijk is.....het vroege opstaan.![]()
Lees de laatste regel eens.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:41 schreef nlboy het volgende:
[..]
Ec12? Sommige dingen heb ik volgens mij nog nooit gehad.
Een schande als je daarop moet terugvallen. Het is allemaal zo simpel.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:49 schreef taart het volgende:
kan ik morgenochtend niet eens meer leren![]()
Dan maar op de wijsheid van de GR
*steekt vinger opquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:53 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Een schande als je daarop moet terugvallen. Het is allemaal zo simpel.
Ja, en ik ook.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:54 schreef Sjizzel het volgende:
nlboy ook hier?
heb jij ook NG + economie ofzo?
Hey Sjizzel!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:54 schreef Sjizzel het volgende:
nlboy ook hier?
Wat nu mede het probleem van de studie keuze veroorzaakt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:12 schreef nlboy het volgende:
[..]
En met Economie 1 erbij kan je ook bijna alle richtingen op.
Mwah achteraf kon ik beter het pretpakket nemen, want bij de opleiding waar ik naar toe ga zijn alle profielen welkom.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:13 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Wat nu mede het probleem van de studie keuze veroorzaakt.
Ik ookquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:54 schreef Sjizzel het volgende:
nlboy ook hier?
Rente omhoog > Banken meer betalen > Mensen meer betalen > Minder te besteden voor consument, dus vraag neemt af > Aanbod stijgt > Bedrijven verlagen prijzenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:16 schreef HomerJ het volgende:
Kan iemand mij helpen?
http://www.examenbundel.n(...)/CE_HAVO_EC_1_05.pdf
Bij vraag 4.(1)
Als het slecht gaat met de economie is het toch logisch om de rente te verlagen, zodat het aantrekkelijker word om uit te geven ---> wat goed is voor de economie ?
Maar bij vraag 4(1) is het antwoord; Rente wordt verhoogd![]()
Heeeeel erg herkenbaar.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol![]()
whehe bij mij ookquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Natuur & Gezondheid + Economie 1
![]()
Ik ga er met een 7 in. Maak altijd alle rekenopgaven goed maar open vragen wil ik nog wel is te ingewikkeld denken. Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol![]()
Ja hoi. Ik doe C&Mquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:
Ik ga er met een 7 in. Maak altijd alle rekenopgaven goed maar open vragen wil ik nog wel is te ingewikkeld denken. Daar denken all die C&M-trutjes in mijn cluster anders over, als ze een indexcijfer zien slaan ze op hol![]()
ja, die andere weet je welquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:37 schreef nlboy het volgende:
BEP = Break Even Point
De andere weet ik niet meer.
zoiets kan je dus overal invullenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:21 schreef nlboy het volgende:
[..]
Rente omhoog > Banken meer betalen > Mensen meer betalen > Minder te besteden voor consument, dus vraag neemt af > Aanbod stijgt > Bedrijven verlagen prijzen
Zoiets dacht ik.
Sorry ik weet het echt niet meer.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:41 schreef Ladyxima het volgende:
[..]
ja, die andere weet je wel![]()
break-even point, komt wel weer wat bovendrijven van een toets, toen ik dat niet geleerd had en wel begreepdat was hoeveel je moest verkopen om geen winst en geen verlies te maken.. ik ben niet totaal hersenloos... (al ben ik er op dit moment écht heel slecht aan toe
)
ah okay.quote:
Bedankt!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:56 schreef alors het volgende:
BEO = Break even omzet
verder heb je nog Break even afzet en break even productie..
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:50 schreef Ladyxima het volgende:
[..]
die filmpjes in je sig trouwens zijn echt te grappighoe die vent keihard begint te lachen
![]()
hahahahhaquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:20 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Natuur & Gezondheid + Economie 1
![]()
jij ook succes en de rest (in het bijzonder natuurlijk NG + economiequote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:27 schreef HomerJ het volgende:
Ik wil iedereen ook succes wensenVooral de NG-ers met Economie
Ik ga morgen niet achter de PC
bij een krappe arbeidsmarkt is er (te) weinig (goed opgeleid) personeel om aan de vraag te voldoenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:46 schreef Tomhoog het volgende:
geen N&T +eco zoals ik
krapper wordende arbeidsmarkt is minder mensen voor werkt te vinden?
quote:Op woensdag 31 mei 2006 07:40 schreef King_of_cubes het volgende:
Er zijn wel erg veel mensen die zich zenuwachtig maken. Komop mensen zo moeilijk ik economie 1 niet.
voor de duidelijkheid, hier:quote:Dit is een dummy-bestand!
De echte bestanden van dit examen zijn hier te vinden op:
31 mei 2006 vanaf 13.00 uur
nouja vergeleken met 5 klasgenoten...lijkt me niet dat zij (die normaal goed scoren) alles fout hebben en ik ineens alles goedquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:53 schreef midje het volgende:
hoe weetje nu al dat je alles fout hebt gegokt?
Helemaal eens. Ik vond het examen TE makkelijk.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:59 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
makkelijkste examen tot nu toe, denk dat ik niet tevreden ben met lager dan een 8![]()
mag ook wel na dat klote natuurkunde van gister![]()
Alles onder de 0 is een dalingquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:28 schreef Jivis het volgende:
Vraag 7 vond ik trouwens kut gesteld. Er wordt gevraagd in welke kwartalen er een daling van het nationale product is. Ik heb alle dalingen die in de grafiek stonden aangegeven, maar dat is volgens het antwoordmodel blijkbaar niet goed?
dat heb ikquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:24 schreef HomerJ het volgende:
Bij vraag 8:
http://ncrv.eindexamen.nu(...)VO/1/economie_1/346/
Zou ook worden goed gerekend:
"Door lage rente, is het niet meer aantrekkelijk om te sparen dus gaan mensen eerder geld uitgeven, waardoor bedrijven een grotere afzet krijgen en groeien dus er ook meer werkgelegenheid ontstaat
Dacht het niet.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:22 schreef Jivis het volgende:
Even een vraagje tussendoor: als je een 5 hebt voor een profielvak en daarnaast nog een 5 voor een keuzevak, ben je dan gezakt?
quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:53 schreef Parvus het volgende:
[..]
Dacht het niet.
Als je een 5 ín je profiel hebt en een 4 erbuiten, en andersom ben je volgens mij ook nog geslaagd
2p 21 Kies het standpunt van Kees of dat van Josette en geef voor het gekozen standpunt eenquote:Kees zegt dat overheidsingrijpen in de markt in de beschreven situatie de consument op
korte termijn voordeel oplevert.
Josette zegt dat overheidsingrijpen in de markt in de beschreven situatie de consument op
lange termijn nadeel oplevert.
anders had ik een 9 kunnen hebbenquote:In 2004 was firmant De Kort fulltime als kapper in de zaak werkzaam. Firmant De Lang deed uitsluitend de administratie en had daaraan een halve weektaak.
jaquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:26 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
godver, echt te veel lompe fouten gemaakt.
minstens 40 punten, terwijl het er echt veel meer hadden kunnen en eigenlijk ook hadden moeten zijn.
bah bah bah![]()
Dat heb ik precies hetzelfdequote:Op woensdag 31 mei 2006 13:16 schreef Sjizzel het volgende:
mooi, ik denk dat ik 48 punten heb (als mijn docent een beetje schappelijk is, (vraag 21,23 dus).
ik heb namelijk als antwoord bij 23:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[..]
2p 21 Kies het standpunt van Kees of dat van Josette en geef voor het gekozen standpunt een
verklaring.
Kees;
Er hoeft geen winst te worden behaald, daardoor gaat de prijs per kilometer voor de consument omlaag
enfin, als die twee fout worden gerekent heb ik nogsteeds 44 punten
Hehehe, het ergste is eigenlijk, dat ik uiteindelijk alleen natuurkunde en bio heb doorgelezen, de rest alleen op m'n harde schijf gezet met de intentie er wat mee te doenquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:28 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
jazie bovenstaande, erg frustrerend
![]()
maar ik dank wel veel puntjes bij andere vakken aan Schotse_Hooglander met zijn voortreffelijke samenvattingen![]()
Ik heb ook heel wat vragen fout gelezen waardoor ik niet het juiste antwoord heb gegeven...quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:53 schreef taart het volgende:
Wel klote gedaan, heel veel onnodige foutjes. Maar met geluk sta ik nog een voldoende
Inderdaad, dat had ik ook.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
Zoals bijvoorbeeld die vraag met arbeidsjaren. Je had 5 fulltime arbeiders en 7 parttime, het antwoord was 5 + 7 x 0.5 = 8.5. Maar ik dacht dat dat veel te simpel was dus ik schreef het niet op.
Ik ha die vraag helemaal niet goed gelezen.. ik had het aantal werkuren per jaar uitgerekendquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
Zoals bijvoorbeeld die vraag met arbeidsjaren. Je had 5 fulltime arbeiders en 7 parttime, het antwoord was 5 + 7 x 0.5 = 8.5. Maar ik dacht dat dat veel te simpel was dus ik schreef het niet op.
Okee, bedankt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:53 schreef Parvus het volgende:
[..]
Dacht het niet.
Als je een 5 ín je profiel hebt en een 4 erbuiten, en andersom ben je volgens mij ook nog geslaagd
Whaha ik snapte helemaal niks van die vraag en had dat maar gedaan. En dan is ie ook nog goed.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
Ik begon ook te tijfelen ik dacht huh, is het zo simpel of mis ik iets? Net als bij die vraag over die kwartalen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:57 schreef taart het volgende:
iddquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:57 schreef alors het volgende:
[..]
Ik begon ook te tijfelen ik dacht huh, is het zo simpel of mis ik iets? Net als bij die vraag over die kwartalen.
Die kwartalen had ik foutquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:57 schreef alors het volgende:
[..]
Ik begon ook te tijfelen ik dacht huh, is het zo simpel of mis ik iets? Net als bij die vraag over die kwartalen.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:09 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Die kwartalen had ik fout
Ik dacht: Dit kan niet zo makkelijk zijn, toen bekeek ik de grafiek en er stond: Procuentele groe ten opzichte van vorig kwartaal. Omdat 2000-4 een groei van 0,2% had en 2005-1 een groei van -2% dacht ik dat het NP niet daalde, want vergeleken met vorig kwartaal is hij 0,2% gedaald dus is het NP gelijk gebleven![]()
De vraagstelling was eigenlijk ook foutief, maar ik zag de bui al een beetje hangen dus ik had geantwoord dat de eerste drie kwartalen van ??welk jaar het ook was?? is er een PROCENTUELE daling in de groei van het bruto nationaal productquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:09 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Die kwartalen had ik fout
Ik dacht: Dit kan niet zo makkelijk zijn, toen bekeek ik de grafiek en er stond: Procuentele groe ten opzichte van vorig kwartaal. Omdat 2000-4 een groei van 0,2% had en 2005-1 een groei van -2% dacht ik dat het NP niet daalde, want vergeleken met vorig kwartaal is hij 0,2% gedaald dus is het NP gelijk gebleven![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |