abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38396322
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Waarom? Waarom zou je iemand een dergelijk gruwelijk lot toewensen? Waarom zou je diens nabestaanden een onverwachte - en des te meer pijnlijke - rouw toewensen?
Een deel van de nabestaande zie ik in dit geval als mede-oorzaak. Daarnaast, kan ik er bij dit persoon niet echt mee zitten Als jij het voor elkaar hebt gekregen minstens 4 levens gedurende langere periodes dermate te verzieken, verdien je zelf dan wel een goed leven?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_38397817
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Een deel van de nabestaande zie ik in dit geval als mede-oorzaak. Daarnaast, kan ik er bij dit persoon niet echt mee zitten Als jij het voor elkaar hebt gekregen minstens 4 levens gedurende langere periodes dermate te verzieken, verdien je zelf dan wel een goed leven?
Nou sorry, maar dan vind ik jou dus net zo'n waardeloos figuur als hem.
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:11:26 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38399152
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 01:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje als de manier waarop primitieve stammen werken. Daar kun je ook vermoord worden om je over-over-grootvader ooit iets lelijks heeft gezegd tegen de over-over-grootvader van degene die je doodt.
pi_38419960
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje als de manier waarop primitieve stammen werken. Daar kun je ook vermoord worden om je over-over-grootvader ooit iets lelijks heeft gezegd tegen de over-over-grootvader van degene die je doodt.
In dit geval was er nogal sprake van een verknipte thuis situatie bij die persoon, waarbij die persoon min of meer aangezet tot zijn acties
pi_38518288
Hallo Allen,

Ik ben weer terug van weggeweest. Een paar weken geleden liep ik keihard tegen een muurtje aan (dat ik zelf had opgebouwd). Door mij gebrek aan zelfvertrouwen, liep ik regelmatig tegen grote problemen aan in mijn stage in het onderwijs. Gelukkig, heb ik tot slot van mijn stage een ontzettend goed gesprek gehad met de docent die mij begeleidde op die school en kreeg ik van haar te horen dat er wel degelijk wat veranderd was. Ik was gegroeid en ik denk dat als we dat nou eens allemaal in ons achterhoofd houden er een hoop veranderen kan. Het veranderd niet binnen 1 of 2 weken maar wel in 1 of 2 jaar en zeker in 10 of 20 jaar. Je blijft niet wie je bent (gelukkig maar). Ik heb dan misschien weinig zelfvertrouwen maar het is wel degelijk gegroeid en niet zo'n beetje ook als ik terugkijk wat het was.
Ik zou zeggen denk altijd bij jezelf als je ergens tegenaanloopt, waar zit het probleem?, kan ik het oplossen?, hoe kan ik het oplossen? (en meestal is het dan inmiddels weer opgelost of in iedergeval al stukken beter)
Ow ennuh, mensen haten of dood maken is in iedergeval GEEN oplossing. Ook het hopen op maakt je niet beter.

Groet
  zaterdag 24 juni 2006 @ 00:24:45 #56
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39167731
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:22 schreef Alicey het volgende:
Het probleem met pesten is denk ik ook vooral dat je als gepeste pas kunt leren wat er bij jezelf aan schort als je een tijdje niet gepest wordt, en je zodoende vanaf een afstand kunt kijken.. Wanneer je dus eenmaal een gepeste bent, is er niet snel uit die circel te stappen.
Maar waarom zou het altijd aan de persoon liggen die gepest wordt en is het ook niet (gedeeletelijk) te wijten aan het groepsgedrag?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39170008
quote:
Op zondag 4 juni 2006 00:21 schreef silcence het volgende:
Hallo Allen,

Ik ben weer terug van weggeweest. Een paar weken geleden liep ik keihard tegen een muurtje aan (dat ik zelf had opgebouwd). Door mij gebrek aan zelfvertrouwen, liep ik regelmatig tegen grote problemen aan in mijn stage in het onderwijs. Gelukkig, heb ik tot slot van mijn stage een ontzettend goed gesprek gehad met de docent die mij begeleidde op die school en kreeg ik van haar te horen dat er wel degelijk wat veranderd was. Ik was gegroeid en ik denk dat als we dat nou eens allemaal in ons achterhoofd houden er een hoop veranderen kan. Het veranderd niet binnen 1 of 2 weken maar wel in 1 of 2 jaar en zeker in 10 of 20 jaar. Je blijft niet wie je bent (gelukkig maar). Ik heb dan misschien weinig zelfvertrouwen maar het is wel degelijk gegroeid en niet zo'n beetje ook als ik terugkijk wat het was.
Goed nieuws! You're gonna make it
quote:
Ik zou zeggen denk altijd bij jezelf als je ergens tegenaanloopt, waar zit het probleem?, kan ik het oplossen?, hoe kan ik het oplossen? (en meestal is het dan inmiddels weer opgelost of in iedergeval al stukken beter)
Ow ennuh, mensen haten of dood maken is in iedergeval GEEN oplossing. Ook het hopen op maakt je niet beter.

Groet
Klopt. Maar de eerste stap is zooooooo moeilijk! Als ik, naast de "gevolgen" vh. gepest zijn, kijk naar alle andere shit die ik op mijn bordje heb gekregen, dan heb ik er achteraf veel te lang mee doorgelopen (terwijl ik voordurend tegen dezelfde muren opknalde)...

En inderdaad: het doodwensen van de dader(s) heeft weinig zin. Als je éénmaal de spreekwoordelijke trekker overhaald zit je nog dieper in de shit en dat kan nooit de bedoeling zijn...

Ik ben trouwens mijn belager ooit eens hier in dorp tegengekomen en we zaten zomaar te praten alsof er niets gebeurd was. Raar is dat he

Oh ja, ik heb een huiswerk-opdrachtje van de therapie die ik volg meegekregen: ik moet een brief schrijven aan mijn belager & deze dan voorlezen. Nee, daar heb ik zin in
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  maandag 26 juni 2006 @ 19:21:54 #58
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_39260513
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 00:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar waarom zou het altijd aan de persoon liggen die gepest wordt en is het ook niet (gedeeletelijk) te wijten aan het groepsgedrag?
Het ligt niet aan de persoon die gepest word. De gepeste heeft NOOIT schuld. De pesters zijn de eikels. Je hoeft tegenwoordig maar een beetje anders, een beetje gevoeliger of juist ergens goed in te zijn om slachtoffer te worden van die apen.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  maandag 26 juni 2006 @ 19:29:39 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39260865
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 00:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik beweer dus absoluut niet dat het alleen ligt aan de persoon die gepest wordt! De gepeste is echter wel de gepeste (ipv iemand anders) door de eigen opstelling. Die is echter niet zo eenvoudig te veranderen, omdat het pas na een tijd niet gepest te zijn mogelijk wordt om dat te zien..
  maandag 26 juni 2006 @ 19:41:02 #60
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_39261255
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik beweer dus absoluut niet dat het alleen ligt aan de persoon die gepest wordt! De gepeste is echter wel de gepeste (ipv iemand anders) door de eigen opstelling. Die is echter niet zo eenvoudig te veranderen, omdat het pas na een tijd niet gepest te zijn mogelijk wordt om dat te zien..
Bij mij heeft het geholpen door erg stil af te wachten tot je een scherpe/verstandige opmerking kan maken. Stil blijven tot je je slimme kant kan laten zien. Probeer om grappen te lachen en wanneer je echt gepest wordt moet je niet gaan lopen schreeuwen of iets dergelijks, maar gewoonweg echt uit te stralen dat je het niet accepteert. Verder bleef ik altijd aardig tegen de pestkoppen en grapte ik uiteindelijk mee om via een slinkse wijze ook hen voor schut te zetten; maar wel zo dat zij er ook om konden lachen.

Ik weet het niet precies, op een gegeven moment kon ik er ook om lachen omdat ik het (indien nodig) gewoon om kon buigen naar hen toe. Gewoon serieus blijven en niet met andere meelopen, denk na voordat je wat zegt en probeer ook niet te veel op te vallen, dat heeft meestal enkel negatief effect volgens mij.
The best thing about the truth is that you can make it up...
  maandag 26 juni 2006 @ 19:47:38 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39261351
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:41 schreef AlttC het volgende:

[..]

Bij mij heeft het geholpen door erg stil af te wachten tot je een scherpe/verstandige opmerking kan maken. Stil blijven tot je je slimme kant kan laten zien.
Moet iemand maar wel weer net oren naar hebben, en stil zijn kan juist ook weer een reden zijn om gepest te worden..
quote:
Probeer om grappen te lachen en wanneer je echt gepest wordt moet je niet gaan lopen schreeuwen of iets dergelijks, maar gewoonweg echt uit te stralen dat je het niet accepteert.
Hoe doe je dat precies, dat uitstralen?
quote:
Verder bleef ik altijd aardig tegen de pestkoppen en grapte ik uiteindelijk mee om via een slinkse wijze ook hen voor schut te zetten; maar wel zo dat zij er ook om konden lachen.
Je speelt zeg maar hetzelfde spel?
quote:
Ik weet het niet precies, op een gegeven moment kon ik er ook om lachen omdat ik het (indien nodig) gewoon om kon buigen naar hen toe. Gewoon serieus blijven en niet met andere meelopen, denk na voordat je wat zegt en probeer ook niet te veel op te vallen, dat heeft meestal enkel negatief effect volgens mij.
Teveel of te weinig opvallen zijn vaak aanleiding voor pesten idd.

Mooi dat het je gelukt is om er zo vanaf te komen.
pi_39271528
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 02:52 schreef X-Naut het volgende:

Oh ja, ik heb een huiswerk-opdrachtje van de therapie die ik volg meegekregen: ik moet een brief schrijven aan mijn belager & deze dan voorlezen. Nee, daar heb ik zin in
Done. Morgen voorlezen
quote:
Bij mij heeft het geholpen door erg stil af te wachten tot je een scherpe/verstandige opmerking kan maken. Stil blijven tot je je slimme kant kan laten zien.
Grappig. Dat doe ik nog steeds onbewust. Laatst op de verjaardag van mijn zwager was ik ook stil (ik had ze door mijn therapie al een tijd niet meer gezien) en toen flapte ik er een opmerking uit & iedereen lachen. Maar dat zijn ze daar gelukkig wel van me gewend
quote:
Gewoon serieus blijven en niet met andere meelopen, denk na voordat je wat zegt en probeer ook niet te veel op te vallen, dat heeft meestal enkel negatief effect volgens mij.
Het gevaar zit het er hem wel in dat je teveel je best gaat doen om vooral maar niet op te vallen, waardoor je een averechts effect bereikt...

Overigens past mijn vriendin op via de kerk. Toen ik haar die brief aan mijn pesters liet lezen kwam een naam haar bekend voor. Ze blijkt dus samen met één zo'n pester op te passen. Mijn reactie:

Vriendin vroeg aan me of ze die meid (ben door zowel jongens als meisjes gepest) ermee moest confronteren. Die keuze laat ik aan haar; de tijd dat ik de pesters de hersens in wil slaan ligt al een flinke tijd achter me....
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  dinsdag 27 juni 2006 @ 01:32:40 #63
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_39272858
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:47 schreef Alicey het volgende:

Moet iemand maar wel weer net oren naar hebben, en stil zijn kan juist ook weer een reden zijn om gepest te worden..
Dat is waar, dit vind ik zelf ook moeilijk. Ik kan vaak niet grappig/verstandig/scherp zijn als ik het wil. Dit gebeurt zoals hierboven dit bericht al werd gezegd vaak onbewust. Toch heeft het stil zijn en gewoon proberen soms een verstandige opmerking te maken mij weldegelijk geholpen, het is gewoon niet makkelijk, maarja... Ik heb misschien de mazzel gehad precies iets goeds te kunnen zeggen.
quote:
Hoe doe je dat precies, dat uitstralen?
Veel mensen die gepest worden stralen een soort van verdrietigheid uit; op zich erg logisch natuurlijk, maar pestkoppen zijn (zo heb ik wel eens gelezen) vaak mensen die ook erg snel sfeer opvangen. Daarom zijn vaak de mentaal/emotioneel 'instabielere' de prooi. Wat voor mij goed voelt als ik iets anders probeer uit te stralen is denk ik niet voor sommige anderen geschikt... Ik zal even noemen wat ik weleens geprobeerd heb en wat me uiteindelijk ook beter doet voelen:

Ik probeer mezelf vanuit een filmpje te bekijken en beschouw het leven eigenlijk als een soort van grap die je maar moet doorstaan. Probeer ergens de humor van in te zien; bedenk dat die pestkoppen ook maar zielig zijn en een prooi zoeken. Voel jezelf ook wat hoger dan hen, want dat ben je ook.

Probeer als iets je niet aan staat woede uit te stralen, zorg dat je innerlijk wat agressiever wordt en probeer de pestkop even te negeren. Wanneer ze wat vervelends doen kun je ze even licht nijdig (niet overdreven) aankijken. Voel gewoon die haat die je tegen ze hebt en ze zullen dit snel genoeg oppikken. Probeer enkel niets te zeggen en ga met een licht geërgerde blik weer aan het werk of wat je ook moet doen.

Wanneer je het niet houdt en begint de schelden, doe dit dan vooral niet schreeuwend. Laat het met een soort (bijna in je zelfpratende) stem naar buiten komen zonder de persoon aan te kijken. Dit werkt als je haat wil uitstralen.

Dit klinkt allemaal erg gestoord misschien, maar het is waarschijnlijk gewoon hoe je je voelt. De dingen die ik net opnoem helpen (mij in ieder geval) om je innerlijke haat ipv verdriet uit te stralen. Wanneer je dit combineert met serieus met je werk bezig zijn en over het algemeen tegen de mensen aardig blijven doen creeer je een redelijk respectabele persoonlijkheid die pestkoppen (hopelijk) niet veel kan of in ieder geval minder kan schelen. Al is respect bij de pesters afdwingen niet de hoofdtaak, het is het belangrijkst dat anderen je respecteren. De mening van meelopers en andere mensen wordt vaak gevormd door een machteloze uitstraling van het slachtoffer en de pester die daar nog eens lekker over heen buldert om het nog erger te maken. Veel mensen waarderen het wanneer je je niet laat kennen, ze zijn dan misschien ook sneller in staat je te vergeten en over een ander onderwerp te beginnen.
quote:
Je speelt zeg maar hetzelfde spel?
In feite wel een beetje ja. Ik noem even een heel simpel voorbeeld van zelfspot die de pester anders over je doet denken.

Je bent in het zwembad en je wordt uitegescholden voor dikzak. Wat je daar op kunt zeggen is bijvoorbeeld iets als "Yep, ik heb lekker zwembandjes" en als je er zelf een sarcastisch lachje bij maakt ga je het ook wel grappig vinden. Als je uitstraalt dat je "jouw probleem" waarom je gepest wordt (vaak is er dus een probleem met innerlijk of uiterlijk) je niet echt boeit en je er zelf ook wel de humor van inziet, dan is het minder leuk voor de pester. Vat niet elk scheldwoord als een belediging op, maar probeer eens een grijns erbij te geven en te zeggen "Wat moet je nou? Jij bent ook niet perfect ".

Kortweg, hoe je iets opvat en wat je er over denkt straal je vaak uit en pestkoppen zijn daar vaak (zonder dat ze dit ook maar weten) gevoelig voor. Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het leven wat humoristischer te zien. Je bent niet de eerste die gepest wordt en zal ook niet de laatste zijn; maar denk je is in. Zou jij willen ruilen met die pestkop? Zou jij hetzelfde willen denken als hij/zij? Wees blij dat je zo bewust bent van dat je er anderen pijn mee kunt doen als het niet ietwat tactvol gebeurd. Je kan er trots op zijn dat jij van binnen al beter weet en dus volwassener bent. Als je jong bent zien sommigen het al, maar later zullen veel mensen dit waarderen.

Nogmaals, dit is dus een deeltje van mijn eigen ervaringen en wat ik ertegen heb gedaan. Ik werd misschien niet in elkaar geslagen of extreem gepest. Maar ik werd er wel erg onzeker van... grotendeels bleek dat uiteindelijk stompzinnig aangezien ik er achter kwam dat zelfs die vage bullebakken het niet zo hard meende als het klonk. Of misschien is dit gewoon bij hen veranderd omdat ik me er op heb aangepast... Dat weet ik niet; ik wil gepeste mensen wel meegeven dat je gewoon van het leven moet blijven genieten. Het is soms moeilijk, maar probeer het in jezelf (als een soort binnenpretje) allemaal niet zo serieus te zien. Het is maar een leven, daar moet je gewoon lol in hebben

PS: Mocht je nog problemen hebben met zelfliefde e.d. zou ik de tien geboden voor zelfliefde eens doornemen. Ik heb het mooi uitgeprint thuis, maar je kunt ze o.a. op deze pagina vinden. Probeer het gewoon eens te lezen, het voelt echt goed
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:32:10 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39274972
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 01:32 schreef AlttC het volgende:

[..]

Dat is waar, dit vind ik zelf ook moeilijk. Ik kan vaak niet grappig/verstandig/scherp zijn als ik het wil. Dit gebeurt zoals hierboven dit bericht al werd gezegd vaak onbewust. Toch heeft het stil zijn en gewoon proberen soms een verstandige opmerking te maken mij weldegelijk geholpen, het is gewoon niet makkelijk, maarja... Ik heb misschien de mazzel gehad precies iets goeds te kunnen zeggen.
Zoiets is ook een deel van je persoonlijkheid, en op latere leeftijd raken mensen in staat om dat ook te waarderen. Denk dat je ook niet teveel moet willen veranderen. Verder is scherp zijn ook iets wat maar net gebeurt doordat je bepaalde associaties ergens bij maakt.. Ik heb soms van die momenten, uit het niets.
quote:
Veel mensen die gepest worden stralen een soort van verdrietigheid uit; op zich erg logisch natuurlijk, maar pestkoppen zijn (zo heb ik wel eens gelezen) vaak mensen die ook erg snel sfeer opvangen. Daarom zijn vaak de mentaal/emotioneel 'instabielere' de prooi.
Ik denk zelf dat dit eerder komt doordat iemand die instabiel is er niet mee kan omgaan, zodat het pesten een bepaald effect sorteert. Wanneer je iets stabieler bent hebben pestkoppen er ook simpelweg minder plezier in, en houdt het ook vanzelf op voordat het escaleert..
quote:
Ik probeer mezelf vanuit een filmpje te bekijken en beschouw het leven eigenlijk als een soort van grap die je maar moet doorstaan. Probeer ergens de humor van in te zien; bedenk dat die pestkoppen ook maar zielig zijn en een prooi zoeken. Voel jezelf ook wat hoger dan hen, want dat ben je ook.
Wanneer je die manier te ver doorzet is er echter wel de kans dat je alles "vanuit een filmpje gaat bekijken", en helemaal nergens meer bijzondere gevoelens bij hebt..
quote:
Probeer als iets je niet aan staat woede uit te stralen, zorg dat je innerlijk wat agressiever wordt en probeer de pestkop even te negeren. Wanneer ze wat vervelends doen kun je ze even licht nijdig (niet overdreven) aankijken. Voel gewoon die haat die je tegen ze hebt en ze zullen dit snel genoeg oppikken. Probeer enkel niets te zeggen en ga met een licht geërgerde blik weer aan het werk of wat je ook moet doen.
Dat is iets wat ik dus niet kan, ik haat niemand, ook iemand die me het leven zo zuur mogelijk maakt niet. Agressie heb ik ook een hekel aan, al heb ik wel een keer een pester bovenop zijn gezicht geslagen.
quote:
Dit klinkt allemaal erg gestoord misschien, maar het is waarschijnlijk gewoon hoe je je voelt.
Zo heb ik me dus nooit gevoeld t.a.v. pesters..
quote:
Wanneer je dit combineert met serieus met je werk bezig zijn en over het algemeen tegen de mensen aardig blijven doen creeer je een redelijk respectabele persoonlijkheid die pestkoppen (hopelijk) niet veel kan of in ieder geval minder kan schelen.
Maar de prijs is wel dat je je hele persoonlijkheid maskeert. Een prijs die ik veel te hoog vind..
quote:
Al is respect bij de pesters afdwingen niet de hoofdtaak, het is het belangrijkst dat anderen je respecteren.
Mee eens, de mening van meelopers is erg belangrijk..
quote:
Je bent in het zwembad en je wordt uitegescholden voor dikzak. Wat je daar op kunt zeggen is bijvoorbeeld iets als "Yep, ik heb lekker zwembandjes" en als je er zelf een sarcastisch lachje bij maakt ga je het ook wel grappig vinden.
Ik zou me alleen al doodlachen omdat het eens iets anders is dan mager zijn.
quote:
Kortweg, hoe je iets opvat en wat je er over denkt straal je vaak uit en pestkoppen zijn daar vaak (zonder dat ze dit ook maar weten) gevoelig voor.
Pestkoppen zijn daar imo vooral gevoelig voor omdat ze met hun eigen onzekerheden worstelen, en wanneer je zelf boven je "kruis" staat, straal je niet die onzekerheid uit, en ben je dus niet "zwakker" dan hen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:20:32 #65
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_39286031
Ik geef enkel weer hoe ik het voel. Ik ben natuurlijk niet jij en daarom kan ik ook nooit precies zeggen wat iemand anders moet en kan doen wanneer hij/zij zich zus of zo voelt.

Ik heb zelf vroeger ook nooit mensen echt kunnen haten, door andere omstandigheden in mijn leven (naast het pesten) is dat gaan groeien misschien. Ik weet wel dat ik als ik aan vroeger denk mezelf naïef vond. Mede dankzij omdat ik dus niet snel boos werd. Dit is misschien een stomme verklaring, maar zo voel ik het nou eenmaal. Ik ben het wel eens met de punten die je opnoemt overigens, reëel gezien ben ik het daar compleet mee eens, maar aangezien ik voor mezelf op sommige punten niet zo veel waarde hecht aan de zogehete realiteit voelt het voor mij dus weer anders
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:24:19 #66
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39288118
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:20 schreef AlttC het volgende:
Ik geef enkel weer hoe ik het voel. Ik ben natuurlijk niet jij en daarom kan ik ook nooit precies zeggen wat iemand anders moet en kan doen wanneer hij/zij zich zus of zo voelt.

Ik heb zelf vroeger ook nooit mensen echt kunnen haten, door andere omstandigheden in mijn leven (naast het pesten) is dat gaan groeien misschien. Ik weet wel dat ik als ik aan vroeger denk mezelf naïef vond. Mede dankzij omdat ik dus niet snel boos werd. Dit is misschien een stomme verklaring, maar zo voel ik het nou eenmaal. Ik ben het wel eens met de punten die je opnoemt overigens, reëel gezien ben ik het daar compleet mee eens, maar aangezien ik voor mezelf op sommige punten niet zo veel waarde hecht aan de zogehete realiteit voelt het voor mij dus weer anders
Dat verheldert, bedankt. Ik had de indruk dat je iedereen wilde aanraden om te haten. Er is overigens een verschil tussen boos zijn en boos doen. Die eerste heb je vooral jezelf mee, terwijl je met die tweede, mits met mate gebruikt, grenzen kunt aangeven.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:43:42 #67
146424 BuitenlanderEersteKlas
Insecure Little Bitch
pi_39288833
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:48 schreef KansloosForEver het volgende:
nogmaals:

Mensen die pesten zijn echt heel triest. Vooral als ze achteraf zeggen dat ze niet wisten hoe erg ze er iemand mee kwetsen.

Toch denk ik, dat als je zelf sterker in je schoenen staat je veel minder snel gepest zal worden. Dat zag ik wel tijdens mijn middelbare schooltijd. De eerste schooldag zag je gelijk wie problemen zou krijgen.

Dus de enige reden die ik kan bedenken om het pesten tegen te gaan is sterker in je schoenen staan. Al vanaf dag 1. Tuurlijk is dit lastig en leer je niet gelijk, maar als je meer onder de mensen bent komt dat vanzelf wel.
point 1 . True tis triest maar sommige mensen hebben soms echt niet door hoeveel pijn het mensen doet.

point 2. Maar zoals jij het al zegt het ligt er ook aan hoe je jezelf op stelt het moment dat je alles accepteert lopen ze gewoon helemaal over je heen. Kben zelf ook heel veel gepest maar het moment dat ik een grote bek kreeg tegen die gene hielden ze er heel snel mee op en werd ik meer de gene die de hele tijd aan het pesten was ... wat ook eigenlijk niet goed is maar ja beter dan het slachtoffer zijn
Why u calling me a insecure little bitch?
U think she likes me ?
Do u think she thinking of me ?
Is she checking out that dude?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:23:42 #68
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_39292423
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat verheldert, bedankt. Ik had de indruk dat je iedereen wilde aanraden om te haten. Er is overigens een verschil tussen boos zijn en boos doen. Die eerste heb je vooral jezelf mee, terwijl je met die tweede, mits met mate gebruikt, grenzen kunt aangeven.
Nee absoluut niet! Als dat uit mijn post bleek spijt dat me echt
Het is zoals je eerder zei meer zo dat de meeste slachtoffers niet van zich afbijten omdat ze te goedaardig zijn.

Boos zijn en boos doen, daar heb je gelijk in. Je vroeg me hoe je iets kon uitstralen en dat had ik wat breder uitgelegd. Om het echt uit te stralen moet je meestal helaas toch echt boos ook zijn, denk ik. Wat misschien een wat mensvriendelijkere optie voor jezelf is, is misschien erg telleurgesteld zijn in iemand. Dat is niet echt moeilijk om van iemand te vinden en omdat je het ook echt bent, straal je het sneller uit. Zou je denken dat de pester zich dan misschien schaamt?

Van al dat gestraal voel ik me bijna een vuurtoren Nouja, we snappen elkaar nu denk ik.
Ik hoop dat het voor mensen die last hebben van pesten ook enigzins duidelijk is wat ik bedoel en ze niet door de war zijn geraakt door mij...
pi_54541117
er is wel altijd een zondebok, alleen denk ik dat een deel gewoon aanleg is, en aangeboren, en omgeving speelt een grote rol daarin.
pi_54551340
Frappant dat je juist de pesters een onherroepelijke dood toewenst en diegene die pesten niet. Tuurlijk blijven diegene die je pesten prominenter aanwezig maar bij de meeste mensen die mij de grond in getrapt hebben of dat getracht te hebben, heb ik op latere leeftijd nog redelijk alles uit weten te praten. Sommige scheten 3 kleuren stront, andere waren gewoon nuchter en boden hun excuses aan als een echte vent.

De meelopers echter, die in mijn optiek vaak juist het vuurtje aanstoken om zelf maar niet aangevallen te worden zijn juist vaak de nazi-honden die in de categorie "Wir haben es nicht gewuBt" vallen of graag het rollenspel willen aanhouden dat de gepeste maar een stuk stront is.

Kan te maken hebben dat ik opgegroeid ben in een VWO-school; waar het pesten vooral verbaal was met af en toe een stoot. Meeste fysieke geweld waren eerder lompe boeren die je toevallig op je pad tegen kwam en daarna nooit meer tegen kwam. Betekent dus dat vaak dat de pester niet perse een achterlijke malloot is, maar zelf een deel frustratie op een persoon uit. Ik hoef echter niet op de koffie bij de meeste, daar niet van.
pi_54563380
En ik maar denken dat zulke dingen niet op het vwo voorkwamen,. maar alleen op vmbo scholen.
pi_54564390
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:16 schreef F04 het volgende:
En ik maar denken dat zulke dingen niet op het vwo voorkwamen,. maar alleen op vmbo scholen.
En jij maar denken dat het alleen op scholen voor komt
pi_54572545
Bekijk het ook eens van de andere kant. Hebben jullie enig idee hoe frustrerend jullie zijn voor de "pester"? Mensen pesten echt niet omdat ze onzeker zijn of gefrustreerd zijn ofzo hoor, het is gewoon puur irritant hoe sommige mensen zich gedragen in een klas/omgeving. En daarnaast mag er best wat meer respect voor de pester opgebracht worden. Waarschijnlijk staan jullie er niet eens bij stil hoeveel tijd en dedicatie eringestopt moet worden als je origineel en toch doeltreffend wilt blijven...
pi_54573383
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:48 schreef KansloosForEver het volgende:
Mensen die pesten zijn echt heel triest. Vooral als ze achteraf zeggen dat ze niet wisten hoe erg ze er iemand mee kwetsen.
Dat zeg je alleen als je nog niet over het gepest zijn heen bent en nog veel wrok koestert

Geloof me
pi_54573404
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:25 schreef Borkydude het volgende:
Mensen pesten echt niet omdat ze onzeker zijn of gefrustreerd zijn ofzo hoor
Ow?

Pesters zijn juist zelf onzeker en daarom bang om zelf gepest te worden, pesten geeft ze een gevoel van macht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')