Ik had eerst heel erg last van vreetbuien, maar door verspreid over de dag te eten, en ervoor te zorgen dat er niet meer voedsel in huis is dan dat ik over de hele week verspreid mag gaat het een stuk beter. Ook helpt het om jezelf af en toe wat lekkers te gunnen. Ik heb zelf de regel dat ik 1 keer in de week een stukje taart mag (ik werk in een groot bedrijf, dwz veel jarigen per jaar) en in het weekend, als ik trek heb, een zakje chips. Maar meestal heb ik daar ook helemaal geen zin in.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:12 schreef _just_me_ het volgende:
Het is eigenlijk heel tegenstrijdig. Mijn spijkerbroeken gaan losser zitten en wil daarom een nieuwe, maar aan de andere kant heb ik idd ook zoiets van; als ik straks mijn streefgewicht haal dan pas ik die broek waarschijnlijk ook niet meer. Koop wel wat dingen tussendoor, maar lang niet zoveel als voorheen. Wel weer een extra motivatie om dan straks die ene hele mooie spijkerbroek te kopen.
Wat ik mij afvraag: Hoe gaan jullie ermee om als je voelt dat je een eetbui gaat krijgen. Geven jullie dan toe aan al de lekkere dingen waar je op dat moment trek in hebt, of leef je je dan uit op ontbijtkoek, droge crackertjes, appel, rijstewafel e.d. Gezonde dingen dus.
Ik zelf doe als ik zo`n eetbui heb het laatste, maar nu voel ik toch een beetje onzekerheid. Want het is toch niet zo dat als je optie 2 hanteert direct aankomt. Mits je het natuurlijk niet iedere dag doet, dat spreekt voor zich. Wil toch graag jullie mening hierover weten.
Oké maar ik heb echt geen idee wat ik dan wel moet eten behalve crackers en broodjes kaasquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:45 schreef Aventura het volgende:
Jij bent ws. verslaafd aan suiker. Je moet juist wel cold turkey doen. Wedden dat je dan na een week niet eens meer aan koekjes denkt? Klinkt ongeloofwaardig maar het is echt waar.
Uh nou als ik ontbijt doe ik dat met boterhammen met kaas, tosti's, crackers met kaas, cracottes met of zonder kaas, krentenbol, yoghurt, appel, banaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:50 schreef Iksje het volgende:
Hoe bedoel je juist? Als ontbijt, als tussendoor of als vervanging van de trek die je nu naar koekjes/suiker hebt?
Ik eet meestal thuis of op school maar dan moet het wel in 2 minuten te maken zijn...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:01 schreef Iksje het volgende:
Als ontbijt kan je ook boterhammen met vleesbeleg nemen (tenzij je vegetarisch bent natuurlijk), of een boterham met banaan of aardbei (lekker, en van nature zoet). Verder yoghurt of kwark zoals je al zegt, met eventueel een paar eetlepels muesli en/of fruit.
Neem je lunch op school of in een bedrijf? Misschien is het een optie om zelf een lunchpakket mee te nemen. Als je het voor het slapengaan klaarmaakt, hoef je er zelfs niet eerder voor op te staan. En je kan heel erg variėren, want ik kan me voorstellen dat elke middag een broodje kaas idd je neus uitkomt na een tijdje.
Soms heb ik zin in stoomgroentjes met een bolletje, soms neem ik soep met wat brood, soms zorg ik voor een salade, soms maak ik een pasta/couscousslaatje klaar, maar meestal varieer ik gewoon met broodbeleg.
Het klinkt allemaal erg tijdrovend, maar dat is het absoluut niet.
Ik lust geen smeerkaas whehehehequote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Iksje het volgende:
je kan ook wat sla/tomaat/radijsjes op je boterham doen, als extraatje op je beleg. Zo voelt het toch niet helemaal hetzelfde aan als 's morgensEn verder wissel je je boterham ham af met filet naar keuze...
Lust je smeerkaas?
Ik neem altijd pure hagelslagquote:Op woensdag 31 mei 2006 07:32 schreef wenneke1 het volgende:
Komkommer boven op de kaas doen. Geeft een heel andere smaak aan de kaas.
Het is ook niet zo dat je niet af en toe eens een boterham met pasta of hagelslag kunt nemen. Maar neem dan bijv pure hagelslag. Daar zit iets minder suiker in.
Pindakaas is ook niet erg voor een keertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |