Nee, Doom, Wolfenstien en zelfs Starfox kwamen pas na de Playstation...quote:Phil Harrison vindt het een beetje flauw dat media Sony ervan beticht dat de motion-sensor controller van Nintendo is afgekeken:
"Toen de Nintendo 64 in 1996 kwam, zeiden we toch ook niet: Nintendo, je hebt ons idee om 3D-games te maken gejat?!"
erm, doom, wolfenstein en starfox zijn niet 3D. Zijn 2D die 3D faken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:29 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, Doom, Wolfenstien en zelfs Starfox kwamen pas na de Playstation...
![]()
En de Sega Saturn was eerder op de markt. Plus er waren al games met 3d-chips daarvoor, zoals Stunts, Virtua Fighter, Virtua Racer, Daytona USA... de PSX was ook niet de eerste met 3d-gamesquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:29 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, Doom, Wolfenstien en zelfs Starfox kwamen pas na de Playstation...
![]()
Volgens mij was Starfox toch echt 3D.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
erm, doom, wolfenstein en starfox zijn niet 3D. Zijn 2D die 3D faken.
maar je hebt wel gelijk dat Sony het 3D gamen niet heeft uitgevonden.
Uhm, iedereen faked nog 3D, je ziet het toch steeds op een 2D schermquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
erm, doom, wolfenstein en starfox zijn niet 3D. Zijn 2D die 3D faken.
maar je hebt wel gelijk dat Sony het 3D gamen niet heeft uitgevonden.
binnenkort niet meerquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, iedereen faked nog 3D, je ziet het toch steeds op een 2D scherm
Define 3D.quote:
Blijkbaar (imo terecht) verwijdert....quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:03 schreef Cheiron het volgende:
He? waar is het games.fok topic over die Bart Smit prijs gebleven?
Verwijderdquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:03 schreef Cheiron het volgende:
He? waar is het games.fok topic over die Bart Smit prijs gebleven?
Een game zonder trappen of hoogte verschillen is niet 3d? De gemiddelde race game.....quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Define 3D.
Maar je hebt gelijk, ik zie ook duidelijk polygonen en diepte erin. Doom 1 was bv niet 3D omdat er geen hoogte in zat, je kon niet springen en er waren geen trappen
Doom 2 was dus weer een stap vooruit, jammer van die sprites als monsters
egniequote:Op woensdag 31 mei 2006 15:17 schreef BMH het volgende:
[..]
Een game zonder trappen of hoogte verschillen is niet 3d? De gemiddelde race game.....
Doom 1 is dus weldegelijk 3d.
Klopt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:28 schreef Cheiron het volgende:
Doom is NIET echt 3d. Quake was de eerste echte 3d shooter.
De 3D engine moet wel geschreven zijn om hoogte te kunnen doen, als je geen hoogte meecalculeert (let op, dit betekent niet dat je het ook daadwerkelijk mogelijk maakt) heb je geen 3Dquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:17 schreef BMH het volgende:
[..]
Een game zonder trappen of hoogte verschillen is niet 3d? De gemiddelde race game.....
Doom 1 is dus weldegelijk 3d.
Dat was een grafisch truukje, maar er zijn geen hoogteverschillen in Doom. Zie enginecode als je wiltquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:28 schreef timbob het volgende:
Bovendien had Doom 1 zeker wel trappen
gelijk in het eerste level al, als je naar links liep.
Mag ik dan ook een exemplaarquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:32 schreef SocialDisorder het volgende:
deze discussie gaat in het jaarboek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |