quote:Op maandag 29 mei 2006 13:06 schreef Goofup het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor dit probleem:
Saté is nr. 463 bij onze chinees,
pindasaus is nr. 89 bij onze snackbar, het verschil is dan:
463 - 89 = 374
en ja BrauN, de uitkomst is inderdaad streekgebonden viel me op.
Dat wilde ik nu net zeggen. Satesaus is de de saus voor over de sate. Kan van alles zijn, maar is doorgaans gewoon pindasaus.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:58 schreef Zyggie het volgende:
Dit topic is bizar zinnig aangezien ik laatst hier ook een discussie over had.
We kwamen tot de volgende conclusie. Saté zijn de stokjes met vlees in een een beetje saus. Die saus kan je dus ook bij je patat doen. Pindasaus geeft meer aan wat het werkelijk is, zonder dat het meteen met saté te maken heeft.
nee das oorlog....quote:
Oorlog is inclusief uitjes in Utreg...quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:08 schreef Remco_h het volgende:
[..]
nee das oorlog....
hier krijg je dan ook nog de vraag of je er uitjes bij wilt...
hier is utrecht...
Maar het gíng natuurlijk over pindasaus en satésaus.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:14 schreef Goofup het volgende:
oorlog is zonder uitjes.
wil je er uitjes bij, is het oorlog met uitjes.
en oorlog kan zowel met pinda- als met satésausquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:20 schreef Chowi het volgende:
[..]
Maar het gíng natuurlijk over pindasaus en satésaus.
Nee, wat een patatje saté kan ook betekenen dat je friet met satéstokjes wil.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:29 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb werkenlijk nog nooit gehoord dat mensen een patatje sate bestelden, wel patatje pinda of patatje pindasaus. (Den Haag)
Ik ben bij het bestellen van een patatje oorlog ook wel eens gevraagd of ik ze "met soldaatjes" wilde.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:14 schreef Goofup het volgende:
oorlog is zonder uitjes.
wil je er uitjes bij, is het oorlog met uitjes.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:59 schreef Gert het volgende:
Ik ben bij het bestellen van een patatje oorlog ook wel eens gevraagd of ik ze "met soldaatjes" wilde.![]()
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:50 schreef Zwansen het volgende:
Rot op zeg. Patatje pinda, dan zouden ze van mij 1 patatje met een pinda erop krijgen.
Hij rijmt alleen niet echt.quote:Op zondag 11 juni 2006 03:26 schreef eBay het volgende:
Boven de rivieren heeft men geen verstand van frituur.
Pindasaus hoeft ook niet persé satésaus te zijn. Gado gadosaus, petjilsaus en loteksaus zijn ook sauzen op basis van pinda's. Alleen de overige ingredienten verschillen.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:05 schreef ReSpawn het volgende:
Pindasaus is dus saus voor over de saté, ergo satésaus. Dat je het ergens anders ook nog overheen kunt gooien doet er niet toe. Oorspronkelijk voor over de saté. Pindasaus is dus een satésaus, maar satésaus hoeft niet persé pindasaus te zijn.
quote:Op maandag 29 mei 2006 12:47 schreef mroijjoijoi het volgende:
Pindasaus wordt ook wel gegeten met stokbrood, brood, komkommer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |