Nee, Doom, Wolfenstien en zelfs Starfox kwamen pas na de Playstation...quote:Phil Harrison vindt het een beetje flauw dat media Sony ervan beticht dat de motion-sensor controller van Nintendo is afgekeken:
"Toen de Nintendo 64 in 1996 kwam, zeiden we toch ook niet: Nintendo, je hebt ons idee om 3D-games te maken gejat?!"
erm, doom, wolfenstein en starfox zijn niet 3D. Zijn 2D die 3D faken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:29 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, Doom, Wolfenstien en zelfs Starfox kwamen pas na de Playstation...
![]()
En de Sega Saturn was eerder op de markt. Plus er waren al games met 3d-chips daarvoor, zoals Stunts, Virtua Fighter, Virtua Racer, Daytona USA... de PSX was ook niet de eerste met 3d-gamesquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:29 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, Doom, Wolfenstien en zelfs Starfox kwamen pas na de Playstation...
![]()
Volgens mij was Starfox toch echt 3D.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
erm, doom, wolfenstein en starfox zijn niet 3D. Zijn 2D die 3D faken.
maar je hebt wel gelijk dat Sony het 3D gamen niet heeft uitgevonden.
Uhm, iedereen faked nog 3D, je ziet het toch steeds op een 2D schermquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
binnenkort niet meerquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, iedereen faked nog 3D, je ziet het toch steeds op een 2D scherm
Define 3D.quote:
Blijkbaar (imo terecht) verwijdert....quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:03 schreef Cheiron het volgende:
He? waar is het games.fok topic over die Bart Smit prijs gebleven?
Verwijderdquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:03 schreef Cheiron het volgende:
He? waar is het games.fok topic over die Bart Smit prijs gebleven?
Een game zonder trappen of hoogte verschillen is niet 3d? De gemiddelde race game.....quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Define 3D.
Maar je hebt gelijk, ik zie ook duidelijk polygonen en diepte erin. Doom 1 was bv niet 3D omdat er geen hoogte in zat, je kon niet springen en er waren geen trappen
Doom 2 was dus weer een stap vooruit, jammer van die sprites als monsters
egniequote:Op woensdag 31 mei 2006 15:17 schreef BMH het volgende:
[..]
Een game zonder trappen of hoogte verschillen is niet 3d? De gemiddelde race game.....
Doom 1 is dus weldegelijk 3d.
Klopt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:28 schreef Cheiron het volgende:
Doom is NIET echt 3d. Quake was de eerste echte 3d shooter.
De 3D engine moet wel geschreven zijn om hoogte te kunnen doen, als je geen hoogte meecalculeert (let op, dit betekent niet dat je het ook daadwerkelijk mogelijk maakt) heb je geen 3Dquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:17 schreef BMH het volgende:
[..]
Een game zonder trappen of hoogte verschillen is niet 3d? De gemiddelde race game.....
Doom 1 is dus weldegelijk 3d.
Dat was een grafisch truukje, maar er zijn geen hoogteverschillen in Doom. Zie enginecode als je wiltquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:28 schreef timbob het volgende:
Bovendien had Doom 1 zeker wel trappen
gelijk in het eerste level al, als je naar links liep.
Mag ik dan ook een exemplaarquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:32 schreef SocialDisorder het volgende:
deze discussie gaat in het jaarboek
Tering dat zat ik echt lang te spelen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:53 schreef Poit het volgende:
Op http://www.tooncrisis.com staat een spelletje (is een reclamegame van Sony, sorry) waar een Wii achtige nunchuck beweging in voorkomt.. Tsjek het maar eens uit.
Edit: Plus nog een verkapte duckhunt eend waarvan ik de funtie niet begrijp.. (en een taalcursus kan ook handig zijn...
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:21 schreef Choices het volgende:
Ik snap niet dat mensen kritiek hebben op de naam. Na het zien van de pers conferentie, is het alsof de naam veelste grof is, te zwaar is. Wii is, duidelijk. Als je em begrijpt, heb ik het gevoel. Reggie sprak woorden van waarheid.
Die games zijn niet de eerste games die de 3D game geperfectioneerd hebben in de 3D games die wequote:Op woensdag 31 mei 2006 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Maar dan is t maar 1 i terwijl het WE is dus dr moet minstens nog eentje bij.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:32 schreef P-Style het volgende:
Het enige wat ik heb aan te merken op de naam is de dubbele "i". Van mijn part hadden ze'm dan beter "Wi" kunnen noemen.
Als je het mij vraagt, gaat het er om wat de speler ziet en ervaart, ongeacht hoe het door de engine wordt geinterpreteerd en gerealiseerd. Ik beschouw een spel als Doom daarom als 3D.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef Pheno het volgende:
Dat was een grafisch truukje, maar er zijn geen hoogteverschillen in Doom. Zie enginecode als je wilt
Zou er hier nou een boodschap in zitten, wat zijn die rondjes? hoe durf je offtopic te gaan ?!quote:
Niet zeuren dat het lelijk is, het gaat allemaal om de gameplayquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:56 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://wii.advancedmn.com/media.php?gameid=1474
*proest
Boedhaa sprak woorden van waarheid.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:35 schreef Choices het volgende:
[..]
Zou er hier nou een boodschap in zitten, wat zijn die rondjes? hoe durf je offtopic te gaan ?!Had het nog leuk gevonden als je reggie'zn hoofd erop had gesoept, maar nee.
De orginele Half Life ziet er nog beter uitquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:05 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Niet zeuren dat het lelijk is, het gaat allemaal om de gameplay![]()
Maakt toch niet uit, Orb speelt vast veel leukerquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
De orginele Half Life ziet er nog beter uit
Post je ook wel eens iets positiefs geweest hier over de Wii? Kan het me niet herinnerenquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit, Orb speelt vast veel leuker
Doom en Wolfenstein waren redelijk complete 3D engines, ze gebruikte alleen niet de standaard pipeline. De eerste 3D game was naar mijn weten trouwens battlezone uit 1980..quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit, Orb speelt vast veel leuker
Jawel hoor, als je goed hebt gelezen zie je ook dat ik een goede toekomst zie voor de Wii en dat de gameplay zeker wel leuk zal worden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:01 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Post je ook wel eens iets positiefs geweest hier over de Wii? Kan het me niet herinneren
Gaat nu even niet om dit lelijke spel, maar over het algemeen.
Ok, dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:04 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je goed hebt gelezen zie je ook dat ik een goede toekomst zie voor de Wii en dat de gameplay zeker wel leuk zal worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |