abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38354022
Dit topic is een vervolg op Waarom Linux nooit gebruikersvriendelijk zal worden #2 maar de topictitel was wat ongelukkig gekozen dus daarom enigszins aangepast

Ik gebruik zelf al een flinke tijd alleen linux, heb windows er volledig uitgegooid en ik heb geen enkele reden meer om nog naar windows terug te gaan. Alles wat ik met een computer wil doen werkt even goed, of zelfs beter met open source software onder linux. Een aantal distributies, zoals Ubuntu of Suse, zijn inmiddels zo ver ge-evolueerd dat ze windows op meerdere vlakken voorbijstreven. Met de command line interface kun je dingen voor elkaar krijgen waar je onder windows alleen maar van kan dromen, maar ook als je geen zin hebt in obscure commando's intikken dan kun je bijv KDE gebruiken waar vrijwel alles met behulp van een gebruikersvriendelijke GUI is in te stellen.

Inmiddels zijn ook alle proprietary bestandsformaten zoals MS word, excell en powerpoint goed ondersteund door open source alternatieven die gratis onder linux (en vrijwel alle andere platformen) beschikbaar zijn. Voor zowat elk pakket is er wel een gratis versie te vinden die qua functionaliteit niet onderdoet voor de versies waar je zwaar krom voor moet liggen (of je moet zo lame zijn om een gekraakte versie te gebruiken).

Dit topic is dus eigenlijk bedoeld om te discussieren over de steeds teruglopende relevantie van dat stomme closed source pakket dat "windows" genoemd wordt. Openheid is de toekomst! En waarom zou je je helemaal blauw betalen aan een OS dat je de ene restrictie na de andere oplegt door middel van Digital Restriction Management en allerlei enge Licence Keys, als je ook voor compleet niks een superstabiel, zeer volwassen en inmiddels zeer gebruikersvriendelijk OS kan downloaden?

Dus! Game on, mensen!
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:04:16 #2
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_38354130
Ik plaats hier even een tvp, interessant topic.
Hope for the best, prepare for the worst.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:09:57 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38354330
2 zielen, 1 gedachte...
1 ziel was echter eerder: Gebruiksvriendelijkheid in Linux: een constructief topic #3
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')